Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić Murano ? Pytaj tutaj !


jaca V6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziekuje chlopaki za odpowiedz. Mnie murano przekonalo nie bede ukrywal środkiem , patrze i mowie no 350z silnik myslalem ze taki sam, ale okazuje sie ze jednak nie :) ale dziekuje za szczegolowe odpowiedzi. Martwi mnie jedynie ta skrzynia biegow w murano. Osobiscie chcialbym go kupic . Jesli macie zadbany egzemplarz to smialo na priv piszcie :) a wlasnie, czy gaz w tym samochodzie to dobry pomysl (jazda krotkie dystanse glownie po miescie) Oczywiscie nie pytam o oplacalnosc instalacji, tylko czy sie bac takich rozwiazan, przy zakupie egzemplarza z gazem? I czy wogole instalowac gaz? Nigdy nie mialem auta z gazem, ale uwazam ze to auto bedzie co dzien w uzyciu i gaz by zaoszczedzil wydatki na paliwo. Ale moge byc w bledzie bo sie okaze ze zaraz sie cos od tego gazu rozleci.. Wiec jak to jest panowie z tym gazem w tym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaryzykowalem i założyłem gaz.Samochód europejski z 2007r, przebieg teraz okolo 135 000km. Zakładał mi facet, który juz miał do czynienia z murano. Przejechane 15 000km bez zadnych awarii. Pewnie to jeszcze za mało, aby miało sie cos spierdzielić. Spalanie caly czas oscyluje około 17l. W trasie do chorwacji wychodził około 13l. Opinie na temat lpg, są różne. Nie wiem ile w tym prawdy, ale gdzieś też czytałem, ze w autach na rynek USA był problem z katalizatorami przy pracy na lpg. I w naszych europejskich chyba też przed liftem.

Edytowane przez utras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam rozglądam się  za Murano Z51 v6  3.5 Europa ale jak jest z tym napędem jedni piszą w ogłoszeniu stały albo automatyczny więc jak to wygląda    ja w Tucsonie mam automatyczny i jeszcze mogę  go wymusić na stałe ale tylko do 40km   pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murano nigdy nie mialo stalego napedu. Albo FWD, albo AWD z roznymi trybami pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN da.... ale nieporzadane fwd to zadkosc i latwe do rozpoznania w realu. Na co zwrocic uwage? juz bylo wielokrotnie omawiane engine i transmission cvt bo naprawy z 10 klocki lub wiecej. Dodatkowo wycieki z transfer case, diferentiar gear, czy buda prosta. Zawieszenie proste tanie, elektronika dosc niezawodna. Jak znajdziesz cos fajnego nie szkoduj paru stowek na sprawdzenie bo bedziesz potem plakal jak przyjdzie wylozyc dodatkowe 25 klocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to dlaczego 10.000km temu była robiona wymiana oleju. 

 

Możesz sprawdzić też błędy na silniku, skrzyni.

 

Wygląda ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Piszę tutaj bo mam dylemat co wybrać i mam nadzieję, że eksperci na tym forum pomogą mi w wyborze :).

 

Wacham się między dwoma samochodami i nie wiem którego wybrać.

 

1) https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-murano-nissan-murano-mozliwa-zamiana-ID6znw5a.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

 

Samochód nie jest idealny do zrobienia, ma: malowanie ramek wokół okien, bagażnik bo schodzi lakier (ponoć od bagażnika dachowego) i lewy błotnik rdzewieje

 

To co mnie pozwala się zastanawiać nad tym samochodem to niemal idealnie utrzymany środek, nowe opony lato i zima no i instalacja gazowa (nie wiem czy to plus czy nie).

 

Samochód do kupienia za 22.500 PLN

 

 

2) Ostatnio zadzwonił do mnie znajomy, że jego kolega ma do sprzedania murano w tej samej wersji, też amerykaniec. Więc niesiony euforią pojechałem go zobaczyć.

 

Z minusów to do zrobienia fotele (kierowca + pasażer), rdza na obu nadkolach, lampa tył do wymiany oraz atrapa grilla.

 

To co jest ok, to właściciel wydaje się, że trochę bardziej dbał o samochód mechanicznie, wymienione tarcze + klocki, wymieniony alternator itp co pozwala sądzić, że nic się z nim nie będzie działo.

 

Ten egzemplarz nie posiada gazu i tak samo gość dokłada opony letnie i zimowe. Trochę starsze ale spokojnie do śmigania

 

Ten jest do wzięcia za 19.000 PLN.

 

Niestety nie mam jego żadnych zdjęć bo mi padł tel.

 

 

Na waszym miejscu nad którym byście się zastanawiali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Niedawno oglądałem ze szwagrem kilka Murano z50.

W jednym byl pewien problem ze skrzynią, tryb automatyczny dobrze działał, ale manualna zmiana nie działała.

Co może byc tego przyczyną? Ile potencjalna naprawa by mogla dzialac? Nie dziala też klimatyzacja.

 

W drugim był min. problem z niedzialajaca regulacją fotela kierowcy przód/tyl. Prawdopodobnie coś z silniczkiem. Ile moze kosztować potencjalna naprawa?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Hulk14 napisał:

Niedawno oglądałem ze szwagrem kilka Murano z50.

W jednym byl pewien problem ze skrzynią, tryb automatyczny dobrze działał, ale manualna zmiana nie działała.

Co może byc tego przyczyną? Ile potencjalna naprawa by mogla dzialac? Nie dziala też klimatyzacja.

 

W drugim był min. problem z niedzialajaca regulacją fotela kierowcy przód/tyl. Prawdopodobnie coś z silniczkiem. Ile moze kosztować potencjalna naprawa?

 

 

Jak coś jest nie tak ze skrzynia - omijaj takie murano , koszty z tego co wiem są duze... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-murano-lpg-prins-webasto-z-pilotem-skora-navi-awd-bi-xenon-bose-ID6AnmzL.html

 

Chce kupić to Murano na co zwrócić uwagę? polecacie jakiś serwis w okolicy Zawiercia aby sprawdzić to auto? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się przyjrzał skrzyni biegów, ciekawe jaki był powód jej regeneracji i przez jaką firmę była robiona. Do tego standard czyli sprawdzanie wycieków, zawieszenia itp.  Dobrze by było umówić się na jazdę przy zimnym silniku i na miejscu przetestować pracę silnika i skrzyni zarówno na zimnym jak i po rozgrzaniu. Pamiętaj że niesprawny układ napędowy, nierówna praca silnika  dyskwalifikuje auto do zakupu, a np. uszczerbki na lakierze, wnętrzu czy np.rysy na felgach tylko obniżają jego wartość i dają motywację do targowania się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

przymierzam się do zakupu Murano wersja S, z 2007 roku z instalacją LPG. Auto w 2008 roku zastało sprowadzone z USA do Polski, obecny przebieg 300 tys. km. 

W aucie jest do zrobienia elektryka - był wymieniany pół roku temu alternator na regenerowany, po tym czasie znów przestał działać. 

Występuje też problem z silnikiem: jeździ normalnie (a raczej jeździł do chwili całkowitego rozładowania akumulatora) ale przegrzewał się oraz brał sporo oleju ("dolewka konieczna raz na 2 tygodnie" przy codziennym użytkowaniu na krótkich dystansach). 

Właściciel usłyszał od mechaników, że konieczna będzie wymiana silnika. Wspominali mu o problemie że "szklankami", nie był jednak w stanie doprecyzować mi o co dokładnie chodzi. 

Proszę o poradę czy w takim wypadku należy liczyć się z wymianą silnika, czy może objawy mogą wskazywać na konieczność mniej drastycznych napraw? 

Właściciel twierdzi że z wyjątkiem ww. żadnych problemów z nim nie ma. 

Auto będę mógł obejrzeć w sobotę i zastanawiam się czy warto w to inwestować.. 

Z góry dziękuję za wszelkie porady / opinie. 

Edytowane przez radion2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto się grzeje i wciąga tyle oleju to ewidentnie walnięta jest uszczelka pod głowicą. Sprawdź ceny uszczelek, pierścieni na tłoki, uszczelniaczy, zapytaj mechanika o cenę naprawy.  Alternator kosztuje 750zł nowy, używkę kupisz za 300zł.

Nie wiem jaką cenę ktoś woła za tego murańca, ale koszty naprawy mogą być czasem naprawdę wysokie. A koleś który sprzedaje to auto doskonale wie ile wyniesie naprawa i jeśli powiedział że konieczna będzie wymiana silnika, to znaczy że mu się nie opłacało robić nawet "na sztukę" do sprzedaży.

Koszt samego silnika to ok 7000zł w "dobrym" stanie

Wymiana silnika to również wbrew pozorom nie jest tania sprawa, tym bardziej w nissanie gdzie dużo technicznie opracowali pod małe żółte rączki. Do tego dojdzie dostosowanie instalacji gazowej i odpowiednie wysterowanie.

Tydzień temu odebrałem auto od mechanika który wymieniał mi przekładnie krzyżową - mówił żeby dostać się tam i wyciągnąć tą część musiał rozbierać pół auta przy silniku - koszt samej naprawy 850zł + przekładnia 2050zł + olej do skrzyni + olej do przekładni, łącznie prawie 4000zł.

Jednak przebieg auta sugeruje na ciągłe inwestowanie w naprawy. Chyba że właściciel pochwali się listą napraw i części wymienianych podczas normalnej eksploatacji. Przy tym przebiegu z lpg sam jestem ciekaw jak wyglądają katalizatory lub co było z nimi kombinowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem obejrzeć ten samochód. Udało się go odpalić i przejechać kilkadziesiąt minut (wstawiłem akumulator ze swojego auta). 

Generalnie żadnych problemów jezdnych. Silnik i skrzynia zachowywały się poprawnie tj. pracuje równo, przyspiesza itd. 

Nagle zaczął się dusić po czym wszystko zgasło. Zaglądam pod maskę - wypięła się klema, więc ją poprawiam i... auto po odpaleniu było bez mocy - mega muł, a więc zgaszenie silnika odczekanie kilkanaście sek. i ponowne odpalenie - znów pełna moc do dyspozycji.

Czy brak mocy mógł być spowodowany tym, że komputer zapamiętał problem z akumulatorem? 

Co do alternatora - jest brak ładowania tzn. Sprawdziłem miernikiem napięcie przed całą zabawą i było wyższe niż po kilkudziesięciu minutach zabawy, a na sam koniec zapaliła się kontrolka akumulatora. 

Alternator był regenerowany kilka mc temu. Jak bardzo prawdopodobne jest, że to on padł po tak krótkim czasie a nie np. jakiś bezpiecznik /kabel ? Czy może to być jeszcze coś innego? 

Z góry dziękuję za podpowiedzi. 

Ps. Przebieg okazał się trochę niższy niż początkowo pisalem i wynosi 231 tys km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, radion2 napisał:

Co do alternatora - jest brak ładowania tzn. Sprawdziłem miernikiem napięcie przed całą zabawą i było wyższe niż po kilkudziesięciu minutach zabawy, a na sam koniec zapaliła się kontrolka akumulatora.  

Alternator był regenerowany kilka mc temu. Jak bardzo prawdopodobne jest, że to on padł po tak krótkim czasie a nie np. jakiś bezpiecznik /kabel ? Czy może to być jeszcze coś innego

 

Problem z ładowaniem może też dotyczyć regulatora napięcia, a nie tylko alternatora, to regulator napięcia jest odpowiedzialny za stałe utrzymywanie napięcia ładowania. Możliwe też jest to że są słabe lub uszkodzone przewody masowe w aucie i nie jest w stanie przepłynąć przez nie odpowiednie napięcie  przez co się grzeją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jungu napisał:

Problem z ładowaniem może też dotyczyć regulatora napięcia

Czy dobrze rozumiem, że przy zakupie nowego alternatora zawierać on będzie także regulator?

Widziałem na forum w innych tematach, że również masz wersję z USA, wiesz może jaki masz tam model / part number alternatora?

Sprawdzałem po VIN i znalazłem na stronie http://japancars.ru że do mojego pasują 23100-CN100 (Replaced: 23100-CN10C) i nie bardzo rozumiem, czy ten "replaced" to następca czy zastąpiony... 

Planuję samemu wymienić alternator, wtedy odejdzie koszt ściągania auta na lawecie (250 km).

Czytałem manual wymiany alternatora i nie jest to może trywialne (mało miejsca) ale w ciągu jednego dnia powinienem się z tym uporać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też szwankowało napięcie ładowania - ładowanie miałem dość wysokie bo ok 16V, a czasem po odpaleniu zapalała się kontrolka ładowania, ale po zgaszeniu i ponownym zapaleniu auta jakoś wszystko wracało do normy. 

Pojechałem autem do znajomego mechanika, który wykręcił alternator, przeczyścił go dokładnie, zamówiliśmy nowy regulator napięcia i po skręceniu wszystko działa już pół roku.

Na Twoim miejscu najpierw wymieniłbym regulator bo to koszt ok 60-70zł, jeśli ma wytarte szczotki to nie daje odpowiedniego napięcia, a jeśli okaże się że to jednak alternator to kupuj raczej ten "zastąpiony" bo w wersji USA fabryczne alternatory chyba do roku 2005 miały jakąś wadę przez co się psuły.

Regulator napięcia nie jest zintegrowaną częścią alternatora i pewnie będzie trzeba dokupić nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochodu jeszcze nie kupiłem, w międzyczasie ceny nieco poszły w dół. Czy warto dołożyć dodatkowych kilka tysięcy (5000-10000), żeby dorwać Murano Z51 2008 zamiast Murano Z50 2005-2007?

Edytowane przez Hulk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 17.07.2018 o 10:52, jungu napisał:

U mnie też szwankowało napięcie ładowania - ładowanie miałem dość wysokie bo ok 16V, a czasem po odpaleniu zapalała się kontrolka ładowania, ale po zgaszeniu i ponownym zapaleniu auta jakoś wszystko wracało do normy. 

Pojechałem autem do znajomego mechanika, który wykręcił alternator, przeczyścił go dokładnie, zamówiliśmy nowy regulator napięcia i po skręceniu wszystko działa już pół roku.

Na Twoim miejscu najpierw wymieniłbym regulator bo to koszt ok 60-70zł, jeśli ma wytarte szczotki to nie daje odpowiedniego napięcia, a jeśli okaże się że to jednak alternator to kupuj raczej ten "zastąpiony" bo w wersji USA fabryczne alternatory chyba do roku 2005 miały jakąś wadę przez co się psuły.

Regulator napięcia nie jest zintegrowaną częścią alternatora i pewnie będzie trzeba dokupić nowy.

Witam ponownie.

Kompleksowa naprawa alternatora wyniosła 350zl z gwarancją 6 mc. Podzespoły ponoć lepsze niż fabryczne. 

W międzyczasie wyszło, że należy zmienić reflektory na takie z homologacją europejską. 

Tutaj mam pytanie - czy Z50 w wersji eu posiadały reflektory halogenowe, czy tylko xenon? Szukałem na allegro i nie znalazłem halogenow z homologacją na Europę. 

Edytowane przez radion2
Dodanie info o gwarancji regenerowanego alternatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...