posimek Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Od 3 dni jestem posiadaczem Tiidy 1,6 sedan-wybór ze wzgledu na bagaznik. Odebralem go z salonu Odyssey Wawa. Po tych trzech dniach jazdy jestem zadowolony choc niestety musze chyba wybrac sie do serwisu:( mimo wyrównania cisnienia w oponach sciaga mnie ciagle na lewą strone:( ale ogolnie jestem zadowolony no i serdecznie witam wasz wszystkich!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś pan Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 posimek stary problem i to nie jest wada samochodu tolerancja zbieżności jest tak duża ze kazde sprawdzenie mieści sie w normie za nim pojedziesz weź znajdź naprawdę równy kawałek drogi i na niej sprawdź czy ściąga bo badanie zbieżności nie jest gwarancyjne i za nie musisz napłacić 130 zł. a i tak to nic nie da raczej jakby coś to powiedż ze nie mozna nim jeździć a w ogóle i nie bedziesz płacił za badanie jak chcą to niech robia na własne ryzyko mogą sie nią przejechać i sprawdzić już to przerabiałem i nic kawałek deogi prostej i kierownice można puścić , wyjeżdżasz na ulicę i ciągnie a jak juz wieje to już kontra non stop Ale prubój moze ty będziesz miał wiecej szczęścia daj znać jak wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mack72 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam! Miałem taki sam problem - zawsze w lewo i zazwyczaj na nierównościach - przeszło po kilku miesiącach. Podejrzewam opony (te continentale, które miałem nie były symetryczne) . pewnie musiały się dotrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
posimek Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 tez mi sie tak wydaje bo po 1000 km jest juz lepiej no ale zobaczymy co dalej bedzie czeka mnie teraz traska jakies 2500 i wtedy pewnie cos wiecej bede wiedzial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 tez mi sie tak wydaje bo po 1000 km jest juz lepiej no ale zobaczymy co dalej bedzie czeka mnie teraz traska jakies 2500 i wtedy pewnie cos wiecej bede wiedzial bzdura,jeśli cię naprawdę ściąga to zasuwaj do serwisu to nie jest normalne.u mnie od pierwszego dnia jeździ jak po szynach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziootek Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Moja Tiida też nie ma problemu z utrzymaniem prostego toru jazdy. Jak na razie jeżdżę na zimowych Daytonach, zobaczymy co będzie jak na wiosnę zmienię gumy na letnie Contnientale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Moja Tiida też nie ma problemu z utrzymaniem prostego toru jazdy. Jak na razie jeżdżę na zimowych Daytonach, zobaczymy co będzie jak na wiosnę zmienię gumy na letnie Contnientale. pierwsze 400km zrobilem na conti-0 problemów,prowadzenie rewelacja. następne 500 na zimowkach viking -też super szczegulnie w tych warunkach które mamy ostatnio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mack72 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Moja Tiida też nie ma problemu z utrzymaniem prostego toru jazdy. Jak na razie jeżdżę na zimowych Daytonach, zobaczymy co będzie jak na wiosnę zmienię gumy na letnie Contnientale. pierwsze 400km zrobilem na conti-0 problemów,prowadzenie rewelacja. następne 500 na zimowkach viking -też super szczegulnie w tych warunkach które mamy ostatnio No to coś musieli poprawić. Ja mam model z 2007 roku i już spotkałem się z pewną grupą tak samo doświadczonych sciąganiem. Byłem w serwisie po trzech tyg od zakupu i stwierdzili brak wad - czyli serwis nie pomoże - no chyba , że bym zapłacił..... Na szczęscie przeszło po około trzech miechach. Dodam, że na zimówkach - nie ściąga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 No to coś musieli poprawić. Ja mam model z 2007 roku i już spotkałem się z pewną grupą tak samo doświadczonych sciąganiem. mój tez jest anno domini 2007 :one: :one: :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nelson38 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Jak się objawia to ściąganie? Puszczam kierownicę i ma jechać prosto - a jeśli zjeżdża na bok to znaczy że ściąga? Wydaje mi się że każde auto będzie minimalnie zbaczać z kursu - droga, koleiny, rozłożenie obciążenia itp ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Panowie,czasami wina ściągania nie lezy w geometrii,...lecz w oponach! i mogą to być najlepsze michelinki,goodyery,i inne ale pójdzie partia gum,które mają nadlew lub oplot wadliwie ułożony i klapa.Sam miałem dwukrotnie tak(dębica ,wymienione gwarancyjnie)że ściągały w jedną stronę,po zamianie przód tył było OK.Micheliny,musiałem przez prawie 20000 docierać na tyle dopiero po założeniu na przód nie ściągały,spróbujcie zamienić tył na przód i będzie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość t82 Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 no i trudno znaleźć drogę która jest równa i pozioma (z założenia drogi nie powinny być poziome) a wtedy też ściąga, trzeba by tą samą drogą pojechać w jedną i z powrotem, a jeżeli wtedy ciągle ściąga w jedną stronę - to znaczy, że ściąga. Jeżeli w jedną stronę ściąga np. w prawo a z powrotem w lewo - to wina jest drogi, a nie samochodu czy opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 no i trudno znaleźć drogę która jest równa i pozioma (z założenia drogi nie powinny być poziome) a wtedy też ściąga, trzeba by tą samą drogą pojechać w jedną i z powrotem, a jeżeli wtedy ciągle ściąga w jedną stronę - to znaczy, że ściąga. Jeżeli w jedną stronę ściąga np. w prawo a z powrotem w lewo - to wina jest drogi, a nie samochodu czy opon. w każdym aucie normalne jest minimalne ściąganie w prawo(bo tak ksztaltuje się jezdnie zeby woda splywala)ale tu piszą o ściąganiu w lewo!!!???a to nie jest normalne.nie mogę pojąć że serwis mówi że wszystko jest o.k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mcgregor Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Witam mi w Almerze ściągało w prawo i sprawa nie podlegała gwarancji pomogła przekładka opon i się jakoś samo poukładało i jest ok i na letnich i zimowych. Kiedyś miałem nową Astrę i było podobnie wystarczyło poprzekładać koła. Pozdrawiam. [ Dodano: Pon 02 Mar, 2009 22:24 ] Pozostaje tylko kwestia wyważenia bo fabryka zwykle daje gorsze koła na tył i czasem trzeba przekładać opony na felgach.Jak się dobrze podobiera to nic nie ściąga opony są różne jedne lepiej wykonane inne gorzej i pojawia się kwestia symetrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś pan Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Napisze tak dużo mówimy o ściąganiu samochodu rozpatrując opony ,wywarzenie kół i droge ale wydaje mi sie że te wszystkie poprawki zostały ujete przez uzytkowników i poprawione jezeli chodzi o moja Tide to zbieżność sprawdzona z wydrukiem zmieniony trzeci komplet oponwszystkie nowe i każdy innej firmy sprawdzone nawet kąty pochylenia i dalej ściaga wiec coś juz jest nie tak tym bardziej że i serwis nie wie co pozdrwiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mack72 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 no i trudno znaleźć drogę która jest równa i pozioma (z założenia drogi nie powinny być poziome) a wtedy też ściąga, trzeba by tą samą drogą pojechać w jedną i z powrotem, a jeżeli wtedy ciągle ściąga w jedną stronę - to znaczy, że ściąga. Jeżeli w jedną stronę ściąga np. w prawo a z powrotem w lewo - to wina jest drogi, a nie samochodu czy opon. w każdym aucie normalne jest minimalne ściąganie w prawo(bo tak ksztaltuje się jezdnie zeby woda splywala)ale tu piszą o ściąganiu w lewo!!!???a to nie jest normalne.nie mogę pojąć że serwis mówi że wszystko jest o.k. Bo to nie jest już serwis Nissana, ale Renault... a wiadomo jak tam się traktuje klienta. Do tej pory myślałem , że to tylko mit. Samochód na gwarancji w serwisie Renault to zmarnowany samochód. Cieszę się , że przeglądy są tak rzadko, a już po 3 latach bedę spokojny o samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Bo to nie jest już serwis Nissana, ale Renault... a wiadomo jak tam się traktuje klienta. Do tej pory myślałem , że to tylko mit. Samochód na gwarancji w serwisie Renault to zmarnowany samochód. Cieszę się , że przeglądy są tak rzadko, a już po 3 latach bedę spokojny o samochód. niezgodzę się z tobą że teraz to renault a nie nissan.wydaje mi sie że to kwestia personelu a nie znaczków.(z autopsji)ja jestem bardzo zadowolony z serwisu w szczecinie(polmotor),nie są może doskonali ale napewno bardzo dobrzy w te klocki.są w śród nich prawdziwi fachowcy,jak i przeciętni. jak wszędzie.ale podejście łacznie z szefostwem jest b.d.b. p.s.reno i nissan w szczecinie nie mają wspólnych serwisów ja to ma miejsce w wielu miastach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziootek Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Całe szczęście, że Odyssey w Warszawie też nie jest łączony z Renault a z Mazdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciacho Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Za to w Krakowie nissana sprzedaje Volvo ;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mack72 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 No to jesteście szczęściarzami. Mi z Łodzi daleko do innych serwisów Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
posimek Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 trochę dawno mnie tu nie było przez ten czas wykręciłem jakies 4 tyś i musze przyznac ze już sie uspokoiło to nieprzyjemne sciąganie. Faktycznie Tiida jest wrażliwa na boczny wiaterek ale idzie się do tego przyzwyczaic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Valdies Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Ściąganie w lewo nie ma nic wspólnego drogą i tym wszystkim co piszecie. Ja po kilku kilometrach jazdy zorientowałem się, że ściaga w lewo. Ciagle musiałem kontrować kierownicą. Pojechałem do serwisu Odyssey Wawa. Okazało się, że miałem fabrycznie żle osadzoną kierownice i była ustawiana zbiezność kół. Nie dawajcie wciskać sobie ciemnoty, że jest oki. Na innych forach już kilka osób zgłaszało ten sam problem. NIE DZIWI NIKOGO, ŻE NIKT NIE ZGŁOSIŁ, ŻE ŚCIĄGA GO W PRAWO???????? Niech pokażą wam wydruk z testu zbieżności a nie wysyłają na jazde po prostych drogach! Inna sprawa, że trzeba zgłaszać się z przebiegiem jak ja 600 km a nie 10000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciacho Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Valdies, po sąsiedzku bo w QQ był zgłaszane, że ściągą w prawo http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=44644 W moim wypadku: jak jadę i nie trzymam kierownicy - auto pięknie jedzie prosto... Fakt, że mam czułą kierownice (w porównaniu z moimi poprzednimi autami powiedziałbym, że bardzo czułą) i wystarczy lekko ją przekręcić (nawet o pół cm) i już auto wygląda jakby ściągało na bok... IMO problem ze źle osadzoną kierownicą nie dotyczy wszystkich egzemplarzy, raczej to jest u każdego co innego - choć to wskazuje na co zwracać uwagę w serwisie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Napisze tak dużo mówimy o ściąganiu samochodu rozpatrując opony ,wywarzenie kół i droge ale wydaje mi sie że te wszystkie poprawki zostały ujete przez uzytkowników i poprawione jezeli chodzi o moja Tide to zbieżność sprawdzona z wydrukiem zmieniony trzeci komplet oponwszystkie nowe i każdy innej firmy sprawdzone nawet kąty pochylenia i dalej ściaga wiec coś juz jest nie tak tym bardziej że i serwis nie wie co pozdrwiam Witam szanownych Forumowiczów i chciałbym powrócić do sprawy ściągania Tiidy na lewo. POmimo zmiany opon, ustawiania geometrii wóz ma niestety tendencję do zjeżdżania na lewo, tj środek jezdni. Zauważyłem, że na równej (poziomej) drodze to zjawisko nie wystepuje, natomiast jest masakra gdy jezdnia nachylona jest w lewo, a już całkiem gdy jest to podjazd i ciężar przenosi się na tylną oś, wtedy z rąk chce wyrwać kierownicę. Można zatem używać samochodu do szybkiego wykrywania nachylenia jezdni, ciekaw jestem czy budowniczy autostrad i dróg nie stosują Tiid do tego celu? Podobnie efekt ściągania nasila się w czasie hamowania. Czy w związku z tym opanowaliście jakąs metodę aby ograniczyć lub wyeliminować to przykre zjawisko? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Witam szanownych Forumowiczów i chciałbym powrócić do sprawy ściągania Tiidy na lewo. POmimo zmiany opon, ustawiania geometrii wóz ma niestety tendencję do zjeżdżania na lewo, tj środek jezdni. Zauważyłem, że na równej (poziomej) drodze to zjawisko nie wystepuje, natomiast jest masakra gdy jezdnia nachylona jest w lewo, a już całkiem gdy jest to podjazd i ciężar przenosi się na tylną oś, wtedy z rąk chce wyrwać kierownicę. Można zatem używać samochodu do szybkiego wykrywania nachylenia jezdni, ciekaw jestem czy budowniczy autostrad i dróg nie stosują Tiid do tego celu? Podobnie efekt ściągania nasila się w czasie hamowania. Czy w związku z tym opanowaliście jakąs metodę aby ograniczyć lub wyeliminować to przykre zjawisko? pzdr. NIGDY nie przerabiałem ściągania w tiidzie,więc nie jest to jakaś norma tylko problem techniczny z którym jak widzę nie mogą sobie w serwisie poradzić.Mój sąsiad miał podobny problem w Qasqhaiu ,tam powodem było naj-prawdopodobniej el.wspomaganie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.