Gość wujek_trzcina Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 No dobra, zaczyna być męsko. Przygotowuję się do profesjonalnej konstrukcji i produkcji wałków rozrządu. W tej chwili ustalane są szczegóły z dostawcą co do kosztów i minimalnej ilości partii produkcyjnej. Wałki będą mogły być profesjonalnie policzone "od zera" albo odgapione z czegoś co jeździ - na tą drugą okoliczność chcę skonstruować stanowisko pomiarowe. Na razie tyle szczegółów technicznych, będę sukcesywnie Was informował. Czekam na opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 w SR20 na dźwigience ślizgowej, wałki muszą być wykonane z żeliwa coby odrazu się nie wytarły - dostęp do odlewni będziesz mieć ?? Ps. Ciężko będzie wykąbinować jakiś fajny wzór krzywki, ja bym po prostu skopiował coś sprawdzonego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 w SR20 na dźwigience ślizgowej, wałki muszą być wykonane z żeliwa coby odrazu się nie wytarły - dostęp do odlewni będziesz mieć ?? Będę właśnie wysłałem zapytanie Ps. Ciężko będzie wykąbinować jakiś fajny wzór krzywki, ja bym po prostu skopiował coś sprawdzonego. Coobciu, nie ma sprawy Np Twojego Briana Crowera, jak tylko mi go udostepnisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Coobciu, nie ma sprawy Np Twojego Briana Crowera, jak tylko mi go udostepnisz Dla dobra Polskiej Nissan-motoryzacji zrobię wszytko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Dla dobra Polskiej Nissan-motoryzacji zrobię wszytko Kuarwa, bez Doktorka Nismo to niewiele bysmy tu zdzialali. Jest juz namiar na maszyne CMM ktora z atomową dokładnością sczyta zarysy magicznych krzywek w Crowerze, i chyba reszte geometrii (powierzchnie slizgowe)... Czekam na price-info za ten pomiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Pomiar pomiarem, wykonanie panie, odlew, materiał a potem maszyny do obróbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Pomiar pomiarem, wykonanie panie, odlew, materiał a potem maszyny do obróbki Panie wszystko to mam, w jednym miejscu. :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 no jestem pozytywnie zaskoczony twoim zapałem, wreszcie coś customowego dla dobra nissanów gratki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 No customowe wałki, mniam To może coś do QG18 wyprodukujesz ... A nie tylko SR20 :/ Chociaż w sumie to nie widziałem żadnych ciekawych wałków do tego silnika które można by było skopiować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgaz Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 :diabel2: zawałczyście, miłej pracy tez czekam na pozytywny wynik prac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gem Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 nie, no wujek...jak tak dalej pójdzie, to będzie trzeba złożyć Ci się na jakiś wypasiony prezencior za to co dla naszych nys robisz :diabel2: kolektor...wałki.. kasa odłożona...mów co jeszcze Ci chodzi po głowie..bo coś czuje, że pożyczka w banku się szykuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 kolektor...wałki.. kasa odłożona...mów co jeszcze Ci chodzi po głowie..bo coś czuje, że pożyczka w banku się szykuje Może jakiś Turbo-Kit? Co Ty na to? za to co dla naszych nys robisz Te samochody można tylko kochać Nie można ich nie lubić... A poza tym, mam dla Was UPDATE Jest odzew z firmy od wałków rozrządu. Pytają o roczne zapotrzebowanie. Oczywiście strzelę jakąś jednostkową ilość dla wyczajenia kosztów. Poza tym jak zwykle dzięki niezawodnemu Dr. Nismo na moim biurku wylądował seryjny wałek od SR20DE w celu zamodelowania go w kompie i wysłania do zakładu zajmującego się wałkami... Ziom - szacunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 A czy QG18DE również zostanie zaatakowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 wujek_trzcina na wałek na rolkach oczywiscie sie pisze. Standard cena to ok 2500 zł. Mam nadzieje ze sie da cos z polowe urwac?? Uuuu Panie... tego to nawet najstarsi górale nie wiedzą. Jak zrobię model 3D i wyślę do zakładu, wtedy się określą z ceną ale obawiam się że 1250 zeta za wałek to jest nierealne w tym konkretnie przypadku(produkcja jednostkowa, duże koszta wstępne stempli i obróbka CNC). Wiesz, co innego gdyby takich wałków zamówić 5000... tutaj to jest rzeźba. Ale nie chcę zapeszać, widziałem co i za ile proponuje pan Lech Świątek i trzeba przyznać że ceny ma przystępne no ale własną manufakturę posiada... Chyba że Pana Świątka zapytać.. Byłoby git gdyby można było taką "polską" cenę zaproponować ale powtarzam, nic jeszcze nie mogę zaproponować. A czy QG18DE również zostanie zaatakowane? Krunch o niczym innym nie marzę jako posiadacz QG18DE ale tutaj jest lippenstein bo nie ma żadnego gotowca do skopiowania. Ale OK, przyjmuję wyzwanie i policzę od zera. Zobaczymy co wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 No trzymam kciuki za wałek (wałki) do QG18DE bo ja nie widziałem żadnego gotowca do tej pory na qg18de.net myspecv.com www.nissanforums.com, natomiast na b15sentra.net jest temat z którym gościu pisze ze JWT może zrobić wałki ale muszą mieć pewnych klientów (http://www.b15sentra.net/forums/showthread.php?t=97061). W sumie to u nich na gadaniu się skończyło. Rozumiem że zakład który by podjął się takiej produkcji ma odpowiedni sprzęt aby zrobić nawęglanie / azotowanie stali (w sumie to nie wiem jaką stali stosuję się na wałki ale podejrzewam że z niskowęglową) po obróbce. I jak wygląda u nich technologia odlewu, kucia? Pisałeś że skrawanie będzie na CNC wiec tu chyba nie mam pytań (jeszcze ) Bombel QG18DE zawsze miał N-VCT czyli zmienne fazy, nie wiem dlaczego niektórzy twierdzą że jest inaczej. Ale chyba po 2002.10 zmienili konstrukcję wałków, spotkałem się gdzieś z taką informacją, niestety nie mam w tej chwili odpowiedniego linka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 No trzymam kciuki za wałek (wałki) do QG18DE bo ja nie widziałem żadnego gotowca do tej pory na qg18de.net myspecv.com www.nissanforums.com, natomiast na b15sentra.net jest temat z którym gościu pisze ze JWT może zrobić wałki ale muszą mieć pewnych klientów (http://www.b15sentra.net/forums/showthread.php?t=97061). W sumie to u nich na gadaniu się skończyło. Rozumiem że zakład który by podjął się takiej produkcji ma odpowiedni sprzęt aby zrobić nawęglanie / azotowanie stali (w sumie to nie wiem jaką stali stosuję się na wałki ale podejrzewam że z niskowęglową) po obróbce. I jak wygląda u nich technologia odlewu, kucia? Pisałeś że skrawanie będzie na CNC wiec tu chyba nie mam pytań (jeszcze ) Bombel QG18DE zawsze miał N-VCT czyli zmienne fazy, nie wiem dlaczego niektórzy twierdzą że jest inaczej. Ale chyba po 2002.10 zmienili konstrukcję wałków, spotkałem się gdzieś z taką informacją, niestety nie mam w tej chwili odpowiedniego linka. na rynek europejski zawsze byly ze zmiennymi fazami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 na rynek europejski zawsze byly ze zmiennymi fazami No właśnie wychodzi na to, że nie Na qg18de.net jest napisane: "On Almera (europe) series 1 either have VTC or no kind of valve timing, and on series 2, they all have CVTC... VTC is variable valve timing but it has switching points, so it's either ON and has a constant amount of advance on intake, or OFF..CVTC is continuous valve timing, it has no switching points" Zresztą dyskusja na ten temat już tu była burzliwa: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...38&start=70 A ja uparcie twierdzę, że posiadam właśnie model bez zmiennych faz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 wystarczy zobaczyc pokrywa zaworow i bedziesz wiedzial. jak cos odsylam do serwisowki. Na qg18de.net w wiekszosci siedza australijczycy z pga. wiec to zupelnie inna bajka. ale cuda sie zdarzaja, moze masz rodzynka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Wiedziałem że jak to napiszę to się kłótnia zacznie Więc proponuje wałki konstruować pod silniki od 2002.10 (jeżeli takowe w ogóle powstaną) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 wystarczy zobaczyc pokrywe zaworow a tutaj na zywym organizmie, komora kolegi Mas Mam nadzieje ze to na zawsze zakonczy boje o VTC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 No i moja teoria legła w gruzach Moja Alma jest z 03.2000 - sam początek składania w UK i takie bajery na pokładzie Onyx, masz może więcej ciekawych materiałów o QG18DE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Jak beda jeszcze jakies pytania to postaram sie cos rzeczowego napisac. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 1) nawiązując do waszej polemiki - ja mam silnik bez zmiennej fazy 2) kończymy OT 3) zadzwonię jutro do firmy i pogadam jak z tą ceną za te wałki, jakiś rząd wielkości, cokolwiek, zgrubny szacunek. Temat moim zdaniem BARDZO warty świeczki - raz obczajona technologia kopiowania/projektowania i produkcji wałków to jest coś... [ Dodano: Nie 19 Kwi, 2009 21:50 ] . Rozumiem że zakład który by podjął się takiej produkcji ma odpowiedni sprzęt aby zrobić nawęglanie / azotowanie stali (w sumie to nie wiem jaką stali stosuję się na wałki ale podejrzewam że z niskowęglową) po obróbce. I jak wygląda u nich technologia odlewu, kucia? Pisałeś że skrawanie będzie na CNC wiec tu chyba nie mam pytań (jeszcze ) Panie, dajesz model 3D/rysunek CAD, płacisz, i masz profi wałek. Najważniejsze sprawy w tym przypadku to dobór współpracujących materiałów. I tutaj prośba do Coobcia - prosimy o opis systemów rozrządu stosowanych w SR20Dx w miarę możliwości z danymi materiałowymi wałków i powierzchni ślizgowych krzywek. Wujek, rzuć jakieś foty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Panie, dajesz model 3D/rysunek CAD, płacisz, i masz profi wałek. Najważniejsze sprawy w tym przypadku to dobór współpracujących materiałów. I tutaj prośba do Coobcia - prosimy o opis systemów rozrządu stosowanych w SR20Dx w miarę możliwości z danymi materiałowymi wałków i powierzchni ślizgowych krzywek. Wujek, rzuć jakieś foty. No to gitara Gdzie ty taki zakład w PL znalazłeś ? Czekam na jakieś info odnośnie wałków do QG18DE. Wydaję mi się (jak źle to poprawcie) że warto by było lift zaworów zwiększyć dla lepszego napełniania komory spalania mieszanką oraz lepszego wentylowania spalin. Ja myślę o oddaniu swoich wałków do Świątka, ale nie wiem czy ogranie i zrobi coś sensownego na czym będzie można jeździć bez nadmiernego ryzyka. OFTOP: Czy robił ktoś już obróbkę głowicy w QG18DE - chodzi mi o powiększenie kanałów dolotowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Wydaję mi się (jak źle to poprawcie) że warto by było lift zaworów zwiększyć dla lepszego napełniania komory spalania mieszanką oraz lepszego wentylowania spalin.Ja myślę o oddaniu swoich wałków do Świątka, ale nie wiem czy ogranie i zrobi coś Ciekawe co na to sprezyny zaworowe? valvetrain w ga16 wytrzymuje wg JWT poziom ok. 7200 RPM. powyzej seryjne sprezyny nie daja rady. Zwiekszenie liftu moze doprowadzic dodatkowo do spotkania zaworu z tlokiem a tego bysmy nie chcieli. Wiadomo ze qg ma podciecia pod zawory ale nie mozna z tym przesadzac. Waleczki do ga16 by JWT maja niewiele wieksza krzywke od tych seryjnych USDM (u nas znanych jako walki od sentry) za to roznia sie ksztlatem - sa bardziej oble i pewnie maja inne czasy raczej tej koncepcji bym sie trzymal i skopiowal z malymi zmianami walek od ga16 i zaadaptowal go w qg18 - 0.345" LIFT /263 DEG DURATION. USES STOCK SPRINGS. mysle ze Coobcio moglby sie wypowiedziec w tej kwestii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.