Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Tylnie hamulce - dziwny odglos po dłuższym postoju


sirmike1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zauwazylem w mojej Almerce że po dłuższym postoju (przynajmniej kilka godzin) jak pierwszych kilka razy nacisne na pedał hamulca to z tylniej osi dochodzi mnie taki dziwny dzwiek (chrobot, ocieranie) - dźwięk ten jest niemal identyczny jak mialem w poprzednim aucie Opel Astra I kiedy autko stało długi czas i np padał deszcz albo była duza wilgotność.

Teraz tylko nie ma znaczenia czy jest mokro, wilgotno czy jest ciepło i świeci słońce.

Po kilku minutach jazdy gdy hamuję już nie słychac tego chrobotania.

Auta nie zostawiam na ręcznym wiec co to moze być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta nie zostawiam na ręcznym wiec co to moze być?

Moze sie okazac ze za jakis czas nie bedziesz mial wogole recnego :P Poza tym nie napisales czy masz tarcze czy bebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta nie zostawiam na ręcznym wiec co to moze być?

Moze sie okazac ze za jakis czas nie bedziesz mial wogole recnego :P Poza tym nie napisales czy masz tarcze czy bebny.

 

Mam tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sirmike1, Najprawdopodobniej tloczek Ci sie nie cofa. Zdejmij kolo zaciagnij reczny i zobacz czy po jego opuszczeniu da sie ruszyc kolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sirmike1, Najprawdopodobniej tloczek Ci sie nie cofa. Zdejmij kolo zaciagnij reczny i zobacz czy po jego opuszczeniu da sie ruszyc kolem.

 

Dobrze, jak bede miał chwile to oczywiście sprawdze. Jesli by tak było jak piszesz to jakie moga tego być konsekwencje. Ile taka naprawa moze kosztowac i na czym polega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, jak bede miał chwile to oczywiście sprawdze. Jesli by tak było jak piszesz to jakie moga tego być konsekwencje. Ile taka naprawa moze kosztowac i na czym polega?

Trzeba wymontowac zacisk, przeczyscic tloczek, nasmarowac i zmienic gumki (zestawy naprawcze gumek robi autofren). Ile moze kosztowac nie wiem, bo sam takie cos robie u siebie nie jest to skomplikowane. Warto zadbac takze o dzwigienki recznego, ktore sie lubia zapiekac - trzeba je rozruszac. Porownaj grubosc klockow z jednej i z drugiej strony auta. Jesli z jednej ze stron bedziesz mial wyraznie ciensze klocki masz odpowiedz w tym kole zapieka Ci sie tloczek. Moim zdaniem jednak warto przeczyscic oba zaciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hej mam dokładnie to samo - raz już ściagaliśmy z kumplem wszystkie zaciski i oglądaliśmy i wszystko było ok, wymieniłem tylko klocki przód bo były już zjechane. Teraz w sobote podniosłem na lewarku auto i wybadałem które to koło tak popiskuje i dziś po pracy ściągne zacisk i pooglądam przeczyszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej przeczyść prowadnice klocków, sprawdź stan zacisków - tzn czy tłoczki chodzą jak trzeba. Po demontażu oceń stan tarczy i klocków. Wszelkie wżery, nierówne ślady działania hamulców na tarczy kwalifikują tarczę do wymiany.

Hamulce z tyłu w N16 to pięta achillesowa tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po. Zacisk wyszczony i co sie okazało że w tłoczysku rowek nie pokrywał się z wypustką i źle klocek zbierał. Teraz wszystko nasmarowane, niestety tarcza jest do wymiany i przy okazji wymiany klocków musze wymienić również tarcze z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...