Guest vicvic Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Ciekawy objaw - po lewej stronie w tylnej części samochodu czasami (zakręt, tuż po dziurze, w trakcie przyśpieszania) słuchać pojedyncze stuknięcie. Czasami się to nasila, czasami kilka dni jest cisza. Co ciekawe przy wciśniętym sprzęgle stuk jest odczywalny pod stopą (tą na sprzęgle). Wydałem już ze 400 pln na diagnozy (aso nissan, renault, słynny bolechowski witex, szarpaki etc.) i nic (zawieszenie jest ok :!: ). Ktoś z forumowych fachowców ma jakieś sugestie? Ogólnie może sobie stukać, przywyknę, boję się tylko, że raz stuknie za mocno :/ . Muszę dodać, że właśnie lewy tył był naprawiany blacharsko... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radzio000 Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 moze cos sie czegos po naprawie nie trzyma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 moze cos sie czegos po naprawie nie trzyma? Wyczerpująca odpowiedź Skoro dostał w tył to możesz mieć brak geometrii, jeśli był dobrze walnięte. Jedyne co przychodzi mi na myśl to stukające amorki, albo poduszki amorków. Z tymi Szarpakami to różnie bywa. Jak byłem w lipcu na linii to mi wyszły tylne po 38%( czyli wymiana ). Jak teraz pojechałem na przegląd do innej stacji to raptownie wskazało 70%. Tak to jest że Nissany ulegają samonaprawie Co by do tego tyłu miało sprzęgło to nie mam pojęcia, chyba że tak się rozchodzi z przodu na tył. Może to jakieś naprężenia na wydechu i stąd jest to okresowe w zależności od temperatury Może to być skorodowana blacha przy tarczy hamulcowej ( były już takie przypadki na forum ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vicvic Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 moze cos sie czegos po naprawie nie trzyma? Wyczerpująca odpowiedź Skoro dostał w tył to możesz mieć brak geometrii, jeśli był dobrze walnięte. Jedyne co przychodzi mi na myśl to stukające amorki, albo poduszki amorków. Z tymi Szarpakami to różnie bywa. Jak byłem w lipcu na linii to mi wyszły tylne po 38%( czyli wymiana ). Jak teraz pojechałem na przegląd do innej stacji to raptownie wskazało 70%. Tak to jest że Nissany ulegają samonaprawie Co by do tego tyłu miało sprzęgło to nie mam pojęcia, chyba że tak się rozchodzi z przodu na tył. Może to jakieś naprężenia na wydechu i stąd jest to okresowe w zależności od temperatury Może to być skorodowana blacha przy tarczy hamulcowej ( były już takie przypadki na forum ) Rozpocząłem od szukania luźnych elementów w bagażniku. Ale po pewnym czasie zwróciłem uwagę na przeniesienie stuku na pedał sprzęgła i ta opcja odpadła. Mam nadzieję, że to coś luźnego. Tylko co może stukać w powiązaniu do pedału sprzęgła? Problem się nasila, rozwiązania nie widać. To nie jest zawieszenie - jeśli stuk pojawia się przy nierównościach, to po nich, a nie na nich, i zazwyczaj jest pojedynczy. Czasem nawet na drodze równej jak stół ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radzio000 Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 moje auto miala parkowanie z tylu:P i rowniez pojawialy sie stuki ale nie mialy nic wspolnego z sprzeglem : :029: natomiast u mnie stukalo na polaczeniu pasa tylnego i podlogi bagaznika, blacharz spapral robote... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ratiff Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 To nie jest zawieszenie - jeśli stuk pojawia się przy nierównościach, to po nich, a nie na nich, i zazwyczaj jest pojedynczy. Czasem nawet na drodze równej jak stół ... W mojej primerce objawy były niemal identyczne, Kolego - dokuczliwy, czasem cichy, częściej głośny stuk z tyłu. Wymiana gum na drążkach stabilizatora rozwiązała problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.