Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy techniczne.


Gość Madball
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Madball

Cześć wszystkim. Mam problem z moim GRem . Polega on na tym że przy prędkościach między 80 a 100 km/h pojawia się dość mocne bicie na kierownicy. Dodam że mam założone BF Goodrich AT, geometria jest ok, koła wyważone. Gałki na końcówkach drążków mają lekki luz, i to pierwsze chcę wyeliminować. Bicie pojawia się również podczas hamowania, ale dopiero gdy hamulce są rozgrzane. Grubość tarcz to 40 mm. Ale możliwe że się pokrzywiły. Proszę o jakieś wskazówki jeśli ktoś miał już do czynienia z tego typu usterką. Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy prędkościach między 80 a 100 km/h pojawia się dość mocne bicie na kierownicy.
Sprawdź czy nie nakleiło się błoto na felgi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Madball
noo jak Ci sie takie tarcze pogieły to może telepac :D

Zdarza się że i takie tarcze się zwichrują

 

Sprawdź czy nie nakleiło się błoto na felgi.

Koła były ostatnio wyważane, na pewno bym zauważył. Poza tym często brodzi ;)

 

Jeśli ktoś ma jakieś sensowne pomysły bądz doświadczenia, czekam. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bonzo napisał/a:

noo jak Ci sie takie tarcze pogieły to może telepac :D

 

Zdarza się że i takie tarcze się zwichrują

jeszcze sie nie spotkałem w patrolu z tarczami 40 mm

 

przyczyna telepania kiery może byc też luz na łożyskach piasty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Madball
jeszcze sie nie spotkałem w patrolu z tarczami 40 mm

 

przyczyna telepania kiery może byc też luz na łożyskach piasty

 

No nie wiem jak ty bonzo ale ja grubość tarczy mierze od wewnętrznej tarczy do zewnętrznej i w ten sposób wiem jaka jest grubość "tarcz". Minimalana grubość to 30mm.

A łożyska stożkowe no cóż czasami trzeba dokręcać, moje są dokręcone.

Wymienię końcówki drążków razem z gałkami i myślę że to załatwi sprawę. A jak nie to będę szukał dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Madball

Zajrzałem na drążki kierownicze w moim GR i trochę się zdziwiłem. Wygląda na to że jeśli chcemy wymienić końcówkę drążka z prawej strony trzeba go wymienić w całości z drążkiem? Jak to tak to. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Madball

Tzn ciąłeś i spawałeś tą prawą stronę? Ja się chyba zdecyduję na wymianę nowy drążek na allegro 380zł a same końcówki są po 80zł za sztukę. A jak się ma amortyzator na tym drążku? Czy też wymaga wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn ciąłeś i spawałeś tą prawą stronę?
oddałem cały drążek i zregenerowali obie końcówki
A jak się ma amortyzator na tym drążku? Czy też wymaga wymiany?
wymontuj i zobacz, spelnia takie same funkcje jak amor w zawieszeniu

jak pracuje jak pompka do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Madball
Mam założony amor Ironmana od roku .póki co daje rade ,jeżdżę nie wiele tylko w terenie

drążek podróbka i to chyba jest najtańsza oferta na rynku

 

Podróbka powiadasz, a warto ją kupić czy po prostu zregenerować orginał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym regenerował zawsze taniej co nie znaczy lepiej ale biorąc pod uwagę ze drązek ten moze byc produkowany w tym samym zakładzie co regenerujesz końcówkę to lepiej zregenerować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chodzi o bicie na układzie kierowniczym podczas jazdy to zapewne nie wyważone koła. Mogły być wyważane na starym sprzęcie i jest lipa. Miałem tak w Mercedesie na zwykłych 15". Pojechałem do serwisu gdzie mięli nową, dobrej klasy wyważarkę i bicie się skończyło. W Patrolu to samo - miałem stare opony i nie było bicia. Kupiłem i założyłem nowe AT, wyważyli i pojawiło się bicie. Sa po prostu źle wyważone i wybieram się do poprawki. Sa to jednak duże koła i trzeba naprawdę dobrej wyważarki. Spotkałem się z opinią, że opon BF Goodrich MT czesto nie da sie w ogóle wyważyć.

Bicie podczas chamowania to moim zdaniem 90% zwichrowane tarcze - jeśli są nagrzane i wjedziesz do wody ulegaja gwałtownemu schłodzeniu i deformacji. Zdjęcie i przetoczenie tarcz nie jest drogie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z opinią, że opon BF Goodrich MT czesto nie da sie w ogóle wyważyć.

Da sie, nawet przy 130 km/h nie mam bicia

Zdjęcie i przetoczenie tarcz nie jest drogie.

Bez zdejmowania przetoczenie za szt - 50 zł (+-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Madball

Wymieniłem drążki kierownicze i amor skrętu. Bicie na kierownicy zniknęło jak za pomocą czarodziejskiej różdzki. Ale mam kolejne pytanie tym razem dotyczące silnika. Jest to silnik 2.8, czasami kiedy jest już zagrzany po chwilowym wyłączeniu jest problem z ponownym odpaleniem. Trzeba dłużej kręcić lub ponownie zagrzewać świece? Oco chozi? Nie mam zielonego pojęcia co może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to silnik 2.8, czasami kiedy jest już zagrzany po chwilowym wyłączeniu jest problem z ponownym odpaleniem. Trzeba dłużej kręcić lub ponownie zagrzewać świece? Oco chozi? Nie mam zielonego pojęcia co może być przyczyną.

i pewnie jak odpali to chmura dymu ;)

Witaj w klubie ;)

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=43096

 

Se poczytaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Madball
Jest to silnik 2.8, czasami kiedy jest już zagrzany po chwilowym wyłączeniu jest problem z ponownym odpaleniem. Trzeba dłużej kręcić lub ponownie zagrzewać świece? Oco chozi? Nie mam zielonego pojęcia co może być przyczyną.

i pewnie jak odpali to chmura dymu ;)

Witaj w klubie ;)

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=43096

 

Se poczytaj ;)

 

Czyli ten model tak ma, i niema się czym przejmować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...