Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SOFT TURBO N15 Jaka turbina?


Gość siwy331
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość siwy331

Witam wszystkich. Mam pytanie jaką turbinę polecacie do N15 GA16 DE Almera z 1995 r, tylko proszę o konkretny typ. Czytałem tematy na temat turbo i jest tylko Garett T3 ale tak konkretnie to nie wiadomo jaki to typ. Nie wiem jakiej mam szukać żeby jak najlepiej pasowała do charakterystyki silnika no i tam weszła bez problemów, wiem też że będe musiał zrobić nowy kolektor wydechowy czy może być tak zwany "skrzynkowy" chba najprościej i najtaniej jest go wykonać.

A może znajdzie sie ktoś kto przygotowuje takie zestawy soft turbo: kolektor, turbina, układ wydechowy. Jaki koszt takiego zestawu?

Dodam jeszcze że moja Almera posiada klimatyzacje no i gaż sekwencje, może tam być trochę mniej miejsca. Auto ma być do jazdy na co dzień także nie chce go wysilać za bardzo.

Fajnie by było jak by turbinka dmuchała tak przy 3000 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość siwy331

Wejdzie tam bez problemu czy trzeba coś jeszcze przerabiać oprócz kolektora. Z tego co ją widziałem to po zamontowaniu wydech z turbiny będzie wychodził z lewego boku silnika tak jak się patrzy? a kolektor jaki najłatwiej przerobić czy łatwiej zrobić samemu? Dzięki za szybką odpowiedź Coobcio :) . A może ma ktoś taka zamontowaną w swojej Almerce z chęcią bym obejrzał zdjęcia ja k to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat trochę bez sensu, było już wielokrotnie o tym pisane - tzn zaturbianie...

 

1) kolektor

2) przerobić pocztek wydechu

3) orurowanie strony ssącej i tłoczącej...

4) wydajniejszy układ paliwowy

5) układ smarowania turbiny

6) strojenie

 

Tak w wielkim skrócie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość siwy331

Wiem Coobcio czytałem wszystkie posty na temat turbo jest dużo ale żadnych konkretów. A co z gazem sekwencją wystarczy tylko ten parownik przerobić i wyregulować?

Czy taki kolektor będzie pasował do mojej Almery

http://speedperformance.eu/catalog/index.p...products_id=203

Jeszcze jedno pytanie czy do tej turbiny trzeba montować tego blosa(jak sie domyslam jest to reduktor ciśnienia doładowania)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę pomocnych tematrów:

http://mcgeerf.tripod.com/id29.html

 

http://my.prostreetonline.com/forums/archi....php?t-3047.htm

 

http://www.nissanforums.com/ga16de-1-6l-en...rbo-ga16de.html (Hot Shot - robi turbo zestawy do tej motorowni)

 

Na takiej T25 z S13 przy doładowaniu w granicach 0,5 bara wychodzi pod 190KM więc bardzo ciekawie :)

 

Jak Ci będzie mało to T28 z 200SX S14 można zapodać, jedyny problem to przerobienie listwy wtryskowej tak by zapodac wydajniejsze wtryski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem Coobcio czytałem wszystkie posty na temat turbo jest dużo ale żadnych konkretów. A co z gazem sekwencją wystarczy tylko ten parownik przerobić i wyregulować?

Czy taki kolektor będzie pasował do mojej Almery

http://speedperformance.eu/catalog/index.p...products_id=203

Jeszcze jedno pytanie czy do tej turbiny trzeba montować tego blosa(jak sie domyslam jest to reduktor ciśnienia doładowania)?

 

podany link jest do kolektora sr20, z tego co piszesz to masz silnik ga16 wiec pasowac nie bedzie. daj mi sie rozgladnac i dam ci znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość siwy331

A czy te 0,5 bara to nie za dużo dla silnika i nadwozia bez modyfikacji? Jak czytałem to bezpiecznie dla tego silnika jest dać tak 0,3 bara bez odprężania? Czy ta turbina daje te 0,5 bara czy daje więcej i trzeba założyć tego blofa?

Dzięki Coobcio za linki ale u mnie z angielskim kiepsko :(

Ja mam gaz sekwencje i nie bedę przerabiał zasilania paliwem, zrobie tylko gaz.

Tu mam jeszcze link do kolektorów tylko nie wiem ile będzie u niego kosztować

http://www.swistak.pl/a2768910,Kolektory-w...o-Tuningu.html#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siwy331, ciągle podajesz linki do kolektorów od 200SX pod SR20DET - nie bedize pasowało..

Masz GA16DE i do tego szukaj.

A co odprężania to bzdury i fanaberie, nic się tym nie przejmuj np. silniki VW TFSI mają stopień sprężania 10:1 i doładowanie po programie powyżej 1 bara...

Ważne by nie dać zbyt obficie zapłonu bo potrafi wywalić uzczlkę pod głowa i lubią popękać tłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość siwy331

Cobcio a co z tym blofem?

Czyli tak jak pisałeś ta turbinka z 200sx s13 Garrett T25(ciężko ją dostać)

1) kolektor

2) przerobić wydech

3) orurowanie strony ssącej i tłoczącej ( zakładać interculer?)

4) dostosowanie gazu

5) układ smarowania turbiny

6) strojenie

i to było na tyle?

To powoli będziemy kompletować najpierw kupię turbinę potem kolektor do niej dopasować i dalej interculer, wydech. Wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam dlaczego tak upierasz się przy gazie. LPG zwiększa temperaturę spalania i spalin więc pytanie co się stanie z silnikiem jak mu dmuchniesz te x bara oraz co na to turbina.... nie wiem czy LPG w uturbionym silniku to najszczęśliwszy pomysł. Skoro stać Cię na uturbienie to na benzynę nie żałuj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość siwy331

Upieram się bo gaz już mam założony no i jet o ponad 100% tańszy od benzyny.

Posiadam drugie auto jest to Audi 1.8 T i 180 kM, śmiga na gazie jak talala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tylko o ciekawostce jakąś ostatnio znalazłem na innym forum.

Lanos z instalacją gazową z blosem z turbo. Przy benzynie nie było nic ruszane w kompie i trzeba jeździć ostrożnie i delikatnie (AFR).

Za to na gazie też nie trzeba było nic robić z kompem. Turbo bodajże na 0,4Bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki jest przewidywany koszt [kosztorys najlepiej...] uturbienia n15?

 

Ile koni mozna ugrac z 1.4 gdyby go uturbic, ale zeby nie trzeba bylo zakuwac? Moze ktos sie wypowiedziec na ten temat? Bede bardzo wdzieczny : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie łatwiej zrobić swapa na mocniejszy silnik?

Najlepiej zrobić swapa na większy i mocniejszy uturbiony silnik :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie łatwiej zrobić swapa na mocniejszy silnik? na pewno będzie taniej

i mniej awaryjnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...