Gość suchy12345 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam, mam pytanie w tym tygodniu będę spawał cały układ wydechowy do Almery N16 2.2Di z rury kwasoodpornej o średnicy 2,25cala co myślicie o wymianie kolektora wydechowego tez bym zespawał z kwasówki czy jest sens wymieniać kolektor, jeśli tak to z jakiej rury go zrobić jaka średnica, kolektor wyglądał by podobnie do tego ze zdjęcia tylko inaczej zrobił bym flansze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 ten na zdjeciu to prawie jak seria ,wiec taki bym sobie darowal. Gdzies w necie widzialem kolektor robiony do turbo hondy i tam wszystkie 4 rury pieknie sie schodzily w jedna wiec przeplyw spalin ze wszystkich garow byl centralnie skierowany na turbine. Ten ze zdjecia moim zdaniem wiele nie da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Panowie, szponcę trochę w tym temacie, oczytałem się więc spróbuję pomóc. Taki kolektor jak na zdjęciu to raczej za dużego efektu nie da (wobec sryjnego). Do poruszania wirnikiem kompresora można wykorzystać dwa rodzaje energii - kinetyczną, wynikającą Z PRĘDKOŚCI spalin oraz potencjalną - w tym przypadku wynikającą z CIŚNIENIA spalin. Kolektor na fotce wykorzystuje PRĘDKOŚĆ spalin (krótka droga dolotu). Ja bym wolał pójść w ciśnienie spalin czyli zwiększyć wartość siły oddziałującej na łopatkę. Żeby tak zrobić radziłbym Tobie zawinąć stożek w taki sposób aby na WIĘKSZEJ średnicy zamontować turbo.Taki jest mój comment. Zresztą jak skończę swój kolektor pod wolnossaka to może wystrugam coś dla 2.2 Di? Zobaczymy. Przedtem chciałbym jeszcze wyszponcić kolektor pod turbine do SR20xE... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Disel mala turbina ma szybko wstawać bo jest maly zakres użytecznych obrotów, kolektory z fotek powyżej polecam nie ma co sobie kąplikować życia jak nie chce się uzyskać mocy rzędy 100KM z litra w diselu i 160-170 w benzynie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Osobiscie, gdybym juz mial eksperymentowac i rzezbic, sprobowalbym wykonac w pierwszej kolejnosci kolektor skrzynkowy, potem rurkowy ale nie taki jak na fotce a cos w stylu HKS do SX13/SX14, juz mega dokladnie pilnujac rownej odleglosci rurek... Zeby nie gdybyac, niech suchy12345 zrobi taki kolektor jak na fotce i shamuje, zobaczymy co da i co sie potwierdzi, bedzie mozna szponcic dalej wiedzac ze cos dziala lub nie [ Dodano: Czw 25 Cze, 2009 07:13 ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suchy12345 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Może ktos ma jakąś starą uszczelkę od kolektora żebym mógł sobie ja odrysować albo ktoś może ma rysunek techniczny z wymiarami flanszy, i potrzebował bym kupić blachę klasówkę pod flansze może ktoś wie gdzie mogę kupić taki mały kawałek. czyli proponujecie zrobić taki kolektor jak na zdjęciu i zobaczymy co z tego wyjdzie, a może zaproponujecie jakiś inny który mógł by być lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Ja ze swojej strony taki bym proponowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 To może ja też wrzucę jakieś fotki tego co siedzi pod moją almerą: Foto tłumika końcowego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 piękna robota i fajny patent na drugą sondę - sprawdzałeś przyrosty na hamce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Pisałem w "Tuning Dolotu w silnikach SRI QG" dlaczego nie wklejam wykresu i nie podaje jakie są wartości mocy i momentu. Nieoficjalnie - około 130KM bez strojenia. Oczywiście żaden check w związku z 2 lambdą się nie pojawia - był jakiś jak miałem problem z paleniem na ciepłym silniku ale skasowałem i spokój. Cały wydech był robiony w MG więc musi być konkretnie i jednocześnie cicho a w końcu to pełen przelot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Czyli kolejne wnioski - że i w N16 wydechy są totalnie skasztanione Ale zdecydowanie nic nie pobije MAXIM 3.0 i 200SX S14 gdzie zrobienie wydechu 2,5" daje odpowiednio okolice +30KM i +40KM :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Czyli kolejne wnioski - że i w N16 wydechy są totalnie skasztanione Ale zdecydowanie nic nie pobije MAXIM 3.0 i 200SX S14 gdzie zrobienie wydechu 2,5" daje odpowiednio okolice +30KM i +40KM :diabel2: Dajcie mi w końcu ten jeb...y kolektor od QG18DE a wystrugam coś z jajem!!! Naprawdę nikt nie ma???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 Spokojnie Wujku, przecież pisałem że Ci wyślę. Wysłali mnie na delację do lublina i dlatego przesyłka się opóźnia. Wracam w przyszłym tygodniu do krk i wyślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.