Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

100nx blad sygnalu zaplonu


Gość Jam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

blad sygnalu zaplonu

auto sie nie wkreca pod obciazeniem

na luzie jak depne na maxa to daje rade ale czesc nacisku na pedal jakby w ogole nei jest zczytywana czyli naciskam toche i obroty rosna

naciskam mocniej (30-98%) i nic jakby gubil zaplony czy cos.. w ogole sie nie wkreca i na maxa jak nacisne to sie wkreca

ruszyc sie da ale jechac nie

auto do 30km/h rozpedza sie 10 minut ;] (spowodowane jest to raczej tym ze gazu praktycznie nacisnac nie moge, moge go jedynie muskac bo inaczej jest to co wyzej psialem i w ogole nie jedzie

co ciekawe stalo mi sie to na poczatku roku

po nowym roku jak bylo minus kilka stopni to jezdzil dobrze chociaz tez czesciowo byla faza ze nie jechal ale w duzo mniejszym stopniu i mozna bylo sie prawie normalnei poruszac autem po czym przypizdzilo (-20 czy iles) i sie to stalo

jakis hajs dopeiro teraz wygrzebalem wiec chcial bym cos z tym zrobic :)

 

na turbokillersac hznalazlem cos takeigo ale nie wie mczy to ma w autku i czy to w ogole to

LINK

 

jakies pomysly?

 

[ Dodano: Sro 25 Lut, 2009 23:26 ]

aha kable sa ok

zlacza maja ladne czyste bez korozji a same kable tez ok bo psikalem je w nocy i nie iskrzyly :D

 

swiece nei wiem bo nie moglem odkrecic xD

moga byc troche zajechane bo gaz w aucie byl wczesniej ale to i tak na bank nie przez to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokladnie to samo w moim sunny 1.6 90km na wtrysku (niemiecka wersja), wszystkie objawy sie zgadzaja ale teraz juz nawet nie odpala. wymienilem swiece kable, naladowalem akumulator, wyczyscilem rozdzielacz i problem jest dalej... dramat. jazdze z llpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizator wszystkie onjawy na to wskazują, jak się zapcha to to jest efekt. najlepiej go usunąć lub sparwdzić jego przepływ. raczej bez mechanika sie nie obejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc kat. lub pompa paliwowa. jak duzo paliwa trzymałes w zbiorniku pewnie pod rezerwą. taka pompa w tym momwencie sie zaciera. samochód bedzie chodził na wolnych obrotach ale nie bedzie miał siły jeździć. czasami potrafi sie spalić i wtedy samochód nie będzie zapalał wogóle. w swoim fachu spotkałem się też z innym przypadkiem paliwo- zatankowane potrafi sie rozłozyc na wode i składniki paliwo-pochodne ale to jest naprawde rzadkośc sparwdź jednak pompę paliwa na początek czy daje dobre ciśnienie tylko, że do tego bedziesz potrzebował wasztatu i manometru do mierzenia ciśnienia przy pracującym silniku powinno pokazać 3,5 -> 4 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pozostaje potencjometr przepustnicy lub zaraz czym sie podpinasz pod kompa?

skanerem z allegro? błedy na kompie są tylko efektem a nie przyczyną sprawdź pokolei tak jak ci pisałem i zmierz przejście na potencjometrze. tylko to pozostaje metoda prób i błędów. pamietaj komputer naprowadza cie mniej wiecej czego masz szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez o tym myslalem ale po wygiecu klucza poddalem i odpuscilem demontaz

ale wiem ze ebde musial za to zabrac jeszcze raz tylko najpierw silnik nagrzeje :)

 

sprawdzalem drucikiem

zwarcie we wtyczce zrobilem tak jak jest to w artukule ze zrob to sam ze strony glownej napisane

kod bledu wymigala mi diodka check engine :one:

 

[ Dodano: Czw 26 Lut, 2009 23:50 ]

a ten potencjometr to czym pomierzyc? najlepiej pewnie by bylo oscyloskopem? czy to nie jest az tak zaawansowana technologia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem o tym ale sprawdzalem bledy kompa no i pokazuje ten blad sygnalu zaplonu..

 

a dokładnie który nr usterki masz? Tam są 2 kody pod problemy z zapłonem, więc?

Potencjometr najzwyklejszym multimiernikiem sprawdzisz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potwierdzałeś ten kod? Tzn, czy kasowałeś go, włączałeś zapłon i wtedy go nie było? A dopiero po ponownym odpaleniu silnika się pojawiał?

Jeżeli tego nie robiłeś to zrób, to ułatwi sprawę.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasciwie to nie

ale auto zachowywalo sie tak od momentu zakupu i podczas okresu jaki go mam akumulator padl mi kilka razy jak auto stalo a ja nie jezdzilem

wiec jak by to byl jednorazowy przyopadkowy blad ktory by sie skasowal to jzu dawno by sie tak stalo

 

jutro jak nie bedzie padac to sie za to zabiore i przed tym moge jeszcze raz sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź to, ponieważ 21 to usterka pierwotnego obwodu zapłonowego - a więc wg.teorii nie powinienes mieć iskry. Chyba że, problem robi np cz. położenia wału w aparacie zapłonowym i wtedy usterka raz jest, raz jej nie ma. One lubią tak wariować. Inny możliwy element powodujący 21 to moduł zapłonu, ale on jak padnie to przeważnie koniec.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasciwie to aparat wyglada jakby troche wycierpial - jedno mocowanie jest pogiete..

 

to co i gdzie dokladnie posprawdzac jesli to nadal bedzie ten sam kod (chce wiedziec a nie ze pojde na 5 minut a pozniej pol dnia bede czekal na odpowiedz i ostatecznie nic nie zrobie bo jzu ciemno bedzie.. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry:), prawie pół dnia ;) .

Jeżeli znów będziesz miał 21, to najlepiej byłoby sprawdzić, czy w momencie występowania braków zapłonów (albo w ogóle) działa czujnik wału w aparacie. Multimetr i kręcąc silnikiem albo wyciągniętym i podpiętym aparatem sprawdzasz, czy na którymś wyjściu z niego masz zmienne 0 i 5V. Chyba, że masz możliwość, to od razu wtedy cały aparat na podmiankę przełóż.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak

bylem, odpalilem pobawilem sie chwilke gazem i wydawalo sie ze jest ok (okolo minute) ale po chwili znow sie zje*** i dzialalo tak jak wczensiej czyli zle

zgasilem silnik i sprawdzilem bledy

kod 55 czyli brak bledow :|

 

nie poddalem sie

wyciagnalem przeplywke przepustnice i wszystko inne co jest tam zintegrowane

 

zostalo to sprawdzone muyltimetrem i wyglada na to ze wszystko jest ok

 

jutro jak bedzie ladna pogoda ide spowrotem zamontowac ale watpei zeby sie cos zmienilo :(

 

i teraz jzu nei wiem jak nawet bledow nie pokazuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na złapanie błędów daj mu trochę czasu. Nie każdy błąd zapamiętuje od razu, sporo usterek musi trwać, aby ECU je wychwycił jako nieprawidłowości.

W trakcie trwania usterki - sprawdź miernikiem sygnał z czujników w aparacie.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sygnalu raczej nie sprawdze bo oscyloskopu nie mam :/

chyab ze tez jakos multimetrem.. prosze o dokladna instrukcje krok po kroku najlepiej z fotkami jak dla debili :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz do łapy miernik, ustawiasz na pomiar napięcia i przy włączonym zapłonie sprawdzasz gdzie na wejsciu do aparatu masz 12V. Ten przewód odkreślasz sobie. Następnie miernikiem sprawdzasz gdzie masz stałą masę. Też sobie odkreślasz ten przewód. Pozostałem przewody to przewody związane z czujnikiem/kami. Na jednym powinno być 5V. A pozostałe sprawdzasz tak: Wpinasz miernik z pipczykiem masy i kręcisz silnikiem, a najlepiej wykręć aparat, podłącz go wtyczką i kręć nim ręcznie. Pipczyk ma pikać. Jeżeli nie pika to masz problem.

daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem dzisiaj u nissanka

zalozylem czysciutka przepustnice, podlaczylem wszystko i skrecilem

odpalilem i podeptalem troche gaz i dalej to samo co wczesniej

zgasilem sprawdzilem bledy i blad 21.. tak wiec znow sie pojawil skubany

 

nic wiecej nie zrobilem narazie bo przerazliwe zimno na wiecej nie pozwolilo

moje jutro bedzie ciut cieplej to pojde posprawdzac rozdzielacz zaplonu pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johhny89

Witam mam podobny problem z moja Primera a nawet mozna powiedziec ze taki sam... Dusi sie po wcisnieciu pedalu gazu, reaguje tylko po slabym wcisnieciu go, mam problemy z ruszaniem z miejsca, musze wrzucac go na duze obroty zeby ruszyc i nie ciagnie mi wiecej jak 90km/h... jak tak dalej bedzie to zajade sprzeglo przez ta usterke;/ . Wymienilem wszystkie filtry przeczyscilem styki aparatu, kable zaplonowe, filtr pompy paliwa w baku, sprawdzalem kody bledow metoda opisana przez Coobcia i nie pokazuje mi zadnego bledu (czyli kod 55). Nie wiem co mam robic. Prosze o pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie dzisiaj bede mial chwile czasu to pojde do padaki :P

pokrece troche rozdzielaczem moze tylko wyprzedzenie sie rpzestawilo

jak nic nie da to wykrece i w chacie dokladniej zdiagnozuje ewentualie zabiore do szkoly (oj mamy tam sprzet diagnostyczny :D gorzej z checiami prowadzacych do pomocy ale niech mnei ino tam wpuszcza :diabel2: )

i teraz tak

w srodku jaki jest czujnik? hallotronowy, magneto indukcyjny czy jaki?

rozumiem ze zmiana wyprzedzenia jest tez tam realizowana przez podcisnienie z kolektora (moze sie cos zatkalo) i odsrodkowo (moze sprezynki juz rozciagniete)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...