Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Customowe wałki rozrządu liczone pod konkretne silniki


Gość wujek_trzcina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wujek_trzcina

No dobra, zaczyna być męsko.

Przygotowuję się do profesjonalnej konstrukcji i produkcji wałków rozrządu. W tej chwili ustalane są szczegóły z dostawcą co do kosztów i minimalnej ilości partii produkcyjnej. Wałki będą mogły być profesjonalnie policzone "od zera" albo odgapione z czegoś co jeździ - na tą drugą okoliczność chcę skonstruować stanowisko pomiarowe. Na razie tyle szczegółów technicznych, będę sukcesywnie Was informował. Czekam na opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w SR20 na dźwigience ślizgowej, wałki muszą być wykonane z żeliwa coby odrazu się nie wytarły - dostęp do odlewni będziesz mieć ??

 

Ps. Ciężko będzie wykąbinować jakiś fajny wzór krzywki, ja bym po prostu skopiował coś sprawdzonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina
w SR20 na dźwigience ślizgowej, wałki muszą być wykonane z żeliwa coby odrazu się nie wytarły - dostęp do odlewni będziesz mieć ??

 

Będę :) właśnie wysłałem zapytanie :)

 

Ps. Ciężko będzie wykąbinować jakiś fajny wzór krzywki, ja bym po prostu skopiował coś sprawdzonego.

 

Coobciu, nie ma sprawy :) Np Twojego Briana Crowera, jak tylko mi go udostepnisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobciu, nie ma sprawy :) Np Twojego Briana Crowera, jak tylko mi go udostepnisz :)

Dla dobra Polskiej Nissan-motoryzacji zrobię wszytko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina
Dla dobra Polskiej Nissan-motoryzacji zrobię wszytko

 

Kuarwa, bez Doktorka Nismo to niewiele bysmy tu zdzialali. Jest juz namiar na maszyne CMM ktora z atomową ;) dokładnością sczyta zarysy magicznych krzywek w Crowerze, i chyba reszte geometrii (powierzchnie slizgowe)... Czekam na price-info za ten pomiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No customowe wałki, mniam :) To może coś do QG18 wyprodukujesz ... A nie tylko SR20 :/ Chociaż w sumie to nie widziałem żadnych ciekawych wałków do tego silnika które można by było skopiować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, no wujek...jak tak dalej pójdzie, to będzie trzeba złożyć Ci się na jakiś wypasiony prezencior za to co dla naszych nys robisz :diabel2:

kolektor...wałki.. kasa odłożona...mów co jeszcze Ci chodzi po głowie..bo coś czuje, że pożyczka w banku się szykuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina
kolektor...wałki.. kasa odłożona...mów co jeszcze Ci chodzi po głowie..bo coś czuje, że pożyczka w banku się szykuje

 

Może jakiś Turbo-Kit? Co Ty na to? :D

 

za to co dla naszych nys robisz

 

Te samochody można tylko kochać :) Nie można ich nie lubić...

 

A poza tym, mam dla Was UPDATE

Jest odzew z firmy od wałków rozrządu. Pytają o roczne zapotrzebowanie. Oczywiście strzelę jakąś jednostkową ilość dla wyczajenia kosztów.

Poza tym jak zwykle dzięki niezawodnemu Dr. Nismo na moim biurku wylądował seryjny wałek od SR20DE w celu zamodelowania go w kompie i wysłania do zakładu zajmującego się wałkami... Ziom - szacunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina
wujek_trzcina na wałek na rolkach oczywiscie sie pisze. Standard cena to ok 2500 zł. Mam nadzieje ze sie da cos z polowe urwac?? :)

 

Uuuu Panie... tego to nawet najstarsi górale nie wiedzą. Jak zrobię model 3D i wyślę do zakładu, wtedy się określą z ceną ale obawiam się że 1250 zeta za wałek to jest nierealne w tym konkretnie przypadku(produkcja jednostkowa, duże koszta wstępne stempli i obróbka CNC). Wiesz, co innego gdyby takich wałków zamówić 5000... tutaj to jest rzeźba. Ale nie chcę zapeszać, widziałem co i za ile proponuje pan Lech Świątek i trzeba przyznać że ceny ma przystępne no ale własną manufakturę posiada... Chyba że Pana Świątka zapytać.. Byłoby git gdyby można było taką "polską" cenę zaproponować ale powtarzam, nic jeszcze nie mogę zaproponować.

 

A czy QG18DE również zostanie zaatakowane?

Krunch o niczym innym nie marzę jako posiadacz QG18DE ale tutaj jest lippenstein bo nie ma żadnego gotowca do skopiowania. Ale OK, przyjmuję wyzwanie i policzę od zera. Zobaczymy co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trzymam kciuki za wałek (wałki) do QG18DE bo ja nie widziałem żadnego gotowca do tej pory na qg18de.net myspecv.com www.nissanforums.com, natomiast na b15sentra.net jest temat z którym gościu pisze ze JWT może zrobić wałki ale muszą mieć pewnych klientów (http://www.b15sentra.net/forums/showthread.php?t=97061). W sumie to u nich na gadaniu się skończyło. Rozumiem że zakład który by podjął się takiej produkcji ma odpowiedni sprzęt aby zrobić nawęglanie / azotowanie stali (w sumie to nie wiem jaką stali stosuję się na wałki ale podejrzewam że z niskowęglową) po obróbce. I jak wygląda u nich technologia odlewu, kucia? Pisałeś że skrawanie będzie na CNC wiec tu chyba nie mam pytań (jeszcze :) )

 

Bombel QG18DE zawsze miał N-VCT czyli zmienne fazy, nie wiem dlaczego niektórzy twierdzą że jest inaczej. Ale chyba po 2002.10 zmienili konstrukcję wałków, spotkałem się gdzieś z taką informacją, niestety nie mam w tej chwili odpowiedniego linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trzymam kciuki za wałek (wałki) do QG18DE bo ja nie widziałem żadnego gotowca do tej pory na qg18de.net myspecv.com www.nissanforums.com, natomiast na b15sentra.net jest temat z którym gościu pisze ze JWT może zrobić wałki ale muszą mieć pewnych klientów (http://www.b15sentra.net/forums/showthread.php?t=97061). W sumie to u nich na gadaniu się skończyło. Rozumiem że zakład który by podjął się takiej produkcji ma odpowiedni sprzęt aby zrobić nawęglanie / azotowanie stali (w sumie to nie wiem jaką stali stosuję się na wałki ale podejrzewam że z niskowęglową) po obróbce. I jak wygląda u nich technologia odlewu, kucia? Pisałeś że skrawanie będzie na CNC wiec tu chyba nie mam pytań (jeszcze :) )

 

Bombel QG18DE zawsze miał N-VCT czyli zmienne fazy, nie wiem dlaczego niektórzy twierdzą że jest inaczej. Ale chyba po 2002.10 zmienili konstrukcję wałków, spotkałem się gdzieś z taką informacją, niestety nie mam w tej chwili odpowiedniego linka.

na rynek europejski zawsze byly ze zmiennymi fazami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rynek europejski zawsze byly ze zmiennymi fazami

No właśnie wychodzi na to, że nie ;)

Na qg18de.net jest napisane:

"On Almera (europe) series 1 either have VTC or no kind of valve timing, and on series 2, they all have CVTC...

VTC is variable valve timing but it has switching points, so it's either ON and has a constant amount of advance on intake, or OFF..CVTC is continuous valve timing, it has no switching points"

Zresztą dyskusja na ten temat już tu była burzliwa:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...38&start=70

A ja uparcie twierdzę, że posiadam właśnie model bez zmiennych faz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy zobaczyc pokrywa zaworow ;) i bedziesz wiedzial. jak cos odsylam do serwisowki. Na qg18de.net w wiekszosci siedza australijczycy z pga. wiec to zupelnie inna bajka. ale cuda sie zdarzaja, moze masz rodzynka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

1) nawiązując do waszej polemiki - ja mam silnik bez zmiennej fazy

 

2) kończymy OT

 

3) zadzwonię jutro do firmy i pogadam jak z tą ceną za te wałki, jakiś rząd wielkości, cokolwiek, zgrubny szacunek. Temat moim zdaniem BARDZO warty świeczki - raz obczajona technologia kopiowania/projektowania i produkcji wałków to jest coś...

 

[ Dodano: Nie 19 Kwi, 2009 21:50 ]

. Rozumiem że zakład który by podjął się takiej produkcji ma odpowiedni sprzęt aby zrobić nawęglanie / azotowanie stali (w sumie to nie wiem jaką stali stosuję się na wałki ale podejrzewam że z niskowęglową) po obróbce. I jak wygląda u nich technologia odlewu, kucia? Pisałeś że skrawanie będzie na CNC wiec tu chyba nie mam pytań (jeszcze :) )

 

Panie, dajesz model 3D/rysunek CAD, płacisz, i masz profi wałek. Najważniejsze sprawy w tym przypadku to dobór współpracujących materiałów. I tutaj prośba do Coobcia - prosimy o opis systemów rozrządu stosowanych w SR20Dx w miarę możliwości z danymi materiałowymi wałków i powierzchni ślizgowych krzywek. Wujek, rzuć jakieś foty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie, dajesz model 3D/rysunek CAD, płacisz, i masz profi wałek. Najważniejsze sprawy w tym przypadku to dobór współpracujących materiałów. I tutaj prośba do Coobcia - prosimy o opis systemów rozrządu stosowanych w SR20Dx w miarę możliwości z danymi materiałowymi wałków i powierzchni ślizgowych krzywek. Wujek, rzuć jakieś foty.

 

No to gitara :) Gdzie ty taki zakład w PL znalazłeś ? :) Czekam na jakieś info odnośnie wałków do QG18DE. Wydaję mi się (jak źle to poprawcie) że warto by było lift zaworów zwiększyć dla lepszego napełniania komory spalania mieszanką oraz lepszego wentylowania spalin.

Ja myślę o oddaniu swoich wałków do Świątka, ale nie wiem czy ogranie i zrobi coś sensownego na czym będzie można jeździć bez nadmiernego ryzyka.

 

OFTOP:

Czy robił ktoś już obróbkę głowicy w QG18DE - chodzi mi o powiększenie kanałów dolotowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się (jak źle to poprawcie) że warto by było lift zaworów zwiększyć dla lepszego napełniania komory spalania mieszanką oraz lepszego wentylowania spalin.

Ja myślę o oddaniu swoich wałków do Świątka, ale nie wiem czy ogranie i zrobi coś

 

Ciekawe co na to sprezyny zaworowe? valvetrain w ga16 wytrzymuje wg JWT poziom ok. 7200 RPM. powyzej seryjne sprezyny nie daja rady.

Zwiekszenie liftu moze doprowadzic dodatkowo do spotkania zaworu z tlokiem a tego bysmy nie chcieli. Wiadomo ze qg ma podciecia pod zawory ale nie mozna z tym przesadzac.

Waleczki do ga16 by JWT maja niewiele wieksza krzywke od tych seryjnych USDM (u nas znanych jako walki od sentry) za to roznia sie ksztlatem - sa bardziej oble i pewnie maja inne czasy ;) raczej tej koncepcji bym sie trzymal i skopiowal z malymi zmianami walek od ga16 i zaadaptowal go w qg18 - 0.345" LIFT /263 DEG DURATION. USES STOCK SPRINGS. mysle ze Coobcio moglby sie wypowiedziec w tej kwestii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...