yupii Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Witam. Mam taki dylemat do zaopiniowania. Podkresle ze mam obecnie opony 185/65R15 i jestem zmuszony dokupić dwie sztuki. Nie wiem jak będzie się zachowywało autko, jeżeli założyłbym 195/60R15 na tylną oś a 185/65R15 na przód? Czy lepiej nie eksperymentować i zakupić w fabrycznym rozmiarze. Dodam że auto to Primera z ABS-em, i tutaj właśnie się obawiam o działanie tegoż układu, jak również o zachowanie na drodze. :roll: Wszelkie uwagi mile widziane. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Polecam szersze opony. Dużo lepsze trzymanie drogi. Mój ojciec też śmiga Primerką i to w kombiaku. W tym roku założył wszystkie szersze kapie i jest bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2005 załóż takie jakie masz. oprócz różnicy w szerokości, 195/60 są trochę niższe od 185/65. dokładnie to 615 mm łącznej wysokości koła z oponą 195/60-15 do 621.5 mm koła z oponą 185/65-15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Polecam szersze opony. Dużo lepsze trzymanie drogi. Mój ojciec też śmiga Primerką i to w kombiaku. W tym roku założył wszystkie szersze kapie i jest bardzo zadowolony. Pytanie dotyczyłoi założenia 2 różnych rozmiarów na przednią i tylną oś a nie o to czy lepiej komplet 195 czy 185. chodzi o różnicę we wskazaniach poszczególnych czujników od absu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dante79 Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Posłuchaj co do szerokości ja w kombiaczku tez Primerce mam 195/65 R14 i jestem bardzo zadowlony z nich auto pewnie trzyma sie drogi a ze silniczek ma 2.0 Benzynke + Gazik nie ma różnicy w spalaniu szersze czy nie. A co do kombinacji tył innej szerokości niż przód czy odwrotnie nie polecam. Zakombinowałem tak w mojej Fiestuni i teraz stoi pod płotem skasowana wpadłem w kałuże i straciłem przyczepnośc kilka przeseł ogrodzenia skasowane i autko na szrocik tak, że dbaj o oponki one są bardzo ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nyska Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Zdecydowanie 195 na obie osie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yupii Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Polecam szersze opony. Dużo lepsze trzymanie drogi. Mój ojciec też śmiga Primerką i to w kombiaku. W tym roku założył wszystkie szersze kapie i jest bardzo zadowolony. Pytanie dotyczyłoi założenia 2 różnych rozmiarów na przednią i tylną oś a nie o to czy lepiej komplet 195 czy 185. chodzi o różnicę we wskazaniach poszczególnych czujników od absu Witam. Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło. :cry: Gdybym dysponował odp. gotówką na cztery oponki, to nie byłoby wogóle pytania. Przeszedłbym na 195/60R15. Dziękuje Wam za utwierdzenie mnie w moich przypuszczeniach i domysłach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Witam.Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło. :cry: Gdybym dysponował odp. gotówką na cztery oponki, to nie byłoby wogóle pytania. Przeszedłbym na 195/60R15. Dziękuje Wam za utwierdzenie mnie w moich przypuszczeniach i domysłach. Sprawdz jeszcze jak wyglada sprawa tych wymiarow na www.opony.com.pl . Jesli znasz fabryczny rozmiar opony, to wyliczysz sobie jak przeklamywac bedzie licznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 1 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2005 Przy ABS-ie raczej wykluczone różne szerokości, a nawet różne bieżniki opon. Nie ma tu znaczenia średnica, bo chodzi o przyczepność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 Przy ABS-ie raczej wykluczone różne szerokości, a nawet różne bieżniki opon. Nie ma tu znaczenia średnica, bo chodzi o przyczepność. jeśli przy abs-ie nie ma wg ciebie znaczenia różnica w średnicy kół to gratuluję wiedzy technicznej. sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników, a te bedą wskazywały różnie przy różnej wysokości opon i albo bedą się kodowały błędy, albo sterownik będzie w złym momencie odłączał ciśnienie. a bieżnik i szerokość? właśnie to nie ma wielkiego znaczenia, pod warunkiem że wysokość opon będzie jednakowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 Przy ABS-ie raczej wykluczone różne szerokości, a nawet różne bieżniki opon. Nie ma tu znaczenia średnica, bo chodzi o przyczepność. jeśli przy abs-ie nie ma wg ciebie znaczenia różnica w średnicy kół to gratuluję wiedzy technicznej. sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników, a te bedą wskazywały różnie przy różnej wysokości opon i albo bedą się kodowały błędy, albo sterownik będzie w złym momencie odłączał ciśnienie. a bieżnik i szerokość? właśnie to nie ma wielkiego znaczenia, pod warunkiem że wysokość opon będzie jednakowa Nie chwalę się swoją wiedzą techniczną, bo nie mam technicznego wykształcenia. Zresztą sam tego nie wymyśliłem. Jeśli wg ciebie bieżnik i szerokość nie ma znaczenia przy ABS-ie, to spróbuj zahamować takim autem. Ja próbowałem I trochę więcej dystansu do rzeczywistości proponuję, nie musisz się tak od razu rzucać na głupszych od siebie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 Przy ABS-ie raczej wykluczone różne szerokości, a nawet różne bieżniki opon. Nie ma tu znaczenia średnica, bo chodzi o przyczepność. jeśli przy abs-ie nie ma wg ciebie znaczenia różnica w średnicy kół to gratuluję wiedzy technicznej. sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników, a te bedą wskazywały różnie przy różnej wysokości opon i albo bedą się kodowały błędy, albo sterownik będzie w złym momencie odłączał ciśnienie. a bieżnik i szerokość? właśnie to nie ma wielkiego znaczenia, pod warunkiem że wysokość opon będzie jednakowa Nie chwalę się swoją wiedzą techniczną, bo nie mam technicznego wykształcenia. Zresztą sam tego nie wymyśliłem. Jeśli wg ciebie bieżnik i szerokość nie ma znaczenia przy ABS-ie, to spróbuj zahamować takim autem. Ja próbowałem I trochę więcej dystansu do rzeczywistości proponuję, nie musisz się tak od razu rzucać na głupszych od siebie :wink: spoko nie rzucam się a moją wiedzę opieram nie na JEDNYM przypadku lecz na wiekszej ilości poza tym na teorii zasady działania abs-u. napisałem ze do działania ABS-u różnica szerokości i bieznika nie ma wielkiego zanczenia, a nie do samego hamowania. kolega pytał o działanie ABS-u a nie np ostrego hamowania w zakręcie. do prawidłowego działania ABS-u musi być zachowana w miarę jednakowa średnica kół, jest to bezdyskusyjne koniec i kropka. natomiast jeśli chodzi ogólnie o hamowanie to zgadzam się z tobą że różny rodzaj bieżnika może powodować kłopoty, podobnie jak różna szerokość opon. chyba że jest to przewidziane konstrukcyjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 4 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2005 ... sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników Specem nie jestem, ale chyba sterownik porownuje predkosc wzgledna. Nie interesuje go czy kolo jedno kolo kreci sie 50km a drugie 40. Inetersuje go roznica tych predkosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 4 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2005 ... sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników Specem nie jestem, ale chyba sterownik porownuje predkosc wzgledna. Nie interesuje go czy kolo jedno kolo kreci sie 50km a drugie 40. Inetersuje go roznica tych predkosci. a czy to nie jest to samo? porównanie wskazań majace na celu znalezienie różnic w predkości obrotowej, a ta bedzie rózna przy róznej srednicy kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 4 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2005 ... sterownik porównuje prędkości wskazywane przez każdy z czujników Specem nie jestem, ale chyba sterownik porownuje predkosc wzgledna. Nie interesuje go czy kolo jedno kolo kreci sie 50km a drugie 40. Inetersuje go roznica tych predkosci. a czy to nie jest to samo? porównanie wskazań majace na celu znalezienie różnic w predkości obrotowej, a ta bedzie rózna przy róznej srednicy kół Pewnie ze nie, bo czujniki interesuje tylko ze roznica wynosi 10km. Oczywiscie jest to tylko przyklad pogladowy. ABS wlacza sie tylko wtedy kiedy hamujemy a dane kolo jest w poslizgu, tzn sie nie kreci. I tylko wtedy wlacza sie ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lawina Opublikowano 4 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2005 ale qwinto'wi chodzi chyba o to ze porownuje ze jak przod ma 50 a tyl 40 to jest norma... a jak nagle sie zmieni roznica z tych 10 na inna to wtedy cos tam ABS rozkmini... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 4 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2005 jasne że dopiero wtedy układ abs ingeruje w działanie hamulców gdy koło się zatrzyma, ale przy ciągłych różnicach wskazań czujników mogą kodować się błedy w pamieci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 4 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2005 ale qwinto'wi chodzi chyba o to ze porownuje ze jak przod ma 50 a tyl 40 to jest norma... a jak nagle sie zmieni roznica z tych 10 na inna to wtedy cos tam ABS rozkmini... Panowie, Wiece jak dziala ABS?? Zmniejsza cisnienie w obwodzie w ktorym jest zablokowane kolo. Jak kolo jest zablokowane to znaczy ze sie nie kreci. A jak sie nie kreci to czujnik informuje o tym abs. Nie wiem, moze sie nie znam, ale ABS sprawdza tylko czy dane kolo sie nie kreci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 4 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2005 masz racje w 100% jeśli chodzi o stare systemy abs. w wersjach np 5.3 długotrwałe różnice wskazań poszczególnych czujników powodują zapisywanie błędów w pamieci sterownika, a tym bardziej w układach sprzęzonych abs/asr ważne jest zachowanie jednakowej średnicy kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sawyer Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Ja mam od dawna przód 195/60/15 a tył 185/65/15, ABS działa ok chamuje ok. jeździ się normalnie. Letnie będą w tym samym rozm. wszystkie, bo wiadomo że tak jest lepiej. Ale nie róbcie panowie tragedii, w tym przypadku różnica średnicy kół jest naprawdę niewielka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Sawyer, temat jest z przed roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MiMio Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Dołączając się do tematu, polecam te 195/60 - pewniej się jeździ , zwłaszcza na zakrętach. A przy okazji mam pytanko, czy polecacie do primy oponki - 205/55/16. Bo takie planuję założyć na sezon letni. Nie jestem tylko do konca przekonany czy nigdzie nie będzie obcierało?? Może któryś z was jeździ na takich?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radjan Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Mój sąsiad jeździ P11 na 205 i chyba felgi ma też 16, nie pamiętam profilu, 60 albo 55. Skoro jeździ to chyba można, jak chcesz to podejrzę dokładnie te oponki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Sawyer, temat jest z przed roku sprzed dwóch lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ticky Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Ja pomykam w lecie na 205/50/15 a w zimie 195/60/15 i wszystko gra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.