Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić Murano ? Pytaj tutaj !


jaca V6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Auto ma 11lat i kosztuje tylko 20k ja bym juz nie skupial sie na carfaxie gdzie ostatni wpis 7 lat temu, ale zaiwestowal w sprawdzenie faktyczne dzisiejszego stanu auta. Stan silnika, skrzyni i karoserii. To moze miec 400tys przelatane, cale w szpachli i generalnie nawet nie oplaca sie inwestowac dalej w ten szrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chłopaki. A możecie podpowiedzieć czy takie sprawdzenie tylko autoryzowany nissan czy porostu dobry zaufany mechanik wystarczy żeby sprawdzić Muranka, jak z podłączeniem do komputera - uniwersalny wystarczy czy tylko serwisowe oprogramowania ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem w serwisie, ze wzgledu na potwierdzenie przebiegu i calej historii serwisowej, ale sa tez zakłady ktore świadczą takie usługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem, widziałem , jeździłem ale wrażenie miałem jakby ślizganie sprzęgła tzn. szybko, ładnie wkręcał się na obroty ale prędkości już tak fajnie nie nabierał ( narazie cały czas manualem jeździłem, ale chyba tak nie powinno być).I trochę głośno przy wyższych obrotach - sprzedający zapewniał, że ten typ skrzyni tak ma. Umówiłem sie na szczegółowe sprawdzenie, ale już sceptycznie nastawiony jestem chociaż podobno w 2015r. skrzynia była robiona w TEO MOTORS SWADZIM. - może ma ktoś tam znajomości ??


Na początek to możesz spróbować:

 

https://www.vindecoderz.com/EN/Nissan/MURANO

 

No i koniecznie komputer.

Kolego a możesz mi to wszystko rozszyfrować, bo ja tam za wiele nie rozumiem :(  VIN JN8AZ08W16W523458

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam na dole masz historię samochodu z tym VIN w ASO w USA. Czyli od momentu rejestracji za wodą bodajże do 2014. W dużej mierze często pojawiający się problem z siedzeniami, ale to chyba norma w tym modelu. Power train, to układ jezdny chyba, transfer case/reduktor em?. Co do samego samochodu to kolor się zgadza, tapicerka etc. Wiesz tam praktycznie możesz wejść w każdy problem przy nim pojawiający się i poczytać. Tylko potrzeba ci bracie tłumacza, chociażby googlowskiego. 

 

Wiesz, ten silnik fajnie brzmi, ale to ciężki samochód, nie oczekuj od niego osiągów sportowych. 

Edytowane przez qtrik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam na dole masz historię samochodu z tym VIN w ASO w USA. Czyli od momentu rejestracji za wodą bodajże do 2014. W dużej mierze często pojawiający się problem z siedzeniami, ale to chyba norma w tym modelu. Power train, to układ jezdny chyba, transfer case/reduktor em?. Co do samego samochodu to kolor się zgadza, tapicerka etc. Wiesz tam praktycznie możesz wejść w każdy problem przy nim pojawiający się i poczytać. Tylko potrzeba ci bracie tłumacza, chociażby googlowskiego. 

 

Wiesz, ten silnik fajnie brzmi, ale to ciężki samochód, nie oczekuj od niego osiągów sportowych. 

Najbardziej obawiam się skrzyni biegów, muszę dopaść innego chociaż na przejażdżkę, żeby mieć porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej obawiam się skrzyni biegów, muszę dopaść innego chociaż na przejażdżkę, żeby mieć porównanie.

 

Powiem Ci jak powinna pracować ta skrzynia. Dajesz gaz i nie powinno być żadnego ślizgania, nie powinno być utraty obrotów. Jeżeli się ślizga to jest znak, że skrzynia ma problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam :)

Jestem zainteresowany kupnem Murano.

Interesuje mnie wersja europejska, fajnie jakby był z gazem. W sumie szukam od rocznika 2005, ale nie wykluczam również starszych modeli :-) Chętnie rozważę każdą ewentualną propozycję.

Pozdrawiam,

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci jak powinna pracować ta skrzynia. Dajesz gaz i nie powinno być żadnego ślizgania, nie powinno być utraty obrotów. Jeżeli się ślizga to jest znak, że skrzynia ma problem.

dodam jeszcze , robisz standardowy teścik dla AT, zapodajesz hamulec awaryjny i ruszasz, powinien ruszyć, ciężej trochę, ale jedzie, nie powinieneś czuć uślizgu

 

druga sprawa, wolno przyśpieszasz/ślimazarnie ze 3 razy, od 1500 do 4000rpm i patrzysz czy nie masz drżenia skrzyni, występuje w wąskim zakresie np. 200rpm,. jak szybciej przygazujesz nawet nie uchwycisz tego

 

potem jedziesz do odcinki silnik musi osiągnąć około 7000rpm, a nie np. 4200rpm.

 

pociśnięcie pozwoli też wygrzać skrzynie i zobaczysz czy nagrzana nie szwankuje.

 

głośna praca/tkz/ wycie na wysokich obrotach jest normalką w tych skrzyniach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Szanowne Grono Forumowiczów. Jestem obecnie posiadaczem Chryslera Pacifica ale interesuje mnie kupno Murano pierwszej generacji. Z tego powodu mam kilka pytań dotyczących ww. auta. Mianowicie:

- czy w tym modelu występuje tylko skrzynia CVT czy zwykły automat także i jak to rozpoznać ?

- czy kupię auto z FWD z początku produkcji ?

- czy budżet 20 tyś. zł. wystarczy na auto do jazdy bez większych nakładów finansowych ( pomijam rzeczy takie jak oleje, klocki hamulcowe itp )

- czy silnik posiada jakąś wadę fabryczną, ponieważ dość dużo ogłoszeń dotyczy aut z uszkodzonym silnikiem lub ze stwierdzeniem, że coś puka w silniku ?

- na co zwrócić uwagę w szczególności przy kupnie ( pytanie może banalne ale może na coś trzeba co jest szczególnie podatne na usterki ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1 only CVT

ad 2 US bywały tylko na przód , nachylaś jak jest wał to ma AWD

ad 3 moze być słabo

ad 4 nie słysząłem zeby coś z tym silnikiem sie działo poza apetytem na olej :) , niestety VQ35DE czy to będzie Z350 czy infinity lubi sobie chlapnąć oleju, no chyba że te stuki sa konsekwencją ubytku oleju i kots na czas nie dolał to mogła jakaś panewka dostać po tylku

ad5 wycieki szczególnie skrzynia , przekładnia kątowa zwana reduktorem i półosie jak jest sucho to ogólnie procedura testowa o której pisął KAzik dwa wątki wyzej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eryk wl, dzięki. Poczytałem troszeczkę i dowiedziałem się, że silniki te przy zasilaniu gazem wymagają kompensacji luzów zaworowych poprzez wymianę popychaczy. Chyba dość kłopotliwy zabieg. Druga sprawa to wypalanie się katalizatorów przez co może dojść do poważnego uszkodzenia silnika. Czy to prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci ze mam juz ponad 100 tys na gazie , instalka brc z lubryfikatorem i nic takigo jak wymiana popychaczy nie mialo miejsca , trzeba kontrolowac tylko luzy zaworow ale tu robi sie klasycznie jak w maluch srubka. Co do katalizatora tez czytalem ze sie kruszy ceramika, moje jeszcze chyba zyja .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam czasami zdziwienie po co taki SUV tylko z FWD, ale naped awd w takich stanach jak floryda, texas, podobne nie jest uzywany, wiec sporo modeli ma tylko fwd, a to zawsze jakies 2000$ w kieszeni przy zakupie. O/T. SUV Chrysler Pacifica to fajny model i jak nie walony/topiony to nawet dosc trwaly. Nowa Pacyfica stala sie minivanem 8osobowym juz bez AWD i zastepuje produkowany wiele lat model chrysler voyager (koniec produkcji) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Tak pokrótce skrzynia tylko cvt, jeśli szukasz fwd, to tylko auta z rynku usa występowały z przednim napędem. Samochody z początku produkcji posiadały dość sporo wad, które niby w późniejszej produkcji zostały wyeliminowane. Budżet 20k, tutaj nie wiem, pewnie zależy jak trafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolego west40 masz niestety 100% racji, co do wyczytanych informacji.

 

Luz reguluje się przez wymianę popychaczy.

Kruszące się pierwsze katalizatory niszczą gładź cylindrów - stąd branie oleju.

 

Tzw. Lubrykanty powodują niszczenie kat i nagary (świece,pierścienie,sondy).

 

Pozdrawiam wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, interesuje sie zakupem Murano II mam pytanie bo widze w ofertach niekiedy skrzynie biegów automatyczną a niekiedy automatyczną z recznymi przelozeniami czy to chodzi o to czy autko jest z usa czy z europy?? czytalem kilka watkow o srzyniach i troche sie obawiam co do awaryjności jak to z tymi skrzyniami jest naprawdę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie kilka pytań. Chciałbym zakupić Murano pierwszej generacji okolice 2006 roku wer. EU. Jestem posiadaczem nissanow 350z i stad kilka niestandardowych pytań. Czyy silniki to ta sama jednostka co w 350z? Czy posiadaja wiecej wspolnych cech ? (Zauwazylem ze w srodku sa praktycznie identyczne przybajmniej kokpit z odleglosci). Kupuje autko dla kobiety z ciezka noga i pytanie czy to autko jest wytrzymale czy skrzynia bedzie kaprysna? (Mam bmw4.4benz. X5 i tym autkiem sie dobrze jezdzi, mowie o dziewczynie..czy Murano rownie dobrze albo niewiele gorzej przyspiesza? Jest elastyczne? Czy skrzynia ma tryb sport? Przy okazji czy ktos nie ma ciekawego egzemplarza do sprzedania? Dziekuje z gory za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że ma te same oznaczenie (VQ35DE, nie mylić z HR) to różnic trochę jest

 

przede wszystkim 

 

 

największa różnica to Murano to blok wersja AWD lub FWD, a 350Z to RWD (różnica w mocowaniu silnika do "ramy", mocowanie osprzętu, przy rozruszniku, )

 

132417_640.jpg

 

132171_640.jpg

też są inne różnice w kolektorach wydechowych, dolotowych, ECU, wydajność wtryskiwaczy. 

 

tak, że 350Z ma więcej mocy, wyżej się kręci. 

 

teoretycznie łatwiej użyć/przerobić silnik RWD do FWD niż odwrotnie

 

nie sprawdzałem wszystko, ale z tego co pamiętałem w bazie serwisowej to większość części VQ35DE, pasuje to Altima, Maxima, 350Z, Pathfinder

 

np. głowice 11090-8J100 lewa 11040-8J100 prawa

 

mają takie same: 

2003-2004 350Z 

2002 VQ35 Altima 
2002-2003 Maxima 
2003-2004 Murano

 

ale w nowszych chyba już idzie trochę inna głowica niż 2003-2004 (nie sprawdzałem czy pasują od siebie)

 

co do transmisji to 350z ma bardziej trwałą skrzynię niż CVT w Murano, ale CVT przyjemnie sie jedzi z V6 i potrafi być oszczędna. 

 

 

Jeśli chcesz zostać w rodzinie Nissana, a szukasz coś ciekawego to Twojej dziewczynie bym polecał auto zbliżone do Murano (ta sama platforma i silniki), czyli INFINITI EX35(297HP, VQ35), lub EX37(320HP, VQ37) typowe damskie auto, trwały automat, dobre wyposażenie, osiągi zbliżone do 350Z-ki, auto oryginalne a nie popularne jak jeżdżący co parę metry identyczny wieśwagen

 

00_K0_K_c_IV0ksdtcsi_600x450.jpg

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Murano to samochód dla kogoś z ciężką nogą, raczej krąży opinia po internecie, że lekka noga sprzyja eksploatacji Murano. Co do przyspieszenia myślę, że 4.4 będzie dużo lepiej tu wypadało. Jedyną zaletą jest CVT, co jest rewelacyjne, jednak wszyscy wiemy, że też nie rzadko pojawiają się awarie. Infiniti na pewno tutaj będzie o bardziej sportowym zacięciu, Murano to taki rodzinny samochodzik, ale przyjemny, dający sporo przyjemności z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V8 4.5 to nieudany motor jedyna sluszna v8 to 5.0, ale te silniki byly w wiekszym infi fx a murano to infi ex. Jak sie kupi zadbane Murano to bedzie sluzyc, to bardzo ladne auto. Jesli ma to byc Murano 1 to lepiej unikac modeli z pierwszych lat produkcji (bledy wieku dzieciecego), a kupic cos z ostatnich 2 lat produkcji 2006/7. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...