Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

dlaczego sportowe tłumiki sa takie głośne?


lukas
 Share

Recommended Posts

kiedyś przeczytałem takie stwierdzenie-że TŁUMIK SPORTOWY NIE MUSI ZNACZYĆ GŁOŚNY- a tu się okazuje że dosłownie jaki bym nie zamontował,lub ktoś sobie zamontował to zawsze jest uciążliwy podczas jazdy...czy nie ma skutecznej metody na wygłuszenie wydechu w jego wnętrzu- tak żeby osiągów nie hamować?

ULTER-porażka,MOTOWYDECH -fajne brzmienie,ale b.głośno,TOMALA-porażka...itd itp

 

WYŁĄCZMY Z TEGO TEMATU SILNIKI TURBO,BO TAM TURBINA SPORO WYCISZA-SKUPMY SIĘ NA n/a

Link to comment
Share on other sites

zrób tłumik w m-techu lub el-tecu przelotowo-komorowy lub komorowy i będzie cichutko

 

[ Dodano: Nie 28 Cze, 2009 13:51 ]

pełen przelot zawsze będzie głośny a im większa średnica tym głośniejszy

Link to comment
Share on other sites

MOTOWYDECH -fajne brzmienie,ale b.głośno

Ten co wziąłem od Ciebie do Maximy był jak dla mnie idealny :) i ci co ze mną jeździli też nie narzekali ;) jak bym miał go wziąść po raz drugi to bym go wziął :)

Link to comment
Share on other sites

wybacz PMW ale m tech robi głośne wydechy-dla mnie np bombla jest straszny,a EL tec też nie zawsze dobrze robotę wykona

 

a druga sprawa że mi chodzi o to dlaczego są głośne a nie kto robi cichszy czy głośniejszy..

 

a co do twojego tłumika JACAV6 to pewnie na 6 garach to ciszej jakoś pracują sportowe wydechy

Link to comment
Share on other sites

To że musi być głośny to mówią Ci którzy nie słyszeli wydechu z MG Motorsport. W innym topicu są zdjęcia mojego wydechu - pełen przelot 2,25'' i jest minimalnie głośniej niż w serii a dźwięk dużo lepszy.

Z tego co się orientuje można również u nich nabyć same tłumi dobrane pod dany silnik.

Link to comment
Share on other sites

To że musi być głośny to mówią Ci którzy nie słyszeli wydechu z MG Motorsport.

 

ja słyszałem 3 cale tej firmy w AUDI S2 z elektronicznie sterowaną motylkową przepustnicą w wydechu na jednym końcowym tłumiku... przy zamkniętej jak seria przy otwartej szatan :kosci:

Link to comment
Share on other sites

To że musi być głośny to mówią Ci którzy nie słyszeli wydechu z MG Motorsport.

 

ja słyszałem 3 cale tej firmy w AUDI S2 z elektronicznie sterowaną motylkową przepustnicą w wydechu na jednym końcowym tłumiku... przy zamkniętej jak seria przy otwartej szatan :kosci:

 

Na jednym to już nie może być cicho :D Dwa to minimum żeby dało się znieść :)

Link to comment
Share on other sites

u mnie w primerze wywaliłem tylko środkowy tłumik w celach testowych, został katalizator i jest kur...kie buczenie :P tzn bass na maksa. Dookoła domu fajnie się śmiga, ale na 120 km trase to nie polecam nikomu ;P Więc 2 x porządny przelotowy tłumik środkowy, może 1 koń stracisz a będziesz 100 zł do przodu na tabsach przeciwbólowych :)

Link to comment
Share on other sites

sportowy wydech nie musi znaczyc glosny-moj Apexi (dwa tlumiki, 3 calowy) mial 89dB przy 4 tys obrotow. Elmera na tej samej konfiguracji, ale z tego co pamietam na polskim wydechu byl zdecydowanie glosniejszy(nie pamietam wyniku). Zazwyczaj markowe wydechy maja fajny dzwiek, ale nie sa natarczliwe, niestety troche kosztuja.

Link to comment
Share on other sites

Na przelocie fi 63,5 od Coobcia ze srebrnej, czerwona na luzie mruczy, a od 2000 jest głośna do 3000 może z powodu braku amortyzacji rury, której drgania harmonicznie współpracuja z budą. Od 3000 do 4400 jest radocha dla ucha, ale jak się później faza załączy, to wiesz, że jedziesz :D I to jak...

Link to comment
Share on other sites

Bierz Remusa i tyle ! :)

 

ps.

jak dawałem w pi... to głośno, ale przyjemnie dla ucha, trasa przy prędkości 130/140 - nie narzekałem w ogóle i głowy mi nie urwało ;)

w połączeniu z V6 to się na 1-szy ogień nacieszyć nie mogłem i nie wysiadałem z auta przez długi czas :D - naprawdę pięknie to grało!!

(miałem to w 323f GT V6)

Link to comment
Share on other sites

Remus ma słabe przepływy, chyba że dydykowany do jakieś 3.0...

Jeszcze opcja jak chesz sobie coś tanio wydrutować to kabinować coś z wydechami od SUbaru, SAABA - mają fabrycznie fi 60mm i są ciche :)

 

PS. ew. zciągnąć coś z USA lub UK, w mojej almerze siedzi teraz 2" nierdzewny SCORPION i jest cieszej jak w serii - powaga :D

 

[ Dodano: Wto 30 Cze, 2009 10:59 ]

A i tak na szybko dodam że kalatizator dobrze wygłusza, warto jakiś sportowy stalowy zamiennik sobie zapodać i problemów z przeglądem nowyszych bryk mniej :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Odgrzewam kotleta.

 

Obecnie w swoje primerze P10 wycięty kat i zamontowany końcowy Ala mugen który okrutnie drze japę, nie długo będę musiał zrobić trasę 2.5tys/km więc koniecznie muszę zrobić coś z tym wydechem. No i moje pytanie?

 

1.Na co zamienić tego Ala mugena żeby w trasie się nie męczyć ,nie chcę całkowitej ciszy żebym chciał kupił bym oryginalny.

2.Chciał bym zamontować coś nie głośnego ale rasowego no i żeby przy okazji nie z mulic auta czyli coś luźniejszego od seryjnego tłumika skupiam się na końcowym z Maximy Saaba turbo ew. Omegi MV6.

 

Potrzebuje porady kogoś który robił już takie podmianki tłumików.

Link to comment
Share on other sites

Zawsze byłem i będę pod wrażeniem ludzi, którzy mają taki wydech że po 5 min czacha pęka, odrazu widać, że jeżdżą tym autem tylko po bułki ;)

Mi już przeszły głośne wydechy, i wolę ciszę, a pozatym wydawać tyle kasy tylko żeby dźwięk był lepszy ? No chyba, że ktoś robi porządnie dolot i wydech to może tam z kilka KM uzyska :D

Link to comment
Share on other sites

Odgrzewam kotleta.

 

Obecnie w swoje primerze P10 wycięty kat i zamontowany końcowy Ala mugen który okrutnie drze japę, nie długo będę musiał zrobić trasę 2.5tys/km więc koniecznie muszę zrobić coś z tym wydechem. No i moje pytanie?

 

1.Na co zamienić tego Ala mugena żeby w trasie się nie męczyć ,nie chcę całkowitej ciszy żebym chciał kupił bym oryginalny.

2.Chciał bym zamontować coś nie głośnego ale rasowego no i żeby przy okazji nie z mulic auta czyli coś luźniejszego od seryjnego tłumika skupiam się na końcowym z Maximy Saaba turbo ew. Omegi MV6.

 

Potrzebuje porady kogoś który robił już takie podmianki tłumików.

tak trasa ze sportowym wydechem to poprostu męczarnia--ostatnio zamontowałem tłumik z MAXIMY 3.0 v6--[choć roboty było dużo i tylko jeden warsztat w WAWIE sie podjoł-TOMALA ]--rasowo to nie brzmii ale do 150km/h nawet głosu nie podnoszężeby rozmawiać z pasażerem...

 

ps. z OMEGI mv6 nie da rady zamontować--ma podwójne wejście od strony początku ostatniego tłumika--a my mamy pojedyńcze--chyba za dużo rzeźby z tym by było

Link to comment
Share on other sites

tak trasa ze sportowym wydechem to poprostu męczarnia--ostatnio zamontowałem tłumik z MAXIMY 3.0 v6--[choć roboty było dużo i tylko jeden warsztat w WAWIE sie podjoł-TOMALA ]--rasowo to nie brzmii ale do 150km/h nawet głosu nie podnoszężeby rozmawiać z pasażerem...

 

ps. z OMEGI mv6 nie da rady zamontować--ma podwójne wejście od strony początku ostatniego tłumika--a my mamy pojedyńcze--chyba za dużo rzeźby z tym by było

Najlepszym, optymalnm wyjściem jest wstawienie kata spotowego(metalowego) i firmowego końcowego tłumika nie rodzimej firmy,będzie rasowo i optymalnie, oraz db będą w normie,koniecznie porządnie pospawane na jednakowym fi, ala mugeny i inne brzęczące wynalazki to przereklamowany bubel.

Link to comment
Share on other sites

Kolego chesz mocy i ciszę to najlepiej końcowy tłumik dać z maximy 3.0 i u jakiegoś magika od wydechów zrobić całość w oparciu na 52mm rurkach z MAXI, masz gwrancje ciszy i poprawy osiągów.

Link to comment
Share on other sites

Kolego chesz mocy i ciszę to najlepiej końcowy tłumik dać z maximy 3.0 i u jakiegoś magika od wydechów zrobić całość w oparciu na 52mm rurkach z MAXI, masz gwrancje ciszy i poprawy osiągów.

 

Tak też zrobię dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Poderwe temat do góry

Mam w P11 GT tłumik końcowy szczelny itd ale - ale wydaje mi sie że to nie jest tłumik z GT tylko jakiejś innej wersji silnikowej. Uważam tak bo:

1. Nie ma oryginalnego połączenia wydechu środkowego z końcowym - łączenia są obcięte i jest taka duża opaska zaciskowa jako ich łącznik.

2. Średnica wydechu środkowego jest kilka mm większa niż rura prowadząca do tłumika końcowego. Na tejże rurze tłumika końcowego przy mocowaniu jest rozszerzenie ale tylko przy samym mocowaniu z środkowym.

3. Przy różnych predkościach pojawiają sie buczenia - szczególnie powyżej 5krpm jak sie mocno przyciśnie.

 

Więc moje pytanie - warto bawić sie w zakładanie tłumika z maximy? Czy to dużo roboty? Czy mieści sie bez problemu czy osłonę trzeba rozklepać?

Z góry dzieki

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

 

Więc moje pytanie - warto bawić sie w zakładanie tłumika z maximy? Czy to dużo roboty? Czy mieści sie bez problemu czy osłonę trzeba rozklepać?

 

ponawiam to pytanie - mi też się tłumiczek po mału kończy i zastanawiam się nad wspawaniem końcowego właśnie od maximy dla poprawy osiągów bez agrotuningu. warto? Dużo roboty? Ile w przybliżeniu by to kosztowało?

Link to comment
Share on other sites

mam do sprzedania kompletny wydech do P11 2.0 razem z kolektorem Customowym, końcowy zawsze można inny założyć. Jak coś to PW :) Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...