Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

silnik navara 2WD a 4WD


Gość baszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zastanawiam się nad kupnem nowego nissana navary z napędem 2WD czyli bez 4x4. Niby ten napęd 4WD w takim aucie powinien być, ale już nie ma takiej wersji dostępnej z rocznika 2008, a ja właściwie tym autem w ogóle nie będę jeździł w terenie. Z tego co wyczytałem to nawet spalanie wychodzi mniejsze o 1 litr. Właściwie to potrzebna mi jest tylko ta paka do przewozu jakiś większych rzeczy, a po za tym to chciałbym użytkować to auto jako osobówka.

 

Czy orientuje się ktoś skąd bierze się ta różnica w mocy silnika między wersją 2WD(144km) a 4WD (171km). Silnik jest ten sam (2.5 dCi), więc zmieniany jest chyba tylko program sterujący silnikiem (coś pokroju chipa, jak to robią w L200 za dopłatą) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka decyzja...

2008 z promocji to okazja, ale 4x4 jest chyba warte przeczekania/większej ceny

 

Najlepiej żebyś miał okazje zobaczyć jak to jest jeździć z tym 4x4, np. po śniegu

 

Jeżeli skusisz się wjechać swoją navarą 2WD w teren to możesz bardzo żałować braku 4x4.

 

Ja złapałem straszną zajawke na teren (bez przesady, nie mam osobnego 4x4 więc... "wszędzie można zajechać, ale czy zawsze warto?" :kosci: )

 

Co do silnika jestem zielony w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj po tej zawiei wystarczyło jechać mi kawałek 2WD i dość . Tył jest za lekki ,nie można ruszyć (oblodzone) , jeśli już ruszymy to tył leci swoim torem jazdy = bokiem :D , nic nie zastąpi 4x4 tym bardziej przy tej różnicy mas na osiach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Zwłaszcza, że Navka napędzana jest na tył, a jak wiadomo tył w pustym pick-up'ie jest bardzo lekki. Bez obciążenia w terenie, albo zimą - masakra. Jak zapniesz przód, to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sugeruję ci wybrać wersję 4x4, czasem nawet po deszczu jak przyjdzie ci ruszać pod górkę na asfalcie to możesz mieć problemy (z pustą paką), nie mówiąc już o śniegu - będziesz się bał z domu wyjechać bo możesz łatwo utknąć.

 

Natomiast jeśli wrzucisz w zimie zapobiegawczo dwa worki z piachem, to problem powinien się rozwiązać (w większości przypadków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupujesz samochód do wożenia ładunku to w 2WD dasz radę. Nawet w lekkim terenie też pójdzie bez wiekszego problemu.

 

Testowałem na swoim parę razy jak zdarzyło się zapomnieć zapiąć 4H :D

 

Na pusto i oponach całorocznych będziesz miał problem zimą jak większość ciężarówek z każdym wzniesieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...