Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Stuki + wibracje z przodu (łożyska zwrotnicy?)


Gość hmmmmm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też tak wymieniałem i przy wymianie wahaczy mechanik stwierdził że to zwrotnice. Miał rację i po wymianie dziwne stuki trzaski ucichły

, no i na zakrętach opona piszczała-już nie piszczy :P Zestaw kanaco za 68zł na allegro dał radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem, po błędnych diagnozach mechanika i niepotrzebnej wymianie tulei górnych wahaczy (po 190zł na strone!) pomogła wymiana łożysk zwrotnicy, zestaw naprawczy ok.70 zł + 40 robocizna. stare łożyska po demontażu wyglądały katastrofalnie, po wymianie stuki ustały a luzy na kole znikły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak... byłem u mechanika, opowiedziałem mu co moja primerkę boli... sprawdzali ją chyba z pół godziny, walczyli łomem itp. itd. i jak na złość nie chciało stukać. Wkońcu gościowi się przypomniało, że zakładali wahacz na podniesionym samochodzie, więc lekko poluzowali śruby i przykręcili je z powrotem, jak na razie ani razu nie stukneło, oby już nie stukało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek1956

Do hmmm pozdro z wyspy obok,primka 1,6 2000,stukalo u mnie ,urwany lacznik stabilizatora,jak stuka ruszajac w przod i cofka to sprawdz sworznie wahaczy,zakladam,ze z kolega wiecie jak te wszystkie elementy zawieszenia sprawdzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie,

Sorki za długą nieobecność na forum. Byłem jakby to powiedzieć poza zasięgiem ;) Jeżeli chodzi o problem ze stukami to został rozwiązany- częściowo ;) Główny problem "walenia" w podłogę zniknął po wymianie łożysk zwrotnicy. (60 zl jeden komplet firym KONACO). Robota niezbyt skomplikowana. Jednak pozostały delikatnie metaliczne stuki od czasu do czasu. Zastanawiam się czy to przypadkiem nie są górne wahacze tym razem... Końcówki stabilizatora wydają się ok. Nie bardzo jestem pewien...

 

Do Pepe_ Jeżeli tuleje wahaczy górnych nie miały takiej gumki z a'la łożyskami, a mechanicy skręcili Ci wahacz przy podniesionym samochodzie to mogło być przyczyną. W takim przypadku łapie się tylko śrubą, a dokręca gdy samochód stoi już na kołach...

 

Dzięki wszystkim za ciągniecie tematu!!!

Jeszcze się nie poddałem. Jadę niedługo do Polski, może tam podleczę troszkę swoją primerkę. Nie mam serca jej sprzedać :) Troszkę się boję z tą jazdą, bo łańcuch rozrządu troszkę trze... No nic, zobaczymy :)

Pozdrawiam wszystkich!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

ja niestety borykam sie również ze stukami w przednim zawieszeniu. Juz mnie trafia bo nie wiem co jest. Wymieniam kolejno elementy zawieszenia i jak stukało tak stuka. Wymieniłem juz: łączniki stabilizatora, wahacze górne (555) łozyska zwrotnicy. W trakcie wyskoczyło jeszcze wymiana gum amortyzatora (te bałwanki na czopach).Stacja diagnostyczna odwiedzana klila razy, szarpaki itd. Brak luzów a stuki sa. jest to takie głuche pukanie, pojawiające sie w przodzie z lewej i prawej strony.Najbardziej to słychac na prostej drodze jak sa jakies nierównośc nie dziury. jak taka ~~. juz sam nie wiem co moze byc. Moze miał ktoś podobny przypadek.

 

Klocki OK

Wahacze OK

Łozyska OK

Łączniki stabilizatora OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak stuki występują tylko na nierównościach po prostej drodze to sprawdź jeszcze dolne sworznie wahacza .

A ogólnie zawieszenie w primerach lubi stukać ,wszystko musi być ok żeby była cisza.

Ale powiem ci że na szarpakach to często diagnosta źle wskaże element do wymiany .Łapka w dłoń i na kanale szukać luzów najlepszy sposób .

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak stuki występują tylko na nierównościach po prostej drodze to sprawdź jeszcze dolne sworznie wahacza .

A ogólnie zawieszenie w primerach lubi stukać ,wszystko musi być ok żeby była cisza.

Ale powiem ci że na szarpakach to często diagnosta źle wskaże element do wymiany .Łapka w dłoń i na kanale szukać luzów najlepszy sposób .

 

Juz mnie łapka boli od tego sprawdzania, podnoszenia itd.

Chyba bede muszał miec zawsze włączone głośno radio.Aby tego nie słyszeć.

Ale mimo wszystko czekam na jakies podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniłeś górne wahacze, łożyska zwrotnicy, łączniki stabilizatora to zostały ci dolne wahacze (tutaj do wyboru całe lub sworznie) i końcówki drążków kierowniczych z drążkami - ale te to chyba się wymienia się rzadziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość michal17781

Witam,

 

ja niestety borykam sie również ze stukami w przednim zawieszeniu. Juz mnie trafia bo nie wiem co jest. Wymieniam kolejno elementy zawieszenia i jak stukało tak stuka. Wymieniłem juz: łączniki stabilizatora, wahacze górne (555) łozyska zwrotnicy. W trakcie wyskoczyło jeszcze wymiana gum amortyzatora (te bałwanki na czopach).Stacja diagnostyczna odwiedzana klila razy, szarpaki itd. Brak luzów a stuki sa. jest to takie głuche pukanie, pojawiające sie w przodzie z lewej i prawej strony.Najbardziej to słychac na prostej drodze jak sa jakies nierównośc nie dziury. jak taka ~~. juz sam nie wiem co moze byc. Moze miał ktoś podobny przypadek.

 

Klocki OK

Wahacze OK

Łozyska OK

Łączniki stabilizatora OK.

 

Wczoraj nie dałem za wygraną. Jeszcze raz linia diagnostyczna. Ale juz w innym zakładzie. I ponownie ocena diagnosty wszystko OK. A mnie trafia. Bo cos stuka i stuka. Ale wieczorem jeszcze do garazu i szukam dalej. I. czeczeły mnie zastanawiac gumy w MCpresonie. Kiedys były wymieniane (około 2 mcy temu). Stwiedziałem iż jest w nich luz pomiedzy guma a trzpeniem amortyzatora. Za duzy otwór w gumie. zrobiłem test. Wcisnołem tam silikon zwykły montażowy. Na szczescie mialem bezbarwny tak ze bardzo sie nie daje zobaczyć.

dzis jezdziłem cały dzień i cisza. jak w rodzinnym grobowcu. Może to był powód mojego problemu. Ale jeszcze poczekam i wtedy potwierdzę ze na 100% to było przyczyną.

 

Wczoraj nie dałem za wygraną. Jeszcze raz linia diagnostyczna. Ale juz w innym zakładzie. I ponownie ocena diagnosty wszystko OK. A mnie trafia. Bo cos stuka i stuka. Ale wieczorem jeszcze do garazu i szukam dalej. I. czeczeły mnie zastanawiac gumy w MCpresonie. Kiedys były wymieniane (około 2 mcy temu). Stwiedziałem iż jest w nich luz pomiedzy guma a trzpeniem amortyzatora. Za duzy otwór w gumie. zrobiłem test. Wcisnołem tam silikon zwykły montażowy. Na szczescie mialem bezbarwny tak ze bardzo sie nie daje zobaczyć.

dzis jezdziłem cały dzień i cisza. jak w rodzinnym grobowcu. Może to był powód mojego problemu. Ale jeszcze poczekam i wtedy potwierdzę ze na 100% to było przyczyną.

 

I jestem pewien na 100% ze to guma w MC presonie tak waliła. Tydzień jezdze i cisza. Jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...