mstomek Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Witam. Od miesiąca jestem użytkownikiem X-a 2.0 dCI 170 km, ale dopiero 2 dni temu otrzymałem do niego instrukcję. Po lekturze rozdziału "Napęd na 4 koła" mam kilka niejasności 1) według dotychczasowych informacji jakie posiadam, także z serwisu, najlepszą opcją do codziennej jazdy jest AUTO. W tym ustawieniu samochód "sam" dobiera sobie rozdział przekazywanego na koła napędu od 100/0 do 50/50, jednak w instrukcji jest napisane że jest to opcja do jazdy po drogach utwardzonych lub śliskich. 2) na stronie 5-27 instrukcji obsługi jest ostrzeżenie że "w zależności od warunków pogodowych, układ 4x4 może przejść automatycznie z 2WD do 4WD nawet jeśli wybrany był tryb 2WD. Jeżeli tak się zdarzy podczas jazdy to lampka kontrolna trybu 4WD nie będzie świecić" Czy oznacza to że warunki pogodowe (deszcz, śnieg, niska temperatura) są rejestrowane przez jakieś czujniki (termometr, czujnik automatycznych wycieraczek, czujnik automatycznych świateł) i powoduje to załączenie trybu AUTO ? Czy też oznacza to że w razie poślizgu kół przednich automatycznie załącza się napęd kół tylny. Jeżeli tak się dzieje to w jakim celu są opcje napędu 2WD i AUTO, jak tak naprawdę ich funkcje się pokrywają ? 3) do jakiej prędkości działa 4WD LOCK - do tej pory czytając informacje o X-trailu byłem przekonany że LOCK działa do 40 km/h a potem przechodzi w AUTO, taką samą informację uzyskałem zresztą u dealera, natomiast w instrukcji obsługi są następujące informacje " Układ samoczynnie przełącza się z trybu LOCK do AUTO jeżeli prędkość samochodu zwiększy się lub wynosi około 10 km/h. Nie spowoduje to wyłączenia lampki kontrolnej 4WD LOCK", oraz " Układ samoczynnie przełącz się do trybu AUTO w przypadku jazdy z dużą prędkością. Spowoduje to wyłączenie lampki kontrolnej 4WD LOCK" Dzięki za ewentualne informacje i rozwianie moich wątpliwości Link to comment Share on other sites More sharing options...
PltnikVratko Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Witam, 1) uważam: 2WD w normalnych warunkach (ładna pogoda, sucha nawierzchnia). AUTO jeśli jest ślisko, lód, warunki zimowe, deszc.... 4WD LOCK wyjazd na działkę, do lasu, nad jezioro, strome „zjazdy/podjazdy”, ślisko... 2) nie wiem ;-) nie wydaje mi się, żeby tak było... 3) 4WD LOCK się rozłączy do pozycji AUTO po przekroczeniu prędkości 40km/h i zostanie wpozycji AUTO, to znaczy: jeśli zwolnisz poniżej tych 40km/h to ciągle będzie AUTO. Poszukaj na forum był ten temat poruszany, na przykład tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=43952 ; i tutaj na temat USS i DDS: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=46791 Pozdrawiam Vratko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tim Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 W instrukcji jest jeszcze kilka takich "kwiatków"jak ten który przytoczyłeś. Ja już sobie odpuściłem "wnikliwe" studiowanie instrukcji Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJP Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 2) na stronie 5-27 instrukcji obsługi jest ostrzeżenie że "w zależności od warunków pogodowych, układ 4x4 może przejść automatycznie z 2WD do 4WD nawet jeśli wybrany był tryb 2WD. Jeżeli tak się zdarzy podczas jazdy to lampka kontrolna trybu 4WD nie będzie świecić" Czy oznacza to że warunki pogodowe (deszcz, śnieg, niska temperatura) są rejestrowane przez jakieś czujniki (termometr, czujnik automatycznych wycieraczek, czujnik automatycznych świateł) i powoduje to załączenie trybu AUTO ? Czy też oznacza to że w razie poślizgu kół przednich automatycznie załącza się napęd kół tylny. Jeżeli tak się dzieje to w jakim celu są opcje napędu 2WD i AUTO, jak tak naprawdę ich funkcje się pokrywają ? To własnie w instrukcji zaciekawiło mnie niezmiernie. Nie wiem co o tym mysleć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.