Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jak wymienić sprężyny zawieszenia?


bort
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak się to robi? Kumpel ma ściągacze i chcemy się za to zabrać - tyle, że żaden z nas jeszcze tego nie robił. Czekam na Wasze porady.

Czy potrzebny jest do tego kanał? Bo nowe sprężynki są obniżające i wiem, że jak wjadę do kumpla na kanał na serynych to już na nowych z niego nie wyjadę :?

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał jest nie potrzebny :)

 

U Ciebei tak jak patrzyłem u Koguta to pikuś, więc tak:

 

1) zaciągasz ręczny

2) podnośirz rządaną częśc auta na podnośniku

3) odkręcasz rządane koło

4) odkręcasz nakrętki M17 z dwuch długich srób przykręconych do piasty

5) wyciągasz te śroby

6) wyciągasz spinkę przeymocywującą przewod hamulcowy do obudowy amortyzatora

7) poluźniasz górną nakrętke amortyzatora prawdopodobnie M19 (widać ja zaraz po otworzeniu maski na kolumnie)

8) odkręcasz 3 nakrętki M14 na górze kolumny zawieszenia

9) wyciągasz kompletny amortyzator ze sprężyną

10) pożyczonym ściągaczem skręcasz sprężyny do takiego stopnia aż będą luzno

11) odkręcasz poprzednio poluzowaną nakrętke na górze amorka

12) Oddzielasz górny tależ od reszty

13) wyciągasz odbój wraz z gumową osłona

14) ściągasz spręzyne

 

 

Jak coś to możecie wpaść do mnie pod Garage robić to pod moim okiem, do tego cyknie się pare fotek i zamieści w dziale "Zrób to sam"

 

I Jak wam się to podoba :) :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zastanawiam się czy nie poprosić Ciebie Coobcio o pomoc w tej operacji. Do kumpla mam bliżej, ale widać, że Ty masz o tym "większe" pojęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U SIebie przerabialem ten temat wiele razy, mialem zluzyte Eibachy zamias -30mm bylo z -50...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu to nie wiem czy nie trzeba demontowac części plastikó w bagarnziku zeby dorwać sie do górnego mocowania amorków - musiał bym to u kogoś zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu to nie wiem czy nie trzeba demontowac części plastikó w bagarnziku zeby dorwać sie do górnego mocowania amorków - musiał bym to u kogoś zobaczyć.

Wystarczy odsunąć wykładzinę bagażnika. Aby było łatwiej odepnij po jednej spince mocujacej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek

Przód bardzo dokładnie opisał Coobcio, nic dodać nic ująć, oby tylko śruby puściły będzie ok.

Jeśli chodzi o tył to tu pojawia sie problem, nie trzeba demontować żadnych plastików przynajmniej w 3D, ale za to najbardziej pracochłonny jest demontaż tylnego wzmocnienia, znajdującego sie pod wykładziną dwa kawały dosyć ciężkiej blachy przykrecone mnóstwem śrób... które w wiekszości sie urywają.Jak już zdemontujesz wzmocnienie, odkręcasz Mc Pershon 2 śruby, potem odkręcasz no dole jedną śrubę trzymającą od dołu Mc Pershon, i tutaj uwaga jeśli się sruba zapiekła to prze....ane u mnie właśnie jedna była tak zapieczona że musiałem ją ciąć brzeszczotem oczywiście dostęp jest bardzoooo utrudniony, ale może pójdzie bez problemu, potem tylko ściagacz, rozkręcenie kolumny Mc Pershon, zmiana sprężynki i po robocie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekałem Piotrek na Twoją wypowiedź bo wiem, że się z tym bawiłeś ;)

Generalnie wygląda mi to na dość pracochłonną i nie taką prostą robotę... jeszcze pomyślę jaki wariant załatwienia tego tematu wybrać :roll:

A mówiłeś coś kiedyś, że trzeba któreś śruby potem nasmarować, żeby się nie zapiekły...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej Bort po co Ci sciagacz poprs kolege niech rozkera sruby a Ty scisnij sprezyne tylko mocno trzymaj :wink: .A tak powaznie to uzyj dobrego sciagacza bo jak moj kolega cos takiego robil to jedno ucho sie urwalo i malo mu oka nie wybilo :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek

Chodziło mi o śruby które trzymają kolumnę na dole.

Pracochłonna jest operacja z odkreceniem tego wzmocnienia, bo śrub jest tam naprawde dużo, a potem jak inne się łatwo odkręcają to luzik.

 

Ja u siebie za ok dwa tygodnie będę montował na tył z powrotem Weitec, bo wcześniej nie mam czasu, a ściągacze już nawet zakupiłem.

 

P.S. ja u siebie już potem nie montowałem tego wzmocnienia, dzięki temu mam bardziej równą podłogę i mniej kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mozliwe że zawieszenie sedana i heczbeka tak sie rózni. W sedanie nie ma zadnego wzmocnienia. Górne mocowanie zawieszenia przykręcone jest dwiema nakrętkami ( 12 ) . Dół jedna śruba ( 17 ) . Wymontowanie jednej strony nie zajęło mi więcej jak 10 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vqsoft1
Jak się to robi? Kumpel ma ściągacze i chcemy się za to zabrać - tyle, że żaden z nas jeszcze tego nie robił. Czekam na Wasze porady.

Czy potrzebny jest do tego kanał? Bo nowe sprężynki są obniżające i wiem, że jak wjadę do kumpla na kanał na serynych to już na nowych z niego nie wyjadę :?

Dzięki.

jak co to sluze pomoca, kanal jest itp.klucze tez posiadam, damy rade to zrobic mysle w 3-4 h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...