Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Jaki zapłon?


Jerzy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam zamiar ustawić kąt zapłonu dla Micry K10 92r, poj 1.2 z katalizatorem, ale dla benzyny. Byłem u 3 mechaników i każdy mówił mi o innym kącie wyprzedzenia-w przedziale od 5 do 15 stopni. Jaka jest prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 stopni przed górnym punktem zwrotnym ( z odpiętym i zaślepionym wężykiem mapsensora lub podciśnieniowego przyspieszacza)zależy czy zapłon halotronowy czy na transoptorze ;)

b664efa34c918709med.jpg

Jerzy ,odpisałem Ci na ten temat w "KNM"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 stopni przed górnym punktem zwrotnym ( z odpiętym i zaślepionym wężykiem mapsensora lub podciśnieniowego przyspieszacza)zależy czy zapłon halotronowy czy na transoptorze ;)

b664efa34c918709med.jpg

Jerzy ,odpisałem Ci na ten temat w "KNM"

Tak to prawda.Odpowiedż uważnie przeczytałem.Dopiero przy pomocy wikipedii trochę zrozumiałem co to jest "HALO...." i "Trans..."

Myślę,że moja babcia k10 tego nie ma.Aparat zapłonowy posiada zwykły palec i kopółkę.Widocznie jestem trudnym przypadkiem i nadal nie mam pewności jaki jest ten KĄT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzy,powiedz tylko ile przewodów odchodzi spod aparatu zapłonowego?

Kopułkę i palec miały wszystkie.

Jeśli masz podłączony jeden przewód cienki i to masz zwykłe platynki.

Jeśli odchodzi kostka z dwoma przewodami to indukcyjny (halotron)

A jeśli kostka z czterema przewodami i w dodatku na aparacie nie ma puszki podciśnieniowego przyspieszacza to wtedy jest transoptor,

a podciśnienie jest podłączone do mapsensora na ścianie grodziowej.

Odłączasz wężyk od mapsensora lub od puszki przyspieszacza i zaślepiasz go,żeby nie ciągnoł fałszywego powietrza.

Wyprzedzenie na wolnych powinno być w granicach 50 +/- 1 przed ZZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzy,powiedz tylko ile przewodów odchodzi spod aparatu zapłonowego?

Kopułkę i palec miały wszystkie.

Jeśli masz podłączony jeden przewód cienki i to masz zwykłe platynki.

Jeśli odchodzi kostka z dwoma przewodami to indukcyjny (halotron)

A jeśli kostka z czterema przewodami i w dodatku na aparacie nie ma puszki podciśnieniowego przyspieszacza to wtedy jest transoptor,

a podciśnienie jest podłączone do mapsensora na ścianie grodziowej.

Odłączasz wężyk od mapsensora lub od puszki przyspieszacza i zaślepiasz go,żeby nie ciągnoł fałszywego powietrza.

Wyprzedzenie na wolnych powinno być w granicach 50 +/- 1 przed ZZ

 

W tej chwili wróciłem z garażu i ustaliłem, że do aparatu dochodzą 4 przewody. Na aparacie nie ma żadnej puszki. Serdecznie dzękuje za wszystko. Mechanikowi podpowiem,a by postompiłtak jak Pan napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alfa jak masz jeszcze te aparaty zaplonowe co mi kiedys wyslales ich opis to wklej to tu jak masz czas ;) mi te foteczki przeokropnie pomogly w ustaleniu tozsamosci aparatu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alfa jak masz jeszcze te aparaty zaplonowe co mi kiedys wyslales ich opis to wklej to tu jak masz czas ;) mi te foteczki przeokropnie pomogly w ustaleniu tozsamosci aparatu :)

Racja borciuch,mówisz i masz :D

 

1f35c93599225146.jpg

89cdc6b35df1493emed.jpg

4c213c62046d3436med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki wg Was jest najlepszy? Jakieś plusy albo minusy każdego z nich?

Platyny ze względu na prostotę :(

indukcyjny ze względu na bezobsługowość :huh:

a,transoptor ze względu na precyzję :blink: ,ale do niego potrzebny jest sterownik zapłonu i mapsensor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na prostotę mówisz, właśnie za to kocham moją Micrę (przed liftem oczywiście :)) :):)

Dzięki Tobie wiem, że mam platynki, stawiam piwo! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na prostotę mówisz, właśnie za to kocham moją Micrę (przed liftem oczywiście :) ) :) :)

Dzięki Tobie wiem, że mam platynki, stawiam piwo! :D

 

przed liftem 1.2 :P swapik byl ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiał być bo 1,2 po 89' wskoczył razem z liftem :unsure:

 

Haha no to teraz wiadomo czemu na klapie mam GL xD

ale z drugiej strony nie mam takiego elektronicznego czegoś na wlocie powietrza i takiego kwadratowego pudełka przy gaźniku :/

Edytowane przez wronek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli masz 1.0.. tzn juz nie masz gl na klapie bo chyba miales banie no nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...