Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony 185/65 czy 195/60


yupii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki dylemat do zaopiniowania. Podkresle ze mam obecnie opony 185/65R15 i jestem zmuszony dokupić dwie sztuki. Nie wiem jak będzie się zachowywało autko, jeżeli założyłbym 195/60R15 na tylną oś a 185/65R15 na przód? Czy lepiej nie eksperymentować i zakupić w fabrycznym rozmiarze. Dodam że auto to Primera z ABS-em, i tutaj właśnie się obawiam o działanie tegoż układu, jak również o zachowanie na drodze. :roll: Wszelkie uwagi mile widziane.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam szersze opony. Dużo lepsze trzymanie drogi. Mój ojciec też śmiga Primerką i to w kombiaku. W tym roku założył wszystkie szersze kapie i jest bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

załóż takie jakie masz. oprócz różnicy w szerokości, 195/60 są trochę niższe od 185/65. dokładnie to 615 mm łącznej wysokości koła z oponą 195/60-15 do 621.5 mm koła z oponą 185/65-15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
Polecam szersze opony. Dużo lepsze trzymanie drogi. Mój ojciec też śmiga Primerką i to w kombiaku. W tym roku założył wszystkie szersze kapie i jest bardzo zadowolony.

Pytanie dotyczyłoi założenia 2 różnych rozmiarów na przednią i tylną oś a nie o to czy lepiej komplet 195 czy 185. chodzi o różnicę we wskazaniach poszczególnych czujników od absu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj co do szerokości ja w kombiaczku tez Primerce mam 195/65 R14 i jestem bardzo zadowlony z nich auto pewnie trzyma sie drogi a ze silniczek ma 2.0 Benzynke + Gazik nie ma różnicy w spalaniu szersze czy nie. A co do kombinacji tył innej szerokości niż przód czy odwrotnie nie polecam. Zakombinowałem tak w mojej Fiestuni i teraz stoi pod płotem skasowana wpadłem w kałuże i straciłem przyczepnośc kilka przeseł ogrodzenia skasowane i autko na szrocik tak, że dbaj o oponki one są bardzo ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam szersze opony. Dużo lepsze trzymanie drogi. Mój ojciec też śmiga Primerką i to w kombiaku. W tym roku założył wszystkie szersze kapie i jest bardzo zadowolony.

Pytanie dotyczyłoi założenia 2 różnych rozmiarów na przednią i tylną oś a nie o to czy lepiej komplet 195 czy 185. chodzi o różnicę we wskazaniach poszczególnych czujników od absu

 

Witam.

Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło. :cry: Gdybym dysponował odp. gotówką na cztery oponki, to nie byłoby wogóle pytania. Przeszedłbym na 195/60R15. Dziękuje Wam za utwierdzenie mnie w moich przypuszczeniach i domysłach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło. :cry: Gdybym dysponował odp. gotówką na cztery oponki, to nie byłoby wogóle pytania. Przeszedłbym na 195/60R15. Dziękuje Wam za utwierdzenie mnie w moich przypuszczeniach i domysłach.

Sprawdz jeszcze jak wyglada sprawa tych wymiarow na www.opony.com.pl . Jesli znasz fabryczny rozmiar opony, to wyliczysz sobie jak przeklamywac bedzie licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
Przy ABS-ie raczej wykluczone różne szerokości, a nawet różne bieżniki opon. Nie ma tu znaczenia średnica, bo chodzi o przyczepność.

jeśli przy abs-ie nie ma wg ciebie znaczenia różnica w średnicy kół to gratuluję wiedzy technicznej. sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników, a te bedą wskazywały różnie przy różnej wysokości opon i albo bedą się kodowały błędy, albo sterownik będzie w złym momencie odłączał ciśnienie. a bieżnik i szerokość? właśnie to nie ma wielkiego znaczenia, pod warunkiem że wysokość opon będzie jednakowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piomal
Przy ABS-ie raczej wykluczone różne szerokości, a nawet różne bieżniki opon. Nie ma tu znaczenia średnica, bo chodzi o przyczepność.

jeśli przy abs-ie nie ma wg ciebie znaczenia różnica w średnicy kół to gratuluję wiedzy technicznej. sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników, a te bedą wskazywały różnie przy różnej wysokości opon i albo bedą się kodowały błędy, albo sterownik będzie w złym momencie odłączał ciśnienie. a bieżnik i szerokość? właśnie to nie ma wielkiego znaczenia, pod warunkiem że wysokość opon będzie jednakowa

Nie chwalę się swoją wiedzą techniczną, bo nie mam technicznego wykształcenia. Zresztą sam tego nie wymyśliłem.

Jeśli wg ciebie bieżnik i szerokość nie ma znaczenia przy ABS-ie, to spróbuj zahamować takim autem. Ja próbowałem :)

I trochę więcej dystansu do rzeczywistości proponuję, nie musisz się tak od razu rzucać na głupszych od siebie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
Przy ABS-ie raczej wykluczone różne szerokości, a nawet różne bieżniki opon. Nie ma tu znaczenia średnica, bo chodzi o przyczepność.

jeśli przy abs-ie nie ma wg ciebie znaczenia różnica w średnicy kół to gratuluję wiedzy technicznej. sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników, a te bedą wskazywały różnie przy różnej wysokości opon i albo bedą się kodowały błędy, albo sterownik będzie w złym momencie odłączał ciśnienie. a bieżnik i szerokość? właśnie to nie ma wielkiego znaczenia, pod warunkiem że wysokość opon będzie jednakowa

Nie chwalę się swoją wiedzą techniczną, bo nie mam technicznego wykształcenia. Zresztą sam tego nie wymyśliłem.

Jeśli wg ciebie bieżnik i szerokość nie ma znaczenia przy ABS-ie, to spróbuj zahamować takim autem. Ja próbowałem :)

I trochę więcej dystansu do rzeczywistości proponuję, nie musisz się tak od razu rzucać na głupszych od siebie :wink:

spoko nie rzucam się a moją wiedzę opieram nie na JEDNYM przypadku lecz na wiekszej ilości poza tym na teorii zasady działania abs-u. napisałem ze do działania ABS-u różnica szerokości i bieznika nie ma wielkiego zanczenia, a nie do samego hamowania. kolega pytał o działanie ABS-u a nie np ostrego hamowania w zakręcie. do prawidłowego działania ABS-u musi być zachowana w miarę jednakowa średnica kół, jest to bezdyskusyjne koniec i kropka. natomiast jeśli chodzi ogólnie o hamowanie to zgadzam się z tobą że różny rodzaj bieżnika może powodować kłopoty, podobnie jak różna szerokość opon. chyba że jest to przewidziane konstrukcyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników

Specem nie jestem, ale chyba sterownik porownuje predkosc wzgledna. Nie interesuje go czy kolo jedno kolo kreci sie 50km a drugie 40. Inetersuje go roznica tych predkosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
... sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników

Specem nie jestem, ale chyba sterownik porownuje predkosc wzgledna. Nie interesuje go czy kolo jedno kolo kreci sie 50km a drugie 40. Inetersuje go roznica tych predkosci.

a czy to nie jest to samo? porównanie wskazań majace na celu znalezienie różnic w predkości obrotowej, a ta bedzie rózna przy róznej srednicy kół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników

Specem nie jestem, ale chyba sterownik porownuje predkosc wzgledna. Nie interesuje go czy kolo jedno kolo kreci sie 50km a drugie 40. Inetersuje go roznica tych predkosci.

a czy to nie jest to samo? porównanie wskazań majace na celu znalezienie różnic w predkości obrotowej, a ta bedzie rózna przy róznej srednicy kół

Pewnie ze nie, bo czujniki interesuje tylko ze roznica wynosi 10km. Oczywiscie jest to tylko przyklad pogladowy. ABS wlacza sie tylko wtedy kiedy hamujemy a dane kolo jest w poslizgu, tzn sie nie kreci. I tylko wtedy wlacza sie ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale qwinto'wi chodzi chyba o to ze porownuje ze jak przod ma 50 a tyl 40 to jest norma... a jak nagle sie zmieni roznica z tych 10 na inna to wtedy cos tam ABS rozkmini...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

jasne że dopiero wtedy układ abs ingeruje w działanie hamulców gdy koło się zatrzyma, ale przy ciągłych różnicach wskazań czujników mogą kodować się błedy w pamieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale qwinto'wi chodzi chyba o to ze porownuje ze jak przod ma 50 a tyl 40 to jest norma... a jak nagle sie zmieni roznica z tych 10 na inna to wtedy cos tam ABS rozkmini...

Panowie,

Wiece jak dziala ABS?? Zmniejsza cisnienie w obwodzie w ktorym jest zablokowane kolo. Jak kolo jest zablokowane to znaczy ze sie nie kreci. A jak sie nie kreci to czujnik informuje o tym abs.

Nie wiem, moze sie nie znam, ale ABS sprawdza tylko czy dane kolo sie nie kreci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

masz racje w 100% jeśli chodzi o stare systemy abs. w wersjach np 5.3 długotrwałe różnice wskazań poszczególnych czujników powodują zapisywanie błędów w pamieci sterownika, a tym bardziej w układach sprzęzonych abs/asr ważne jest zachowanie jednakowej średnicy kół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mam od dawna przód 195/60/15 a tył 185/65/15, ABS działa ok chamuje ok. jeździ się normalnie. Letnie będą w tym samym rozm. wszystkie, bo wiadomo że tak jest lepiej. Ale nie róbcie panowie tragedii, w tym przypadku różnica średnicy kół jest naprawdę niewielka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączając się do tematu, polecam te 195/60 - pewniej się jeździ , zwłaszcza na zakrętach. A przy okazji mam pytanko, czy polecacie do primy oponki - 205/55/16. Bo takie planuję założyć na sezon letni. Nie jestem tylko do konca przekonany czy nigdzie nie będzie obcierało?? Może któryś z was jeździ na takich??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój sąsiad jeździ P11 na 205 i chyba felgi ma też 16, nie pamiętam profilu, 60 albo 55.

Skoro jeździ to chyba można, jak chcesz to podejrzę dokładnie te oponki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...