Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tłumik końcowy - czy może namieszać ???


Gość Extremer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

He :!: Wywaliłem fabryczny tłumik końcowy i zapodałem BlackFlame'a ala Mugen z regulacją. Czy owa regyulacja poza "głośnością" ma jeszcze na coś wpływ :?: Nie daj Boże na moc :shock: no bo jak tu wtedy dojść, które ustawienie będzie dobre :?: Jak wywalę całkiem przesłonę z wspawaną taką w środku rurką to mam tłumik przelotowy :P

 

Jakieś sugestie bracia w Nissanie :?: :!: :lol:

 

P.S. Jeszcze nie wywaliłem kata bo gość, który montował mi tłumik mówił, że może być baaaardzo głośno - no cicho to nie jest, ale co ciekawe po wyjęciu wszystkich osłon jest jakby najciszej czyli odwrotnie niż być powinno, a przy zakręceniu na maksa (wtedy dmucha tylko małą rurką) strasznie się zdudnia w kabinie :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
He :!: Wywaliłem fabryczny tłumik końcowy i zapodałem BlackFlame'a ala Mugen z regulacją. Czy owa regyulacja poza "głośnością" ma jeszcze na coś wpływ :?: Nie daj Boże na moc :shock: no bo jak tu wtedy dojść, które ustawienie będzie dobre :?: Jak wywalę całkiem przesłonę z wspawaną taką w środku rurką to mam tłumik przelotowy :P

 

Jakieś sugestie bracia w Nissanie :?: :!: :lol:

 

P.S. Jeszcze nie wywaliłem kata bo gość, który montował mi tłumik mówił, że może być baaaardzo głośno - no cicho to nie jest, ale co ciekawe po wyjęciu wszystkich osłon jest jakby najciszej czyli odwrotnie niż być powinno, a przy zakręceniu na maksa (wtedy dmucha tylko małą rurką) strasznie się zdudnia w kabinie :shock:

tak z ciekawosci ile taki tlumiczek kosztuje??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jets konstrukcja przelotowa powinna odetkać troche mocy, w nisanie koncowy tlumik stawia duze opory i przez co gorna partia obrotów jest nei za ciekawa.

 

JAk wywalisz katalizator to bedzie troche głośniej. więc dobra opcja to w jego meijsce dac tlumik przelotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koszt nieduży - 250plnów, tłumik wykonany bardzo fajnie, ale jeszcze się nie zdecydowałem czy zostanie bo mimo wszystko liczyłem na efekt wizualny, a zapomniałem, że będzie głośniej niż zwykle :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moj El-tec z kolei jset za cichy mimo że mam tylko jego na kcu i zandego srodka ani katalizatora, moze jak reszte rury 63,5mm poprowadze do końca to dzwięk się nieco porpawi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mnie juz troche zaczyna irytowac moj tlumik Upgrade bo jest troche za glosny...nie wiem czy bardziej on czy narzekajaca dziewczyna :D Z drugiej strony dzieki niemu na gazie jedzie sie duzo lepiej(nie gasnie na zimnym itd)MAm pytanie. Slyszalem ze w El-tec robia tlumiki koncowe pod konkretny samochod czyli ich srenica odpowiada reszcie ukaldu wydechowego.Czy sa one cichsze i jak bardzo?Chcialbym miec nadal tlumik przelotowy ale nie taki basowo "rasowy" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez nie przeszkadza ale wiesz jak jest dziewczynami....cisza.....romantyzm.....jak nie slychac szumu wiatru to jest lipa :D:D Dlatego chce zostac przy przelotowym ale komorowym. Przeczytalem co nieco na forum o el-tecu i sie zainteresowalem. Bardzo mi zalezy na opiniach posiadaczy tych tlumikow.Coobcio mial kiedys taki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekalem az sie odezwie jakis znawca :D U mnie przy przyspieszaniu zaczyna buczec bo ma srednice wieksza...duzo wieksza od reszty uklady :) Czy jezeli mi zrobia w eltecu tlumik dostosowany do mojego samochodu to bedzie znaczaca poprawa czy wszystkie przelotowe tak wyja :D TRoche moze przesadzam z tym wyciem ale radio teraz musze glosniej nastawiac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno Eltec jest w stanie zrobic niezły tłumiczek,za w miare rozsądne pienią żki/co do średnicy tłumika końcowego to ma ona bardzo duży wplyw na głośnośc wydechu/np ja mam dwa przelotowe tłumiki cały układ ma 2cale ale ostatni tłumik przelotowy ma 2,5cala,następuje tajkie rozprężenie spalin że durny odgłos dudnienia mnie wykańcza/na dodatek takie rozwiązanie może skutecznie zabić część momentu obrotowego/teraz tłumik ostatni rozbebeszę i wspawam tam 1.75 cala uspokoi to spaliny i podniesie moment-to rozwiązanie jest już sprawdzone m,innymi przez inż ,pachonia... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spaliny wylatujące z układu mają dużą prędkość,gdy ostatni tłumik będzie ze zbyt dużą średnicą[a takie są zazwyczaj pseudosportowe]to powoduje dodatkowe rozprężenie spalin,na samej górze może przybyć troszeczkę mocy,ale to zakres pow,6500obr.a mało kto jeździ tak cywilnym autem,aby te spaliny uspokoić zakłada się odrobinę mniejszy tłunik,tzn mniejsza średnica wewnętrzna,podnosi to nieco moment,nie zabierając mocy,zaś nadmierne odekanie wydechu może pogorszyć jego prace a zużycie paliwa znacznie wzrasta,lepiej już zrobić układ takiej samej średnicy od początku do końca :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś już czytałem o tym co wspomina lukas i potwierdzam to. Zastanawiem się jak by się zachował silnik jak by orginalny tłumik rozciąć i zrobić go przelotowym, ale z pełnym wygłuszeniem i z zachowaniem fabrycznej średnicy rury wewnętrznej.W takim przypadku uzyskali byśmy wolny przelot spalin bez nadmiernego rozprężania i z zachowaniem pojemności układu wydechowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to by i zdało egzamin z tym seryjnym tłumikiem,ale on jest na 100% komorowy a wiec zeby zrobić pełny przelot musiałbyś przebić te komory,a one nie są ustawione w lini prostej tylko coś jak labirynt/ps ja będę niebawem przerabiał swój tłumik ostatni,który jest już przelotowy-od omegi diesel 2.5l/zmienię jego średnicę wewnętrzną na 2 cale zamiast 2,5 albo na 1,75,dodatkowo go wygłuszę,i napiszę co z tego wyszło :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Czesc ostatnio kupilem tlumik "mugen" o srednicy wlotu 50mm - mam primere 1,6 wiec srednica calego ukladu qydechowego ma 42mm, chcialem zalozyc redukcje ale teraz nie wiem co robic, czy rzeczywiscie moze sie zwiekszyc zuzycie paliwa? czy moga byc jeszcze jakies inne konsekwencje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się okazać,że za bardzo oddławisz tył i straci na mocy i momencie w niskim i średnim zakresie obrotów silnika na korzyść góry. Jeżeli bardzo często depczesz do odcięcia to spoko, ale jeśli jeździsz raczej spokojnie i ekonomicznie to auto będzie mniej elastyczne. Zwróc uwage, że auta fabrycznie mają mniejszą średnice wylotu niż wlotu podobnie jak sportowe renomowanych firm tj. supersprint. Jest to robione po to by dławił się układ na samym swoim końcu i dzięki temu zyskuje się moment w niskich i średnich obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://tuningo.net/index.php?11&backPI...p;tt_products=4 <- zamierzam kupic ten tlumik do mojej micry... bedzie ok czy raczej moze cos byc nie tak ... ?? no bo cena w koncu niezla i z wygladu mi pasuje - poza tym w sierrce mam identyczny i tam sie sprawuje bez problemowo tyle ze tam jest 1,8td a nie 1,3 ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja szukałem tłumika do swojej GT to chciałem serie ale GT ma rury coś koło 52mm(wewnątrz) miałem tłumiki bosala i walkera od zwykłaej 2litrówki i rura wlotowa do tłumika miała średnice cos koło45mm a wylot 50mm - dlaczego?

ja mam teraz tłumik od p11 144 2.0 140KM - wlot(średnica wew. 52mm) a wylo cos koło 45mm ale ja wylot przerobiłem i załozyłem końcówke ze stareko tłumika(remus) która ma wylot wewnatrz 55mm i.....troche sie zmulił tak miedzy 2,5-3,5tys obr ale powyżej wymiata i tak średnia do setki wychodzi ok 8s

ps i mam wywalony katalizator

 

auto pali w mieście około 1l więcej na 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja szukałem tłumika do swojej GT to chciałem serie ale GT ma rury coś koło 52mm(wewnątrz) miałem tłumiki bosala i walkera od zwykłaej 2litrówki i rura wlotowa do tłumika miała średnice cos koło45mm a wylot 50mm - dlaczego?

ja mam teraz tłumik od p11 144 2.0 140KM - wlot(średnica wew. 52mm) a wylo cos koło 45mm ale ja wylot przerobiłem i załozyłem końcówke ze stareko tłumika(remus) która ma wylot wewnatrz 55mm i.....troche sie zmulił tak miedzy 2,5-3,5tys obr ale powyżej wymiata i tak średnia do setki wychodzi ok 8s

ps i mam wywalony katalizator

 

auto pali w mieście około 1l więcej na 100km

 

To znaczy jaki masz nr. katalogowy tego tłumika?

http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_s...p;model=Primera

 

[ Dodano: Nie 22 Paź, 2006 ]

Według tego katalogu to QG16DE miały ten sam końcowy co 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...