Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chyba awaria-dziwne zachowanie KME,losowe przelaczanie na PB


Gość Majki_Wawa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Majki_Wawa

Witam Was Forumowicze(i forumowiczki)

 

Od okolo miesiąca borykam sie z problemem dotyczacym mojej instalacji. Na poczatek moze napisze iz jest to instalacja KME ze sterownikiem akme,reduktor to chyba silver ale pewien nie jestem i wtryski czerwone(ale nie wiem jakiego producenta). A teraz do rzeczy,gdy odpalam autko i jezdze nim po miescie wszystko jest praktycznie ok,przelacza sie z pb na lpg,nie dlawi,jedzie normalnie i nie czuc spadku mocy.Jednak po przejezdzeniu dluzszego odcinka,rozpedzeniu autka do 100 km/h na kilka chwil i wyhamowaniu instalacja zglasza...brak gazu,kontrolki na sterowniku w kabinie (te zielone) gasna jedna po drugiej,zapala sie czerwona i piszczy.Dzieje sie to czesciej wtedy gdy ruszam z miejsca. Dzis takze na postoju sprawdzqalem-dodawalem gazu,odpuszczalem,i raz na jakis czas efekt byl ten sam co opisany powyzej. Sytuacja ta o dziwo nie dzieje sie wieczorami(sic!). Jakis tydzien temu bylem w EGP na regulacji i wymianie filtrow od gaziku,przez okolo tydzien wszystko potem bylo ok.Jednak problem znow powrocil :(.Obecnie zastanawiam sie nad dwoma rzeczami: redutkor sie konczy lub jest zasyfiony i wymaga przeczyszczenia(podczas regulacji wyszlo iz cisnienie bylo 0,8 bara,zostalo podkrecone do poziomu 1.0),czy moze przyczyny szukac w jakosci gazu?(przez ten tydzien gdy bylo ok,tankowalem na innej stacji - na BP,sytuiacja powtorzyla sie po zatankowaniu znow na shellu na ktorym autko jezdzi od dwoch lat- zbieg okolicznosci?) .Prosze pomozcie lub poleccie mi kogos kto moze to zdiagnozowac. W EGP nie chca czyscic reduktora,tylko wymiana wchodzi w gre za 600 zl :(.

 

Z gory dzieki za wszelka pomoc

 

p.s na benzynce autko smiga bez problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

typowy objaw brudnego parownika lub nieprawidłowej głowicy.

Podjedź do kogoś kto może odczytać kody błędów ze sterownika.

Jeżeli jest to niskie ciśnienie (a wtedy będą gasną kontrolki i przełączać się na benkę) to czeka cię czyszczenie parownika z wymianą membrany i uszczelniaczy oraz wymiana głowicy (defekt fabryczny KME Silver).

 

Ewentualnie może być jeszcze padnięty sterownik lub wtryskiwacze, ale zacząłbym od jak powyużej.

Przynajmniej u mnie się sprawdziło (identyczne objawy, leczenie opisałęm :-) )

 

Napisz ile masz przejechane, to powinno być po jakimś 40-50 tysi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa

No instalka ma przejechane jakies 60000 km.Wiec to by sie zgadzalo.Dziwi mnie tylko ze po wymianie filtrow bylo ok przez tydzien.Mowisz o czyszczeniu reduktora,tak?dzwonilem do dwoch warsztatow i w sumie tez o tym.Jednak sen z powiek mi spedza fakt co to jeszcze moze byc,map sensor?zawor?kiepski gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

u mnie było podobnie tylko inna instalka, przy obciążeniach piszczenie że brak gazu, sprawdziłem najpierw dolny próg ciśnienia przy którym ma się przełączać na benzynę ale było ustawione dobrze, drugi w kolejności był parownik, kupiłem zestaw naprawczy, oczyściłem parownik, wymieniłem membrany ale problem nie ustąpił, więc trzeba było zająć się czujnikiem ciśnienia gazu i dopiero wtedy problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa

Ok., czujnik, czyli macie na myśli map sensor? Też mi to przyszło do głowy. Jednak dziwi mnie fakt że po wymianie filtrów i podkręceniu śrubki na reduktorze celem poprawienia ciśnienia wszystko chodziło jak w zegarku. Wczoraj stojąc w miejscu zaobserwowałem, że przełączenie na gaz jest poprzedzone tak jakby chwilowym brakiem mocy( dodając gazu wskazówka obrotomierza na sekundę staje w miejscu lub opada) i po tym przełącza mi na benzynę. Wciśnięcie jednak na sterowniku przycisku G ,bez problemu przywraca prace na lpg. Dzwoniłem do dwóch warsztatów wczoraj i nie wiedzą co to może być. Najgorsze jest to że będąc u jednego z gazowników problem w ogóle się nie objawił gdy centralka była podpięta do komputera, a to uniemożliwiało zdiagnozowanie problemu. Proponowali czyszczenie reduktora, myślicie że od tego zacząć? Czy od map sensora? Ciekawe ile kasy w to włożę, ech.

 

A i pytanie, czy filtr powietrza może mieć na to wpływ?dawno nie był wymieniany ale nie wygląda na zabrudzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

filtr powietrza nie powinien mieć wpływu chociaż różne anomalie się zdarzają, czyszczenie reduktora możesz chyba samemu zrobić, koszt nowych membran to 60-90zł nie więcej i jeszcze żeby usunąć syf ze środka idealnie sprawdza się preparat do czyszczenia gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa

A wiec wiekszosc glosow przewaza za reduktorem. No to jutro poszukiwania warsztatu trzeba zaczac, ktory jest w stanie to oczyscic lub zregenerowac.

 

Listwa wtryskow,to takie czerwone,cykajace cudenko -ale nie znam producenta. Jednak mysle ze to mozna pominac,nie wykazuja objawow przelewania.

 

Wczoraj,przejechalem odcinek od pl.zawiszy do reduty,srednia predkosc 80 - 100 km/h i na rondzie sie musialem zatrzymac,czerwone swiatlo bylo. Zmiana na zielone,ja ruszam,a on znowu pisk pusta butla i jazda na benzynie,nacisnolem g i wrocilo bez problemu na lpg :// ...co jest grane,kurcze..... za tydzien na wakacje jade,przede mna 500 km i strach....

 

Znacie jakis warsztat w wawie oprocz egp ktory solidnie mi sie zajmie tym reduktorem silver?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa

Bylem dzis w 4 warsztatach.Nikt nie umie tego zdiagnozowac.Najchetniej to by wszystko po pokolei wymieniali az znajda problem,reduktor,map sensor,komputer,zawor przy reduktoreze. Wiem tylko tyle iz po dluzszej szybckiej jezdzie,po zatrzymaniu i probie ruszenia zrzuca na pb.Dzieke sie to tylko jak autko sie rozgrzeje.Mam juz dosc.Ja chce tylko zeby to znow dzialalo dobrze jak przez ost 3 lata :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja bym obstawiał reduktor ale chyba bym nie naprawiał tylko kupił inny (i nie KME).

Kupiłbym jakiś może tomasetto o odpowiedniej mocy.

Najlepiej podpiąć kompa i pojeździć z włączoną funkcją "oscyloskop".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...