Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Czy płyny do chłodnic można mieszać?


Guest Stranger
 Share

Recommended Posts

Guest Stranger

Dziś zauważyłem, że poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym mam nieco poniżej minimum. Podjechałem na stację benzynową, wziąłem do ręki pierwszy z brzegu płyn i pytam pana czy to można mieszać. On odparł, że nie zaleca się tego robić. Wziąłem do ręki kilka innych butelek i na żadnej nie pisało, żeby nie mieszać. Na jednej tylko stało napisane, że w przypadku ubytków uzupełniać wodą destylowaną.

A ja bym wolał wlać jakiegoś płynu, a nie wody. Co Wy na to? Wolno to mieszać, czy nie?

Link to comment
Share on other sites

Guest Cysio

zasada jest prosta

miesza sie jezeli kolor jest ten sam

 

wiadomo: rozowy to borygo (najtanszy shit)

niebieski to petrygo badz inne na tej samej bazie

i zielone to typowe do alu chlodnic

Link to comment
Share on other sites

Guest dante79

Można mieszac, ale nie wszystkie na każdym płynie powinno być napisane czy miesza sie z innymi czy nie? Tak, że nie ma problemu 8)

Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie można mieszać i nic się nie stanie.

Problemem jest taki, że najtańsze płyny powodują szybszą korozję chłodnic. Według nie najlepiej stosować markowe koncentraty i rozcieńczać wodą destylowaną, no i wymieniać przynajmniej raz na dwa lata, najlepiej co roku.

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76

nie wszystkie sie mieszaja. mozesz zrobic zupe koloru sraczki i bedziesz musial caly spuszczac i lac nowy. jesli nie wiesz co masz wlane, to kieruj sie chociaz kolorem :?

Link to comment
Share on other sites

Guest sonar

Generalnie płyny produkowane sa na bazie glikolu etylowego i glikolu propylenowego tych płynów nie wolno mieszać. Płyny produkowane na tej samej bazie są mieszalne. Zawsze na naklejce jest napisany skład

Link to comment
Share on other sites

Kurcze, a ja mieszałem te kolory w zależności od dostępności i nic się nie działo... :? Sprawdzę jutro w robocie i zapytam naszego chemika :-D

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
Generalnie płyny produkowane sa na bazie glikolu etylowego i glikolu propylenowego tych płynów nie wolno mieszać. Płyny produkowane na tej samej bazie są mieszalne. Zawsze na naklejce jest napisany skład

 

Super, szkoda tylko że na tym wlanym nie ma już naklejki :shock:

Zrobiłem test kolorów. Miałem jakiś zielono-niebieski. Kupiłem taki o podobnym kolorze i wlałem. Na razie nie eksplodował więc chyba jest ok ;)

 

A tak gwoli ścisłości. Czym grozi wymieszanie dwóch całkowicie innych płynów?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Minus

kolor nie ma znaczenia tylko baza na jakiej zrobiono płyn. może być na bazie glikolu etylenowego lub propylenowego. i to jest ważne a kolor to tylko dodatki. jak w oranżadzie może być żółta i czerwona hehe.

Link to comment
Share on other sites

Guest darecki
zasada jest prosta

miesza sie jezeli kolor jest ten sam

 

wiadomo: rozowy to borygo (najtanszy shit)

niebieski to petrygo badz inne na tej samej bazie

i zielone to typowe do alu chlodnic

 

Rozowy jest też płyn stosowany w grupie VW audi itd, nazywa sie G12.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

a ja do vw, w ktorym byl wlasnie ten rozowy dolalem niebieskiego paraflu i bylo dobrze przez rok........az sie wczoraj zagotowal. ale to napewno nie bylo przyczyna.

zreszta juz raz sie kiedys zagotowal i to wcale nie w upalny dzien i nie w korku. ale wystygl i bylo ok.

a teraz kilka dni temu znowu sie zagrzal. akurat bylem kolo leader price'a i kupilem wode destylowana. wlalem. nie zdazylem przejechac 500 m i znowu to samo.

co moze byc przyczyna??

pompa wody?

moze termostat???

 

sory, ze sie tak wcialem nie w temat.

 

p.s. dotyczy VW Polo 97 rok.

Link to comment
Share on other sites

ja bym stawiał na termostat potem na pompe... ale to testy pokażą... no i jeszcze zobacz włącznik termiczny.... no i czy włącza wentylatory.... co do płynów to dolewka nic nie zrobi ( złego) któregokolwiek..... ale mamy ALU chłodnice to stosujmy płyn do alu ( coby korozja nic nie zjadła) ja mam koncentrat bardo słabo rozcieńczony :) .... i w razie W moge dolać destylki... pozdr....

Link to comment
Share on other sites

Guest sonar
a ja do vw, w ktorym byl wlasnie ten rozowy dolalem niebieskiego paraflu i bylo dobrze przez rok........az sie wczoraj zagotowal. ale to napewno nie bylo przyczyna.

zreszta juz raz sie kiedys zagotowal i to wcale nie w upalny dzien i nie w korku. ale wystygl i bylo ok.

a teraz kilka dni temu znowu sie zagrzal. akurat bylem kolo leader price'a i kupilem wode destylowana. wlalem. nie zdazylem przejechac 500 m i znowu to samo.

co moze byc przyczyna??

pompa wody?

moze termostat???

 

sory, ze sie tak wcialem nie w temat.

 

p.s. dotyczy VW Polo 97 rok.

Na 100% termostat. Poprostu się zacina.

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

tak tez mi powiedzial kolega mechanik specjalizujacy sie w vw i audi. zreszta, ze z termostatem jest cos nie tak to juz wiem od dawna. zima silnik nigdy nie osiaga prawidlowej temperatury, chocbym nie wiem ile jezdzil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...