Gość Kazet Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Witam jestem tu nowy i na początek mam szybkie pytanie. Kupuje Nissana Almerę Sedan 99' 2.0D N15 W zasadzie mam go już na podwórku. Mam takie szybkie parę pytań do Was bo jestem dość mało obeznany z samochodami. 1. Z tego co widzę progi z tyłu są do zrobienia z lewej i prawej ale to z tego co wiem norma w tym modelu. Czy może ktoś polecić od kogo kupić progi aby po wymianie sie trzymały chociaż z 2 lata ? 2. Widzę że poduszka kierowcy jest do wymiany. Czy jest to ciężkie na własną rękę ? Nie mam pojęcia czy jest poduszka pasażera. Jak to sprawdzić ? Zaślepka jest ale nie jestem pewien czy coś jest w środku. 3. Rozrząd - podobno mogę pośmigać na nim jeszcze z 20 tys... jest to chyba rozrząd łańcuchowy, jaką żywotność ma taki rozrząd i ile kosztuje nowy rozrząd do tego nissana? 4. Jaki najlepszy olej w miarę ceny wlać do silnika, może ktoś coś polecić ? 5. Czy powinienem zwrócić uwagę na jakieś aspekty których nie poruszyłem ? Dodam że zawieszenie sprawdzę na przeglądzie a klocki i tarcze mają może pół roku. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje i doceniam trud odpowiedzenia na nie! Pozdrawiam serdeka, Maciek :mikolaj: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gavinas Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 ad.1 znaleźć dobrego blacharza. odnosnie progów do kupienia to tutaj coś jest. Nie wiem jakiej jakości, ale wcześniej nie było oprócz używek. ad.3 Rozrząd w diselku jest na pasku, więc wymienić by sie przydało. chyba, ze wiesz, ze był niedawno wymieniany. ad.4 olej półsyntetyk 10w40. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 2. Widzę że poduszka kierowcy jest do wymiany. Czy jest to ciężkie na własną rękę ?Nie mam pojęcia czy jest poduszka pasażera. Jak to sprawdzić ? Zaślepka jest ale nie jestem pewien czy coś jest w środku. Po czym stwierdzasz, ze jest do wymiany ? Na własną rękę się tego nie robi, bo to bezpieczeństwo przecież. Z tym nie ma co oszczędzać, bo możesz się zdziwić.... Jeśli chcesz wiedzieć czy są poduszki, jedź do ASO i niech Cię podłączą, sprawdzą. 3. Rozrząd - podobno mogę pośmigać na nim jeszcze z 20 tys... jest to chyba rozrząd łańcuchowy, jaką żywotność ma taki rozrząd i ile kosztuje nowy rozrząd do tego nissana? Nie wiem jak jest w dieslu, w benzynie jest łańcuch, ale kolega gavinas Ci napisał , ze pasek, to lepiej wymienić profilaktycznie, jesli nie znasz jego stanu i przebiegu. 4. Jaki najlepszy olej w miarę ceny wlać do silnika, może ktoś coś polecić ? Polecam olej Valvoline MaxLife - dobre do silników starszych, zresztą tu masz pełen wątek: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0 5. Czy powinienem zwrócić uwagę na jakieś aspekty których nie poruszyłem ? Dbać, a będzie długo służył Zakonserwuj podwozie, bo to wrażliwe miejsce, poczytaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=48111 Co do zawieszenia to jedź na "wibrator", koszt ok 30-40 zł. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kazet Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 @Gavinas - dziękuje za pomoc )) @maniek - Jestem z Warszawy. Co do poduszki to wiem że jest do wymiany bo była wystrzelona kiedyś i nikt nie założył. Skoro z tym do ASO to wezmę kredyt haha ^^ Co do zakonserwowania podwozia. Gdzie się z tym udać ? Kto się w tym specjalizuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Kazet, co do poduszki, to radze nie bawić się w samoróbki, w ASO, masz przynajmniej pewność, a tak to cholera wie czy nie odpali ci w twarz podczas jazdy... Ja bym nie ryzykował. Już lepiej w takim razie jeździć bez. Konserwacja to koszt ok. 300 zł u jakichś magików, ale pozostawia ona wiele do życzenia, bo za 300 zł to kupisz materiały a gdzie robocizna Poszukaj na Google kto w twojej okolicy to robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kazet Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 @maniek - Dzięki za całą pomoc Ogółem właśnie przeglądałem papiery to jak widzę liste tego co było uszkodzone to chyba ten samochód przyjechał z Blelgii na taczce z samą ramą i kołami hahaha. Lecz jeździ dobrze... może zrobili go profesjonalnie w Polsce już.. Kupiłem go od ojca i jeździł nim 3 lata i wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fialek1987 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Ja mam N15 ale w 5D progi zjadla mi sol i juz je wymienilem pasek wymieniam co pol roku na ryginalny mitsuboshi (moglem popelnic literowke bo nigdy nie widzialem nazwy - wymienial go moj ojciec mechanik) jak chcesz nie wydawac na ten silnik zadnych zbednych pieniazkow to ci poradze cos co ja stosuje do swojego 2.0D i sie sprawdza... 1) miej akusa z uderzeniem ok 100 to wystarczy zeby zima kazdemu starszemu panu w toyocie gul skoczyl 2) wymieniaj olej na zime i na wiosne - nawet jesli to nie jest shell to i tak silnik lepiej to przezyje... a jak chcesz 1 do roku to naprawde warto kupic cos lepszego - silnik to lubi 3) jak masz turbine to dbaj o nia jak bedziesz przynajmniej raz do roku wymienial wszystkie te elementy eksploatacyjne to twoje znajomosci z mechanikiem ogranicz sie do minimum... zreszta cala eksploatacja ograniczy sie do zalewania go paliwem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kazet Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 1) miej akusa z uderzeniem ok 100 to wystarczy zeby zima kazdemu starszemu panu w toyocie gul skoczyl Tego nie rozumiem. hehe mogę prosić o sprostowanie ? Ogółem dziekuje za resztę porad przydadzą się bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fialek1987 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 chodzi o to zeby akumulator tworzyl duzy prad na rozruch silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.