rafals Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Witam, Dzisiaj po raz pierwszy zostałem nieprzyjemnie zaskoczony przez swoją Almerkę. Na skrzyżowaniu chcę wrzucić 1 a tu skrzynia biegów stawia silny opór. Myślę przypadek ale niestety okazało się, że tak jest przy zmianie na dowolny bieg (trzeba użyć siły, żeby przełączyć). Nie słychać żadnych dziwnych odgłosów, autko jeździ normalnie. Co to może być? Padł jakiś synchronizator? __________________ Almera N15 1.4GX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Może wodziki albo luzy w układzie sterowania zmianą biegów? To jest chyba dość newralgiczny element w Almerce (przynajmniej tak piszą w książce WKŁ). Tak mi sie wydaje, ze jakby synchonizator padł to byś słyszał zgrzyt, ale bieg pewnie by wszedł :-D Nie miałem nigdy z tym problemów więc nie wiem. U mnie czasami jest problem ze wstecznym, ale da się z tym żyć. Na kanale powinno się wyjaśnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 nastepnym razem lekko dodaj gazu i jak silnik bedize schodzić z obrotów to wrzucaj I bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafals Opublikowano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Jeździć się da ale biegi wchodzą ciężej niż w traktorze. Jutro jadę sprawdzić co to może być. P.S. Przy wyłączonym silniku biegi można zmieniać prawie jak dawniej. __________________ Almera N15 1.4GX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 A jak silnik jest zilmy to czy skrzynia chodzi lżej ? Wiesz jaki masz poziom oleju w niej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafals Opublikowano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Przy zupełnie zimnym silniku nie sprawdzałem (zobaczę jutro). Nie było żadnych sygnałów ostrzegawczych, zgrzytów, zacięć, itp. Po prostu nagle nastąpiły trudności z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pecyn Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Problemy ze wstekiem to chyba norma w N15 ale to nie tragedia . U mnie tez tak czasem sie dzieje a co do reszty biegow to tez czuje lekki opor i mysle ze to moze byc poziom oleju w skrzyni (musze to sprawdzic) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafals Opublikowano 7 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Właśnie wróciłem z oględzin i stwierdzono, że skrzynia jest raczej w porządku a problem może powodować sprzęgło. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory nie było żadnych oznak zużycia się sprzęgła. Czy to normalne przy przebiegu 75000km? Jaki może być koszt wymiany (w ASO podali ~1000zł)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alf Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Jaki może być koszt wymiany (w ASO podali ~1000zł)? chyba całość sprzęgło + wymiana za 1000zł? u nas w ASO chcą 300zł za sama wymianę zn. robociznę ale przy takim przebiegu jak masz to może być nie kompletne sprzęgło do wymiany, chyba sama tarcza u mnie zgrzytały biegi przy wrzucaniu, zwłaszcza 3 i troche mniej 2, a sprzęgło sie ślizgało jak cholera, po wymianie sprzęgła, biegi wchodzą leciutko, a jeśli chodzi o wsteczny to ten typ tak ma :-) tzn. wsteczny się wbija a nie wkłada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość scuby Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 częć ja też miałem niedawno problem ze skrzynia w swojej almerce ale wymieniłem łorzyska io jest ok znalazłem tki warsztat w piastowie gsdzie koleś robi tylko skrynie do nissana i zrobił narazie jest bardzo ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafals Opublikowano 18 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Witam, Właśnie odebrałem auto (został wymieniony komplet sprzęgła - pęknięta sprężyna docisku). Dzięki za informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 20 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2005 A mozesz napisac jaki jest koszt ?? takiego zabiegu U mnie narazie wszystko jest ok ze skrzynia (odpukac) ale warto wiedziec na przyszłosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafals Opublikowano 20 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2005 Robocizna + części = 1100zł do tyłu :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 20 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2005 ja mam to samo jedynka mi wchodzi na maxa ciężko!! sprzegło wymienione ale przed wymianą było tak samo i po też,czyli wada sprzegła odpada...hmm co to może byc?poziom oleju w skrzyni full jak sie należy ,olej zmieniony! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukmack Opublikowano 20 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2005 wodziki w wale pod gałą od skrzyni, lub sam przegubik po maską, kiedyś w oplu smarowałem zwykłym smarem technicznym w tunelu po zdjęciu manszety i działało leciuśko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Muchomor Opublikowano 20 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2005 Właśnie odebrałem auto (został wymieniony komplet sprzęgła - pęknięta sprężyna docisku). To czemu wymieniali całe sprzęgło a nie tylko docisk?Dziwne.Z takim przebiegiem to sprzęgło przy normalnej jeździe powinno być w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarroturro Opublikowano 21 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2005 Właśnie odebrałem auto (został wymieniony komplet sprzęgła - pęknięta sprężyna docisku). To czemu wymieniali całe sprzęgło a nie tylko docisk?Dziwne.Z takim przebiegiem to sprzęgło przy normalnej jeździe powinno być w dobrym stanie. Ale z drugiej strony będzie już święty spokój w temacie sprzęgła..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ineczka Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 hej! gdzie w tym piastowie naprawiaja skrzynki? bo musze sie z takim specem skontaktowac. trudno, bede naprawiac auto 300km od hauzu, chyba ze ktos zna kogos na slasku co sie w skrzyniach biegow specjalizuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GoPlaN Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 a odwracajac kota ogonem... co moze byc przyczyna ze wyskakuje mi II bieg powyzej 5000obr ? bo jak tak czytam o wymianach za 1000zl to juz mnie ciary przeszly.. :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.