Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana ramy


Gość frugo164
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ehh powiem ja jestem po ... roboty sporo, kasy sporo, u mnie rama goła do piaskowania itd. dotyczy pickupa jak starczy czasu to będzie obiecany fotoworklog z roboty, na razie jak ktoś ma pytanie to coś podpowiem o ile się będę orientował, bo za ramą to poszedł lift tylko trochę bo 40mm

same środki do ramy wyszło ponad 1500 używałem przemysłowych anie tego co w marketach sprzedają jako super ...

 

no zakula81 o ile mój się na T1 kwalifikuje to stawaj do pojedynku !! kto ma lepszą ramę teraz ;)

 

1. korund .... 2. podkład interplus 356 .... 3. politertan interthane 990 .. :) i to tyczy się reszty od dołu :)

 

prawie 3mce robiąc samemu no z pomoca ojca i brata weekendami, na podwórku przed domem ...

a auto jeździ jakby kto pytał :P

 

oddzielnym problemem jest załatwienie prawne sprawy po wychodzeniu ścieżki mam już numery zastępcze, powiem ze kto nie zrobił tego to się niech spieszy diagnosta mi mówił ze się zmieniają przepisy i będą problemy z nowym numerem

 

za przekładkę 1700 ? gdzie tyle biorą u mnie chcieli minimum 10k

do wymiany jeszcze wszystkie przewody hamulcowe będa

 

no no kolego hugh_h kawał dobrej roboty, a z tym pojedynkiem to moze narazie odpuscisz :) zdejme bude i jeszcze raz zakonserwuje :)

tak tak za przełozenie ramy zapłaciłem w warsztacie w Mrągowie. Koleś specjalizuje się w 4x4 i chyba z litosci mi wziął tyle jak zobaczył w jakim jest stanie rama. Auto kupywałem sam i pierwszy raz terenówkę. Oglądałem jak był mróz 20st. Przyszła wiosna, a tył jakoś opadł :).

Na te 1700zł skaładało się:

wymiana ramy - robota

wymiana przewodów hamulcowych na przód (materiały+robota)

wymiana tulejek drążków reakc. (robota)

wymiana gum stabilizatora tył+przód (robota)

wymiana łączników stabiliz.tył.

 

i 10 litrów ON :)

 

także uważam, że mnie nie skrzywdził.

 

PS to teraz mam jako drugą najmocniejszą ramę w T I w Polsce :)

jeszcze raz szacun

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

jak by ktoś na przyszłość potrzebował to w Łodzi za wymianę ramy biorą 2.5 tys. Sam właśnie kompletuje części do tego zabiegu bo mi kilka dni temu tył siadł i jak się okazało wszystko z tyłu trzymało się na rdzy. Powiedzieli mi też że w cenie mogę mięć wymiane amortyzatorów i tym podobne prace - bo i tak musza wszystko rozebrać.

 

http://www.pat4x4.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też jak za darmo, ciekawe jak.... to wyjdzie.

a w cenie jest geometria ? i co najmniej nowe wężyki hamulcowe i tuleje, skorzystaj z okazji i połataj co najmniej podłogę :P

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od t1 może się nie nadawać już do niczego proponuje przerobić od t2

 

chciałbym jeszcze wszystkich uprzedzić bo rozeznawałem temat od strony prawnej

 

w sprawie VINu - teoretycznie jeżeli posiadam dowód, dokumentujący legalne pochodzenie ramy to nie powinno być problemu, ale ... info z wydz. komunikacji, że nie ma możliwości zmiany ramy w samochodzie, na używaną bo jak pojazd z którego pochodzi jest wyrejestrowany to rama powinna być skasowana (w/g ustawy elementy pojazdu noszące cechy identyfikacyjne muszą być niszczone na stacji demontażu, inna ustawa mówi, że każdy pojazd wycofany z ruchu musi być przekazany do stacji demont.) i nie wolno nikomu jej sprzedać, a oczywiści jak dawca jest zarejestrowany to nie da rady zarejestrować drugi raz bo VIN się będzie powtarzał. jedyna legalna metoda wymiany ramy to zamówienie takiej w ASO wtedy ma ona już nabity oryginalny VIN

 

jako ciekawostkę dodam, że ramy do wd21 i d21 nie są dostępne w ASO nawet na zamówienie, co nie przeszkadzało w wycenia audatexa wstawić cenę coś ponad 20 000 za ramę dokładnie to musiałbym odszukać wycenę z ubezpieczenia.

 

wniosek ramę można tylko naprawić, poniżej ustawa na podstawie której można załatwić sprawę.

 

Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent.

 

2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:

 

1. zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";

 

2. którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego;

 

3. odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;

 

4. nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;

 

5. w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu;

 

6. w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy.

 

3. Okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6, powinny być stwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a; opinia powinna wskazywać pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego ich zniszczenia lub zafałszowania.

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaram sie skorzstac z okazji i zrobic podloge ale to wszstko zalezy od warsztatu. ramy jeszcze nie kupilem bo caly czas sie waham czy kupic rame od t1 http://allegro.pl/ni...2328948808.html czy moze od t2 ktora mam na miejscu w lodzi nieco taniej

 

też myślę abyś zobaczył tę od TII

Od T I dorwać w super stanie graniczy z cudem.

Jak masz blisko od TII i byłaby w super stanie to warto przerobić i ją wstawić. Sam tak zrobiłem. Koleś mi przerobił z TII na podstawie starej i schematów - wymiarów. No i jak narazie lata.

 

też myślę abyś zobaczył tę od TII

Od T I dorwać w super stanie graniczy z cudem.

Jak masz blisko od TII i byłaby w super stanie to warto przerobić i ją wstawić. Sam tak zrobiłem. Koleś mi przerobił z TII na podstawie starej i schematów - wymiarów. No i jak narazie lata. Co do nr na ramie to wątpie, aby ktokolwiek użytkowników TI mógł je odczytać. Ja swoją ramę konkret zakonserwowałem grubą warstwą i koleś na przeglądzie pytał gdzie jest nr. Powiedziałem, że nie wiem. Po kilku minutach szukania zrezygnował i podbił dowód:) Wiadomo...zależy też na jakiego służbiste trafisz. Ale nie oszukujmy się...wiele gorszych parchów jeździ po drogach, a nie powinny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoja droga to 30v6 chyba miały inaczej poprzeczkę pod skrzynią

 

z numerami to jest jak to mówią dobrze do puki jest dobrze... gorzej jak w kiedyś wyjdzie przy okazji wypadku i oc nie wypłacą...poszkodowanemu np.

 

proponuje uporządkuj sprawę jak najszybciej

 

ja mam teraz numer zastępczy i tabliczkę zastępczą, a przepisy maja sie niedługo zmienić i będzie prawie niemożliwe nabicie nowego vinu

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by ktoś na przyszłość potrzebował to w Łodzi za wymianę ramy biorą 2.5 tys. Sam właśnie kompletuje części do tego zabiegu bo mi kilka dni temu tył siadł i jak się okazało wszystko z tyłu trzymało się na rdzy. Powiedzieli mi też że w cenie mogę mięć wymiane amortyzatorów i tym podobne prace - bo i tak musza wszystko rozebrać.

 

http://www.pat4x4.pl/

daj sobie spokój z tym warsztatem, zadzwoń jutro, coś wymyślimy, mam cały potrzebny sprzęt i świeżą "jeszcze ciepłą" wiedzę w tym temacie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wielkie dzięki :D jutro na pewno zadzwonię bo nie ukrywam ze to mnie przerasta. jestem dobrej nadziei i ze przy piwku coś wymyślimy

 

znow wracam do tematu ramy w swoim t1

 

wymiana ramy juz trwa prawie 2 miesiace :angry:

przed chwila rozmawialem z mechanikiem ktory oznajmil mi ze rama z tylu auta wystaje na 20cm :wtf2: wczesniej bylo mierzone i bylo ok no po za tym ze mocowania budy trzeba bylo ze starej ramy przelozyc i w innych miejscach przespawac zaznacze ze rama pochodzi z TII produkcji hiszpanskiej

tutaj mam pytanie do kolegow ktorzy przekladali rame. tez mieliscie problemy ze rama wam wystawala albo ze mnozyly sie wam problemy ze cos nie pasuje?

prosze o pilne odpowiedzi i wasze wrazenia po przekladce bo jutro jade zobaczc co wymyslili i co im z tego wyszlo i nie wiem juz co zrobic

 

dodam ze mam T1 dlugie i rama tez byla z dlugiej II

Edytowane przez gstep
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki :D jutro na pewno zadzwonię bo nie ukrywam ze to mnie przerasta. jestem dobrej nadziei i ze przy piwku coś wymyślimy

 

znow wracam do tematu ramy w swoim t1

 

wymiana ramy juz trwa prawie 2 miesiace :angry:

przed chwila rozmawialem z mechanikiem ktory oznajmil mi ze rama z tylu auta wystaje na 20cm :wtf2: wczesniej bylo mierzone i bylo ok no po za tym ze mocowania budy trzeba bylo ze starej ramy przelozyc i w innych miejscach przespawac zaznacze ze rama pochodzi z TII produkcji hiszpanskiej

tutaj mam pytanie do kolegow ktorzy przekladali rame. tez mieliscie problemy ze rama wam wystawala albo ze mnozyly sie wam problemy ze cos nie pasuje?

prosze o pilne odpowiedzi i wasze wrazenia po przekladce bo jutro jade zobaczc co wymyslili i co im z tego wyszlo i nie wiem juz co zrobic

 

dodam ze mam T1 dlugie i rama tez byla z dlugiej II

 

powiem szczerze, że sam jestem w szoku. Przekładałem do swojego TI ramę od TII. Long do longa.

Przeróbki jakie trzeba było zrobić:

- przesunięcie mocowań budy (w nowej ramie)

- zmiana mocowania zbiornika paliwa,

- zmiana mocowania zderzaka przód.

 

Nic nie wystawało, grało ok.

Auto dawca było z Niemiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki :D jutro na pewno zadzwonię bo nie ukrywam ze to mnie przerasta. jestem dobrej nadziei i ze przy piwku coś wymyślimy

 

znow wracam do tematu ramy w swoim t1

 

wymiana ramy juz trwa prawie 2 miesiace :angry:

przed chwila rozmawialem z mechanikiem ktory oznajmil mi ze rama z tylu auta wystaje na 20cm :wtf2: wczesniej bylo mierzone i bylo ok no po za tym ze mocowania budy trzeba bylo ze starej ramy przelozyc i w innych miejscach przespawac zaznacze ze rama pochodzi z TII produkcji hiszpanskiej

tutaj mam pytanie do kolegow ktorzy przekladali rame. tez mieliscie problemy ze rama wam wystawala albo ze mnozyly sie wam problemy ze cos nie pasuje?

prosze o pilne odpowiedzi i wasze wrazenia po przekladce bo jutro jade zobaczc co wymyslili i co im z tego wyszlo i nie wiem juz co zrobic

 

dodam ze mam T1 dlugie i rama tez byla z dlugiej II

 

Może odwrotnie założyli :)

 

..... a tak powaznie to powinny pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm ... jak jest tak fachowo to nie bedziesz sie bał potem tym jeździć ?

strasznie długo to zajmuje prawie tyle to mi remont zajął z wyjęciem naprawami i piaskowaniem etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z tego wyjdzie zobaczymy... :|

narazie chce odzyskac auto bo jezdzimy rozklekotanym eskortem.

 

rama wystaje z tylu auta wiec do belki poprzecznej ja przytne i schowam w zderzaku to co wystaje a z przodu troche brakuje wiec cos tam przyspawam i wzmocnie zderzakiem skrzyniowym. z tego co widzialem to ci fachowcy zobaczyli ze z przodu zaczepy budy pasuja wiec to byl ich pukt odniesienia niestety nie spojrzeli ze rama powinna byc troche dalej :thumbsdown: ... szkoda gadac... musze to zapic :beer:

jedyny plus tego wwszystkiego ze nie policzyli mi za remont i wymiane zawieszenia dalem jedynie na czesci i materialy teraz spawaja podloge i maja ja jeszcze za konserwowac a za samo przelozenie place 2 tys.

 

jak juz odzskamy tyranka to pokazemy jak ladnie sie podniosl. :D mamy seryjne oponki i narazie komicznie wyglada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za takie partactwo coś płacisz ? to ile to jest przesunięte ?

a koła wypadają chociaz pod błotnikami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze inajczej by sprawa finansowo wygladala gdyby ten mechanik to nie byl moj sasiad i jedyny mechanik u mnie w Zgierzu ktory podjol sie tej roboty. kola dobrze sa osadzone. juz staram sie o tym nie myslec chcemy poprostu odzyskac taranka :rolleyes2: bo eskorta zaraz rozerwa nam na pol wyciagajac z blota - teraz on jest upalan po lasach :rofl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wczoraj zacząłem remont swojego T1 bo wiadomo rama ... :) . Mam już odłączone wszystko co mogło by się urwać przy podnoszeniu nadwozia.

 

Niestety dzisiaj utknąłem na śrubach mocujących ramę z nadwoziem . Dwie z przodu musiałem uciąć , środkowa kręci się ,a ostatnie ani drgną .

 

O ile do tych z przodu jest fajne podejście to jak się dostać do tych środkowych i tylnych od góry ?

 

P.S Nie obyło sie bez ukręcenia lewego sztywnego przewodu hamulcowego - pasuje od Matiza (taki akurat miałem pod ręką :) )

 

Będzie kilka przeróbek :)SP_A0054.jpg

Edytowane przez DanielZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no musisz pewnie wyciąć podłogę, żeby się tam dostać bo nakrętki są zgrzane do profili,

i tak nowe śruby musisz dać, te rozwiercić i na nakrętki

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty gościa w koszty wpędzasz .... nie wiem kto to w ogolę kupuje

wałek z poliamidu nawet 100zł nie będzie kosztował a skoro robi remont to chyba sam da rade pociąć i nawiercić ?

 

a jak tam twój sprzęt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój... temat rzeka :( miał być w zeszły piątek później że w środę a teraz że do końca tygodnia ma być gotowy. fakt faktem w poniedziałek odpalaliśmy go więc może w weekend będzie już gotowy. Tak czy inaczej nie zapłacę im dopóki auto nie przejdzie pełnego przeglądu w warsztacie http://www.walterteamserwis.pl/ ( i tu podziękowanie dla warsztatu za to że przejrzą auto na wylot za grosze). Na co ci moi magicy niezbyt się ucieszyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko by inaczej wyglądało gdyby to nie był sąsiad z bloku jak bym wytoczył mu wojnę za to co odwala z moim autem to bym nie miał życia wśród sąsiadów a i tak nie mamy z nimi lekko. Głupi byłem ze pokosiłem się na to ze wymieni mi ramę za zł mniej niż profesjonalny warsztat. na razie finansowo wygląda to tak: 2000zł przełożenie; 1100 zł zawieszenie(w tym części - amortyzatory końcówki stabilizatorów, przewody hamulcowe i jeszcze sporo tego było); 300 zł piaskowanie i konserwacja ramy; i chce jeszcze 700 zł za spawanie podłogi tylnego słupka i dopasowywanie ramy razem 4100 zł - na pewno mu tyle nie dam bo rama wystaje stara ramę wyrzucił i tym przysporzył mi problemow. te 200-300zł musi zejść z ceny

 

co wy o tym sadzicie?

Edytowane przez gstep
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...