Gość Jark Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Czy ktoś próbował dostac się do żarówek w tylnej lampie zespolonej Tiidy? Czy trzeba demontować wykładzine bagaznika czy może przez te malutkie otwory technologiczne (zaślepione plastykowymi osłonami) czy jest jakis inny sposób??? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrand Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Mam kompletną instrukcję serwisową do Versy i wynika z niej, że to jednak przez te małe otwory. Jutro to będę próbował robić. Wieczorem zdam relację. Pozdrawiam Mrand [ Dodano: Pią 29 Maj, 2009 13:49 ] Na razie doszedłem do tego, że najlepiej by było odkręcić błotniki tylne :kosci: Mrand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nelson38 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Lampe tylna da sie zdemontowac przez zdjecie zaslepek. Dzis widzialem to na wlasne oczy przy okazji montazu haka (trzeba zdjąc lampe aby zdemontowac zderzak ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrand Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Ale u mnie żadnych zaślepek nie zauważyłem. Może jestem "zaślepy"? Pozdrawiam Mrand [ Dodano: Sob 30 Maj, 2009 17:57 ] W końcu doszedłem jak odkręcić tylną lampę. Może się komuś przyda. Opis dotyczy modelu Versa 2009 (prawdopodobnie i Tiida ma tak samo). Najpierw należy usunąć 2 zaślepki wewnątrz bagażnika. W powstałych otworach pokażą się nakrętki. Należy je wykręcić. Jedna przy użyciu klucza sztorcowego, druga przy użyciu oczkowego lub kleszczy. Po odkręceniu należy całą lampę przesuwać do tyłu i wzdłuż pojazdu. W ten sposób schodzi cały klosz i żarówki są ja na dłoni. Przy zakładaniu należy zwrócić uwagę aby wszystkie elementy ustalające (2 sworznie i klips) trafiły na swoje miejsce. Teraz gdy już wiem, uważam, że wymiana żarówek to czynność trywialna. Pozdrawiam Mrand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 No, dostałem się do tych żarówek w tylnej lampie zespolonej. Japońcy przeszli siebie samych. Aby to zrobić trzeba użyć 2 kluczy. Nasadowej i oczkowej 10" i bardzo uważać aby nie pogubić nakrętek za poszyciem wykładziny bagażnika!!!! Lampa schodzi całkowicie, a w blasze karoserii pozostaje tyko gumowy przepust. Wymieniajac żarówkę niewiadomo co zrobić z tą kolosalną lampą, aby nie podrapać lakieru. Ja podłożyłem kawał tkaniny i jakoś dałem sobie radę, chociaż bałem się odłożyć klosz (gdy siegałem po żarówke) aby ten nie spadł z karoserii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Witam! Pomóżcie ja odkręciłem te 2 nakrętki ale jakoś lampa nie chce wyjść (trochę się rusza ale nie wychodzi) a boję się, że jak będę pchał to mogę coś zerwać. Bardzo proszę o pomoc!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Witam! Pomóżcie ja odkręciłem te 2 nakrętki ale jakoś lampa nie chce wyjść (trochę się rusza ale nie wychodzi) a boję się, że jak będę pchał to mogę coś zerwać. Bardzo proszę o pomoc!!!!!! W hatchbacku jest inaczej mocowane: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 W hatchbacku jest inaczej mocowane: Witam! Pomóżcie ja odkręciłem te 2 nakrętki ale jakoś lampa nie chce wyjść (trochę się rusza ale nie wychodzi) a boję się, że jak będę pchał to mogę coś zerwać. Bardzo proszę o pomoc!!!!!! No też tak miałem w moim hb-eku. Gdy 1-szy raz zdejnuje się tą lampę bywa , że jest trochę przylepiona tą gumą chroniącą przewody. Trzeba więc trochę pokołysać lampą w kierunku tyłu samochodu i wyrwać z zaczepów, ot i wszystko - powodzenia. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Dzięki za pomoc. Teraz już wiem, że to się tak robi. Wcześniej się bałem "ciągnąć na chama" więc pojechałem do mechanika też miał z tym trochę zabawy (ok. 45 min.) ale w końcu ją zdjął za 20 zł. Teraz już wiem i na drugi raz zrobię to sam Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 (edytowane) Dzięki za pomoc. Teraz już wiem, że to się tak robi. Wcześniej się bałem "ciągnąć na chama" więc pojechałem do mechanika też miał z tym trochę zabawy (ok. 45 min.) ale w końcu ją zdjął za 20 zł. Teraz już wiem i na drugi raz zrobię to sam Pozdrawiam. Czy mógłbyś coś bliżej napisać? Stanąłem prze takim samym problemem i zdjąłem 2 zaślepki. W jednej dziurze jest nakrętka a w drugiej złączki i wiązki kabli. Poszukałem i znalazłem taki tutorial. Sprawdzę osobiście na ile jest dokładny. I sprawdziłem. Użycie paska do demontażu odkręconej lampy jest genialne! Wrzucam fotki uzupełniające informacje w tutorialu: Zdjęta górna i dolna zaślepka: Na pierwszy rzut oka nie widać nakrętki w górnym otworze: ... bo jest zasłonięta plastikową, białą tulejką I na jeszcze sposób mocowania do karoserii "ostrego końca" lampy - jak wiadomo jak jest mocowana to łatwiej demontować Edytowane 13 Grudnia 2013 przez JacekJQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Odkręcałem dziś lampy tylne , i powiem że byłem w szoku ,bo po odkręceniu tych dwóch nakrętek ,jak bym nie trzymał dłonią lampy to by spadła i się potłukła ! Sprawdzałem wszystkie zaczepy nie pourywane a lampy same zsuwają się do tyłu, nie potrzeba było szarpania , i pasków. Widać poprawili i konstrukcje lampy po lifcie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Sposób "usadowienia" tylnych reflektorów w wielu samochodach jest bardzo podobny. Kiedyś przy wymianie żarówki w innym samochodzie miałem dwie możliwości na raz . Po odkręceniu śrub wydawało się, że z lampą będzie ostra walka. Szarpanie nie przynosiło rezultatu i zanosiło się na dłuższą wojnę . W pewnym momencie lampa chyba w odpowiedni sposób "ułożyła się" i wyszła bardzo lekko. Tak lekko, że omal nie poleciałem i chyba nie wyrwałem jej, bo zaparłem się na mocne szarpnięcie. Od tamtej pory wszystkim którzy biorą się za wymianę żarówek z tyłu zalecam, żeby nie siłować się z lampą. Trzeba ruszać nią i delikatnie próbować "odciągnąć". Jest duża szansa, że w pewnym konkretnym "ułożeniu", lampa zejdzie lekko - bez siłowania się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 W moim przypadku po odkręceniu ostatniej śruby czuć że lampa już jedzie do tyłu . Uczucie takie jak by zaczepy były pourywane. A że lampy były odkręcone to wymieniłem wszystkie żarówki z tyłu na wzmocnione, teraz pięknie świeci cały tył . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzaj Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Oto zdjęcia po demontażu tylnej lampy Nissan Tiida. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.