Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Tłumik końcowy - czy może namieszać ???


Guest Extremer
 Share

Recommended Posts

Guest Extremer

He :!: Wywaliłem fabryczny tłumik końcowy i zapodałem BlackFlame'a ala Mugen z regulacją. Czy owa regyulacja poza "głośnością" ma jeszcze na coś wpływ :?: Nie daj Boże na moc :shock: no bo jak tu wtedy dojść, które ustawienie będzie dobre :?: Jak wywalę całkiem przesłonę z wspawaną taką w środku rurką to mam tłumik przelotowy :P

 

Jakieś sugestie bracia w Nissanie :?: :!: :lol:

 

P.S. Jeszcze nie wywaliłem kata bo gość, który montował mi tłumik mówił, że może być baaaardzo głośno - no cicho to nie jest, ale co ciekawe po wyjęciu wszystkich osłon jest jakby najciszej czyli odwrotnie niż być powinno, a przy zakręceniu na maksa (wtedy dmucha tylko małą rurką) strasznie się zdudnia w kabinie :shock:

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
He :!: Wywaliłem fabryczny tłumik końcowy i zapodałem BlackFlame'a ala Mugen z regulacją. Czy owa regyulacja poza "głośnością" ma jeszcze na coś wpływ :?: Nie daj Boże na moc :shock: no bo jak tu wtedy dojść, które ustawienie będzie dobre :?: Jak wywalę całkiem przesłonę z wspawaną taką w środku rurką to mam tłumik przelotowy :P

 

Jakieś sugestie bracia w Nissanie :?: :!: :lol:

 

P.S. Jeszcze nie wywaliłem kata bo gość, który montował mi tłumik mówił, że może być baaaardzo głośno - no cicho to nie jest, ale co ciekawe po wyjęciu wszystkich osłon jest jakby najciszej czyli odwrotnie niż być powinno, a przy zakręceniu na maksa (wtedy dmucha tylko małą rurką) strasznie się zdudnia w kabinie :shock:

tak z ciekawosci ile taki tlumiczek kosztuje??
Link to comment
Share on other sites

To jets konstrukcja przelotowa powinna odetkać troche mocy, w nisanie koncowy tlumik stawia duze opory i przez co gorna partia obrotów jest nei za ciekawa.

 

JAk wywalisz katalizator to bedzie troche głośniej. więc dobra opcja to w jego meijsce dac tlumik przelotowy

Link to comment
Share on other sites

Guest Extremer

No koszt nieduży - 250plnów, tłumik wykonany bardzo fajnie, ale jeszcze się nie zdecydowałem czy zostanie bo mimo wszystko liczyłem na efekt wizualny, a zapomniałem, że będzie głośniej niż zwykle :oops:

Link to comment
Share on other sites

A moj El-tec z kolei jset za cichy mimo że mam tylko jego na kcu i zandego srodka ani katalizatora, moze jak reszte rury 63,5mm poprowadze do końca to dzwięk się nieco porpawi :D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Mnie juz troche zaczyna irytowac moj tlumik Upgrade bo jest troche za glosny...nie wiem czy bardziej on czy narzekajaca dziewczyna :D Z drugiej strony dzieki niemu na gazie jedzie sie duzo lepiej(nie gasnie na zimnym itd)MAm pytanie. Slyszalem ze w El-tec robia tlumiki koncowe pod konkretny samochod czyli ich srenica odpowiada reszcie ukaldu wydechowego.Czy sa one cichsze i jak bardzo?Chcialbym miec nadal tlumik przelotowy ale nie taki basowo "rasowy" :D

Link to comment
Share on other sites

a ja swojego najglosniejszego chyba w klubie wydechu dalej nie mam dosc. :) Mam tylko dosc tego ze nie jest profi zamontowany i mi sie obija o podwozie. Ale juz mam plana jak to zrobic. :)

Link to comment
Share on other sites

Mi tez nie przeszkadza ale wiesz jak jest dziewczynami....cisza.....romantyzm.....jak nie slychac szumu wiatru to jest lipa :D:D Dlatego chce zostac przy przelotowym ale komorowym. Przeczytalem co nieco na forum o el-tecu i sie zainteresowalem. Bardzo mi zalezy na opiniach posiadaczy tych tlumikow.Coobcio mial kiedys taki.

Link to comment
Share on other sites

miał i ma i ma za cicho :)

Teraz wjedzie rura od downpipe po końcowy 70mm może się zrobi deko głośniej ;)

Link to comment
Share on other sites

Czekalem az sie odezwie jakis znawca :D U mnie przy przyspieszaniu zaczyna buczec bo ma srednice wieksza...duzo wieksza od reszty uklady :) Czy jezeli mi zrobia w eltecu tlumik dostosowany do mojego samochodu to bedzie znaczaca poprawa czy wszystkie przelotowe tak wyja :D TRoche moze przesadzam z tym wyciem ale radio teraz musze glosniej nastawiac :D

Link to comment
Share on other sites

podobno Eltec jest w stanie zrobic niezły tłumiczek,za w miare rozsądne pienią żki/co do średnicy tłumika końcowego to ma ona bardzo duży wplyw na głośnośc wydechu/np ja mam dwa przelotowe tłumiki cały układ ma 2cale ale ostatni tłumik przelotowy ma 2,5cala,następuje tajkie rozprężenie spalin że durny odgłos dudnienia mnie wykańcza/na dodatek takie rozwiązanie może skutecznie zabić część momentu obrotowego/teraz tłumik ostatni rozbebeszę i wspawam tam 1.75 cala uspokoi to spaliny i podniesie moment-to rozwiązanie jest już sprawdzone m,innymi przez inż ,pachonia... :roll:

Link to comment
Share on other sites

A czy tlumik o mniejszej srednicy niz reszta ukladu nie pogarsza osiagow?Przeciez chyba w tlumikach przelotowych chodzi o to zeby jak najszybciej odprowadzac spaliny

Link to comment
Share on other sites

spaliny wylatujące z układu mają dużą prędkość,gdy ostatni tłumik będzie ze zbyt dużą średnicą[a takie są zazwyczaj pseudosportowe]to powoduje dodatkowe rozprężenie spalin,na samej górze może przybyć troszeczkę mocy,ale to zakres pow,6500obr.a mało kto jeździ tak cywilnym autem,aby te spaliny uspokoić zakłada się odrobinę mniejszy tłunik,tzn mniejsza średnica wewnętrzna,podnosi to nieco moment,nie zabierając mocy,zaś nadmierne odekanie wydechu może pogorszyć jego prace a zużycie paliwa znacznie wzrasta,lepiej już zrobić układ takiej samej średnicy od początku do końca :roll:

Link to comment
Share on other sites

gdzieś już czytałem o tym co wspomina lukas i potwierdzam to. Zastanawiem się jak by się zachował silnik jak by orginalny tłumik rozciąć i zrobić go przelotowym, ale z pełnym wygłuszeniem i z zachowaniem fabrycznej średnicy rury wewnętrznej.W takim przypadku uzyskali byśmy wolny przelot spalin bez nadmiernego rozprężania i z zachowaniem pojemności układu wydechowego

Link to comment
Share on other sites

może to by i zdało egzamin z tym seryjnym tłumikiem,ale on jest na 100% komorowy a wiec zeby zrobić pełny przelot musiałbyś przebić te komory,a one nie są ustawione w lini prostej tylko coś jak labirynt/ps ja będę niebawem przerabiał swój tłumik ostatni,który jest już przelotowy-od omegi diesel 2.5l/zmienię jego średnicę wewnętrzną na 2 cale zamiast 2,5 albo na 1,75,dodatkowo go wygłuszę,i napiszę co z tego wyszło :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Czesc ostatnio kupilem tlumik "mugen" o srednicy wlotu 50mm - mam primere 1,6 wiec srednica calego ukladu qydechowego ma 42mm, chcialem zalozyc redukcje ale teraz nie wiem co robic, czy rzeczywiscie moze sie zwiekszyc zuzycie paliwa? czy moga byc jeszcze jakies inne konsekwencje?

Link to comment
Share on other sites

Może się okazać,że za bardzo oddławisz tył i straci na mocy i momencie w niskim i średnim zakresie obrotów silnika na korzyść góry. Jeżeli bardzo często depczesz do odcięcia to spoko, ale jeśli jeździsz raczej spokojnie i ekonomicznie to auto będzie mniej elastyczne. Zwróc uwage, że auta fabrycznie mają mniejszą średnice wylotu niż wlotu podobnie jak sportowe renomowanych firm tj. supersprint. Jest to robione po to by dławił się układ na samym swoim końcu i dzięki temu zyskuje się moment w niskich i średnich obr.

Link to comment
Share on other sites

ok ale zamierzam jezdzic caly czas z silencerem wiec srednica wylotu bedzie mniejsza. rozumiem ze wtedy bedzie wszystko ok. myle sie?

Link to comment
Share on other sites

jak ja szukałem tłumika do swojej GT to chciałem serie ale GT ma rury coś koło 52mm(wewnątrz) miałem tłumiki bosala i walkera od zwykłaej 2litrówki i rura wlotowa do tłumika miała średnice cos koło45mm a wylot 50mm - dlaczego?

ja mam teraz tłumik od p11 144 2.0 140KM - wlot(średnica wew. 52mm) a wylo cos koło 45mm ale ja wylot przerobiłem i załozyłem końcówke ze stareko tłumika(remus) która ma wylot wewnatrz 55mm i.....troche sie zmulił tak miedzy 2,5-3,5tys obr ale powyżej wymiata i tak średnia do setki wychodzi ok 8s

ps i mam wywalony katalizator

 

auto pali w mieście około 1l więcej na 100km

Link to comment
Share on other sites

jak ja szukałem tłumika do swojej GT to chciałem serie ale GT ma rury coś koło 52mm(wewnątrz) miałem tłumiki bosala i walkera od zwykłaej 2litrówki i rura wlotowa do tłumika miała średnice cos koło45mm a wylot 50mm - dlaczego?

ja mam teraz tłumik od p11 144 2.0 140KM - wlot(średnica wew. 52mm) a wylo cos koło 45mm ale ja wylot przerobiłem i załozyłem końcówke ze stareko tłumika(remus) która ma wylot wewnatrz 55mm i.....troche sie zmulił tak miedzy 2,5-3,5tys obr ale powyżej wymiata i tak średnia do setki wychodzi ok 8s

ps i mam wywalony katalizator

 

auto pali w mieście około 1l więcej na 100km

 

To znaczy jaki masz nr. katalogowy tego tłumika?

http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_s...p;model=Primera

 

[ Dodano: Nie 22 Paź, 2006 ]

Według tego katalogu to QG16DE miały ten sam końcowy co 2.0

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...