TomaszN Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Witam. Czy wymieniał juz ktos z właścicieli Qashqaia klocki hamulcowe? Czy klocki hamulcowe są wymieniane w ramach gwarancji?(pewno pobozne zyczenia). Mam przejechane 33,7 tys km no i niestety podczas dzisiejszej wymiany oponek zwrócono mi uwagę, że trzeba w najbliższym czasie wymienić klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pepe_aso_honda Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 hmm..zaden element eksploatacyjny nie podlega gwarancji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Witam. Czy wymieniał juz ktos z właścicieli Qashqaia klocki hamulcowe? Czy klocki hamulcowe są wymieniane w ramach gwarancji?(pewno pobozne zyczenia). Mam przejechane 33,7 tys km no i niestety podczas dzisiejszej wymiany oponek zwrócono mi uwagę, że trzeba w najbliższym czasie wymienić klocki klocki podlegają gwarancji jeśli są wadliwe; naturalne zużycie nie jest podstawą do roszczeń z tytułu gwarancji/rękojmi. Podobnie jak nie reklamujesz zużytej benzyny na stacji benzynowej tak samo nie reklamuje się klocków hamulcowych, tarcz, płynu do spryskiwaczy, opon, filtra powietrza itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszN Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Rozumię. A czy ktos moze polecić jakieś klocki hamulcowe do QQ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robko30 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 ja mialem klopot z tarczami, ktore wg mnie byly wadliwe od momentu kupna. Na pierwszym przegladzie ( 20 tys km ) czlowiek w serwisie powiedzial mi ze mam wzer na jednej z tarcz i ze przy nastepnym przegladzie trzeba bedzie wymienic i klocki i tarcze. Pomimo prob reklamowania w serwisie i centrali Nissana olano mnie cieplym moczem :zly: i przedstawiono rachunek na 1.200 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 no sorry, ale wżer na tarczy to raczej nie wada fabryczna tylko gdzieś ostro dałeś po hamulcach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robko30 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 po to są hamulce zeby czasami po nich ostro dawac... nie do konca to dla mnie jest jasne w jaki sposob juz na przegladzie 20.000 bylo widac ze jest wzer. Czy to jest normalne? W systemie Nissana brakowalo mozliwosci zamowienia tarczy hamulcowej bo nikt sie nie spodziewal ze tak szybko trzeba bedzie wymieniac. Do tej pory nigdy mi sie to nie zdazylo chociaz jezdze nie malo ( pewnie juz 1 milion km udalo mi sie zrobic ). Kolega z serwisu Forda, kiedy opowiedzialem mu tą historie powiedzial mi, ze w Fordzie nawet nikt by sie nie zajaknal o wymianie tarczy tylko mialbym nowe bez zadnego gadania... A wydawalo mi sie ze FORD to nie najlepsza marka ;-) pozdrawiam Robko30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 a mój kolega mi mówił że na księżyc latał w zeszłe wakacje Wszystko zależy od konkretnego przypadku, w jednym przypadku jest to wada tarczy w innym nie; oczywiście hamulce są po to aby ich używać, ale nie dziw się że się zużywają; jedno ostre hamowanie może dobić tarcze i opony i nikt ci tego w ramach gwarancji nie wymieni, ale w zamian masz uratowany tyłek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pepe_aso_honda Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 (edytowane) do fiata i forda jest takie przysłowie- te samochody to masowka i nie maja czasu na zabawe w reklamacje przynajmniej tak slyszalem ze zrodla osoby z fiata a w przypadku aut japonskich juz jest nieco inaczej a wzer lub wciecie czy rowek na tarczy widzialem juz nie raz i nigdy nie slyszalem zeby ktos takie cos w japonczykach wymienil na gwarancji..powodem glownie jest przestoj tarcz i korozja lub zbyt duzy opilek metalu w klocku..co do wymiany u mnie jest 25 tys km i zrobie jeszcze max 10tys km takze mysle ze max to 35-40 tys km a co do klockow z przodu(silnik 1.5 dci) ponoc sa wymiary 142x59x17 i kod z np TRW ktore polecam to GDB3467 ale nie dam sobie glowy uciac do poki nie wymienie koszt ok 170zl kpl na przod. Edytowane 26 Lipca 2009 przez pepe_aso_honda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kempes Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Witam wszystkich. Próbowałem znaleźć w instrukcji obsługi informację na temat czujnika zużycia klocków hamulcowych. Niestety nic nie znalazłem. Czy ktoś może wie więcej na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Witam wszystkich. Próbowałem znaleźć w instrukcji obsługi informację na temat czujnika zużycia klocków hamulcowych. Niestety nic nie znalazłem. Czy ktoś może wie więcej na ten temat? Witaj.Czujnika zużycia jest tylko w postaci blaszki sygnalizacyjnej na klocku hamulcowym,jezeli zetrze sie klocek do pewnego momentu blaszka sygnalizuje akustycznie o wymianie.Nie ma żadnej kontrolki zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cezary2 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Witam. Może też zapalić się kontrolka hamulca ręcznego w czasie jazdy / przy przechyłach lub zimnym silniku,przy dodawaniu gazu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Witaj.Czujnika zużycia jest tylko w postaci blaszki sygnalizacyjnej na klocku hamulcowym,jezeli zetrze sie klocek do pewnego momentu blaszka sygnalizuje akustycznie o wymianie.Nie ma żadnej kontrolki zużycia. W Punto i w Fabii w klockach zatopiony był przewód, który po starciu się materiału ciernego zwierał się z tarczą i oświecała się kontrolka hamulca ręcznego. Kontrolka ta oświecała się też, jak ubyło płynu hamulcowego. Nie wczytałem się dokładnie w instrukcję, ale myślę, że w QQ jest podobnie. Jeśli rzeczywiście w QQ jest tylko "sygnał akustyczny" tarcia blachy o blachę, to cofnęlibyśmy się do epoki Poloneza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 W Punto i w Fabii w klockach zatopiony był przewód, który po starciu się materiału ciernego zwierał się z tarczą i oświecała się kontrolka hamulca ręcznego. Kontrolka ta oświecała się też, jak ubyło płynu hamulcowego. Nie wczytałem się dokładnie w instrukcję, ale myślę, że w QQ jest podobnie. Jeśli rzeczywiście w QQ jest tylko "sygnał akustyczny" tarcia blachy o blachę, to cofnęlibyśmy się do epoki Poloneza. Zadnego przewou zatopionego w klockach nie ma,tylko akustyczny czujnik jak w wiekszosci aut japonskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 hmm..zaden element eksploatacyjny nie podlega gwarancji... ....chyba, ze zużycie nastąpiło nie na wskutek eksploatacji a wady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Zadnego przewou zatopionego w klockach nie ma,tylko akustyczny czujnik jak w wiekszosci aut japonskich. Na czym polego ten akustyczny czujnik -wyjasnij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Na czym polego ten akustyczny czujnik -wyjasnij nazwa czujnik akustyczny to przesada bo to tylko "zatopiona blaszka" w okładzinie klocka - gdy okładzina na klocku sie kończy blaszka zaczyna trzeć i słychac to dośc dobrze :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cezary2 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 W miarę zużywania się klocków hamulcowych przy hamowaniu płyn hamulcowy musi wypełnić większą objętość układu i dlatego zapala się kontrolka hamulca drugi objaw to pukające blaszki klocków hamulcowych. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turas Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Witam po przejechaniu 34 tys km w ASO stwierdzili że muszę wymienić tarcze i klocki - tak zrobiłem. Ale czy na te tarcze to nie za szybko ?. W poprzednich samochodach tarcze wymieniałem mniej więcej trzy razy rzadziej niż klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promyk Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Witam, Przebieg 59 tys, wymiana klocków (przód), koszt 320 zł (klocki) podczas serwisu na 60 tys, wcześniej nie miałem żadnych problemów z klockami tarczami itd. Nie ma żadnej sygnalizacji, jest nbiy blaszka, ale skoro u mnie nie było jej słychać (klocki były już naprawdę starte) to musi być już naprawdę lipa, ile klocka zostało można wizualnie... i to polecam co jakiś czas robić Pzodrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Witam, Przebieg 59 tys, wymiana klocków (przód), koszt 320 zł (klocki) podczas serwisu na 60 tys, wcześniej nie miałem żadnych problemów z klockami tarczami itd. Nie ma żadnej sygnalizacji, jest nbiy blaszka, ale skoro u mnie nie było jej słychać (klocki były już naprawdę starte) to musi być już naprawdę lipa, ile klocka zostało można wizualnie... i to polecam co jakiś czas robić Pzodrawiam Właśnie zmieniłem przednie klocki hamulcowe, oryginalne wytrzymały 42 tys km jazdy w większości po mieście. Teraz kupiłem klocki FERRODO za 150 zł (w INTERCARS zaproponowano klocki kilku producentów, ceny od 120 do 200 zł; oryginały nissana w servisie oferowano mi za 220 zł). Do tego wymiana w servisie przy okazji przeglądu po trzech latach - 96 zł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turas Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Witam, Czy możecie polecić jakieś zamienniki klocków i tarcz do QQ. Po wizycie w ASO wiem już na pewno że nie kupię oryginałów - musiałbym wymieniać po 40 tys komplet klocki + tarcze przód i tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badi Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Trochę nowości wrzucę do tematu. Autko ma 50tkm i średnio o 2 tkm zmniejszam termin międzyprzeglądowy, czyli robię co około 18tkm. Teraz będzie 3 przegląd. Pan z serwisu powiedział, że przy wymianie klocków przód i tył plus prawdopodobnie tarcze wyjdzie około 3500pln bez rabatów na ich częściach. Dobrze, że można przywieźć swoje części, masakra. Czy przy normalnej jeździe tarcze juz mogą być do wymiany? Nie za szybko? Jak z Waszymi doświadczeniami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arti5c Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Z tymi tarczami to serwisy chyba lecą w balona, wymieniali mi przód klocki i tarcz nie trzeba było. Teraz byłem na przeglądzie i kazali przyjechać tak za 3 tys km by wymienić tył ale tylko klocki bo tarcze są OK. Więc nie wiem czy u was czasami nie naciągają na koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 ja tam przy kolejnej wymianie przeżyłem zdziwienie gdy okazało się że po kolejnych 35 tys km moje tarcze nadal żyją (a OEM schodziły w 35 tys) i dowiedziałem się że (średnie przebiegi): - oryginalna tarcza + oryginał klocek = ok 40 tys km przebiegu i koniec obu - aftermarket (proponowany przez ASO) + aftermarket klocek, ok 40 tys przebiegu koniec klocków tarcza wytrzyma kolejne 20 tys km - aftermarket tarcza + oryginał klocek = koniec obu ok 40 tys km i to jest dziwne, choć sugeruje że OEM klocki są bardzo twarde i zjadają tarcze, + Aftermarketowa tarcza jest twardsza, co by się niezbyt do końca zgadzało, choć u kolegi w citroenie było ideologicznie dokładnie tak samo = czyli zestwa OEM szybciej schodził niż zestaw Aftermarket - przy tej samej sprawności hamowania (co jest nie do pomyślenia np w hondzie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.