Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Jaki zapłon?


Jerzy
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam zamiar ustawić kąt zapłonu dla Micry K10 92r, poj 1.2 z katalizatorem, ale dla benzyny. Byłem u 3 mechaników i każdy mówił mi o innym kącie wyprzedzenia-w przedziale od 5 do 15 stopni. Jaka jest prawda?

Link to comment
Share on other sites

5 stopni przed górnym punktem zwrotnym ( z odpiętym i zaślepionym wężykiem mapsensora lub podciśnieniowego przyspieszacza)zależy czy zapłon halotronowy czy na transoptorze ;)

b664efa34c918709med.jpg

Jerzy ,odpisałem Ci na ten temat w "KNM"

Link to comment
Share on other sites

5 stopni przed górnym punktem zwrotnym ( z odpiętym i zaślepionym wężykiem mapsensora lub podciśnieniowego przyspieszacza)zależy czy zapłon halotronowy czy na transoptorze ;)

b664efa34c918709med.jpg

Jerzy ,odpisałem Ci na ten temat w "KNM"

Tak to prawda.Odpowiedż uważnie przeczytałem.Dopiero przy pomocy wikipedii trochę zrozumiałem co to jest "HALO...." i "Trans..."

Myślę,że moja babcia k10 tego nie ma.Aparat zapłonowy posiada zwykły palec i kopółkę.Widocznie jestem trudnym przypadkiem i nadal nie mam pewności jaki jest ten KĄT

Link to comment
Share on other sites

Jerzy,powiedz tylko ile przewodów odchodzi spod aparatu zapłonowego?

Kopułkę i palec miały wszystkie.

Jeśli masz podłączony jeden przewód cienki i to masz zwykłe platynki.

Jeśli odchodzi kostka z dwoma przewodami to indukcyjny (halotron)

A jeśli kostka z czterema przewodami i w dodatku na aparacie nie ma puszki podciśnieniowego przyspieszacza to wtedy jest transoptor,

a podciśnienie jest podłączone do mapsensora na ścianie grodziowej.

Odłączasz wężyk od mapsensora lub od puszki przyspieszacza i zaślepiasz go,żeby nie ciągnoł fałszywego powietrza.

Wyprzedzenie na wolnych powinno być w granicach 50 +/- 1 przed ZZ

Link to comment
Share on other sites

Jerzy,powiedz tylko ile przewodów odchodzi spod aparatu zapłonowego?

Kopułkę i palec miały wszystkie.

Jeśli masz podłączony jeden przewód cienki i to masz zwykłe platynki.

Jeśli odchodzi kostka z dwoma przewodami to indukcyjny (halotron)

A jeśli kostka z czterema przewodami i w dodatku na aparacie nie ma puszki podciśnieniowego przyspieszacza to wtedy jest transoptor,

a podciśnienie jest podłączone do mapsensora na ścianie grodziowej.

Odłączasz wężyk od mapsensora lub od puszki przyspieszacza i zaślepiasz go,żeby nie ciągnoł fałszywego powietrza.

Wyprzedzenie na wolnych powinno być w granicach 50 +/- 1 przed ZZ

 

W tej chwili wróciłem z garażu i ustaliłem, że do aparatu dochodzą 4 przewody. Na aparacie nie ma żadnej puszki. Serdecznie dzękuje za wszystko. Mechanikowi podpowiem,a by postompiłtak jak Pan napisał.

Link to comment
Share on other sites

alfa jak masz jeszcze te aparaty zaplonowe co mi kiedys wyslales ich opis to wklej to tu jak masz czas ;) mi te foteczki przeokropnie pomogly w ustaleniu tozsamosci aparatu :)

Link to comment
Share on other sites

alfa jak masz jeszcze te aparaty zaplonowe co mi kiedys wyslales ich opis to wklej to tu jak masz czas ;) mi te foteczki przeokropnie pomogly w ustaleniu tozsamosci aparatu :)

Racja borciuch,mówisz i masz :D

 

1f35c93599225146.jpg

89cdc6b35df1493emed.jpg

4c213c62046d3436med.jpg

Link to comment
Share on other sites

:D i o to chodzilo :D teraz to kazdy zlokalizuje swoj typ ;)
Link to comment
Share on other sites

A jaki wg Was jest najlepszy? Jakieś plusy albo minusy każdego z nich?

Platyny ze względu na prostotę :(

indukcyjny ze względu na bezobsługowość :huh:

a,transoptor ze względu na precyzję :blink: ,ale do niego potrzebny jest sterownik zapłonu i mapsensor.

Link to comment
Share on other sites

Ze względu na prostotę mówisz, właśnie za to kocham moją Micrę (przed liftem oczywiście :)) :):)

Dzięki Tobie wiem, że mam platynki, stawiam piwo! :D

Link to comment
Share on other sites

Ze względu na prostotę mówisz, właśnie za to kocham moją Micrę (przed liftem oczywiście :) ) :) :)

Dzięki Tobie wiem, że mam platynki, stawiam piwo! :D

 

przed liftem 1.2 :P swapik byl ;P

Link to comment
Share on other sites

przed liftem 1.2 :P swapik byl ;P

Musiał być bo 1,2 po 89' wskoczył razem z liftem :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Musiał być bo 1,2 po 89' wskoczył razem z liftem :unsure:

 

Haha no to teraz wiadomo czemu na klapie mam GL xD

ale z drugiej strony nie mam takiego elektronicznego czegoś na wlocie powietrza i takiego kwadratowego pudełka przy gaźniku :/

Edited by wronek89
Link to comment
Share on other sites

czyli masz 1.0.. tzn juz nie masz gl na klapie bo chyba miales banie no nie?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...