Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana żarówki


SJP
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś z szanownych uzytkownikow T31 (jeśli to ma znaczenie to chodzi o bebechy komory silnika z silnikiem M9R) wymieniał już żarówkę światła mijania w lewym reflektorze?

Bo jak się przypatrzyłem to nie jest to chyba prosta sprawa i bez demontażu niektórych elementów (dolotu powietrza?) się nie obejdzie. Ale może sie mylę i jest jakiś prosty sposób, na który nie wpadłem.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałem w QQ z takim silnikiem (jest tak samo) niestety trzeba wymontować wlot powietrza (ok 1 min), zdiąc zaślepke lampy, obrucić żarówkę (niepamiętam w którą strone) wyjąć żarówkę z taką blaszką do mocowania i wypiąć z kostki, zamontować nową żarówke, wsadzić w lampe i przekręcić zamontować osłonkę i wlot powietrza, całkowity czas ok 5 min

Trzeba tylko pamiętać jak jest ustawiony ząbek żarówki (chyba H7) żeby potem nie było poblemu z zamontowaniem nowej.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki.

 

Z wymianą to pewnie dam sobie radę. chodzi mi właśnie o te dodatkowe demontaże. Bo w takim razie, na pierwszy rzut oka wygląda, że X-Trail`u bedzie tak samo (demontaż wlotu powietrza). I bez tego sie nie obejdzie.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie, wlot powietrza trzeba zdjąć,ale uwaga ostrożnie-pod spodem tej "rury"jest przyklejony zbiorniczek i można go łatwo urwać,a żarówki są H4 i nic nie trzeba kręcić-standard

 

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Faktycznie, wlot powietrza trzeba zdjąć,ale uwaga ostrożnie-pod spodem tej "rury"jest przyklejony zbiorniczek i można go łatwo urwać,a żarówki są H4 i nic nie trzeba kręcić-standard

 

Powodzenia

 

Na początku chciałbym się przywitać z okazji pierwszego postu na forum i od razu poprosić o pomoc.

 

Spotkał mnie dokładnie ten sam problem w X trailu T31 z 2007 - wymiana żarówki H4 w lewym reflektorze. Moje wątpliwości budzi demontaż wlotu powietrza. Od strony filtra nie ma problemu, natomiast przy "grillu" trzyma się na kilku spinkach/zatrzaskach. Mam prawie 100% pewność że nie da się ich wyrwać a później zamontować ponownie bez uszkodzenia. Jeśli jest na to jakiś patent to bardzo proszę o sugestie jak się zabrać za demontaż.

Z drugiej strony udaje mi się jakoś jakoś wcisnąć rękę bez demontażu wlotu powietrza, więc mam ogromną prośbę o dokładny opis wyjęcia żarówki. Po obserwacji wydaje mi się, że najpierw trzeba zdemontować złącze(kostkę), później zdjąć gumową zaślepkę a później dopiero żarówkę - dobrze myślę? Czy zdjęcie kostki to po prostu mocne szarpnięcie, czy są jakieś dźwignie/zatrzaski? Jak wygląda uchwyt żarówki? Jakieś sprężynujące druty, jak w większości innych samochodów? Nie chciałbym nic uszkodzić ani zgubić w komorze silnika a niestety szczegółów z zewnątrz nie widać.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

"Po obserwacji wydaje mi się, że najpierw trzeba zdemontować złącze(kostkę), później zdjąć gumową zaślepkę a później dopiero żarówkę - dobrze myślę? Czy zdjęcie kostki to po prostu mocne szarpnięcie, czy są jakieś dźwignie/zatrzaski? Jak wygląda uchwyt żarówki? Jakieś sprężynujące druty, jak w większości innych samochodów? Nie chciałbym nic uszkodzić ani zgubić w komorze silnika a niestety szczegółów z zewnątrz nie widać."   jest tak jak myślisz druciki trzeba wypiąć i kolejność też taka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Spinek wlotu powietrza nie uszkodzisz, wystarczy nożem podważyć środkową część spinki (grzybek) i same wyskoczą.

Edited by aabb
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Spinek wlotu powietrza nie uszkodzisz, wystarczy nożem podważyć środkową część spinki (grzybek) i same wyskoczą.

 Czyli każda spinka składa się z 2 elementów? Tego nie zauważyłem - popatrzę jutro jak to dokładnie wygląda. Jeśli faktycznie zdjęcie wlotu jest proste i bezpieczne to chyba będzie lepsza opcja niż wymiana żarówki "na ślepo".

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam to spinka składa się z gniazda i trzpienia wewnętrznego. Ten ostatni trzeba albo wykręcić i jak lekutko wyjdzie delikatnie szczypcami wyjąć wykręcając. Ale były też bez gwintu i wtedy się to delikatnie wyciąga do góry pamiętając, że trzpień kończy się kulką i ona w końcowej fazie może połamać gniazdo. Dlatego warto w ostatniej fazie przed wyjęciem trzpienia porozszerzać zęby gniazda delikatnie i wtedy dopiero wyjąć trzpień zupełnie do końca.

 

 

Jest masa ogólnie spinek. Te czarne są nissana do wlotu.

Na ślepo też wymienisz. W Meganie robiłem to przez otwór fabryczny (taka wyczystka) w nadkolu i to na ślepo. Da radę a za kolejnym razem coraz lepiej.

post-58920-0-27084400-1395090710_thumb.jpg

post-58920-0-49283000-1395090710_thumb.jpg

post-58920-0-83899600-1395090710_thumb.jpg

post-58920-0-37939900-1395090711_thumb.jpg

post-58920-0-05642500-1395090728_thumb.jpg

Edited by karibox1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Czyli każda spinka składa się z 2 elementów? Tego nie zauważyłem - popatrzę jutro jak to dokładnie wygląda. Jeśli faktycznie zdjęcie wlotu jest proste i bezpieczne to chyba będzie lepsza opcja niż wymiana żarówki "na ślepo".

 

Po wysunięciu trzpienia wewnętrznego (nie do końca, nadal zostaje w spince) można spokojnie spinkę zdemontować bez żadnych uszkodzeń. Trzeba tylko pilnować, aby nie wypadła z ręki i nie spadła na dół bo jest wtedy problem  :dribble: (osłona silnika od spodu).

 

Co do wymiany żarówki: trochę cierpliwości, ja wymieniłem lewą bez demontażu innych elementów, naprawdę :)

 

Pozdrawiam Kolegów.      

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

"Po wysunięciu trzpienia wewnętrznego (nie do końca, nadal zostaje w spince) można spokojnie spinkę zdemontować bez żadnych uszkodzeń"  Zgadza się ale często użytkownicy wyciągają sam trzpień zamiast całej spinki. I tu z pewnością pęknie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dziekuje wszystkim za pomoc. Nie spodziewalem sie takiego odzewu :)

Zarowka wymieniona. Zdecydowalem sie sprobowac z demontazem wlotu.

 

Jesli ktos szukałby instrukcji, to w moim przypadku (T31 2007) procedura wygladała tak:

1. Podwazenie trzpienia w spinkach (byl wciskany, nie wkrecany) tak, zeby trzpien byl luzny, ale pozostal w spince.

2. Podwazenie dolnej czesci spinki, powinno w miare lekko wyjsc, bez uszkodzenia.

3. Demontaż wlotu: podwazenie zatrzaskow mniej wiecej w polowie rury wlotu powietrza (miedzy grillem a filtrem) - to bylo dosc ciezko wyjac (zatrzaski są długie) i mam obawy ze z czasem jak plastik sie zestarzeje moze peknac.

4. Wyjecie kostki (wystarczy pociagnac)

5. Wyjecie gumowej osłony

6. Ściśnięcie dość mocno dwoma palcami 2 drucików, które powinny wyskoczyć z zatrzasków i uwolnić żarówkę.

7. Wymiana żarówki

i później z powrotem od pkt. 6 do 1 :) Przy montażu gumowej osłony trzeba sprawdzić czy pewni siedzi, żeby nie wpadła do komory silnika (tu miałem wątpliwości ;))

 

Następnym razem wyciągam spinki, ale nie wyjmuję wlotu powietrza - ręka się spokojnie zmieści i wydaje mi się, że można trochę czasu zaoszczędzić :)

Link to comment
Share on other sites

po wyjęciu spinek spokojnie można podnieść dolot bez wyciągania. A jeśli komu spada, to wyciągnąć bezproblemowo z obudowy filtra powietrza przy samym podszybiu - po drodze nie ma żadnych dodatkowych zatrzasków w połowie rury - wyciągasz cały dolot na długości od wlotu powietrza przy grillu aż po podszybie - jeden ruch, 3s roboty.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

przy okazaji jakie żaróweczki H4 do T31 polecacie ?

czy warto zainwestować w markowe ?

Link to comment
Share on other sites

są testy w autoświatach. Wygrywają głównie: osram, bosch, hella. W większości podstawek i mocy. Ja mam tungsram i nic się nie dzieje i świecą wystarczająco. Jeśli chodzi o xenon to markowe warto ale ja miałem podrabiane philipsy chińskie i zanim się zorientowałem minęły 2 lata. Większy problem sprawiało mi samopoziomowanie niż żarówki.

Edited by karibox1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

T 31, 2013r., po lifcie. Przy lewym reflektorze należy zdemontować dolot powietrza (3 spinki na grillu, a rurę trzeba po prostu wyjąć lekko okręcając), odkręcić dekiel lampy, wykręcić żarówkę i montować nową. Przy prawym - trzeba zdemontować wlew spryskiwaczy (jest wciskany, więc delikatnie można go wyciągnąć) - dalej analogicznie jak wyżej, z tym że dostęp jest ciaśniejszy niż przy lewym. Robiłem to po raz pierwszy - całość to około 10 min pracy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...