Gość siwy331 Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Witam wszystkich. Mam pytanie jaką turbinę polecacie do N15 GA16 DE Almera z 1995 r, tylko proszę o konkretny typ. Czytałem tematy na temat turbo i jest tylko Garett T3 ale tak konkretnie to nie wiadomo jaki to typ. Nie wiem jakiej mam szukać żeby jak najlepiej pasowała do charakterystyki silnika no i tam weszła bez problemów, wiem też że będe musiał zrobić nowy kolektor wydechowy czy może być tak zwany "skrzynkowy" chba najprościej i najtaniej jest go wykonać. A może znajdzie sie ktoś kto przygotowuje takie zestawy soft turbo: kolektor, turbina, układ wydechowy. Jaki koszt takiego zestawu? Dodam jeszcze że moja Almera posiada klimatyzacje no i gaż sekwencje, może tam być trochę mniej miejsca. Auto ma być do jazdy na co dzień także nie chce go wysilać za bardzo. Fajnie by było jak by turbinka dmuchała tak przy 3000 obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 no to z 200sx s13 Garrett T25 masz jak znalazł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy331 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Wejdzie tam bez problemu czy trzeba coś jeszcze przerabiać oprócz kolektora. Z tego co ją widziałem to po zamontowaniu wydech z turbiny będzie wychodził z lewego boku silnika tak jak się patrzy? a kolektor jaki najłatwiej przerobić czy łatwiej zrobić samemu? Dzięki za szybką odpowiedź Coobcio . A może ma ktoś taka zamontowaną w swojej Almerce z chęcią bym obejrzał zdjęcia ja k to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 temat trochę bez sensu, było już wielokrotnie o tym pisane - tzn zaturbianie... 1) kolektor 2) przerobić pocztek wydechu 3) orurowanie strony ssącej i tłoczącej... 4) wydajniejszy układ paliwowy 5) układ smarowania turbiny 6) strojenie Tak w wielkim skrócie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy331 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Wiem Coobcio czytałem wszystkie posty na temat turbo jest dużo ale żadnych konkretów. A co z gazem sekwencją wystarczy tylko ten parownik przerobić i wyregulować? Czy taki kolektor będzie pasował do mojej Almery http://speedperformance.eu/catalog/index.p...products_id=203 Jeszcze jedno pytanie czy do tej turbiny trzeba montować tego blosa(jak sie domyslam jest to reduktor ciśnienia doładowania)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 trochę pomocnych tematrów: http://mcgeerf.tripod.com/id29.html http://my.prostreetonline.com/forums/archi....php?t-3047.htm http://www.nissanforums.com/ga16de-1-6l-en...rbo-ga16de.html (Hot Shot - robi turbo zestawy do tej motorowni) Na takiej T25 z S13 przy doładowaniu w granicach 0,5 bara wychodzi pod 190KM więc bardzo ciekawie Jak Ci będzie mało to T28 z 200SX S14 można zapodać, jedyny problem to przerobienie listwy wtryskowej tak by zapodac wydajniejsze wtryski... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Wiem Coobcio czytałem wszystkie posty na temat turbo jest dużo ale żadnych konkretów. A co z gazem sekwencją wystarczy tylko ten parownik przerobić i wyregulować?Czy taki kolektor będzie pasował do mojej Almery http://speedperformance.eu/catalog/index.p...products_id=203 Jeszcze jedno pytanie czy do tej turbiny trzeba montować tego blosa(jak sie domyslam jest to reduktor ciśnienia doładowania)? podany link jest do kolektora sr20, z tego co piszesz to masz silnik ga16 wiec pasowac nie bedzie. daj mi sie rozgladnac i dam ci znac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy331 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 A czy te 0,5 bara to nie za dużo dla silnika i nadwozia bez modyfikacji? Jak czytałem to bezpiecznie dla tego silnika jest dać tak 0,3 bara bez odprężania? Czy ta turbina daje te 0,5 bara czy daje więcej i trzeba założyć tego blofa? Dzięki Coobcio za linki ale u mnie z angielskim kiepsko Ja mam gaz sekwencje i nie bedę przerabiał zasilania paliwem, zrobie tylko gaz. Tu mam jeszcze link do kolektorów tylko nie wiem ile będzie u niego kosztować http://www.swistak.pl/a2768910,Kolektory-w...o-Tuningu.html# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lipass Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 0,3 bara bez odprężania ja bym nie ryzykował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 siwy331, ciągle podajesz linki do kolektorów od 200SX pod SR20DET - nie bedize pasowało.. Masz GA16DE i do tego szukaj. A co odprężania to bzdury i fanaberie, nic się tym nie przejmuj np. silniki VW TFSI mają stopień sprężania 10:1 i doładowanie po programie powyżej 1 bara... Ważne by nie dać zbyt obficie zapłonu bo potrafi wywalić uzczlkę pod głowa i lubią popękać tłoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy331 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Cobcio a co z tym blofem? Czyli tak jak pisałeś ta turbinka z 200sx s13 Garrett T25(ciężko ją dostać) 1) kolektor 2) przerobić wydech 3) orurowanie strony ssącej i tłoczącej ( zakładać interculer?) 4) dostosowanie gazu 5) układ smarowania turbiny 6) strojenie i to było na tyle? To powoli będziemy kompletować najpierw kupię turbinę potem kolektor do niej dopasować i dalej interculer, wydech. Wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Tak się zastanawiam dlaczego tak upierasz się przy gazie. LPG zwiększa temperaturę spalania i spalin więc pytanie co się stanie z silnikiem jak mu dmuchniesz te x bara oraz co na to turbina.... nie wiem czy LPG w uturbionym silniku to najszczęśliwszy pomysł. Skoro stać Cię na uturbienie to na benzynę nie żałuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy331 Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Upieram się bo gaz już mam założony no i jet o ponad 100% tańszy od benzyny. Posiadam drugie auto jest to Audi 1.8 T i 180 kM, śmiga na gazie jak talala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 no to w audi turbo jest seria i temat nie raz przerabiany, i tak na początku będziesz miał kłopoty z wystrojeniem a gaz Ci tego nie ułatwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Napiszę tylko o ciekawostce jakąś ostatnio znalazłem na innym forum. Lanos z instalacją gazową z blosem z turbo. Przy benzynie nie było nic ruszane w kompie i trzeba jeździć ostrożnie i delikatnie (AFR). Za to na gazie też nie trzeba było nic robić z kompem. Turbo bodajże na 0,4Bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxko Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 jaki jest przewidywany koszt [kosztorys najlepiej...] uturbienia n15? Ile koni mozna ugrac z 1.4 gdyby go uturbic, ale zeby nie trzeba bylo zakuwac? Moze ktos sie wypowiedziec na ten temat? Bede bardzo wdzieczny : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 A nie łatwiej zrobić swapa na mocniejszy silnik? na pewno będzie taniej. A zaturbione 1.4 to nadal tylko 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 A nie łatwiej zrobić swapa na mocniejszy silnik? Najlepiej zrobić swapa na większy i mocniejszy uturbiony silnik :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 A nie łatwiej zrobić swapa na mocniejszy silnik? na pewno będzie taniej i mniej awaryjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 DAJ WOZ KUBCIOWI NA KILKA TYGODNI I ZROBI CI BEZAWARYJNE I SZYBKIE TURBO N15 ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.