Dolce Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Witam. Posiadam autko Nissan Primera Kombi z silnikiem 1,6 16V (GA16DE). Wczoraj pisałem posta o dziwnym odgłosie podobnym do pracy wkrętarki, wykluczyłem rozrusznik, wydawało mi się, że to nie jego wina. Jednak dzisiaj, gdy próbowałem odpalić auto, po przekręceniu kluczyka rozrusznik zaczął się szybko kręcić ale nie zazębił się trybami (chyba tak to jest). Dopiero za drugim razem auto odpaliło. Co w tym konkretnym przypadku zaczyna nawalać - bendix czy też jakiś włącznik automatyczny ? Czy ten odgłos, który się pojawia może być związany z opisanym problemem z rozrusznikiem ? Podsumowuąc - czasami (załóżmy raz na 50 "odpaleń" smochodu) słychać po uruchomieniu silnika warkot podobny do pracy wkrętarki. Utrzymuje się ok. 10 sek. Czasem trzeba "podgazować" parę razy auto, żeby szybciej się go pozbyć, ale nie jestem pewien czy to podgazowanie sprawia, że odgłos ustaje czy po prostu samo sie coś odłącza. Do tego dzisiaj rozrusznik kręciś się ale nie zazębił trybów. Co może nawalać, z jakimi kosztami naprawy trzeba się liczyć ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 rozrusznik do wyjęcia . nie wyciągniesz to nie dowiesz sie co jest grane . ta niby wkrętarka to pewnie nie rozłaczył i obracał sie wirnik rozrusznika .... to ze ci nie zaskoczył to albo bendix albo łopatki juz nie są w stanie popchnąć bendix aby sie zazembił . tak siak czy owak wyciągaj i badaj... i nie cuduj juz z odpalaniem bo ja kiedyś jak mi nie rozlaczył rozrusznik to az uzwojenie z wirnika odleciało takich obrotów dostał tak wiec mozesz jeszcze uratowac niektóre czesci a dalsze odpalanie tylko pogorszy sprawe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavv Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 rozrusznik do wyjęcia . nie wyciągniesz to nie dowiesz sie co jest grane No właśnie jak go wyjąć? Próbowałem kiedyś go wytargać (1.6 16V). Zdjąłem filtr powietrza, ale dostęp do rozrusznika wymaga chyba rozebrania połowy silnika... Zastanawiam się, czy po zdjęciu filtra oleju nie będzie lepszego dostępu. Chyba, że jest na rozrusznik w tym silniku jakiś myk. Bo muszę go u siebie zbadać, ale blokuje mnie wyjęcie - jak to ugryźć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość samos Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Rozrusznik trzymaja 2 dlugie sruby znajdziesz je pod strony filtra przy silniku. Pozneij zostaje odpiac 2 przewody od rozrusznika i praktycznie sam wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavv Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Rozrusznik trzymaja 2 dlugie sruby znajdziesz je pod strony filtra przy silniku. Pozneij zostaje odpiac 2 przewody od rozrusznika i praktycznie sam wychodzi. Nie miałem okazji spojrzeć na to od dołu (brak kanału). Oczywiście filtr trzeba wyjąć? Czy da się to zrobić bez zdejmowania filtra? (Mowa o filtrze oleju) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chibi Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 kolego wystarczy odkręcić filtr powietrza (3 śrubki) ściągnąć dolot z przepustnicy i spojrzeć w duł wszystko widać jak na dłoni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavv Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 kolego wystarczy odkręcić filtr powietrza (3 śrubki) ściągnąć dolot z przepustnicy i spojrzeć w duł wszystko widać jak na dłoni Tak zrobiłem - filtr ściągnięty, przepustnica na wierzchu, ale nijak nie mogłem się dostać do rozrusznika - musiałbym mieć chyba ze trzy stawy w nadgarstku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZAHYR Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Wyglada na to ze automat rozrusznika ci szwankuje, ale niewykluczone że może też byc to wina stacyjki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chibi Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Jeżeli jak w temacie (wiertarka) to nie stacyjka a co do odkręcenia to jedna śrubę zobaczysz gołym okiem a druga jest na prawo od niej trochę głębiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alconn Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 witam przed chwila meczylem sie 3h z tym rozrusznikiem i nie dalem rady odkrecic 2 sruby zero dojscia ! jak to w ogole zrobic moze ktos cos podpowiedziec ? ja tez niestety nie mam kanalu podlewarowalem dosc wysoko auto dalem rade tam wejsc ale zeby sie dostac do tej 2 sruby to nie wiem jak to zrobic i jakim kluczem w ogole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.