Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

obroty na biegu jalowym. prosze wypowiedzcie sie.


Gość MonteChristo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MonteChristo

Witajcie.

Mam taki problem.

Auto mam zimne uruchamiam i na postoju mam ok 800-900 obrotow.

Pojezdze, rozgrzeje do 90 st i obroty na biegu jalowym ale jesli auto sie toczy mam ok 990, 1000. Wychamuje do ZERA i znow 800-900. Zaniepokoilo mnie to i podjechalem do serwisu, a w serwisie ze to auto ma juz czujnik toczenia i to normalne zachowanie ze jak sie toczy to ma wyzsze obroty.

W ksiazce serwisowej angielskiej nigdzie takiego czegos nie znalazlem, dlatego tak pytam was. Moze cos podpowiecie w tej kwestii. Bylbym bardzo wdzieczny. Model T30 z 2006.

 

MonteChristo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identycznie. Zapalam silnik zimny jakieś 1000 obrotów. Jak się nagrzeje spada gdzieś do 800 obrotów. Podczas jazdy zbliżając się do skrzyżowania i jadąc np. na luzie obroty w okolicach 1000-1100 obrotów. Po zatrzymaniu po ok.1s. spadają do 800 obrotów. Mam tak od kiedy go kupiłem. początkowo byłem zaniepokojony, ale teraz traktuję to za normę.

Jesli powiedzieli Ci o jakimś czujniku toczenia to chyba mają rację. Ja mam auto z 2003 i tez już coś tam musi być wsadzone.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć mam P12 to silnik 2,2 ale mam go już pół roku i dopiero ostatnio zauważyłem to samo. Obroty na dojeździe są wyższe, po zatrzymaniu spadają. Ale przyjąłem to, że tak ma być choć będę to obserwował. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jankbkak

to naprawdę dziwne ja mam x 2003 i kiedy jest zimny jego obroty są 1000-1100 a kiedy się nim pobujam i temperatura dojdzie 90 stopni jego obroty są w granicach 800-900

i nigdy nie miałem takich objawów żeby na dojeżdzie były wyższe a po zatrzymaniu spadały mówimy o jeżdzie na luzie to naprawdę dziwne może ten mój to jakiś składak ha ha choc nie dziwiłbym się tym przeciesz to krajówka T-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MonteChristo

jak go kupilem to byl cacy, praktycznie zakochalem sie w nim jak w mlodej 18-stce,jak za mlodych lat. Wad,niuansow nie widzialem tylko same super latywy. Do pierwszej jazdy jako wlasciciel. I tu czlowiek zaczyna widziec co nieco więcej ;).

Obroty sa wyzsze jak sie toczy, bez wzgledu na to czy 30 czy 10 czy 100 km/h.

Chyba uwierze w to co mowili w serwisie, ze auto ma czujnik ruchu i to powoduje podwyzszenie obrotow, ale dobrze byloby zeby sie wiecej osob wypowiedzialo.

P.S. Filtr Paliwa wymienilem jakies 1000 km. temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość konradmatyja

To bywa jeszcze ciekawiej :) Otóż... padł mi zimą, źle palił, potem jak sie nagrzal to na trasie zaczął gasnąć i tak jechałem trochę na silniku trochę "na pychu" aż stanąlem czekając na hol. I TU NAJWIęSZA d*pa bo auto na postoju na wolnych obrotach pracowało (800-900obr) ale jak zaczął kolega mnie holować obroty wzrastały do 1300-1500/min i od razu gasł (czytaj zero wspomagania hebla i kierownicy). Horror. Podobno był to zawalony filtr paliwa ale prawda taka że dziś rano też mi nie chciał odpalać a wszystkie filtry i świece żarowe nowe :(

Czemu rosną obroty jałowe wraz z prędkością - nikt nie wiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to naprawdę dziwne ja mam x 2003 i kiedy jest zimny jego obroty są 1000-1100 a kiedy się nim pobujam i temperatura dojdzie 90 stopni jego obroty są w granicach 800-900

i nigdy nie miałem takich objawów żeby na dojeżdzie były wyższe a po zatrzymaniu spadały mówimy o jeżdzie na luzie to naprawdę dziwne może ten mój to jakiś składak ha ha choc nie dziwiłbym się tym przeciesz to krajówka T-30

 

Witaj.

Dzęki za wczorajszy tel. ;) i manual service.

Po wczorajszej rozmowie tak mnie naszło, że u Ciebie nie ma tych jaj z obrotami - może z jednej prostej przyczyny. My mówimy o dieslach a Ty jak mówiłeś masz benzynę. Tu pewnie lezy przyczyna. Takie mam przeczucie bo znawca ze mnie żaden.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

 Witam.Niedawno zakupiłem x traila 2.2 136 KM i też zauważyłem opisywane objawy .U mnie w trakcie jazdy obroty wolne   utrzymują się na poziomie 1200 obr po zatrzymaniu po ok 1 sekundzie spadają do ok 750- 800 obrotów.Czy ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć  tak powinno być czy to jakaś usterka. Poprzednio jeździłem Sharanem i czegoś takiego nie było  Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na biegu jałowym ale podczas toczenia sie auta tez obroty sa nieznacznie wyzsze jakies 2-3 tys tak chyba musi byc bo mam go 3 lata i jest tak od poczatku poza tym ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez tak jest.Na postoju około 900 obr/min a podczas jazdy na luzie obroty są w okolicy 1-1.1 tyś/min.Po zatrzymaniu spadają.Nie wiem czemu tak jest,ale mi to nie przeszkadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zachowanie to norma. W poprzednim dieslu ktorym jezdzilem, bylo tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć ma to zppobiegać uszkodzeniu turbiny podzczas redukcji biegu na niższy i nagłego puszczenia sprzęgła podczas toczenia. Też tak mam w swoim.

Edytowane przez endru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...