Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Niska żywotność żarówek=może światła dzienne


Guest lechu1
 Share

Recommended Posts

Widziałem ostatnio auta z ledami montowanymi we wlotach powietrza na atrapie przedniej pomiędzy "żeberkami " tak 1m od siebie.Co wy na to ?Jak przepisy mówią?Praktyka?Gwarancja?

Link to comment
Share on other sites

Mam dzienne światełka Helli podstawowy model od maja ubiegłego roku- ekstra sprawa, nie ciągną ponad 10A jak mijania tylko niecały 1A (mają łącznie 12W mocy). Ponadto mam je podłączone nieprawidłowo- nie świecą się jednocześnie tylne światła pozycyjne (w całej Europie można tak jeździć ale oczywiście jakiś polski idiota urzędas wymyślił że u nas ma być inaczej- mam go głęboko w d....!). Nawet jak Cię zatrzyma patrol, to możesz się powołać na przepisy europejskie (które są nadrzędne względem polskich) i śmiało odmówić przyjęcia mandatu. Od kiedy ich używam ludzie z naprzeciwka czasami mrugają mi "długimi" bo myślą że jadę na halogenach- taka mała niedogodność. Jednym słowem- bardzo polecam- ale wybierz te, które mają homologacje- Hella też robi diodowe dzienne- jak chcesz zobaczyć fotki mojego auta to kliknij na link "prezentacja czerwonego Bluebirda" w moim podpisie- jak coś to służę schematem podpięcia do instalacji.

Link to comment
Share on other sites

przepisy Polskie są w dalszym ciągu nadrzędne nad przepisami unijnymi, wiele krajów ma tak samo jak my choć jest klika które przyjęły wyższość unijnych. Skoro już tak chcesz się powoływać na przepisy unijne, to:

-masz światła do jazdy dziennej podłączone tak że uruchamiają się automatycznie wraz z uruchomieniem pojazdu?

-automatyczne włączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania

-minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 20cm2?

-intensywność światła od 400 do 800 kandeli?

-są prawidłowo rozmieszczone?

itd.

Link to comment
Share on other sites

przepisy Polskie są w dalszym ciągu nadrzędne nad przepisami unijnymi
- oj wybacz ale to akurat nieprawda

 

Cytat:

"Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, uznawany również przez Polskę, określający homologację świateł dziennych, nie wymaga włączania tylnych świateł pozycyjnych. Ponieważ prawo europejskie w przypadkach spornych ma pierwszeństwo przed prawem polskim, nieprzyjęcie mandatu i sprawa w Sądzie Grodzkim powinna zakończyc się wygraną, ponieważ sąd nawet jeśli nie jest świadom istnienia Regulaminu 48, musi zweryfikować jego istnienie, zanim wyda wyrok." - ze strony http://bezswiatel.4.pl/. W którymś z ostatnich "Auto Światów' czy "Motorów" też tak pisali.

 

-masz światła do jazdy dziennej podłączone tak że uruchamiają się automatycznie wraz z uruchomieniem pojazdu?

 

jak najbardziej tak- zgaśnie lampka ciśnienia oleju- dzienne się włączają.

 

-automatyczne włączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania

Choć to nie jest duży problem aby to zrealizować- ja jednak wolę "ręcznie" wyłączać dzienne.

Co do intensywności świateł i powierzchni ich świecenia- zakupiłem produkt markowy, więc myślę że Hella mieści się w tych granicach- inaczej nie wpuściliby czegoś takiego na rynek.

 

-są prawidłowo rozmieszczone?

 

oczywiście że tak- może to stanowić problem przy nowszych autach z bardziej zabudowanym zderzakiem.

Link to comment
Share on other sites

bujany - jak widać są różnorakie źródła- ja jednak pozostanę przy swojej wersji. Podobnie kiedyś było z trzecim światłem stopu- wiele lat było niedozwolone, a w europie zachodniej śmiało mogłeś je mieć. Nie wiem dlaczego w Polsce zawsze znajdzie się jakiś "arcypajac" i namąci... na zasadzie- tam jest dobrze to u nas musi być inaczej.

Link to comment
Share on other sites

Guest lechu1

stefino-a gdybyś sobie strzelił te światła w swoim aucie we wlotach powietrza a o to się pytałem?Bo w QQ to innego miejsca brak?Ręcznie włączane?

Link to comment
Share on other sites

tzn chodzi ci o to że mógłbym je zamontować w grillu?? Przymierzałem ale do mnie akurat by tam nie weszły... jest gdzieś w necie obrazek gdzie to można montować. W "Motorze " pokazywali jak założyli w orurowaniu auta i też było elegancko.

Link to comment
Share on other sites

Guest kristo
eee, a gdzie to wyczytałeś?

 

samochód ma homologacje na projekt przedstawiony przez producenta, nie wiem czy zmieniając konstrukcje samochodu nie unieważniasz tej homologacji i wtedy nie możesz poruszać się po drogach publicznych; nie będę się kłócił ale policja pewnie też nie :)

Link to comment
Share on other sites

eee, a gdzie to wyczytałeś?

 

samochód ma homologacje na projekt przedstawiony przez producenta, nie wiem czy zmieniając konstrukcje samochodu nie unieważniasz tej homologacji i wtedy nie możesz poruszać się po drogach publicznych; nie będę się kłócił ale policja pewnie też nie :)

 

według Twojej teorii montując np homologowany zamiennik reflektora głównego dajmy na to Helli (która słynie z jakości produktów) w której to są zastosowane LED tracisz homologację na samochód, a co za tym idzie na poruszanie się po drogach a przy kontroli policja zabierze Ci dowód, podczas wypadku jeżeli ktoś się tego dopatrzy to ubezpieczyciel nie wypłaci Ci odszkodowania itd.? No to informuje Cię że jesteś w błędzie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...