Guest lechu1 Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Widziałem ostatnio auta z ledami montowanymi we wlotach powietrza na atrapie przedniej pomiędzy "żeberkami " tak 1m od siebie.Co wy na to ?Jak przepisy mówią?Praktyka?Gwarancja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 poszukaj sobie co mówią o tym przepisy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Mam dzienne światełka Helli podstawowy model od maja ubiegłego roku- ekstra sprawa, nie ciągną ponad 10A jak mijania tylko niecały 1A (mają łącznie 12W mocy). Ponadto mam je podłączone nieprawidłowo- nie świecą się jednocześnie tylne światła pozycyjne (w całej Europie można tak jeździć ale oczywiście jakiś polski idiota urzędas wymyślił że u nas ma być inaczej- mam go głęboko w d....!). Nawet jak Cię zatrzyma patrol, to możesz się powołać na przepisy europejskie (które są nadrzędne względem polskich) i śmiało odmówić przyjęcia mandatu. Od kiedy ich używam ludzie z naprzeciwka czasami mrugają mi "długimi" bo myślą że jadę na halogenach- taka mała niedogodność. Jednym słowem- bardzo polecam- ale wybierz te, które mają homologacje- Hella też robi diodowe dzienne- jak chcesz zobaczyć fotki mojego auta to kliknij na link "prezentacja czerwonego Bluebirda" w moim podpisie- jak coś to służę schematem podpięcia do instalacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 przepisy Polskie są w dalszym ciągu nadrzędne nad przepisami unijnymi, wiele krajów ma tak samo jak my choć jest klika które przyjęły wyższość unijnych. Skoro już tak chcesz się powoływać na przepisy unijne, to: -masz światła do jazdy dziennej podłączone tak że uruchamiają się automatycznie wraz z uruchomieniem pojazdu? -automatyczne włączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania -minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 20cm2? -intensywność światła od 400 do 800 kandeli? -są prawidłowo rozmieszczone? itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 przepisy Polskie są w dalszym ciągu nadrzędne nad przepisami unijnymi - oj wybacz ale to akurat nieprawda Cytat: "Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, uznawany również przez Polskę, określający homologację świateł dziennych, nie wymaga włączania tylnych świateł pozycyjnych. Ponieważ prawo europejskie w przypadkach spornych ma pierwszeństwo przed prawem polskim, nieprzyjęcie mandatu i sprawa w Sądzie Grodzkim powinna zakończyc się wygraną, ponieważ sąd nawet jeśli nie jest świadom istnienia Regulaminu 48, musi zweryfikować jego istnienie, zanim wyda wyrok." - ze strony http://bezswiatel.4.pl/. W którymś z ostatnich "Auto Światów' czy "Motorów" też tak pisali. -masz światła do jazdy dziennej podłączone tak że uruchamiają się automatycznie wraz z uruchomieniem pojazdu? jak najbardziej tak- zgaśnie lampka ciśnienia oleju- dzienne się włączają. -automatyczne włączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania Choć to nie jest duży problem aby to zrealizować- ja jednak wolę "ręcznie" wyłączać dzienne. Co do intensywności świateł i powierzchni ich świecenia- zakupiłem produkt markowy, więc myślę że Hella mieści się w tych granicach- inaczej nie wpuściliby czegoś takiego na rynek. -są prawidłowo rozmieszczone? oczywiście że tak- może to stanowić problem przy nowszych autach z bardziej zabudowanym zderzakiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 oj wybacz ale to akurat nieprawda http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_o_ruchu_drogowym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kristo Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 montaż dodatkowych świateł jest niezgodny z przepisami, dotyczy to zarówno mocnych lamp jak i ledów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 eee, a gdzie to wyczytałeś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 bujany - jak widać są różnorakie źródła- ja jednak pozostanę przy swojej wersji. Podobnie kiedyś było z trzecim światłem stopu- wiele lat było niedozwolone, a w europie zachodniej śmiało mogłeś je mieć. Nie wiem dlaczego w Polsce zawsze znajdzie się jakiś "arcypajac" i namąci... na zasadzie- tam jest dobrze to u nas musi być inaczej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lechu1 Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 stefino-a gdybyś sobie strzelił te światła w swoim aucie we wlotach powietrza a o to się pytałem?Bo w QQ to innego miejsca brak?Ręcznie włączane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 tzn chodzi ci o to że mógłbym je zamontować w grillu?? Przymierzałem ale do mnie akurat by tam nie weszły... jest gdzieś w necie obrazek gdzie to można montować. W "Motorze " pokazywali jak założyli w orurowaniu auta i też było elegancko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kristo Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 eee, a gdzie to wyczytałeś? samochód ma homologacje na projekt przedstawiony przez producenta, nie wiem czy zmieniając konstrukcje samochodu nie unieważniasz tej homologacji i wtedy nie możesz poruszać się po drogach publicznych; nie będę się kłócił ale policja pewnie też nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLC Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Ktoś wie jakie ksenony ma QQ? Jaka firma i ile czy 6000K? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 eee, a gdzie to wyczytałeś? samochód ma homologacje na projekt przedstawiony przez producenta, nie wiem czy zmieniając konstrukcje samochodu nie unieważniasz tej homologacji i wtedy nie możesz poruszać się po drogach publicznych; nie będę się kłócił ale policja pewnie też nie według Twojej teorii montując np homologowany zamiennik reflektora głównego dajmy na to Helli (która słynie z jakości produktów) w której to są zastosowane LED tracisz homologację na samochód, a co za tym idzie na poruszanie się po drogach a przy kontroli policja zabierze Ci dowód, podczas wypadku jeżeli ktoś się tego dopatrzy to ubezpieczyciel nie wypłaci Ci odszkodowania itd.? No to informuje Cię że jesteś w błędzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.