Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Kod 0140


Gość michal17781
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michal17781

Panowie

 

dziś odczytałem usterkę kodu 0140

Wyczytalem iż oznacza to "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - brak aktywności"

 

Ale dokładnie może mi ktoś to przetłumaczyć co to oznacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że sonda nr 2 czyli za katalizatorem nie wykazuje wymaganej aktywności (zazwyczaj pracuje powoli i na "małej" amplitudzie). Tak to widzi ECU. Natomiast problem może zawsze tkwić nie w samej sondzie, ale w katalizatorze. W przypadku, gdy katalizator będzie źle funkcjonował dowiemy się o tym właśnie dzięki odczytom z drugiej sondy. Praktyka mówi: wymiana sondy, albo zamiana z pierwszą (o ile się da) i w ten sposób masz odpowiedź czy to sonda czy katalizator.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal17781
To znaczy, że sonda nr 2 czyli za katalizatorem nie wykazuje wymaganej aktywności (zazwyczaj pracuje powoli i na "małej" amplitudzie). Tak to widzi ECU. Natomiast problem może zawsze tkwić nie w samej sondzie, ale w katalizatorze. W przypadku, gdy katalizator będzie źle funkcjonował dowiemy się o tym właśnie dzięki odczytom z drugiej sondy. Praktyka mówi: wymiana sondy, albo zamiana z pierwszą (o ile się da) i w ten sposób masz odpowiedź czy to sonda czy katalizator.

pozdr.

 

Dzięki za informacje. W takim układzie muszę zerknąć pod auto i rozwiazać problem.

Choć błąd udalo mi sie wykasować i narazie sie nie pojawił. Ale zobaczymy jak długo bedzie fajnie.

Dzięki za pomoc

 

[ Dodano: Wto 24 Mar, 2009 14:16 ]

To znaczy, że sonda nr 2 czyli za katalizatorem nie wykazuje wymaganej aktywności (zazwyczaj pracuje powoli i na "małej" amplitudzie). Tak to widzi ECU. Natomiast problem może zawsze tkwić nie w samej sondzie, ale w katalizatorze. W przypadku, gdy katalizator będzie źle funkcjonował dowiemy się o tym właśnie dzięki odczytom z drugiej sondy. Praktyka mówi: wymiana sondy, albo zamiana z pierwszą (o ile się da) i w ten sposób masz odpowiedź czy to sonda czy katalizator.

pozdr.

 

Dzięki za informacje. W takim układzie muszę zerknąć pod auto i rozwiazać problem.

Choć błąd udalo mi sie wykasować i narazie sie nie pojawił. Ale zobaczymy jak długo bedzie fajnie.

Dzięki za pomoc

 

[ Dodano: Wto 24 Mar, 2009 16:44 ]

A moze ktoś wie ile jest dokładnie sond w silniku 1.8. Bo własne patrzyłem i zlokalizowałem tylko jedną sonde. Czy tak może być ze jest tylko jedna??

 

Udało mi sie wykasować błąd. Zaraz pomykam i podcza stego wyjazdu pokonam około 150 km zabacze jak o powrocie. Czy błąd powroci.

 

[ Dodano: Sro 25 Mar, 2009 10:20 ]

no i kiszka.

 

Przejechałem 70 km i było OK. Ale w drodze powrotnej pozwoliłem sobie przycisnąć na gaz i błąd ponownie wyskoczył. Dziwi mnie to iż zawsze da sie go wykasować. Ale jak przycisne w gaz to powraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze ktoś wie ile jest dokładnie sond w silniku 1.8. Bo własne patrzyłem i zlokalizowałem tylko jedną sonde. Czy tak może być ze jest tylko jedna??

są 2 a nawet w niektórych modelach były montowane 4 - wiadomość z ASO.

 

Ja miałem dokładnie to samo - jak ostro deszcz padał i zalałem drugą sondę wodą to błąd mi wywaliło - 15 sekund w ASO na skasowanie błędu i spokój do dziś - sonda była po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal17781
A moze ktoś wie ile jest dokładnie sond w silniku 1.8. Bo własne patrzyłem i zlokalizowałem tylko jedną sonde. Czy tak może być ze jest tylko jedna??

są 2 a nawet w niektórych modelach były montowane 4 - wiadomość z ASO.

 

Ja miałem dokładnie to samo - jak ostro deszcz padał i zalałem drugą sondę wodą to błąd mi wywaliło - 15 sekund w ASO na skasowanie błędu i spokój do dziś - sonda była po wymianie.

 

 

Właśnie sprawdziłem. Są 2 sondy u mnie. Zacznę od zamienienia ich. Tylko zastanawiam się czy da się je wykręcić. Bo ta 2 za katalizatorem jest strasznie zewnętrznie skorodowana. I czy jak ruszę kluczem to nie rozleci się. A swoją droga to jaki możne być tam klucz (rozmiar)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal17781, zobacz w manualu i na wszelki wypadek zaopatrz się w takową sondę.

Po wymianie i tak kompa trzeba skasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal17781
michal17781, zobacz w manualu i na wszelki wypadek zaopatrz się w takową sondę.

Po wymianie i tak kompa trzeba skasować.

 

Co rozumiesz pisząc Manualu? Właśnie chce uniknąć kosztów i na razie nie kupować nowej. Dopiero jak się okaże ze muszę kupić to kupie. Chciałem podmienić je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal17781

No i kiszka. Wczoraj chciałem dokonać zamiany sondy. I zaskoczenie. Sonda przy nad katalizatorem czyli pierwsza ma kostke na 3 wsuwki, natomiast za katalizatorem jest kostka na 4 wsuwki. Muslełem ze dam rade zamienic. Kiszka.

 

A klucz to 22. Odkręciły sie ładnie, mimo iż układ cały skorodowany.

 

Ale posmigałem jeszcze wczoraj autem i 0 błedu. moze jak ją wyjołem, pozniej odmuchałem to coś jej pomogło. Zobaczymy jak długo bedzie OK>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...