Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Powiekszanie pojemnosci skokowej :)


Guest Sami
 Share

Recommended Posts

Guest Sami

Tego chyba na forum jeszcze nie bylo albo ja nie zauwazylem nigdzie - na jakims brytyjskim forum przeczytalem kiedys ze do SR20DE sa dostepne zestawy powiekszajace pojemnosc silnika do 2.3 litra. Czy ktos cos o tym wie, jakie koszta, na czym to polega i tak dalej... bo nie powiem ze mocno mnie to zainteresowalo, zwlaszcze ze w klasie PROFI na 1/4 nie ma ograniczenia do 2litrow :) Jak ktos bedzie mial jakies inf to bardzo bym prosil o podzielenie sie nim :) Ja sam tez jeszcze poszperam po niecie...

Link to comment
Share on other sites

Więc tak zestaw Stroker Kit do Ciebie firmy TOMEI to wydatek 7 000$ w jego skąłd wchodzi:

- kpl. powiekszonych tłoków kutych

- kpl. peirścieni

- kpl. powiększonych gładzi cylindrów

- kpl. sworzni z zabezpeiczeniami

- kpl. krótszych korbowodów kutych

- kwał korbowy o powiększonym skoku odkówka

 

Pojemnść na takim zestawie wynosi dokałnei 2188cc

 

 

Najprostrzy sposób na zwiększenie pojemności i mocy to szlif tulei tych co masz + kompletne tłoki z 300ZX N/A mają one o 1mm większa średnice dziki temu zabiegowi zwieszych swoją pojemność do 2048cc i podniesieżstopień sprężania do 11,5:1 co zaowocuje wzorstem mocy w granicach 10 koni i poprawą elastyczności w całym zakresie obr.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sami

hmmm ja wiem czy sie oplaca?? To pewnie troche kosztuje, a robic to wszystko po to zeby powiekszyc pojemnosc o 50cm i leko zwiekszyc stopien sprezania?? hmmm szczerze mowiac myslalem ze ten zestaw bedzie kosztowal mniej od samochodu... ;)

Link to comment
Share on other sites

JWT robi tansze juz za 4500$ możesz wyrwać taki komlecik.

 

A np. W hipolu za 1000zł masz kpl tłoków z pierścionakmi...

 

Za te kase wolabym w toim wypadku zainwestować w wałki GT od Świątka i masz 177 koni po drognych korektach elektorniki bez niej pewno ze 165 by bylo...

Link to comment
Share on other sites

lekko licząc taki zabieg to wydatek 9-10 tyś zł i od cholery klopotów z dorbaniem skrzyni itd... najlepiej to by calego Front Clipa wźąć.

 

A tak troche podszlifujesz najelpsozy silnik nissna SR20DE i też będzie 200 koni, te silniki Ka24 czy jakoś tak nie są zbytnio trwałe i podatne na zwiększanie mocy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sami

No wlasnie jak to jest z tymi SR20DE bo jak patrzylem na dane rajdowych Sunny GTi to maja po 220-230 koni. Jakim cudem?? rev limiter przesuniety do 10tys obrotow czy co?? kute tloki i korby?? Chyba nie bo z tego co wiem wiekszosc Sunny startowala zawsze w klasie gdzie jakies grubsze przerobki wnetrz silnikow nie byly dozwolone... Ciekawe jak to jest. A tak pomyslalem o zwiekszaniu pojemnosci, zeby pozniej pod to walki zrobic, pod walki wydech, pod wydech dolot i by bylo super, ale mysle ze jak zrobie to wszystko bez zwiekszania tej pojemnosci za marne 7000$ to tez bedzie ok :)

Link to comment
Share on other sites

Zaskoczę cię, rajdowe Sunny GTI miały całkowicie seryjne silniki jedyne co w nich bylo robione to:

- zmieniony kolektor ssacy i system zasilania

- zmieniny koelktor wydechowy wraz z reszta wydechu

- zmienione walki rozrzadu

- obrobiona głowica (kompresja 11,5:1)

- specjalny komputer sterujący

- lżejsze kolo zamachowe (seryjne odchudzone)

 

Te same silniki w BTCC miłaly dodtowo:

- zmieonine zawory

- zmienione spręzyny zaworowe

- wałki rozrzadu

 

Do tego dochodzi pare szczegółów i inny układ zaponowy

P10 z BTCC dysponowały 270 konikami i krecily sie do 9000obr.min

Link to comment
Share on other sites

Guest Sami

ciekawe ile w sumie kosztuje taka przerobka na 270konikow... ale w sumie do tych 220-230 rajdowych to chetnie bym doszedl. Zobaczymy, jak bede mial wiecej kaski to sie bede pytal co dalej, na razie walki na pierwszym miejscu sa. :)

Link to comment
Share on other sites

wejdz na stronke www.modyfikacje.pl naprawde solidny warsztat - lada dzień będą robić koelgi Sunnego GTI i zobaczymy co im z tego wyjdize :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Sami

Juz mam od jakiegos czasu ta firme na oku :) Chyba dam im zrobic wydech - ale najpierw walki, a pozniej niech zrobia pod to kolektor i reszte. Czyli w sumie zanim uzbieram tyle kasy to pewnie akurat bedzie na otwarcie 1/4mili 2006 :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

na samych wałkach powinieneś sporo poprawić czas, wydech sobei darój po seryjny nie jest zły, dla obnizenia kosztów zamiast koncowego tlumika możesz dać kawalek zwyklej rury coby zredukować opory...

 

Seryjny kolektor w SR20DE jest dosyć dobry jedyne co to zbyt szybko schodzące się portki

Link to comment
Share on other sites

Guest Sami

he, jak zamiast tlumika dam kawalek rury to dopiero bedzie glosno :D Chyba nie da rady, na takim wygluszeniu wydechu to ja nie dojade do Poznania na 1/4...

Link to comment
Share on other sites

Będzie cięzko owszem, coś za coś :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...