Gość jaano Opublikowano 19 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 Czeka mnie wlasnie zrobienie rozrzadu w P11 '98 2,0 TD - czy macie jakies uwagi co do jego ustawienia? jakies dane z ksiazki serwisowej?? oczywiscie nie odwiedze serwisu w tym celu jedynie warsztat u kuzyna, ktory robi wiele aut, ale Primere tylko moja wiec prosze o kjakie kolwiek uwagi!! pozdrawiam janusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 19 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 Z tego co pamieta, to diselek w P10 i w P11 jest taki sam, za to rozni sie tylko tym, ze w P11 jest inny od glowicy w gore i ma turbo. Dobra i jedyna rada, to musisz idealnie ustawic rozrzad, bo te silniki sa bardzo uczulone na zle ustawienie rozrzadu.Z tego co mi wiadomo, to przesuniecie o jeden zabek do tylu moze uszkodzic caly silnik, zas jeden zabek do przodu, to nic nie powinno sie stac. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 19 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 robilem wczesniej wymiane paska na pompie oleju/paliwa ale udalo nam sie po dosc dlugim kombinowaniu i blokowaniu kola w odpowiednim miejscu - otwor - czy jest cos podobnie w rozrzadzie????? jakby ktos mial jakis schemat (lub link) to bylbym B. wdzieczny!! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 20 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2005 W zwyklym dieselku czyli w tym w P10 bez turbo, to znaki zeby ustawic rozrzad sa na kole od pompy.Wniosek z tego zeby wymienic rozrzad i tak trzeba przynajmniej rozebrac oslone paska pompy.Najlepiej, to odkrec wszystko, ustaw na swoje znaki i po klopocie. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 22 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 ja sie dołączam do problemu bo mnie w tygodniu czeka wymniana rozrządu i do tego jeszcze 2 uszczelniacze (rozrząd i wał) napisz jak zablokowałeś koła od strony pompy ps. w instrukcji nic nie pisze aby blokowac pamietaj aby przed uruchomieniem na sucho przekrecić z 3 x wałem ps2. a zablokowac ja i tak musze bo nie odkrece koła przyrorzadzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 22 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 Co Wy chcecie blokowac :?: :?: :?: :?: :?: Przy wymianie rozrzadu nic sie nie blokuje.Trzeba napierw okrecic kolo pasowe, ale nie dokonc, jak sie jeszcze trzyma, to ustawic na znaki i mozna je zdjac.nastepnie zmieniamy rolki,napinacze,paski i nic nie powinno sie nam przekrecic.Ja jak robilem, to nic nie blokowalem i jest wszystko ok.Rozrzad mam ustawiony idealnie. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 22 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 tak w innach autach jest zalecena blokowanie nie wiem jak w primerach koło trzeba całkiem zdjąć bo znaki są na kole zebatym wału gdzie przychodzi pasek ale to nie problem jest klin i inaczej nie wejdzie a napinacz dżodżo napinałeś kluczem dynamometrycznym czy wystarczy "na oko" wiem że jak za mocno jest napiety pasek to może strzelicz kumplowi w oplu tak podkrecili chyba na maksa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 22 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 Na oko napinałem.Pasek powinien byc napiety tak aby maksymalnie i z niewielka sila dal sie wykrecic o 90 stopni.Lapiesz go palcami i skrecasz, jesli skreci sie o 90 stopni i dalej juz sie skreca z wiekszym oporem (praktycznie dalej nie chce sie przkrecic), to wiecej go nie napinaj. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 22 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 A co do blokowania, to jest zalecane aby przy odkrecaniu kola zamachowego jak uderzasz w klucz lub jak pneumatem odkrecasz nie przeskoczyl pasek.Tylko po to jest zalecane zblokowanie silnika. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 mysmy blokowali kolo od pompy (wymienilem wtedy tylko pasek i napinacz od niej - zatarl sie napinacz i stanal w miejscu, pasek jezdzil po nim i omalo sie nie zaczal palic - smierdzialo palona guma, ale myslalem ze to ktos gumiaki pali )) - przejechalem jeszcze troche i dopiero sie kaplem ze to spod maski), wiec blokowalismy kolo pompy zeby jej nie przestawic - jest otwor na kole (wiekszy) i w bloku mniejszy dzieki za odpowiedzi juz duzo siedowiedzialem!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 czyli jeżeli zdejme drugą pokrywkę przy pompie i zablokuje srubą .... (Jaann... to była M8 może ?- musze przygotować) ... to nie bedzie sie także kręcik kółko górne od strony paska rozrządu - jeżeli oczywicie zablokuje sie w tym miejscu co potrzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Nie rozumiem po co blokowac, jak tam sa znaki do ustawienia.A jesli zablokujesz, to napewno kolko od strony paska rozrzadu nie bedzie sie ruszac, bo obydwa kolka sa na jednym walku. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Dżodżo ja musze zablokowac po to aby zdjąć te kółko (wymieniajac uszczelniacz) przytrzymac lub coś innego wykombinowac byłoby trudno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Dżodżo ja musze zablokowac po to aby zdjąć te kółko(wymieniajac uszczelniacz) przytrzymac lub coś innego wykombinowac byłoby trudno Aha.No to teraz rozumiem. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 24 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2005 z tym otworem jest tak ze moj kuzyn musial pokombinowac z blokowaniem, wkladal rurke w klucz nasadkowy - oba otwory sa innej srednicy (ciekawe poco) jedynie scentralizowane, dokladnie nie pamietam, zrobil to jakos odruchowo czy automatycznie jak kto woli , wszystko bylo zblokowane oczywiscie przy ustawieniach na znakach kola pasowego (pompa nie ma takich ustawien, wiec chyba poto sie ja blokuje, zeby nie przestawic wtrysku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 24 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2005 Na pompie sa wlasnie znaki.Zeby ustawic dobrze rozrzad, to musisz ustawic znaki na pompie.Jesli dobrze pamietam i sie nie myle, to tak wlasnie jest. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 25 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2005 ale z tego co pamietam znaki byly jedynie na kole pompy i drugim kole, ale na obudowie nic nie bylo, wiec trudno ustawiac znak do... ??? pionu ???, jedyne co pasowalo to znaki na kole pasowym, wiec jedynie zablokowanie dawalo rezultat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 25 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2005 Kurcza juz nie pamietam dokladnie, ale jak znaki sa na kole to i musza byc na obudowie.Po co roili by znaki na kole jesli nie zrobiliby na obudowie.Mijaloby sie to z celem, tak wiec na obudowie tez musza byc. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.