Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] gaśnięcie auta na LPG po wrzuceniu na luz


Dolce
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie, założyłem w sanochodzi (Nissan Primera z silnikiem 1,6 16V - GA16DE), instalację sekwencyjną : STAG300 + Tomasetto Alaska + Valtek czerwony 3om. Wszystko chodzi oprócz jednego...

Podczas jazdy, po "rozpędzeniu" samochodu do ok. 4000 obr/min i puszczeniu pedału gazu obroty spadaja praktycznie do zera i zdarza się, że silnik gaśnie. Dzieje się tak podczas jazdy, natomiast gdy samochód stoi i się go podgazuje (nawet ponad 4000 obr/min) a nastepnie puści pedał gazu to nie gaśnie. Dzisiaj pojechałem do gazownika. Podłączył laptopa i przejechaliśmy się. Podregulowywał mapkę. Jest o tyle lepiej, że przy schodzeniu z wysokich obrotów na 2 i 3 biegu auto nie gaśnie. Przynajmniej jak silnik jest rozgrzany. Podczas jazdy z podpiętym laptopem auto wogóle nie zgasło. Prawdę mówiąc nie rozpędziłem sie poczas jazdy z gościem na "4" biegu ale na "2" i "3" - po wrzuceniu samochodu na luz - nie gasł. Zdarzały się jednak spadki obrotów - nawet poniżej 300 - po czym następowało odbicie w górę. Zauważyłem, że na benzynie też to się zdarza, że sa spadki obrotów poniżej "700" po wrzuceniu auta na luz ale oczywiście auto nigdy nie zgasło. Natomiast nadal na LPG po rozpędzeniu sie na 4 biegu do prędkości obrotowej silnika powyżej 4000 (już po wizycie w warsztacie, na trasie do pracy) a następnie wrzuceniu na luz auto gasło. Jest pewna prawidłowość - im bardziej samochód rozpędzony (jazda na "wyższym", 4 biegu), tym jest bardziej "skory" do wspomnianych spadków obrotów i gaśnięcia. Umówiłem się w tym tygodniu na czyszczenie przepływomierza. Zobaczymy czy to coś pomoże. Może macie pomysły co może być przyczyna takiego zachowania się samochodu ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może macie pomysły co może być przyczyna takiego zachowania się samochodu ?

Moze za duzo powietrza dostaje? Sproboj tymczasowo przyslonic (troche) wlot powietrza, tam gdziee idzie rura do filtra powietrza. W sumie tak sie robi w instalkach starszych generacji ale sproboj na razie zebys sie czasem gdzies nie zabil jak Ci nagle auto zgasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

W sumie tak się robi w instalacjach II generacji ale nie w sekwencjach. Byłem dzisiaj u gazownikó, wyczyścili przepustnice i silnik krokowy. Niewiele to dało, obroty na benzynie ładnie się ustalają i tyle. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może byc przyczyną gaśnięcia auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak.... upewnij się, że na bence na pewno problem nie występuje.

Objaw typowy dla zużytej przepływki ....

 

Na sekwencji nie ma mowy o żadnych kombinacjach z zasłanianiem dolotu.

Może masz źle zgraną mapę?

Albo coś nie tak z wtryskiwaczami?

Filterki zmieniane? (fazy ciekłej i lotnej)

Świece i kabelki sprawne?

 

A przypomniało mi się:

miałem podobny problem po czyszczeniu dolotu i przepustnicy.

Konieczne było podpięcie kompa i "nauczenie" ECU nowego dolotu (nie wiem dokładnie na czym to polegało, robił to elektronik)

Ale na benzynce też mi gasł.

 

Jak gazownik nic nie poradzi to pewnie czeka Cię diagnostyka Nyski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź.

Jeśli chodzi o benzynę to wszystko jest ok. Instalację LPG mam nową (2 tygodnie) i od początku były takie jaja z gaśnięciem auta po zejściu z obrotów podczas jazdy. Dzisiaj gazownicy wyczyścili przepustnicę i silnik krokowy. Wyczyścili na moje oko tak średnio ale po tym zabiegu auto lepiej schodzi z wysokich obrotów na niskie na benzynie. Tzn. przed czyszczeniem zdarzało się, że na Pb obroty spadały do ok. "400" a nastepnie odbijały do "700" . Teraz albo od razu stabilizuja sie na "700" albo schodzą w miarę szybko do "1000", a następnie w ciągu pół sekundy ustalaja się na "700".

Mam do Ciebie 2 pytania.

Napisz mi jakie masz obroty rano po odpaleniu samochodu na ssaniu przy obecnej temperaturze (ok. 0 stopni) ? Przed czyszczeniem przepustnicy miałem pouruchomieniu silnika ok. 1000 obr/min a po wyczyszczeniu obroty są na poziomie 1500 obr/min.

Drugie pytanie - myślałem, że gazownicy będą czyścili przepływomierz. Spytałem ich nawet o to czy mogą go wyczyścić ale stwierdzili, że w moim samochodzie przepływomierza nie ma...

Widzę, że masz ten silnik w samochodzi co ja - GA16DE (1,6 16V). Napisz mi , gdzie w tym silniku jest przepływomierz ??? Prawde mówiąc podejrzewałem, że to właśnie on może być zabrudzony lub uszkodzony. Jak to jest z przepływiomierzem w tym samochodzi ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź.

Nie moge znaleźć tego opisu reduktora ciśnienia paliwa.

Jeśli to nie kłopoto - napisz mi jak objawiał sie problem z tym reduktorem ?

Czy to poprawna nazwa - reduktor ciśnienia paliwa czy też chodzi o regulator cisnienia paliwa ?

Czy problem dotyczył tylko jazdy na LPG czy też na benzynie ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problemik. Jeżdżę P11.144 z 1.8. Mam nalatane 135 kkm z czego 15kkm na gaziku. Jak na razie wszystko było ok silnik palił na "dotyk". Ale ostatnio obserwuję że nie za każdym razem palenie jest natychmiastowe i nie zależy to od tego czy jest zimny czy rozgrzany. Czasem muszę dłużej pokręcić jak by nie dostawał paliwa albo iskry brakowało.

 

Wykluczam niewydolność pompy paliwowej bo na benzynce 4-5 tys obr nie dławi się i nigdy nie miewam sucho w baku ani jakieś niebezpieczne minimum. Benzyna raczej nie zwietrzała bo nie zalewam całego baku no i po odpaleniu pracuje ładnie.

Świece NGK świeżo po wymianie i na wolnych obrotach się nie kołysze (no może minimalnie)

 

No i nie wiem co może być przyczyną. Może jakiś czujnik temp a może również regulator ciśnienia paliwa

 

Check się nawet nie zapala (oczywiście podczas pracy silnika). Silnik równo pracuje i zdrowo ciągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to poprawna nazwa - reduktor ciśnienia paliwa czy też chodzi o regulator cisnienia paliwa ?

Czy problem dotyczył tylko jazdy na LPG czy też na benzynie ?

Miałem na myśli regulator, oczywiście.

Na LPG i na benzynie się działo. Jak później doszedłem do ładu z regulatorem to gazownicy również coś tam poprawiali, bo wcześniej w aso nissana w krakowie narobili bigosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnałem na pracującym silniku najcieńszy przewód z regulatora i nie cieknie z niego benzyna więc pewnie jest sprawny. A czy może coś się z nim dziać podczas odpalania? Może tylko przy odpalaniu świruje a potem jest ok? Czy jak pada to na amen?

 

[ Dodano: Wto 24 Mar, 2009 13:32 ]

No i znalazłem. Prawqdopodobnie zawiesz sie pompa paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...