Gość sinch Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Witam, Od ponad roku użytkuje Almere 1.8 i generalnie jestem z niej zadowolony. Mam jednak problem z tarczami. Przy przeglądzie na 45 tys. zasugerowano mi(w ASO) zmianę klocków, co uczyniłem. Niemal natychmiast pojawiło się drganie na kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 50km/h. Zdiagnozowana przyczyna - zużycie tarcz. Wymieniłem. Przejechałem na nowych tarczach około 5 tys km. i drganie powróciło. Po konsultacji z mechnikiem, tarcze zostały wymienione, drganie zniknęło. Jednak po niecałych 2 tys. znów powróciło!! Przed drugą zmianą tarcz, sugerowano mi np. wjechanie w kałuże przy rozgrzanych tarczach itp. Tym razem, po 2 tysiącach jestem pewien, że nic takiego nie miało miejsca, draganie pojawiło się przy słonecznej i suchej pogodzie. Zakładane tarcze są firmy JC. Czy mieliscie podobne problemy? Być może przyczyna drgań tkwi gdzieś indziej?Proszę o sugestie co zrobić, bo samochód ma 60 tys i założony trzeci komplet tarcz... Z góry dzięki, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Po co wymieniać zaraz tarcze? Ja bym spróbował założyć lepsze klocki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andamir Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Fachowcy jak zawsze "dobrze" doradzą Zanim 4 raz wymienisz tarcze to proponuje najpierw sprawdzić czy masz wyważone odpowiednio koła, później sprawdź zbieżność. Jak to nie pomaga to może się okazać, że założyli Ci nieodpowiednie klocki, np. za twarde i po ułożeniu się klocków po przejechaniu kilkuset km. przy hamowaniu wywołują drgania. Moim skromnym zdaniem nie ma przesłanek,żeby zwalać takie objawy na złe tarcze. Jeżeli masz paragony to idź do serwisu i reklamuj te wymienione tarcze bo zrobili Cie nie będe mówił w co :] Jak chcesz sprawdzić czy masz dobrze wyważone opony to zdejmij koło z przodu i sprawdź czy od wewnętrznej strony rantu opony nie masz startej gumy jeżeli tak to na 99% wina wyważenia opon + źle dobrana twardość klocków. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grosz Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Witam. Mam podobny problem. Zakupiłem Almere 1.5 Dci z 2005 roku przebieg 68000. Pierwsza rzeczą jaka w niej zrobiłem to wymieniłem klocki hamulcowe z racji słabego hamowania. Zastosowałem klocki przód i tył - firmy Lucas. Przejechałem na nich około 800 km i zaczęło sie dziwne bicie kierownicy przy hamowaniu tylko przy predkościach 80 do 60 przy lekkim hamowaniu. Jeżeli hamowanie jest ostre bicia nie ma. Co robić? Czy wymieniać tarcze? Luzów nie ma a auto nawet przy 160 -170 sprawuje się prawidłowo kierownica nie drży. Zbieżność ustawiana 2 miesiące temu. A może to wina felg ? Wracając do tarcz. Z tego, co wiem to JC to kiepska jakość (szybko się krzywią - Chińszczyzna) z drugiej strony mała kasa ( 80 zł sztuka w Inter CARS). Alternatywą jest jeszcze DACO posiadające certyfikat TUV -55 zł sztuka na allegro (http://www.allegro.pl/item669027645_tarcze_hamulcowe_przod_nissan_almera_primera.html) wydaje mi sie za pasują do wersji z ABS, bo mają 280 mm. Druga sprawa, co to za firma podobno Niemiecka. Przy cenie Bosch-a lub Bremo 1500-180 zł ciekawa propozycja. Proszę o rade i opinie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sinch Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 zmieniałem opony na nowe i ustawiłem zbieżność tuż przed ostatnią wymianą tarcz. wyważenie raczej dobre. czy jeśli to są zatwarde klocki to wystarczy, że wymienie teraz klocki, czy musze komplet, klocki + tarcze? jakie klocki polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewy5475 Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Przyłączę się do tematu, czy ktoś używa tarcz i klocków tej firmy http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=672951198 proszę o opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartek_1983 Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Witam. Jako świeży użytkownik Almery 1,4 75km z roku 98 (po lifcie) mam takie zapytanie. Co może być przyczyną drgania kierownicy podczas hamowania (im szybciej tym mocniej drga) oraz konieczności kontrowania na koleinach? Dodam że samochód nie był bity, ma rozhuśtane zawieszenie tzn. do wymiany i kolo od którego go kupiłem mówił że jest do wymiany tuleja w wahaczu tylko nie wiem którym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 wyżej pisali, właściwe wyważenie kół ( pamiętaj, im mniejsza ilość ciężarków na feldze, świadczy o większej fachowości wulkanizatora ) albo same tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Witam. Jako świeży użytkownik Almery 1,4 75km z roku 98 (po lifcie) mam takie zapytanie. Co może być przyczyną drgania kierownicy podczas hamowania (im szybciej tym mocniej drga) oraz konieczności kontrowania na koleinach? Mogą być tarcze zwichrowane, wtedy wyczuwalne jest też bicie na pedale hamulca, mogą to być też same opony, wówczas delikatne drgania są również bez hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kilerow2222 Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Witam, Od ponad roku użytkuje Almere 1.8 i generalnie jestem z niej zadowolony. Mam jednak problem z tarczami. Przy przeglądzie na 45 tys. zasugerowano mi(w ASO) zmianę klocków, co uczyniłem. Niemal natychmiast pojawiło się drganie na kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 50km/h. Zdiagnozowana przyczyna - zużycie tarcz. Wymieniłem. Przejechałem na nowych tarczach około 5 tys km. i drganie powróciło. Po konsultacji z mechnikiem, tarcze zostały wymienione, drganie zniknęło. Jednak po niecałych 2 tys. znów powróciło!! Przed drugą zmianą tarcz, sugerowano mi np. wjechanie w kałuże przy rozgrzanych tarczach itp. Tym razem, po 2 tysiącach jestem pewien, że nic takiego nie miało miejsca, draganie pojawiło się przy słonecznej i suchej pogodzie. Zakładane tarcze są firmy JC. Czy mieliscie podobne problemy? Być może przyczyna drgań tkwi gdzieś indziej?Proszę o sugestie co zrobić, bo samochód ma 60 tys i założony trzeci komplet tarcz... Z góry dzięki, pozdrawiam Witam. Miałem podobny przypadek w swojej almerce 1,5dci z 2003r. Okazało się że problem tkwił w prowadnicach. Zostały nasmarowane specjalnym preparatem "miedzianem..." i problem zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Witam, Od ponad roku użytkuje Almere 1.8 i generalnie jestem z niej zadowolony. Mam jednak problem z tarczami. Przy przeglądzie na 45 tys. zasugerowano mi(w ASO) zmianę klocków, co uczyniłem. Niemal natychmiast pojawiło się drganie na kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 50km/h. Zdiagnozowana przyczyna - zużycie tarcz. Wymieniłem. Przejechałem na nowych tarczach około 5 tys km. i drganie powróciło. Po konsultacji z mechnikiem, tarcze zostały wymienione, drganie zniknęło. Jednak po niecałych 2 tys. znów powróciło!! Przed drugą zmianą tarcz, sugerowano mi np. wjechanie w kałuże przy rozgrzanych tarczach itp. Tym razem, po 2 tysiącach jestem pewien, że nic takiego nie miało miejsca, draganie pojawiło się przy słonecznej i suchej pogodzie. Zakładane tarcze są firmy JC. Czy mieliscie podobne problemy? Być może przyczyna drgań tkwi gdzieś indziej?Proszę o sugestie co zrobić, bo samochód ma 60 tys i założony trzeci komplet tarcz... Z góry dzięki, pozdrawiam Również wymieniłem tarcze i klocki na nowe, też JC albo BluePrint, klocki TRW. Po dwóch miesiącach tarcze pogieły się i pokrzywiły. Tarcze odesłałem na gwarancji skąd przyszły. Założyłem oryginały TRW i problemu nie ma. Moja rada: jak się ma hamulce TRW to klocki i tarcze też od TRW i powinno działać. Tarcze przód (fi 280) 360 za kpl., klocki 180 za kpl., tylne klocki 140zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Czy w N16 2,2 Di, jest czujnik zużycia klocków? Dzisiaj, nie wiedzieć czemu momentami migała mi kontrolka hamulca ręcznego. Czy w ten sposób sygnalizuje zużycie czy może ( mieszkańcy Wawy i okolic wiedzą co dzisiaj się dzieje ) układ sygnalizuje, że jest ślisko?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DarekSt. Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 witam w mojej Almerce od kilku dni również " nie wiedzieć czemu momentami miga kontrolka hamulca ręcznego ". Na razie po pewnym czasie proces zanikał, ale dzisiaj kontrolka wariowała cały dzień. Kontrolka gaśnie przy gwałtownym poszczeniu sprzęgła lub dźwigni hamulca ręcznego. Zapala się natomiast przy wyzszych obrotach przed zmianą biegu. - tyle moich obserwacji. trochę obawiam się wizyty w ASO bo przy tak dziwnych objawach mogą wmowić każdą usterkę - czyli wyrwać kazdą kasę, a problem może być banalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość YUBIES Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 witam w mojej Almerce od kilku dni również " nie wiedzieć czemu momentami miga kontrolka hamulca ręcznego ". Na razie po pewnym czasie proces zanikał, ale dzisiaj kontrolka wariowała cały dzień. Kontrolka gaśnie przy gwałtownym poszczeniu sprzęgła lub dźwigni hamulca ręcznego. Zapala się natomiast przy wyzszych obrotach przed zmianą biegu. - tyle moich obserwacji. trochę obawiam się wizyty w ASO bo przy tak dziwnych objawach mogą wmowić każdą usterkę - czyli wyrwać kazdą kasę, a problem może być banalny. Co prawda pewności nie mam, a aura raczej nie sprzyja doświadczeniom empirycznym, ale sprawdź ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku. Z tego co pamiętam niektórzy producenci potrafili pod kontrolkę ręcznego podpiąć poziom płynu. Za moją teorią przemawia dodatkowo zmiana zachowania kontrolki w trkacie bujania samochodem. Oczywiście przyczyna może leżeć po stronie elektryki - złącza lub sam wyłącznik. No to tyle przyszło mi do głowy. Jak pomogłem to fajnie, a jak nie to najwyżej pozostali koledzy mnie wyśmieją ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Co prawda pewności nie mam, a aura raczej nie sprzyja doświadczeniom empirycznym, ale sprawdź ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku. Z tego co pamiętam niektórzy producenci potrafili pod kontrolkę ręcznego podpiąć poziom płynu. Za moją teorią przemawia dodatkowo zmiana zachowania kontrolki w trkacie bujania samochodem. Oczywiście przyczyna może leżeć po stronie elektryki - złącza lub sam wyłącznik. No to tyle przyszło mi do głowy. Jak pomogłem to fajnie, a jak nie to najwyżej pozostali koledzy mnie wyśmieją ) Pomogles na pewno, u siebie rano tez to zauwazylem, o czym pisalem wyzej. Przyczyną był niski poziom płynu hamulcowego. Jutro jade do mechaniora, żeby sprawdził co się stało, że nagle go ubyło. Dodatkowo złapałem gumę w letnich kapciach, objeździłem kilku lokalnych wulkanizatorów, ale wszyscy zarobieni są do północy albo i dłużej. Co więcej, sprawdzając rano w piwnicy koła zimowe, zauważyłem, że w jednym również mam mało powietrza , mam nadzieję, że to tylko zaworek. Uprosiłem jednego i jutro z rana, jade na wymianę kół i łatanie ew. dziur Kur... jak nie urok, to sraczka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łyba Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Witam posiadam Almere 2.2DI,mam ten sam problem co wy parę dni temu zapaliła mi się kontrolka i do tej pory miga.Domyśliłem się że trzeba dolać płynu hamulcowego,ale mam dylemat czy nie lepiej go wymienić bo słyszałem że trzeba go wymieniać co 2 lata a ja mam ten samochód 3 rok i nie wymieniałem ani razu. Nie wiem też jakiego miał bym dolać tego płynu dot3 czy dot4 bo nie wiem jaki jest wlany. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DarekSt. Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 witam, dolewka 50 gramow plynu rozwiazała mój problem. W warsztacie powiedziano, żeby płynu nie wymieniać tylko dolać i jeździc. pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Witam posiadam Almere 2.2DI,mam ten sam problem co wy parę dni temu zapaliła mi się kontrolka i do tej pory miga.Domyśliłem się że trzeba dolać płynu hamulcowego,ale mam dylemat czy nie lepiej go wymienić bo słyszałem że trzeba go wymieniać co 2 lata a ja mam ten samochód 3 rok i nie wymieniałem ani razu. Nie wiem też jakiego miał bym dolać tego płynu dot3 czy dot4 bo nie wiem jaki jest wlany. . DOT4, firma nie ma znaczenie Zanim zdecydujesz się na wymianę, podjedź do serwisu, zmierzą parametry płynu i powiedzą, czy wymiana jest konieczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.