Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

jak wymienić sprężyny zawieszenia?


bort
 Share

Recommended Posts

Jak się to robi? Kumpel ma ściągacze i chcemy się za to zabrać - tyle, że żaden z nas jeszcze tego nie robił. Czekam na Wasze porady.

Czy potrzebny jest do tego kanał? Bo nowe sprężynki są obniżające i wiem, że jak wjadę do kumpla na kanał na serynych to już na nowych z niego nie wyjadę :?

Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Kanał jest nie potrzebny :)

 

U Ciebei tak jak patrzyłem u Koguta to pikuś, więc tak:

 

1) zaciągasz ręczny

2) podnośirz rządaną częśc auta na podnośniku

3) odkręcasz rządane koło

4) odkręcasz nakrętki M17 z dwuch długich srób przykręconych do piasty

5) wyciągasz te śroby

6) wyciągasz spinkę przeymocywującą przewod hamulcowy do obudowy amortyzatora

7) poluźniasz górną nakrętke amortyzatora prawdopodobnie M19 (widać ja zaraz po otworzeniu maski na kolumnie)

8) odkręcasz 3 nakrętki M14 na górze kolumny zawieszenia

9) wyciągasz kompletny amortyzator ze sprężyną

10) pożyczonym ściągaczem skręcasz sprężyny do takiego stopnia aż będą luzno

11) odkręcasz poprzednio poluzowaną nakrętke na górze amorka

12) Oddzielasz górny tależ od reszty

13) wyciągasz odbój wraz z gumową osłona

14) ściągasz spręzyne

 

 

Jak coś to możecie wpaść do mnie pod Garage robić to pod moim okiem, do tego cyknie się pare fotek i zamieści w dziale "Zrób to sam"

 

I Jak wam się to podoba :) :?:

Link to comment
Share on other sites

No zastanawiam się czy nie poprosić Ciebie Coobcio o pomoc w tej operacji. Do kumpla mam bliżej, ale widać, że Ty masz o tym "większe" pojęcie.

Link to comment
Share on other sites

U SIebie przerabialem ten temat wiele razy, mialem zluzyte Eibachy zamias -30mm bylo z -50...

Link to comment
Share on other sites

a jak z tyłem??troche gorzej co w almerce??ja przód zrobiłem ostanio w 3 h ale byłem dumny z siebie poważnie:D pod okiem mechanika oczywiście

Link to comment
Share on other sites

Guest sonar

Ja z tyłem poradziłem sobie bez sciągacza ( wystarczyło wielkie kowalskie imadło ) ale do przodu bez niego to nawet nie podchodź.

Link to comment
Share on other sites

z tyłu to nie wiem czy nie trzeba demontowac części plastikó w bagarnziku zeby dorwać sie do górnego mocowania amorków - musiał bym to u kogoś zobaczyć.

Link to comment
Share on other sites

Guest sonar
z tyłu to nie wiem czy nie trzeba demontowac części plastikó w bagarnziku zeby dorwać sie do górnego mocowania amorków - musiał bym to u kogoś zobaczyć.

Wystarczy odsunąć wykładzinę bagażnika. Aby było łatwiej odepnij po jednej spince mocujacej.

Link to comment
Share on other sites

No prosze, Bort to już wszytko weisz do dzieła :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

Przód bardzo dokładnie opisał Coobcio, nic dodać nic ująć, oby tylko śruby puściły będzie ok.

Jeśli chodzi o tył to tu pojawia sie problem, nie trzeba demontować żadnych plastików przynajmniej w 3D, ale za to najbardziej pracochłonny jest demontaż tylnego wzmocnienia, znajdującego sie pod wykładziną dwa kawały dosyć ciężkiej blachy przykrecone mnóstwem śrób... które w wiekszości sie urywają.Jak już zdemontujesz wzmocnienie, odkręcasz Mc Pershon 2 śruby, potem odkręcasz no dole jedną śrubę trzymającą od dołu Mc Pershon, i tutaj uwaga jeśli się sruba zapiekła to prze....ane u mnie właśnie jedna była tak zapieczona że musiałem ją ciąć brzeszczotem oczywiście dostęp jest bardzoooo utrudniony, ale może pójdzie bez problemu, potem tylko ściagacz, rozkręcenie kolumny Mc Pershon, zmiana sprężynki i po robocie...

Link to comment
Share on other sites

Czekałem Piotrek na Twoją wypowiedź bo wiem, że się z tym bawiłeś ;)

Generalnie wygląda mi to na dość pracochłonną i nie taką prostą robotę... jeszcze pomyślę jaki wariant załatwienia tego tematu wybrać :roll:

A mówiłeś coś kiedyś, że trzeba któreś śruby potem nasmarować, żeby się nie zapiekły...?

Link to comment
Share on other sites

Guest Pecyn

Ej Bort po co Ci sciagacz poprs kolege niech rozkera sruby a Ty scisnij sprezyne tylko mocno trzymaj :wink: .A tak powaznie to uzyj dobrego sciagacza bo jak moj kolega cos takiego robil to jedno ucho sie urwalo i malo mu oka nie wybilo :!:

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

Chodziło mi o śruby które trzymają kolumnę na dole.

Pracochłonna jest operacja z odkreceniem tego wzmocnienia, bo śrub jest tam naprawde dużo, a potem jak inne się łatwo odkręcają to luzik.

 

Ja u siebie za ok dwa tygodnie będę montował na tył z powrotem Weitec, bo wcześniej nie mam czasu, a ściągacze już nawet zakupiłem.

 

P.S. ja u siebie już potem nie montowałem tego wzmocnienia, dzięki temu mam bardziej równą podłogę i mniej kg.

Link to comment
Share on other sites

Guest sonar

Nie mozliwe że zawieszenie sedana i heczbeka tak sie rózni. W sedanie nie ma zadnego wzmocnienia. Górne mocowanie zawieszenia przykręcone jest dwiema nakrętkami ( 12 ) . Dół jedna śruba ( 17 ) . Wymontowanie jednej strony nie zajęło mi więcej jak 10 minut.

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Jak się to robi? Kumpel ma ściągacze i chcemy się za to zabrać - tyle, że żaden z nas jeszcze tego nie robił. Czekam na Wasze porady.

Czy potrzebny jest do tego kanał? Bo nowe sprężynki są obniżające i wiem, że jak wjadę do kumpla na kanał na serynych to już na nowych z niego nie wyjadę :?

Dzięki.

jak co to sluze pomoca, kanal jest itp.klucze tez posiadam, damy rade to zrobic mysle w 3-4 h

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...