gladiator1111 Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Witam Zastanawiam się nad instalacją gazową. Mój Notek 1.4 koszt instalacji to 2000zł więc nie majątek a przy cenie LPG daje do myślenia. Może ktoś na forum posiada instalke i podzieli się doświadczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 1/wybierz instalatora cieszącego się dobrą opinią (nawet droższego -najlepiej jeśli jest na liście ITS i ma odpowiedni certyfikat) a nie garażowego pomysłowego Dobromira - solidny i fachowy montaż to połowa sukcesu; 2/nie oszczędzaj na samej instalacji - zastosuj IV generację, która może współpracować z nowoczesnymi silnikami wielozaworowymi (przyznam,że nie wiem jaki kolektor ssący jest w 1,4 - metalowy czy plastikowy ale w przypadku IV generacji nie ma to znaczenia), spełnia restrykcyjne normy emisji spalin, nie powoduje zauważalnych strat mocy silnika ani niepotrzebnych niespodzianek; 3/w trakcie samej eksploatacji nie zapominaj o regularnym serwisie instalacji gazowej - nie jest wieczna, częściej kontroluj świece zapłonowe (najlepiej użyć świec przystosowanych do zapłonu gazu) i przewody wysokiego napięcia; 4/przy tankowaniu omijaj z daleka podejrzanie tanie stacyjki sprzedające LPG; Amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gladiator1111 Opublikowano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 (edytowane) Od dnia wczorajszego latam na instalacj IV generacj Landirenzo Omegas Pierwsze wrażenia z jazdy: nic się nie zmieniło nadal przyspiesza, pierwszy rusza z pod świateł Pierwsze tankowanie do pełna, rachunek na stacji LPG 52PLN zobaczymy ile km zrobie Jeden minus mam listwe Med, która jest gazowa i klepie jak disel Drugi minus koło zapasowe w bagażniku Trzeciego minusa nie widze Edytowane 1 Września 2009 przez gladiator1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 (edytowane) Ktoś kiedys powiedział: Sprzedając auto przerobione na gaz,powinien do rubryki wpisać "uszkodzone" Ok! to była dygresyjka Ciekaw jestem jak będzie się Notek dalej spisywał na gazie,jak na razie to tylko powiem powodzenia Gladiator. Edytowane 1 Września 2009 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysieklegnica Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 20 tys na gazie i jak dotej pory wszystko ok no i te rachunki na cpn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Ktoś kiedys powiedział: Sprzedając auto przerobione na gaz,powinien do rubryki wpisać "uszkodzone" Ok! to była dygresyjka Ciekaw jestem jak będzie się Notek dalej spisywał na gazie,jak na razie to tylko powiem powodzenia Gladiator. Coś w tym jest nawet jeśli "uszkodzone" to lekka przesada. Obecnie jestem na kupnie i jak widzę że jest LPG to już nie czytam dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gladiator1111 Opublikowano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Ja też byłem przeciwnikiem gazu Myślałem sobie, barany na samochód ich stać a na benzyne nie !!! Ale troszeczke poczyałem i zaczrpnełem języka , jak masz dobrą instalke i dobrze zamontowaną to jeździsz i jeździsz. Wcześniej miałem Mazde 2.0 ditd super auto, ale jak tylko paliwo było gosze to kaprysił samochód, a wtedy modliłem się żeby tylko nie pała pompa paliwa czy turina to dopier są koszty Tak więc co ma wisieć nie utonie Pocieszam się tylko że gość który mi monował instalacjie to zęby zjadł w tym temacie, instaacje zakłada do YARISÓW JEDEN MA PRZELATANE 100.000 na gazie i to bez regulacj zaworów. Ryzyko jest wpisane w życiorys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 (edytowane) Ja tez jakoś nie umiem przekonać się do gazu. Chyba tylko gdybym miał jakiegoś mega-amerykańca z V8, to bym zamontował Edytowane 2 Września 2009 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gladiator1111 Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Będe was informować, jak spisuje się instalacja. Mam nadzieje że bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gladiator1111 Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 krzysieklegnica Mam pytanie jaką masz instalacje ? Jakie masz spalanie na gazie ?? Jaką pojemność butli ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 (edytowane) za 2000 zł nic ciekawego nie zamontują :/ pewnie stag 4 na Valtekach i alasce :/ mocowo się to wyrobi ale z Valtekami możesz mieć problemy :/ Note potrzebuje szybkich wtryskiwaczy poniewasz ma krutkie czasy wtrysku PB na poziomie 2,5ms Valteki zaczynają się otwierać dopiwro przy 3,2ms więc duzo za puźno poza tym trzeba je często kalibrować jeśli dasz słabe wtryski to będziesz miał problemy z kontrolką CHECK ENGINE no i wolne obroty mogą warjować ja bym ci polecał dobre wtryskiwacze magic jet albo Matrixy i nie daj sobie wepchnąć Valteków żułtych badz terz Rail lub Apachy, wszystkie są z tej samej półki. moja mama jeździ note 1,6 z lpg w konfiguracji sterownik solaris Reduktor KME Silver wtryskiwacze Magic Jet z autem niema najmniejszych problemów no może jedynie poza tym że trzeba było zmniejszyć przerwę na świecach zapłonowych. Edytowane 2 Września 2009 przez Snafu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gladiator1111 Opublikowano 3 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Snafu Mam pytanie czy komputer pokazuje spalanie gazu jak jedzies ? Czemu zmniejszyłeś przerwę na świecach zapłonowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 gaz ma większą rezystancję elektryczną niż paliwo dlatego iskra ciężko przeskakuje co może powodować szrpanie silnika i wypadanie zapłonu, zmniejszenie przerwy zapobiega takiemu zachowaniu co do wskazań spalania to przy prawidłowym ustawieniu mapy wtrysku przekłamanie nie powinno być większe niż 1 do 2 litry gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 gaz ma większą rezystancję elektryczną niż paliwo dlatego iskra ciężko przeskakuje co może powodować szrpanie silnika i wypadanie zapłonu, zmniejszenie przerwy zapobiega takiemu zachowaniu co do wskazań spalania to przy prawidłowym ustawieniu mapy wtrysku przekłamanie nie powinno być większe niż 1 do 2 litry gazu Moja Nyska ma już zrobione na gazie 60 tysi i jedyne co mi padało od gazu to sama instalacja LPG :-) (wiadomo, co nie japońskie to lub się wykrzaczyć :-) ). Natomiast zoabserwowałem nieco wyższe zużycie oleju (jakiś litr na 5000 km - czyli w normie). Mogą też nieco szybciej padać tylne amorki (w końcu wozi się tam parę dodatkowych kg) i szybciej rdzewieje tłumik (i co gorsze katalizator - ale tylko przy nieprawidłowym ustawieniu LPG). Komputer liczy spalanie według czasy pracy wtryskiwaczy benzyny. Ponieważ sekwencja wykorzystuje czas pracy wtrysku benzyny do sterowania wtryskiem gazu, to pewnie jakaś zależność będzie, ale nie liczyłbym na dużą precyzję. Wg mnie montować czy nie to czysta kalkulacja ekonomiczna. Trzeba robić minimum 20.000 km rocznie żeby sie to opłaciło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gladiator1111 Opublikowano 31 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Witam miłośników gazu Pragne poinformoać iż moja bestia nawet przez moment nie poczuła spadku mocy na instalacji. Mam wrażenie że lepiej zachowuje się w zakręcie, nie buja. Spalanie w mieście 10.2/100km =19zł Teraz to pedał w podłodze i już nie myśle że za dużo spali i odrazu nabrał werwy Teraz widze że to BESTIA wypuszczona z klatki. Pozdrawiam właścicieli dzikich kotów. Dziś mijają 2-miesiące jak śmigam na instalacji dazowej. Zrobiłem 3,800tys km i stwierdzam że superrrr, jestem zadowolony. Nic nie szarpie, nic się nie zapala na desce rozdzielczej. Spalanie 10L gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.