Gość jog-el Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Witam. Proszę o pomoc. W X-Trailu z 2001 roku 114KM silnik 2,2DI zastosowano przepływomierz o nr Nissana 22680 5 M300. Proszę o informację czy zamienia się on na przepływomierz Boscha, a jeśli tak to jaki jest numer Boscha. Pozdrawiam Józef Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Udesky Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Proszę o informację czy zamienia się on na przepływomierz Boscha, a jeśli tak to jaki jest numer Boscha. A może wystarczy wymiana wkładu. Nie wiem czym się różnią przepływomierze między sobą, ale chyba każdy spełnia tą samą role bez względu na markę i z tego co widzę wyglądają identycznie. Jeśli tak jest to może wkład od TDI, DCI lub innego diesla podpasuje jeśli wtyczka ta sama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jog-el Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Niestety nie jest tak jak mówisz i dlatego mają one inne oznaczenia i na korpusie i na module. Istnieje jednak zamiennie możliwość zastosowania zamiast przepływomierza japońskiego, Boscha jednak nie wiem czy również w tym modelu, a jeśli tak to potrzebuję jego numer. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Powinny pasować Bosche 0 986 280 232 lub 0 280 218 005 w końcu silnik ten sam co w Almerze Tino. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yozi Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 powinny czy beda pasowac bo to sa dwie rozne sprawy, czy moze ktos to testowal juz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan_kan Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 przerabialem ten temat, zamiast kupowac org do x'sa za ponad 2tys zl polecono mi w serwisie z almery, przelozyli sama czujke.. przeplywomierz byl org do nissanow (w serwisie innych nie maja) wyprodukowany przez bosha (jest na nim napisane bosh nissan) oznaczenia: 0 280 218 006 (na kartonie) na przeplywomierzu 005 22680-7J600 czyjnik na 4 piny jeżdze już od 3 miesięcy i wszystko działa pozdrawiam Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jog-el Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Dzięki za podpowiedź. Jest tylko jeden mały problem. Przepływomierz o nr Boscha 0 280 218 005 Nissana 22680-7J600 ma moduł o 5, a nie 4 pinach. Więc albo to Twoje przeoczenie w ich ilości, albo zamontowany w nim moduł jest jakiś inny. W tym przepływomierzu ma być moduł o nr F 00C 2G2 039, baz termistora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan_kan Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 zgadza sie musza byc 4 piny i tak mam. Gdy najpierw sam kupilem bosha ..005 w innym sklepie bylo 5 pinow - podlaczylem nie dzialal; cudem go przyjeli.. Wlasciwy z nadrukiem na tubie bosh i nissan kupilem w serwisie nissana jest od primery 2,2 albo almery. Moze dlatego na opakowaniu jest 006 a nie 005 i sa 4 piny. Zapytaj w serwisie. Koszt 298zł jakby co zapytaj o dokladny model w serwisie kmj w gdansku. Bylem chyba drugim klientem, na ktorym to sprawdzili. Oczywiscie tak od razu nikt nie chce sie do tego przyznac bo za "odpowiedni" mozna od klienta wyciagnac 2500zl pozdrawiam Daniel jakby co pisz na daniel.klasa@op.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Witam. Zgłebiam temat przepływomierza, bo obawiam się że i mnie to może tyczyć. Chodzi mi o zamienniki. W moim przypadku jest to diesel 84kW - 114kM. Silnik YD22ETI. - 06/2001 - 11/2001 - model 226805M300 - 114kM - 11/2001 - 09/2003 - model 226805M301 - 114kM - 09/2003 - 03/2007 - model 22680AW400 - 136kM Osobiście poszukuję tego 226805M301, który może być zastąpiony 226805M30A. Z tego co zdążyłem się zorientować to bosch nie robi tego konkretnie zamiennika. Jak wy radziliście sobie z tym problemem. jakie zamienniki, ale konkretnie i koniecznie do jakich silników - łącznie z mocą. Tylko konkrety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan_kan Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Witaj Konrad, Bosch nie produkuje zamiennika konkretnie do tego modelu, ale produkuje przepływomierze do primery albo almery z tym samym silnikiem co nasz 2,2 Z tego co pamietam przepływomierz był od wersji 136KM. Serwisant powiedział, że chcarakterystyką się różnią ale chyba niewiele,za to na pewno są kompatybilne. Oznaczenia podałem na forum, w razie wątpliwości dzwoń do serwisu kmj. Moją sprawę w kmj prowadził chyba Pan Marek Narkiewicz (doradca) i ich główny mechanik - on na 100% pamięta tą sprawę, bo przyznał, że swojemu koledze też ten przepływomierz instalował. Facet się zna. Z pozdrowieniami Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cbr90hl Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 dan_kan, dan_kan, kodi, Witam. Kodi , mam ten sam problem z przepływomierzem 226805M301 Znalazłeś coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Witam. W ost. piątek byłem w serwisie nissana w Gdańsku. Wszystko wskazywało na przepływomierz. Średnio stać mnie na wizyty w autoryzowanym serwisie, ale jak to mówią płać i płacz. Powiedziałem im, że prawdopodobnie przepływoemierz i że mam taki symbol ale on kosztuje dokładnie 3070zł i jest to jakieś wariactwo. Powiedziałem im ze był wcześniej u Was kolega (dzięki dan), któy dostał zamiennik. Oni że zobaczą co się da zrobić, bo niby nie zawsze można go zastosować. Myśle, że zawsze można i jest to taka z ich strony zmyłka. Niby że nie zawsze można, ale oni mają super doświadczenie, sprzęt więc robią cuda. Mniejsza z tym. Zdiagnozowali przepływomierz i kolo pyta - robimy? Ja owszem. Pokręciłem sie z godzinkę i czekam. Przychodzi gość i mówi, że przepływomierz zrobiony, ale są innej materii problemy. Za małe ciśnienie na pompie - czyli zawory do wymiany. Koszt samych zaworów po rabacie 950zł. Ja im że taich pieniędzy nie mam więc muszę uzbierać. Róznica po zmianie przepływomierza jest. Auto lepiej chodzi choć są momenty, ze przerywa albo muli co jest spowodowane niby tymi zaworami. Poprzedni przepływomierz padł kompletnie. Napięcie 1,04V czy chodzlsilnik czy wkręcał się na obroty. Czuje, że go doprawiłem czyszcząc. Stwierdzili w nissanie, że prawdopodobnie - choć nie dla mnie, ze to kwestia nie oryginalnego filtra powietrza. Zatem przy okazji wymienii mi filtr oryginalny za 70zł + robocizna 0,3 godzinyco daje jakieś dodatkowe 50zła a robi się to w 2 min. Co zrobić serwis. Reasumując zapłaciłem za całość 550zł z czego 298 przepływka, 70zł filtr i 90zł diagnoza kompa. Reszta to robocizna. Czyli jak widzisz samą przepływkę można zrobić stosunkowo tanim kosztem. Nie wiem jaki jest jej symbol - choć dan podawał wcześniej. Wiem, że na stronce boscha jest ta przepływka i kosztuje chyba 282zł. A co do zaworów to stwierdzili, że również nie oryginalny filtr. jesli chcę już robić sam to filtr knechta bo on robi dla nissana. Wczoraj podpompowałem filtr ręczną pompka i szedł jak burza. Może filtr jest zapchany choc wymieniałem go w zimie. Inna sprawa, że jakiś miesiąc temu zalewałem tym dieslem z Shella GTL. On niby wszystko czyści i oby nie było, że tak mi wyczyścił, że poszeł syf wszędzie gdzie się da. Może zamiast zaworów - zmienię póki co tanszym kosztem sam filtr paliwa, bo mam wrażenie że serwis działa tak, że wymienimy to a jak nie to - to wymienimy inną część. W końcu to nie ich pieniądze i nie muszą sie z nimi liczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cbr90hl Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 A możesz podać numery Twojego przepływomierza Boscha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 A możesz podać numery Twojego przepływomierza Boscha? Problem w tym że nie wiem co mi wsadzili. Przeływomierz to "tuba" w którym umieszczone jest to coś co mierzy masę powietrza. Tuba czyli obudowa została a wymienili samo urządzenie elektroniczne. Z tego co wiem jest to bosch i poszukaj czegoś o tej numeracji: 0 280 218 006 0 986 280 232 wejdź na http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/index.asp a potem w katalog części on-line. Jak wpiszesz te numery to wyjdą Ci auta gdzie to jest montowane, almera i primera oraz tino. U mnie na fakturze jest miernik przepływu powietrza i symbol nissanowski 226807J600 Istotne aby były 4 piny. Wtyczka u nas jest na 5, ale jedno gniazdo jest puste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cbr90hl Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Jeszcze jedna sprawa. Dzisiaj chcąc sprawdzić przepływomierz zdjąłem kostkę i przejechałem się - jeszcze gorzej mulił. Nie wiem czy to dobry sposób sprawdzenia, chyba pozostał mi tylko serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Obawiam się, że tak. Powiedz im, ze w Gdańsku podmieniją przepływomierz za 300zł od Almery i Primery. Ja też sciągałem wtyczkę i nie było różnicy. Po wymianie różnica jest ale przerywa. Zawory na pompie do wymiany. Czy to wszystko musi być takie drogie. :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan_kan Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Po zmianie przepływki u mnie przestał się dławić przy obrotach 2,5tys/min, płynnie wkręcał się do 3 tys.. Jednak i tak zdarzało się, że przy nagłym wciskaniu gazu potrafił się zatrzymać na jakiś obrotach i tak trzymał aż do odpuszczenia gazu... prawie zginąłem gdy zrobił mi tak podczas wyprzedzania Kolejna wizyta w serwisie i tescie na drodze z podłączonym consultem wykazała blokujący się zawór pompy paliwa. po wymianie za ok 1tys zł wszystkie problemy zniknęły.. Zawory na pompach w silnikach z szyną common rail to typowa usterka i walczą z tym wszyscy producenci. Z pozdrowieniami Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tytus Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Witam wszystkich. Chyba się chłopaki wycwanili z gdańskim serwisie bo faktycznie dobrali mi ten przepływomierz ale zaraz powiedzieli ze 170zł kosztuje jego przeróbka. Czy Wam też faktycznie coś przerabiali w samym przepływomierzu czy też w kostce czy tylko tak bajerują żeby mnie z kasy zgolić???? Tytus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Boze czemu te przeplywki tak padaja??? Czy mozecie potwierdzic, ze wszyscy którym padł przepływomierz mieli nieoryginalne filtry powietrza???? Mojemu ojcu padl w almie n16 - bosch - w sklepie 700 / bosch w serwisie 1000/ oryginal nissan 4000 A czy w x-trail oryginalnie jest bosch czy coś japońskiego??????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość timki Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Odgrzeje trochę temat Padł mi przepływomierz 226805M301 w X-trailu z 2002r 114 km 2.2.Di Dziś zamontowałem polecany przepływomierz boscha 0 280 218 005 i auto chula nawet lepiej niż przed awarią - jest on 5-pinowy ale nie ma to znaczenia. Wszystko było sprawdzone na oprogramowaniu serwisowym nissana i nie ma żadnych różnic (nie powiem niestety gdzie bo kolega który to robił prosił o anonimowość by nie wylecieć z roboty)- nie trzeba żadnych przeróbek - chłopaki w serwisie gdańskim po prostu kroją kase na lewo ;-) Przepływomierz 226805M301 jest firmy HITACHI i jest produkowany w kraju kwitnącej wiśni jak i sam X może dla tego jest taki drogi Reasumując - nie ma co kombinować - kupić boscha 0 280 218 005 (boscha 0280218005) - wymiana to jakieś 5 minut (2 śrubki i wtyczka) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McOwer Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Witam wszystkich x-fanów* lub x-męczenników* (niepotrzebne skreślić ). Właśnie jestem po wielkich bojach z serwisem, różnymi mechanikami (elektronikami) samochodowymi itd. w sprawie przepływomierza do x-t. Oczywiście w moim (2003r. 2,2di 114km) jest założony fabrycznie 4-pinowy. I dramat, bo zamienników brak. Cena serwisowa 1.750,00zł - bardzo słono(to jeszcze nic, chłodnica intercoolera 9.200,00zł a pan w serwisie z uśmiechem mówi, żebym się nie martwił, bo to cena brutto). Oczywiście za żadne skarby nie ma możliwości wg tych cwaniaków założenia innego. Dotarłem do bardzo dobrego i uczynnego mechanika z serwisu w Osielsku, który powiedział, że mam założyć 5-cio pinowy i auto będzie na nim chodziło jak nowe bo dodatkowy pin jest dedykowany dla czujnika temperatury, z którego po prostu moje auto nie skorzysta. Koszt zakupu nowego (nie regenerowanego) z boscha na allegro 380,00zł. I autko śmiga. Sparawdzone. Nr części 0280218205. Pozdrawiam męczenników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AZ x-trail 114 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Dzieki za dyskusje na forum moj x-trail 2,2di 114koni z 2003r czyli przedział od 2001-2003 114koni padł przepływomierz nie wiem jak dawno, był mułowaty ale rok temu jeżdzł jeszcze 165 niedawno jechałem i max 140 wymieniłem filtr paliwa i powietrza niewiele pomoglo na 5 , 6 biegu nie wchodził na obroty 3100 max kontrolka się żadna nie zapalała palił normalnie był powolny ale do rzeczy przepływomierz oryginalny cztero pinowy 226805M301 juz ich nieprodukóją wiadomośc z servisu zamiennik to 226805M30A cena 1750zl w serwisie i nippartsie jakos tak cena podobna 1650? więc zaryzykowałem i kupiłem zamiennik boscha regenerowany pięciopinowy (u mnie cztery jest miejsce w kostce na piąty z tyłu zaślepiony) 0280218005 jest on od almery tino z takim samym silnikiem wygląda tak samo montaż 5 min wtyczka pasuje normalnie cztery śrubki na dziesiątke i płaski wkretak przekladamy cała tubę i .....śmiga aż miło zapomniałem że tak moze jechac jestem pod wrarzeniem po prostu super .W serwisie juz sie w to nie bawia zrobili jedna cene na x-traila i ten zamiennik 1750 nie chcesz ryzykować płac nadmoenie że szukalem w innych hurowniach i nigddzie nie ma tych oryginalnych 226805M301 i 226805M30A pozostaje w moim wypadku bosch regener za 340 chyba nie warto chińskich ale nie wiem .Dzieki za dyskusje na forum zaoszczedziłem kase i pomoło mi podjac decyzję bo czesci elektronicznych nie przyjmuja .Mój nssan ma 225000tys kupiłem jak miał 160000tyś przez cztery lata nic nie robiłem teraz go uszczeniłem bo leciał olej z jakiejś pompy gumka, wymieniłem tez uszczeniacz na wale przy okazji tarcze sprzegła i łożysko oporowe to tak przy okazji bo sie juz kończyły pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 (edytowane) Almery, Tino, Primery, P12 - mają podobne silniki do Waszych w X-trail często te same problemy i dają sobie radę z częściami . Musicie też wchodzić na forum innych marek. Tu masz przykład przepływek http://www.pompapaliwa.pl/?nissan,186 Edytowane 21 Listopada 2011 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kangurek-k1 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Witam. W ost. piątek byłem w serwisie nissana w Gdańsku. Wszystko wskazywało na przepływomierz. Średnio stać mnie na wizyty w autoryzowanym serwisie, ale jak to mówią płać i płacz. Powiedziałem im, że prawdopodobnie przepływoemierz i że mam taki symbol ale on kosztuje dokładnie 3070zł i jest to jakieś wariactwo. Powiedziałem im ze był wcześniej u Was kolega (dzięki dan), któy dostał zamiennik. Oni że zobaczą co się da zrobić, bo niby nie zawsze można go zastosować. Myśle, że zawsze można i jest to taka z ich strony zmyłka. Niby że nie zawsze można, ale oni mają super doświadczenie, sprzęt więc robią cuda. Mniejsza z tym. Zdiagnozowali przepływomierz i kolo pyta - robimy? Ja owszem. Pokręciłem sie z godzinkę i czekam. Przychodzi gość i mówi, że przepływomierz zrobiony, ale są innej materii problemy. Za małe ciśnienie na pompie - czyli zawory do wymiany. Koszt samych zaworów po rabacie 950zł. Ja im że taich pieniędzy nie mam więc muszę uzbierać. Róznica po zmianie przepływomierza jest. Auto lepiej chodzi choć są momenty, ze przerywa albo muli co jest spowodowane niby tymi zaworami. Poprzedni przepływomierz padł kompletnie. Napięcie 1,04V czy chodzlsilnik czy wkręcał się na obroty. Czuje, że go doprawiłem czyszcząc. Stwierdzili w nissanie, że prawdopodobnie - choć nie dla mnie, ze to kwestia nie oryginalnego filtra powietrza. Zatem przy okazji wymienii mi filtr oryginalny za 70zł + robocizna 0,3 godzinyco daje jakieś dodatkowe 50zła a robi się to w 2 min. Co zrobić serwis. Reasumując zapłaciłem za całość 550zł z czego 298 przepływka, 70zł filtr i 90zł diagnoza kompa. Reszta to robocizna. Czyli jak widzisz samą przepływkę można zrobić stosunkowo tanim kosztem. Nie wiem jaki jest jej symbol - choć dan podawał wcześniej. Wiem, że na stronce boscha jest ta przepływka i kosztuje chyba 282zł. A co do zaworów to stwierdzili, że również nie oryginalny filtr. jesli chcę już robić sam to filtr knechta bo on robi dla nissana. Wczoraj podpompowałem filtr ręczną pompka i szedł jak burza. Może filtr jest zapchany choc wymieniałem go w zimie. Inna sprawa, że jakiś miesiąc temu zalewałem tym dieslem z Shella GTL. On niby wszystko czyści i oby nie było, że tak mi wyczyścił, że poszeł syf wszędzie gdzie się da. Może zamiast zaworów - zmienię póki co tanszym kosztem sam filtr paliwa, bo mam wrażenie że serwis działa tak, że wymienimy to a jak nie to - to wymienimy inną część. W końcu to nie ich pieniądze i nie muszą sie z nimi liczyć. Witam wszystkich. Chyba się chłopaki wycwanili z gdańskim serwisie bo faktycznie dobrali mi ten przepływomierz ale zaraz powiedzieli ze 170zł kosztuje jego przeróbka. Czy Wam też faktycznie coś przerabiali w samym przepływomierzu czy też w kostce czy tylko tak bajerują żeby mnie z kasy zgolić???? Tytus kolego do t-30 ki rok 2002 2,2 dci 114km. pasuje od micry i kosztuje 205 zł,wymieniłem i chodzi ładnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBCool Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Witam, Niestety pokusilem sie na przeczyszczenie wacikiem mojego przeplywomierza i skonczylo sie to jego uszkodzeniem (totalny mul a wzniesienia widzial wczesniej niz ja ). Wiec jesli czyscic to tylko specjalnymi srodkami nie dotykacjac przeplywki. Idac za rada kolegow z forum zakupilem Boscha 0280218005 i auto znow smiga, wymiana to dwie srubki i kilka minut pracy. To ze ma 5 pinow w niczym nie przeszkadza bo jeden i tak jest nieuzywany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.