Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

klocki hamulcowe


TomaszN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy wymieniał juz ktos z właścicieli Qashqaia klocki hamulcowe? Czy klocki hamulcowe są wymieniane w ramach gwarancji?(pewno pobozne zyczenia). Mam przejechane 33,7 tys km no i niestety podczas dzisiejszej wymiany oponek zwrócono mi uwagę, że trzeba w najbliższym czasie wymienić klocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy wymieniał juz ktos z właścicieli Qashqaia klocki hamulcowe? Czy klocki hamulcowe są wymieniane w ramach gwarancji?(pewno pobozne zyczenia). Mam przejechane 33,7 tys km no i niestety podczas dzisiejszej wymiany oponek zwrócono mi uwagę, że trzeba w najbliższym czasie wymienić klocki

 

klocki podlegają gwarancji jeśli są wadliwe; naturalne zużycie nie jest podstawą do roszczeń z tytułu gwarancji/rękojmi. Podobnie jak nie reklamujesz zużytej benzyny na stacji benzynowej tak samo nie reklamuje się klocków hamulcowych, tarcz, płynu do spryskiwaczy, opon, filtra powietrza itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem klopot z tarczami, ktore wg mnie byly wadliwe od momentu kupna.

 

Na pierwszym przegladzie ( 20 tys km ) czlowiek w serwisie powiedzial mi ze mam wzer na jednej z tarcz i ze przy nastepnym przegladzie trzeba bedzie wymienic i klocki i tarcze. Pomimo prob reklamowania w serwisie i centrali Nissana olano mnie cieplym moczem :zly: i przedstawiono rachunek na 1.200 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to są hamulce zeby czasami po nich ostro dawac... nie do konca to dla mnie jest jasne w jaki sposob juz na przegladzie 20.000 bylo widac ze jest wzer. Czy to jest normalne? W systemie Nissana brakowalo mozliwosci zamowienia tarczy hamulcowej bo nikt sie nie spodziewal ze tak szybko trzeba bedzie wymieniac. Do tej pory nigdy mi sie to nie zdazylo chociaz jezdze nie malo ( pewnie juz 1 milion km udalo mi sie zrobic ). Kolega z serwisu Forda, kiedy opowiedzialem mu tą historie powiedzial mi, ze w Fordzie nawet nikt by sie nie zajaknal o wymianie tarczy tylko mialbym nowe bez zadnego gadania...

A wydawalo mi sie ze FORD to nie najlepsza marka ;-)

 

pozdrawiam

Robko30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mój kolega mi mówił że na księżyc latał w zeszłe wakacje

Wszystko zależy od konkretnego przypadku, w jednym przypadku jest to wada tarczy w innym nie; oczywiście hamulce są po to aby ich używać, ale nie dziw się że się zużywają; jedno ostre hamowanie może dobić tarcze i opony i nikt ci tego w ramach gwarancji nie wymieni, ale w zamian masz uratowany tyłek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość pepe_aso_honda

do fiata i forda jest takie przysłowie- te samochody to masowka i nie maja czasu na zabawe w reklamacje przynajmniej tak slyszalem ze zrodla osoby z fiata a w przypadku aut japonskich juz jest nieco inaczej a wzer lub wciecie czy rowek na tarczy widzialem juz nie raz i nigdy nie slyszalem zeby ktos takie cos w japonczykach wymienil na gwarancji..powodem glownie jest przestoj tarcz i korozja lub zbyt duzy opilek metalu w klocku..co do wymiany u mnie jest 25 tys km i zrobie jeszcze max 10tys km takze mysle ze max to 35-40 tys km a co do klockow z przodu(silnik 1.5 dci) ponoc sa wymiary 142x59x17 i kod z np TRW ktore polecam to GDB3467 ale nie dam sobie glowy uciac do poki nie wymienie koszt ok 170zl kpl na przod.

Edytowane przez pepe_aso_honda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich. Próbowałem znaleźć w instrukcji obsługi informację na temat czujnika zużycia klocków hamulcowych. Niestety nic nie znalazłem. Czy ktoś może wie więcej na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Próbowałem znaleźć w instrukcji obsługi informację na temat czujnika zużycia klocków hamulcowych. Niestety nic nie znalazłem. Czy ktoś może wie więcej na ten temat?

 

Witaj.Czujnika zużycia jest tylko w postaci blaszki sygnalizacyjnej na klocku hamulcowym,jezeli zetrze sie klocek do pewnego momentu blaszka sygnalizuje akustycznie o wymianie.Nie ma żadnej kontrolki zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.Czujnika zużycia jest tylko w postaci blaszki sygnalizacyjnej na klocku hamulcowym,jezeli zetrze sie klocek do pewnego momentu blaszka sygnalizuje akustycznie o wymianie.Nie ma żadnej kontrolki zużycia.

 

W Punto i w Fabii w klockach zatopiony był przewód, który po starciu się materiału ciernego zwierał się z tarczą i oświecała się kontrolka hamulca ręcznego. Kontrolka ta oświecała się też, jak ubyło płynu hamulcowego. Nie wczytałem się dokładnie w instrukcję, ale myślę, że w QQ jest podobnie.

Jeśli rzeczywiście w QQ jest tylko "sygnał akustyczny" tarcia blachy o blachę, to cofnęlibyśmy się do epoki Poloneza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Punto i w Fabii w klockach zatopiony był przewód, który po starciu się materiału ciernego zwierał się z tarczą i oświecała się kontrolka hamulca ręcznego. Kontrolka ta oświecała się też, jak ubyło płynu hamulcowego. Nie wczytałem się dokładnie w instrukcję, ale myślę, że w QQ jest podobnie.

Jeśli rzeczywiście w QQ jest tylko "sygnał akustyczny" tarcia blachy o blachę, to cofnęlibyśmy się do epoki Poloneza.

 

Zadnego przewou zatopionego w klockach nie ma,tylko akustyczny czujnik jak w wiekszosci aut japonskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadnego przewou zatopionego w klockach nie ma,tylko akustyczny czujnik jak w wiekszosci aut japonskich.

 

Na czym polego ten akustyczny czujnik -wyjasnij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polego ten akustyczny czujnik -wyjasnij

 

nazwa czujnik akustyczny to przesada bo to tylko "zatopiona blaszka" w okładzinie klocka - gdy okładzina na klocku sie kończy blaszka zaczyna trzeć i słychac to dośc dobrze :-)

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miarę zużywania się klocków hamulcowych przy hamowaniu płyn hamulcowy musi wypełnić większą objętość układu i dlatego zapala się kontrolka hamulca drugi objaw to pukające blaszki klocków hamulcowych. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przejechaniu 34 tys km w ASO stwierdzili że muszę wymienić tarcze i klocki - tak zrobiłem. Ale czy na te tarcze to nie za szybko ?. W poprzednich samochodach tarcze wymieniałem mniej więcej trzy razy rzadziej niż klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przebieg 59 tys, wymiana klocków (przód), koszt 320 zł (klocki) podczas serwisu na 60 tys, wcześniej nie miałem żadnych problemów z klockami tarczami itd.

Nie ma żadnej sygnalizacji, jest nbiy blaszka, ale skoro u mnie nie było jej słychać (klocki były już naprawdę starte) to musi być już naprawdę lipa, ile klocka zostało można wizualnie... i to polecam co jakiś czas robić;)

Pzodrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Przebieg 59 tys, wymiana klocków (przód), koszt 320 zł (klocki) podczas serwisu na 60 tys, wcześniej nie miałem żadnych problemów z klockami tarczami itd.

Nie ma żadnej sygnalizacji, jest nbiy blaszka, ale skoro u mnie nie było jej słychać (klocki były już naprawdę starte) to musi być już naprawdę lipa, ile klocka zostało można wizualnie... i to polecam co jakiś czas robić;)

Pzodrawiam

Właśnie zmieniłem przednie klocki hamulcowe, oryginalne wytrzymały 42 tys km jazdy w większości po mieście. Teraz kupiłem klocki FERRODO za 150 zł (w INTERCARS zaproponowano klocki kilku producentów, ceny od 120 do 200 zł; oryginały nissana w servisie oferowano mi za 220 zł). Do tego wymiana w servisie przy okazji przeglądu po trzech latach - 96 zł.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Czy możecie polecić jakieś zamienniki klocków i tarcz do QQ. Po wizycie w ASO wiem już na pewno że nie kupię oryginałów - musiałbym wymieniać po 40 tys komplet klocki + tarcze przód i tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę nowości wrzucę do tematu. Autko ma 50tkm i średnio o 2 tkm zmniejszam termin międzyprzeglądowy, czyli robię co około 18tkm. Teraz będzie 3 przegląd. Pan z serwisu powiedział, że przy wymianie klocków przód i tył plus prawdopodobnie tarcze wyjdzie około 3500pln bez rabatów na ich częściach. Dobrze, że można przywieźć swoje części, masakra. Czy przy normalnej jeździe tarcze juz mogą być do wymiany? Nie za szybko? Jak z Waszymi doświadczeniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi tarczami to serwisy chyba lecą w balona, wymieniali mi przód klocki i tarcz nie trzeba było. Teraz byłem na przeglądzie i kazali przyjechać tak za 3 tys km by wymienić tył ale tylko klocki bo tarcze są OK. Więc nie wiem czy u was czasami nie naciągają na koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam przy kolejnej wymianie przeżyłem zdziwienie gdy okazało się że po kolejnych 35 tys km moje tarcze nadal żyją (a OEM schodziły w 35 tys) i dowiedziałem się że (średnie przebiegi):

- oryginalna tarcza + oryginał klocek = ok 40 tys km przebiegu i koniec obu

- aftermarket (proponowany przez ASO) + aftermarket klocek, ok 40 tys przebiegu koniec klocków tarcza wytrzyma kolejne 20 tys km

- aftermarket tarcza + oryginał klocek = koniec obu ok 40 tys km

 

i to jest dziwne, choć sugeruje że OEM klocki są bardzo twarde i zjadają tarcze, + Aftermarketowa tarcza jest twardsza, co by się niezbyt do końca zgadzało,

choć u kolegi w citroenie było ideologicznie dokładnie tak samo = czyli zestwa OEM szybciej schodził niż zestaw Aftermarket - przy tej samej sprawności hamowania

(co jest nie do pomyślenia np w hondzie)

:whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...