Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

1.5 dci - problem - zapalające się kontrolki silnika


Guest silverpl

Recommended Posts

Guest silverpl

Do moich problemów ze startem dołączył się nowy kłopot, mianowicie w trasie co ok 20 -30km zapala się kontrolka silnika. Trzeba się zatrzymać, otworzyć bagażnik lub pokrywę silnika i odpalić auto, po chwili kontrolka gaśnie ( jeśli nie wyłączy się auta i nie otworzy bagażnika lub pokrywy silnika, pali się nadal). Nie mam zielonego pojęcia co może być tego przyczyną - i dlaczego kontrolka gaśnie kiedy robię tak jak napisałem (testowałem, bo to działało na opisywany tu już problem ze startem).

 

W wtorek oddałem auto do serwisu w Krakowie, czas oczekiwania na diagnozę (nie wiem ile potrwa naprawa) do poniedziałku ... . Powiem Wam, szok, auto mam od marca, przejechałem niecałe 7000km. Zaczynam pluć sobie w brodę że zdecydowałem się na wpół francuski samochód ;) - a myślałem o nowym avensisie albo o outlanderze, ale żona się uparła na nissana że taki ładny :027: :036:

Link to comment
Share on other sites

Jak wpadłeś na pomysł, że kontrolka silnika może mieć coś wspólnego z otwarciem maski lub klapy bagażnika ?

 

Jaki masz alarm w samochodzie - Cobrę ??

Link to comment
Share on other sites

Guest silverpl
Jak wpadłeś na pomysł, że kontrolka silnika może mieć coś wspólnego z otwarciem maski lub klapy bagażnika ?

 

Jaki masz alarm w samochodzie - Cobrę ??

 

Chyba mam Cobrę - tak mi się wydaje - w tym momencie nie mam jak sprawdzić, ale po powrocie do doku zerknę do książki, jest tam plastikowa karta od alarmu i pewnie tam jest to napisane.

 

Jak wpadłem na pomysł z kontrolką i maską/klapą? po prostu jak się zapaliła po raz pierwszy, zatrzymałem się na poboczu żeby popatrzeć pod maskę tak profilaktycznie, a potem próbowałem odpalić auto - i zadziałało. Poza tym bardzo podobnie było kiedy nie mogłem wcale odpalić auta (ten problem z rozrusznikiem) - otwarcie i zamknięcie klapy silnika lub bagażnika pomagało. Wiem że to brzmi dość idiotycznie, ale tak to wygląda ... :|

Link to comment
Share on other sites

silverpl: z tego co opisujesz czuję w kościach, że duże prawdopodobieństwo leży po stronie alarmu / immobilizer'a...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest pepe_aso_honda

generalnie najczesciej problemy pojawiajace sie w nowych samochodach pochodza od dokladanej elektroniki w aucie,usterka np modulu alarmu,niechlujny lub wadliwy montaz alarmu lub dodatkowego urzadzenia..ale kody bledow silnika beda po podpiecu kompa i na wydruku z kompa..

Link to comment
Share on other sites

Guest silverpl

Sprawa się wyjaśniła (przynajmniej częściowo - nie wiem czy to ma wpływ na odpalanie auta, ale pewnie ma na kontrolkę engine.

Ponieważ auto zaczęło bardzo kopcić, silnik jakby stracił na mocy i zwiększyło się spalanie, no i oczywiście nadal zapalała się kontrolka, auto poszło znów do serwisu. Początkowo podejrzewali coś z zaworem EDG (tak się to nazywa ?) , ale dokładne oględziny ujawniły bardzo ciekawą usterkę. Okazało się, że jakieś małe zwierze (prawdopodobnie kuna) uszkodziło gumowy przewód którym idzie powietrze z turbosprężarki. Dziura była trudna do zlokalizowania, bo trochę od spodu, ale generalnie taka że można włożyć palec do środka (dziura ewidentnie wygryziona, dodatkowo ślady małych zębów na około).

Właściwie to może tłumaczyć objawy o których pisałem wyżej. Kiedy auto było w serwisie po raz pierwszy, odczytali jakieś błędy z czujników w układzie wydechowym, więc może kontrolka jest efektem nieprawidłowego działania całego silnika ( niewystarczająca ilość powietrza więc źle dobrana mieszanka -> kopcenie i utrata mocy itp).

 

Jeśli okaże się że to jest przyczyna wszystkich problemów, to odszczekam moje zarzuty co do nissana - w sumie mogło się przytrafić w każdym jednym samochodzie :)

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...