Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] Dudnienie na łuku i bicie przy hamowaniu


Gość zawisza_1410

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zawisza_1410

Witam. Od jakiegoś czasu pojawiło mi się coś w rodzaju dudnienia podczas jazdy. Przy wolnej jeździe na wprost jest ledwo słyszalne. Powyżej 50km/h jadąc zwłaszcza na łuku w prawo zaczyna być słyszalne wyraźnie w całym samochodzie. Im większa prędkość, tym głośniejsze i tym większa częstotliwość tego dudnienia. Bardzo wyraźnie słychać pow 100km/h jadąc na łuku w prawo. Dodatkowo przy ostrym wyhamowaniu z prędkości 130-140km/h trzęsie się kierownica niezależnie od kierunku jazdy. Objawy te pojawiły się mniej więcej w podobnym okresie czasu, ale nie jestem pewien, czy jednocześnie.

 

Kiedyś na bank tak się nie działo. Objawy pojawiły się jakiś czas po wymianie tylnych tarcz i tylnych klocków hamulcowych i w niedługim okresie również półośki lewej, jednak nie bezpośrednio po tych wymianach. Przy wymienianiu półośki pojawił się dodatkowo problem z osadzeniem półośki w przegubie zewnętrznym, gdyż nie wchodziła swobodnie jak jej poprzedniczka, ale na styk i musiałem jej pomóc drewnianym młotkiem. Czy mogłem tym uszkodzić przegub? Po wymianie półośki sprawdzałem na parkingu, przy maksymalnych skrętach nie było żadnych odgłosów.

 

Co to może być? Przegub? Łożyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawaiam przegub u mnie sie kiedys dzialo podobnie niby przy skretach ok i manszeta cała ale jak jechalem powyzej 70km/h to z lewej slychac bylo stukanie czegos przypominajacego stukanie w palstki - po wymianie przegubu ustało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zawisza_1410

No właśnie to nie jest takie typowe stukanie tylko, dudnienie, jakby koło było niewyważone, ale zmieniłem z zimówek na letnie i dalej to samo. Odgłos powiedzmy podobny do wirującej pralki zależny od obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego potrzebne 2(jeden najlepiej machanik) osoby, auto na lewarek najpierw z lewej strony, siadasz wrzucasz jedynkę i delikatnie rozpędzasz koło(drugie się samo zblokuje). Mechanik od razu zdiagnozuje co jest grane. Obstawiam łożysko tylko i wyłącznie, ewentualnie źle wyważone koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...