Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

100nx blad sygnalu zaplonu


Gość Jam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podciśnieniem? :D Odśrodkowo? :D Kurde, to nie polonez :P

 

Wszystko jest sterowane z ECU. Na stole aparat nijak sprawdzisz. W środku masz 2x hall albo opto, już nie pamiętam co tam dawali, w każdym razie wyjście sygnału z aparatu masz 5V. Rozbierając aparat nie pomyl ustawienia płytki bo już nie jeden na tym popłynął....

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to widze ze 100nx to juz technologia kosmiczna normalnie :D

 

wiec nic mi nie piszczalo

mam rozdzielacz w domu, rozkrece wyczyszcze zoabczy czy sa jakies inne uszkodzenia niz jedno urwane mocowanie

 

czy podlaczenie w domu pod 12v i probowanie krecenia recznie i sprawdzanei czy piszczy to dobry pomysl? jelsi tak to gdzie podlaczyc? tam gdzie jest ta wieksza wtyczka w ktrej sa 4 kable czy tam gdzie mniejsza i 2 kable?

 

ogolnie to to ma cewke zaplonowa jzu w srodku? bo cos tak uslyszalem a i pewnie jak rozkrece znajac moje niesamowite doswiadczenie to nie rozpoznam jak wyglada cewka bo mnie to oczywiscie uczono na takich wielkich jak z seyreny albo malucha... :/

 

[ Dodano: Wto 10 Mar, 2009 17:29 ]

rozkrecone zoabczone

 

w srodku z tego co widzialem niby jest ta cewka

czujnik jaki tam jest to nazwy nie pamietam ale dziala na zasadzie ze wysyla swiatlo a tarczka z otworkami raz zaslania a raz przepuszcza :)

no i w sumie tyle narazie..

 

aha jeszcze jedno

nienawidze sie nie znac :/

a nie dam jakiemus majstrowi do naprawy bo nie mam tyle hajsu

ledwo mi na jakis inny rozdzielacz z allegro starczy a co dopiero jakbym mial robocizne placic... a zreszta ja tez powinienem cos tam umiec wiec trening trening ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę ostatni raz :D

Podepnij sobie najlepiej pod instalację samochodu ten aparat. Nie wkładaj go do głowicy.

W momencie, gdy otworki w tarczach przechodzą przez czarne czujniki - na dwóch przewodach w szerszej wtyczce masz mieć piszczenie masy - poza nią 5V. Czyli - 5V zmienia się chwilowo w masę. Tak masz mieć na dwóch wyjsciach, na jednym będzie pikał 4x na 1 obrót, a na drugim 1x na obrót. Kumasz?:) Jeżeli tak będzie pikał na obu - to zostaje Ci do sprawdzenia moduł. Nic więcej.

miłego szukania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

serwis, W mojej Primerze P 10 nie odpala silnik. Brak zapłonu. Kod usterki 11. Sprawdziłem czujnik wałka rozrządu ( mieści się a aparacie zapłonowym), jest dobry. Sprawdzam tranzystor mocy (moduł zapłonowy- mocowany poza aparatem zapłonowym, pod filtrem powietrza), a on ma na złączu baza -emiter w obydwie strony ok. 1200 Ohm. Tzn do wymiany. Tylko skąd ten kod 11, a nie 21 ( brak sygnału zapłonu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiec wszystko pieknie wspaniale ladnie itd

zalozylem nowy apartat na ktory czekalem tydzien zanim poczta laskawie raczyla go przetransortowac

i co?

padaka dalej chodzi tak jak chodzila i dalej jest ten sam blad w kompie czyli nr 21

 

nagralem filmik jak to wyglada jak chodzi

 

http://www.youtube.com/watch?v=riFeiwllaUI

 

jakby nie bylo slychac co mowie to tak

na poczatku delikatnie tylk onacisnalem gaz i jak widac daje rade i jakos tam sie wkreca

kolejne podejscia delikatnie jednostajnie zwiekszam nacisk na pedal

pozniej widac noge jak ladnie nia operuje i tak jak tam widac t ow takim tepie caly czas zwiekszalem nacisk

podczas filmiku slychac takie jakby klikniecia

to w wydechu strzela co b yswiadczyl oze paliwko sie dopala nie tam gdzie powinno... :/

co prawda nie ustawilem kata wyrpzedzenia zaplonu bo nie mialem dzisiaj lampy stroboskopowej ale aut osie zachowuje dokladnie tak smao jak ze starym aparatem a nowy ustawilem dokaldnie tak samo jak stary

 

 

aha na poczatku obroty stanely na 2000 nie wiem czemu ale czasami tak ma..

zazwyczaj zawsze bylo 1500 a po nagrzaniu w okolicach 1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.....dwie sprawy:

a sprawdzałeś ustawienie rozrządu? Ustaw znak 'zero' na kole pasowym i sprawdź w aparacie, czy szczelina pierwszego cylindra wypada na czujniku. No i oczywiście, czy palec rozdzielacza jest na pierwszym kablu.

Druga sprawa: zrób sobie dojście do ECU i przemierz miernikiem, czy sygnały z czujników aparatu dochodzą do ECU. Bo skąd ten cholerny 21...? A jakie są szanse, że wymieniony aparat jest na 110% sprawny?

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

szanse ze jest sprawny sa raczej duze

mysle ze zepsutego by mi nei sprzedali..

 

 

wie ktos moze przypadkiem gdzie szuakc ECU?

i gdzie jest modul zaplonowy? podobno gdzies tam pod deska siedzi ale gdzie dokladnie i jak sie tam dostac?

 

czy tutaj te dwa sa ze soba zespolone?

[ Dodano: Sob 28 Mar, 2009 16:11 ]

ok bylem i znalazlem kompa pod deska rozdzielcza

wyjalem, rozebralem i wyglada ok. nic nie jest popalone ani nic

 

znalazlem tez kompa od abs

 

ale czipsa jak go nazywam od wyprzedzenia zaplonu nie znalazlem..

 

ogolnie znalazlem gdzies tam w glebi komory silnikowej jeden przerwany przewod ktory zostal naprawiony

 

oraz odlaczona wtyczke ktora po dopasowaniu pasowala do puszki bezpeicznikow po lewej stronie komory czyli po przeciwnej stronie niz jest akumulator

kolory przewodow jakie biegly do tej wtyczki to zielony i czerwony

podlaczylem to

 

i.. dalej nic sie nie zmienilo :D

 

 

zalamuje sie powoli

teraz to jzu mysle jak by tu zaciagnac auto do jakeigos majstra..

ile okolo moze mnie skasowac za naprawe albo chociaz diagnoze usterki? oczywiscie nie mowie o aso

 

[ Dodano: Sro 13 Maj, 2009 15:19 ]

nie wiem czy kogos jeszcze interesuje moj temat ale moge opisac co zostalo dotad zrobione

 

mechanik nie podolal i zawiozlem auto do elektryka

ktory dzisiaj do mnei dzwonil powiedzial ze wiazka silnika byla costam cos tam

spodziewalem sie ze moze byc miejscami poszarpana bo ja juz ja naprawialem w 2 miejscach a co dopeiro tam gdzie nie dotarlem wzrokiem..

mowil tez ze poczyscil masy

 

narazie mi zawolal 400zl i jeszcze wola 80 za zrobienie wiazki do pompy paliwa bo ma niecalem 12V a powinna miec 14V

 

z tego co mowil narazie to duzo sie nie zmienilo ale zobaczymy co bedzie jak zrobi te przewody do pompy

 

dalsza relacja w krotce

 

[ Dodano: Pią 15 Maj, 2009 17:14 ]

auto wrocilo od elektryka

zaplacilem 600zl co jest dosyc bolesnym ciosem ale co poradze..

 

mam wuchte nowych kabli, nowe klemy, nowe oslonki na kable, nowy bezpeicznik i pewnie jakies przekazniki tez :)

 

 

japonka zyje i jezdzi :D

 

dokladnie nie powiedzial co dolegalo tylko tyle ze sygnal od czujnika temperatury nie szedl do kompa

 

troche mnei pewnie zlupili ale robote wykonali chyba profesjonalnie :)

zobacyzmy czy sie nie spsuje podczas jazdy

 

 

aha oczywiscie bezp rzygody sie nie obylo i podczas jazdy do domu nastapil spadek mocy i brak rekacji na gaz. dobrze ze akurat parking byl niedaleko

 

wiedzialem ze jest tam malo paliwa ale myslalem ze na stacje dojade..

jdnak musiaem na stacje innym samochodem dojechac z karnisterkiem i po zatankowaniu wsyztsko bylo ok :)

 

wydaje mi sie tez ze japonka nie ma tyle mocy ile wczesniej ale moze to zludzenie bo ostatnio jezdzilem autami 150konnymi

a moze tez to przez zawory rozregulowane i zaplon..

niedlugo pewnie bede to robil tez i zoabcyzmy czy sie poprawi :P

 

 

 

rozdam tez plusiki tym co mneij wiecej sie przyczynili i probowali pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...