Jerzy Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 Witam. Mam zamiar ustawić kąt zapłonu dla Micry K10 92r, poj 1.2 z katalizatorem, ale dla benzyny. Byłem u 3 mechaników i każdy mówił mi o innym kącie wyprzedzenia-w przedziale od 5 do 15 stopni. Jaka jest prawda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 5 stopni przed górnym punktem zwrotnym ( z odpiętym i zaślepionym wężykiem mapsensora lub podciśnieniowego przyspieszacza)zależy czy zapłon halotronowy czy na transoptorze Jerzy ,odpisałem Ci na ten temat w "KNM" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Posted July 19, 2009 Author Share Posted July 19, 2009 5 stopni przed górnym punktem zwrotnym ( z odpiętym i zaślepionym wężykiem mapsensora lub podciśnieniowego przyspieszacza)zależy czy zapłon halotronowy czy na transoptorze Jerzy ,odpisałem Ci na ten temat w "KNM" Tak to prawda.Odpowiedż uważnie przeczytałem.Dopiero przy pomocy wikipedii trochę zrozumiałem co to jest "HALO...." i "Trans..." Myślę,że moja babcia k10 tego nie ma.Aparat zapłonowy posiada zwykły palec i kopółkę.Widocznie jestem trudnym przypadkiem i nadal nie mam pewności jaki jest ten KĄT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 Jerzy,powiedz tylko ile przewodów odchodzi spod aparatu zapłonowego? Kopułkę i palec miały wszystkie. Jeśli masz podłączony jeden przewód cienki i to masz zwykłe platynki. Jeśli odchodzi kostka z dwoma przewodami to indukcyjny (halotron) A jeśli kostka z czterema przewodami i w dodatku na aparacie nie ma puszki podciśnieniowego przyspieszacza to wtedy jest transoptor, a podciśnienie jest podłączone do mapsensora na ścianie grodziowej. Odłączasz wężyk od mapsensora lub od puszki przyspieszacza i zaślepiasz go,żeby nie ciągnoł fałszywego powietrza. Wyprzedzenie na wolnych powinno być w granicach 50 +/- 1 przed ZZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerzy Posted July 19, 2009 Author Share Posted July 19, 2009 Jerzy,powiedz tylko ile przewodów odchodzi spod aparatu zapłonowego? Kopułkę i palec miały wszystkie. Jeśli masz podłączony jeden przewód cienki i to masz zwykłe platynki. Jeśli odchodzi kostka z dwoma przewodami to indukcyjny (halotron) A jeśli kostka z czterema przewodami i w dodatku na aparacie nie ma puszki podciśnieniowego przyspieszacza to wtedy jest transoptor, a podciśnienie jest podłączone do mapsensora na ścianie grodziowej. Odłączasz wężyk od mapsensora lub od puszki przyspieszacza i zaślepiasz go,żeby nie ciągnoł fałszywego powietrza. Wyprzedzenie na wolnych powinno być w granicach 50 +/- 1 przed ZZ W tej chwili wróciłem z garażu i ustaliłem, że do aparatu dochodzą 4 przewody. Na aparacie nie ma żadnej puszki. Serdecznie dzękuje za wszystko. Mechanikowi podpowiem,a by postompiłtak jak Pan napisał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 alfa jak masz jeszcze te aparaty zaplonowe co mi kiedys wyslales ich opis to wklej to tu jak masz czas mi te foteczki przeokropnie pomogly w ustaleniu tozsamosci aparatu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 alfa jak masz jeszcze te aparaty zaplonowe co mi kiedys wyslales ich opis to wklej to tu jak masz czas mi te foteczki przeokropnie pomogly w ustaleniu tozsamosci aparatu Racja borciuch,mówisz i masz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 i o to chodzilo teraz to kazdy zlokalizuje swoj typ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wronek89 Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 A jaki wg Was jest najlepszy? Jakieś plusy albo minusy każdego z nich? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 A jaki wg Was jest najlepszy? Jakieś plusy albo minusy każdego z nich? Platyny ze względu na prostotę indukcyjny ze względu na bezobsługowość a,transoptor ze względu na precyzję ,ale do niego potrzebny jest sterownik zapłonu i mapsensor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wronek89 Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Ze względu na prostotę mówisz, właśnie za to kocham moją Micrę (przed liftem oczywiście ) :) Dzięki Tobie wiem, że mam platynki, stawiam piwo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Ze względu na prostotę mówisz, właśnie za to kocham moją Micrę (przed liftem oczywiście ) :) Dzięki Tobie wiem, że mam platynki, stawiam piwo! przed liftem 1.2 swapik byl ;P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 przed liftem 1.2 swapik byl ;P Musiał być bo 1,2 po 89' wskoczył razem z liftem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wronek89 Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 (edited) Musiał być bo 1,2 po 89' wskoczył razem z liftem Haha no to teraz wiadomo czemu na klapie mam GL xD ale z drugiej strony nie mam takiego elektronicznego czegoś na wlocie powietrza i takiego kwadratowego pudełka przy gaźniku :/ Edited July 25, 2009 by wronek89 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 czyli masz 1.0.. tzn juz nie masz gl na klapie bo chyba miales banie no nie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.