Gość zbuk Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 Hej ludziska! Od pół roku jestm posiadaczem N14 liftback 1.4 16V '92 Made In Japan. Na szczęście w miarę szybko zorientowałem się, żeby całkowicie zablokować możliwość odpalenia samochodu bez klucza trzeba wcisnąć guziczek obok staycyjki i dopiero wtedy jest zablokowana. W przeciwnym razie samochód można odpalić dosłownie PALCEM. W żadnym innym samochodzie nie spotkałem się z czymś takim. Ponadto w czasie jazdy mogę wyjąć kluczyk a motor pracuje dalej! CO TO ZA PATENT? W jakim celu to zrobiono? O co chodzi? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalll Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 ten guziczek trzeba wcisnac zeby wogole wyjac kluczyk ze stacyjki. jak to robisz, ze wyjmujesz kluczyk podczas jazdy i silnik pracuje dalej? zeby go wyjac trzeba stacyjke przekrecic na 0 a wtedy gasnie silnik. ja tez kiedys widzialem cos takiego, ze sam. pracowal bez kluczyka w stac. ale nie pamietam w jakim... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 Hej ludziska!Od pół roku jestm posiadaczem N14 liftback 1.4 16V '92 Made In Japan. Na szczęście w miarę szybko zorientowałem się, żeby całkowicie zablokować możliwość odpalenia samochodu bez klucza trzeba wcisnąć guziczek obok staycyjki i dopiero wtedy jest zablokowana. W przeciwnym razie samochód można odpalić dosłownie PALCEM. W żadnym innym samochodzie nie spotkałem się z czymś takim. Ponadto w czasie jazdy mogę wyjąć kluczyk a motor pracuje dalej! CO TO ZA PATENT? W jakim celu to zrobiono? O co chodzi? Pozdrawiam Miałem w Sunnym też to samo. Okazało się że wyrobiony był kluczyk i stacyjka. Pojechałem do fachowców zajmujących się zamkami i stacyjkami i wszystko zreperowali - dorobili 2 nowe kluczyki (stary kazali wyrzucić), powymieniali zapadki w stacyjce i od tej pory wszystko było OK. Powiedzieli mi, że w tym typie to normalne. Niestety nie pamiętam ile to kosztowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xzandafer Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 Hej ludziska!Od pół roku jestm posiadaczem N14 liftback 1.4 16V '92 Made In Japan. Na szczęście w miarę szybko zorientowałem się, żeby całkowicie zablokować możliwość odpalenia samochodu bez klucza trzeba wcisnąć guziczek obok staycyjki i dopiero wtedy jest zablokowana. W przeciwnym razie samochód można odpalić dosłownie PALCEM. W żadnym innym samochodzie nie spotkałem się z czymś takim. Ponadto w czasie jazdy mogę wyjąć kluczyk a motor pracuje dalej! CO TO ZA PATENT? W jakim celu to zrobiono? O co chodzi? Pozdrawiam A może poprzedni właściciel Twojego autka był tępy i wyciągnął kluczyk na siłę, gdy ten był w pozycji I :?: U mnie na szczęście wszystko działa jak należy, czyli przekręcasz do pozycji I, po czym naciskasz guzik i do pozycji 0 i wyciągasz kulczyk :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Siner Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 Moja siostra w Sunnym nigdy mi nienaciska tego guzika, :? :? a kiedys ja probowalem to zrobic przy wlaczonym silniku i niedalo sie, no chyba ze bym to robil na sile ale wolalem tego nie :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally5 Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 witaj, sprawa jest bardzo prosta i błacha , samochód ma już swoje lata a materiały sie zużywają, masz wyrobiony kluczyk i prawdopodobnie (na 99%) lekko zaśniedziałe zapadki stacyjki. Rada jest jedna trzeba dorobić nowy kluczyk do stacyjki a stacyjke spryskać od wewnątrz np. W-40, i po krzyku, zapadki pod naciskiem ząbków nowego klucza zostana odpowiednio ściśnięte i beda prawidłowo reagować na wycięcia kluczyka. Też tak zrobiłem dwa lata temu, i narazie mam spokój. Jak bedzieszz dorabiał kluczyk zwróć uwagę, że ten nowy będzie dużo większy i grubszy od starego. Bardzo dobrze robi to facet w Węglobudzie koło Turzyna, wziął za to 25 zł. i rzecz całą objaśnił. Miał rację. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gulash Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 Ja taki numer widzialem w lekko zdezelowanym patrolu ... wlascicielka miala z tego sporo smiechu ... A ja z kluczykiem meczylem sie kilka minut jak samochodzik kupowalem - a wlasciciel stal i sie smial ... juz myslalem ze cos zepsute ale oswiecil mnie na temat tego przycisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbuk Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 I WSZYSTKO JASNE - DZIĘKI !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Honza Opublikowano 28 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2005 A ja myślałem że tylko w moim Sunny mogę wyciagnąć kluczyk podczas jazdy Również dziękuję za radę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 28 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2005 ja w mikrze 95 mialem zlamany jeden kluczyk byly wlasciciel tak samo zlamal ten drugi odlamany poczatak pierwszego wlozyl do stacyjki a drugiego do zamka(cale sczescie byl centralny)wszysko dzialalo mialem takie malutkie kluczyki niestety ta naszych drogach trzesie i nieraz kluczyk mi wylecial ze stcyjki w czasie drogi i potem musialem go znalezc zeby auto zgasic-paranoja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eden Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 U mnie nie da sie wyciągnąć kluczyka bez ustawienia w pozycję 0 ponadto żeby go wyciągnąć trzeba nacisnąć owy guziczek co ciekawe auto ma 393 000km przejechane i nic przy stacyjce nie bylo grzebane do tej pory pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leonidas Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 Niezapomnę jak mój father pierwszy raz prowadził mojego nissmo. Kiedy już zaparkował pod domem i zgasił silnik biedaczek nie mogł wyciągnąć kluczyka :wink: . Zaczął się siłować a ja siedzę z boku i już prawię leje z śmiechu. Patrzę się na niego i z wielką pretensją w głosie: I co?, zepsułeś! Do końca życia nie zapomnę tego przerażenia w oczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bastek Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 U mnie też trzeba kluczyk przekręcić na "0" i nacisnąć guziczek, mimo że to powypadkowy składak... A tak wogóle to wie ktoś, po co to "zabezpieczenie"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eden Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 żeby Ci nikt luczyka nie ukradł ;-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Minus Opublikowano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2005 moim zdaniem coś nie halo jest z tą stacyjką zbuk'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hermol Opublikowano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2005 witam, ja w swoim sunny n14 mam identyczna sytuacje, stacyjke mozna przekrecac srubokretem od pozycji 1 w gore i wyciagac kluczyk jak sie chce, blokuje sie dopiero po nacienieciu guziczka i przejsciu w pozycje 0, przejechane mam ponad ok 230000tys km i czasem mnie ta stacyjka denerwuje :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość manius Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 witam ,ja mam tak samo podjezdzam do kiosku wyciagam kluczyk zamykam drzwi a silnik chodzi jak gdyby nigdy nic, a do odpalenia wystarczy mały palec zdłuższym paznokciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zorgon Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 To bardzo madre zabezpieczenie z tym guziczkiem bo np. w czasie jazdy nie wyciagniesz kluczyka zeby otowrzyc np. schowek. Bo wiadomo ze jak wyciagniesz w czasie jazdy (gdyby sie dalo) to kierownica sie blokuje przy lekkim skrecie i lecisz sobie w drzewko albo z mostu:) Pozatym z boku jesli ktos siedzi (a niektorzy maja glupie pomysly w czasie jazdy) i chcicalby ci kluczyk wyciagnac to go tez nie wyciagnie nie wylaczajac silnika i nacisniecia guziczka ( o ile guziczek dziala ). Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sboard Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 To bardzo madre zabezpieczenie z tym guziczkiem (...) Bo wiadomo ze jak wyciagniesz w czasie jazdy (gdyby sie dalo) to kierownica sie blokuje przy lekkim skrecie i lecisz sobie w drzewko albo z mostu:) Kierownica blokuje się dopiero po naciśnieciu guziczka i wyjęciu kluczyka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość VirGo Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 Mam N13 i w sumie u mnie cale to ustrojstwo dobrze dziala, ale mialem nadzieje ze w N14 juz z tego patentu zrezygnowali czuje, ze od razu na Almerke bede musial przeskczoczyc :wink: joke jezeli juz mowimy o zamkach... czy zna ktos jakis namiar na kogos, kto zaklada w Szczecinie porzadnie centralne zamki w miare tanio? i czy to w ogole jest mozliwe w trzydrzwiowych N13 ('87) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Plus Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 Miałem K10 i miala guzia i teraz moj N13 gti tez ma i ma to uwzglednione jako wyposazenie na zyczenie klienta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 to sa objawy uszkodzonej stacyjki przez kogos kto ma wiecej sily niz rozumu nie powinno sie wyjac kluczyka bez wcisniecia przycisku a co do centralnego zamka kosztuje chinszczyzna z 50 a zaklada to sie samemu przez pol dnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciek sunny92 Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 Co do centralnego, to z pilotem kupisz za 50 zł na wolumenie, a co do tego kluczyka to u mnie skończyło się to wymianą całej stacyjki niestety. Też go mogłem wyjmować podczas jazdy i myślałem, że wszystko ok. Aż pewnego dnia nie mogłem odpalić samochodu. Pojechałem do mechanika, najpierw naładował akumulator, później wymienił rozrusznik i wreszcie okazało się, że obudowa stacyki jest pęknięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.