Gość michal17781 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Panowie dziś odczytałem usterkę kodu 0140 Wyczytalem iż oznacza to "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - brak aktywności" Ale dokładnie może mi ktoś to przetłumaczyć co to oznacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 To znaczy, że sonda nr 2 czyli za katalizatorem nie wykazuje wymaganej aktywności (zazwyczaj pracuje powoli i na "małej" amplitudzie). Tak to widzi ECU. Natomiast problem może zawsze tkwić nie w samej sondzie, ale w katalizatorze. W przypadku, gdy katalizator będzie źle funkcjonował dowiemy się o tym właśnie dzięki odczytom z drugiej sondy. Praktyka mówi: wymiana sondy, albo zamiana z pierwszą (o ile się da) i w ten sposób masz odpowiedź czy to sonda czy katalizator. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal17781 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 To znaczy, że sonda nr 2 czyli za katalizatorem nie wykazuje wymaganej aktywności (zazwyczaj pracuje powoli i na "małej" amplitudzie). Tak to widzi ECU. Natomiast problem może zawsze tkwić nie w samej sondzie, ale w katalizatorze. W przypadku, gdy katalizator będzie źle funkcjonował dowiemy się o tym właśnie dzięki odczytom z drugiej sondy. Praktyka mówi: wymiana sondy, albo zamiana z pierwszą (o ile się da) i w ten sposób masz odpowiedź czy to sonda czy katalizator.pozdr. Dzięki za informacje. W takim układzie muszę zerknąć pod auto i rozwiazać problem. Choć błąd udalo mi sie wykasować i narazie sie nie pojawił. Ale zobaczymy jak długo bedzie fajnie. Dzięki za pomoc [ Dodano: Wto 24 Mar, 2009 14:16 ] To znaczy, że sonda nr 2 czyli za katalizatorem nie wykazuje wymaganej aktywności (zazwyczaj pracuje powoli i na "małej" amplitudzie). Tak to widzi ECU. Natomiast problem może zawsze tkwić nie w samej sondzie, ale w katalizatorze. W przypadku, gdy katalizator będzie źle funkcjonował dowiemy się o tym właśnie dzięki odczytom z drugiej sondy. Praktyka mówi: wymiana sondy, albo zamiana z pierwszą (o ile się da) i w ten sposób masz odpowiedź czy to sonda czy katalizator.pozdr. Dzięki za informacje. W takim układzie muszę zerknąć pod auto i rozwiazać problem. Choć błąd udalo mi sie wykasować i narazie sie nie pojawił. Ale zobaczymy jak długo bedzie fajnie. Dzięki za pomoc [ Dodano: Wto 24 Mar, 2009 16:44 ] A moze ktoś wie ile jest dokładnie sond w silniku 1.8. Bo własne patrzyłem i zlokalizowałem tylko jedną sonde. Czy tak może być ze jest tylko jedna?? Udało mi sie wykasować błąd. Zaraz pomykam i podcza stego wyjazdu pokonam około 150 km zabacze jak o powrocie. Czy błąd powroci. [ Dodano: Sro 25 Mar, 2009 10:20 ] no i kiszka. Przejechałem 70 km i było OK. Ale w drodze powrotnej pozwoliłem sobie przycisnąć na gaz i błąd ponownie wyskoczył. Dziwi mnie to iż zawsze da sie go wykasować. Ale jak przycisne w gaz to powraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 A moze ktoś wie ile jest dokładnie sond w silniku 1.8. Bo własne patrzyłem i zlokalizowałem tylko jedną sonde. Czy tak może być ze jest tylko jedna?? są 2 a nawet w niektórych modelach były montowane 4 - wiadomość z ASO. Ja miałem dokładnie to samo - jak ostro deszcz padał i zalałem drugą sondę wodą to błąd mi wywaliło - 15 sekund w ASO na skasowanie błędu i spokój do dziś - sonda była po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal17781 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 A moze ktoś wie ile jest dokładnie sond w silniku 1.8. Bo własne patrzyłem i zlokalizowałem tylko jedną sonde. Czy tak może być ze jest tylko jedna?? są 2 a nawet w niektórych modelach były montowane 4 - wiadomość z ASO. Ja miałem dokładnie to samo - jak ostro deszcz padał i zalałem drugą sondę wodą to błąd mi wywaliło - 15 sekund w ASO na skasowanie błędu i spokój do dziś - sonda była po wymianie. Właśnie sprawdziłem. Są 2 sondy u mnie. Zacznę od zamienienia ich. Tylko zastanawiam się czy da się je wykręcić. Bo ta 2 za katalizatorem jest strasznie zewnętrznie skorodowana. I czy jak ruszę kluczem to nie rozleci się. A swoją droga to jaki możne być tam klucz (rozmiar) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 michal17781, zobacz w manualu i na wszelki wypadek zaopatrz się w takową sondę. Po wymianie i tak kompa trzeba skasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal17781 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 michal17781, zobacz w manualu i na wszelki wypadek zaopatrz się w takową sondę.Po wymianie i tak kompa trzeba skasować. Co rozumiesz pisząc Manualu? Właśnie chce uniknąć kosztów i na razie nie kupować nowej. Dopiero jak się okaże ze muszę kupić to kupie. Chciałem podmienić je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 michal17781, Manualu = Manual Serwisowyhttp://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal17781 Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 No i kiszka. Wczoraj chciałem dokonać zamiany sondy. I zaskoczenie. Sonda przy nad katalizatorem czyli pierwsza ma kostke na 3 wsuwki, natomiast za katalizatorem jest kostka na 4 wsuwki. Muslełem ze dam rade zamienic. Kiszka. A klucz to 22. Odkręciły sie ładnie, mimo iż układ cały skorodowany. Ale posmigałem jeszcze wczoraj autem i 0 błedu. moze jak ją wyjołem, pozniej odmuchałem to coś jej pomogło. Zobaczymy jak długo bedzie OK> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Połącz ze sobą 2 przewody tego samego koloru, albo czarne albo szare. To są masy. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.