Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] klekotanie w 1.6


Guest Tegas
 Share

Recommended Posts

Guest Tegas

Czy takie klekotanie jak przy ropniakach,to będą zawory silnik1.6 16v gaźnik 93r. czy może to być od pompy wodnej,na której jest luz?Bo klekotanie słychać z tamtej strony tylko wyżej.

Link to comment
Share on other sites

Guest Bruneros

ale klekocze caly czas czy na zimno tylko ? ponoc nissan dopuszcza glosniejsza prace na zimno az napompuja sie zawory i hydrauliczne napinacze rorzadu....

 

MK

Link to comment
Share on other sites

Guest Andy

Mi nadal klekocze bo wymieniłem tylko łańcuchy a o napinaczech nie pomyślalem i dopiero jeden gość mnie uświadomił, że to jest przyczyna tego klekotania.

Kiedyś to poprawię bo czasem na cpn muszę usilnie przekonywać, że to "benzyna".

Link to comment
Share on other sites

Guest dante79

"ponoc nissan dopuszcza glosniejsza prace na zimno az napompuja sie zawory i hydrauliczne napinacze rorzadu.... " U mnie jest własnie tak jak kolega napisał bezpośrednio po uruchomieniu są delikatne stuki ale po chwili wszystko cichnie i silniczek działa super a tak przy okazji fajnie, ze sie o tym dowiedziałem bo te delikatne stuki na początku zaczynały mnie zastanawiac :D:D:D:D:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest Bruneros

jedna sprawa to dopuszczalnosc glosniejszej pracy silnika po odpaleniu na zimno a drugie to zuzycie napinacza po 200 tys. Zdaje sie ze Coobcio mial jakis patent na napinacz - poprawienie jego sily naciagu czy cus...

 

kolejne pytanie czy taki klekoczacy napinacz w koncu nie walnie kiedys :-/

 

u mnie tez klekocze i to tak po dieslowsku :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest BRS

niestety jest jeszcze jedna przyczyna "klekotania"

w benzyniaku..........panewki :/ ale jesli autko ci jezdzi to

niedotyczy twojej sytuacji :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Bruneros

wybacz.... nie jestem jakis wybinym znawcą konstrukcji silników ale uwazam ze przy tym klekocie panewki nie maja tu NIC DO RZECZY...

 

1) klekocze tylko na zimno

2) auto jezdzi jak trzeba i to zwawo, oleju nie bieze ni grama

3) poza klekotem na zimno nic nie stuka , a jak sie nagrzeje to kazdemu

zycze takiej cichej pracy silnika :-)

 

klekotać i rzęzic w czasie jazdy to moze sobie polonez czy duzy fiacior z wywalonymi panewkami..... :-)

 

ale tak jak pisalem.... jakos wybitnie sie nie znam, ale twoja teoria wybitnie mnie nie przekonuje :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest BRS

heh....

napisalem ze to sie nieodnosi to tej sytuacji bo aukto jezdzi i tyko dzwiek

wskazuje na jakies problemy...

w przypadku panewek bylby problem z jazda....

a dzwiek dizla w benzyniaku z panewkami do wymiany znam za dobrze :/

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

A moze hydraulika zaworkow sie juz spsula.Dodam ze hydrauliczne popychacze zaworow bardzo nie lubia oleju mineralnego i podobno po dluzszym czasie uzywania oleju mineralnego lubia sie popsuc.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Andy

Panewki na pewno nie mają nic wpólnego z klekotaniem ponieważ mam nowe od dwóch miesięcy a klekot jak był tak jest.

Nadal upieram się przy napinaczach.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Koledzy pomozcie bo boje sie ze cos mi sie zwalilo w silniku. Primera P10 z 95r. 125 000 km przebiegu i ostatnio doslownie pare dni temu zaczelo cos klekotac w silniku ale nie zawsze. Klekocze gdy silniej wcisne gaz na 2 i 3 biegu. Jesli przyspieszam bardzo powoli to nic nie slychac. Zmusza mnie to do jazdy "na emeryta". Odglos jest nieregularny i slyszalny wyraznie gdy jest wylaczone radio a jeszcze lepiej jak jest otwarte okno. Co to jest?

Link to comment
Share on other sites

Koledzy - przyczyn klekotania pod maską może być wiele. Napiszę o tych, które mnie spotkały i które dałem radę usunąć 8) .

1. uszkodzony alternator Lucasa - łożyska do wymiany (u mnie dodatkowo był pęknięty szczotkotrzymacz)

2. uszkodzona pompa wodna

3. wyciągnięty łańcuch rozrządu (najczęściej górny w silnikach 1.6)

Pierwsze dwa możliwe źródła hałasu sprawdzisz zdejmując paski klinowe i na chwilę załączając silnik (UWAGA NA POMPĘ WODY I CHŁODZENIE)

Jeżeli dalej będą stukoty (w szczególności z lewej strony silnika) to na bank trzeba będzie naprawiać rozrząd.

Jeszcze jedno - w silnikach 1.6 są płytki regulacyjne luzów zaworowych. Jeśli luz zaworowy jest nieodpowiedni - wymienia się płytkę na inny rozmiar (grubość).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...