Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

zacisk hamulcowy A32


piter2323
 Share

Recommended Posts

witam w weekend wymieniałem sobie klocki tylne bo tarły. Okazało się ze jeden cylinderek tylni był zapieczony, to go polałem wd40 i udało się przekręcić a następnie całkowicie wkręcić (cylinder był zaczerwiały). Wszystko niby poszło ok ,ale okazało się ze płyn gdzieś ucieka ,miejscem przecieku okazał się ten wcześniej zapieczony zacisk. Dlatego mam zapytanie czy ktoś może ma do sprzedania zacisk lewy tylni? Auto na co dzień jest potrzebne i chce na razie odłączyć całkowicie ten cieknący zacisk)(w miejscu wejścia przewodu w niego) czy ktoś jakimś domowym sposobem próbował go zaślepić? z serwisówki wywnioskowałem ze można by było przełożyć śrubę przez ten waz i skręcić go nakrętka oczywiście z uszczelkami olejoodpornymi. Co wy na to? może jakieś sugestie?

Link to comment
Share on other sites

Kupujesz zestaw naprawczy tylnego zacisku + nowy tloczek (cylinderek?) i sobie regenerujesz zacisk. Mysle ze koszta beda podobne jak kupno uzywki ale bedziesz mial zacisk funkiel nowke.

Link to comment
Share on other sites

a wiesz gdzie te części można dostać, tylko aso? ogolnie duzo jest z tym roboty? aha czy maximy a32 2L i 3L maja te same zaciski?

Link to comment
Share on other sites

Guest Maxi-Dyla

Ja kupowałem zestaw naprawczy w sklepie z częsciami. Miałem do odebrania na drugi dzień. Cena cos około 20 lub 25 zł na jeden zacisk tylny. Były dwa rodzaje zestawów naprawczych, ten drozszy miał wiecej elementów (były w nim oringi i seger do hamulca ręcznego). W moim samochodzie był rozbierany cały zacisk i najgorsze było założenie segera. Jest tam taka spężyna i ....... męczyliśmy się z Dylsonem z 3 godziny. Drugi zacisk już poszedł sprawniej.

Dzieki Darek za regeneracje zacisków :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

a jak wyglądały u Ciebie tłoczki? były czyste? czy pordzewiałe?

Link to comment
Share on other sites

Cena cos około 20 lub 25 zł na jeden zacisk tylny. Były dwa rodzaje zestawów naprawczych, ten drozszy miał wiecej elementów

 

 

Ja również miałem taki wybór, ale różnica w cenie była dosyć spora bo tańszy zestaw kosztował 4,- a droższy coś około 50,-

Link to comment
Share on other sites

Ja tez ostatnio robilem tyl, okazalo sie ze z obu stron prowadnice zaciskow byly zapieczone, i lewy caly czas trzymal, tłoczki tez byly troche zardzewiale ale udalo sie wszystko uruchomic.

Link to comment
Share on other sites

ja się jednak zdecydowałem na zakup nowego tz używanego (bo trafił sie w dobrej cenie) jak go podmienię to ten swój sobie zregeneruje i będzie w rezerwie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maxi-Dyla

Pamiętaj, że jeśli kupisz używany to nie masz pewności że bedzie idealny. I tak musisz zdemontowac zacisk a czyszczenie i wymiana uszczelnień w Twoim bez rozbiórki ręcznego to max 1 godzina.

Link to comment
Share on other sites

myślę ze ten co do mnie jedzie będzie wporzadku bo sprzedający go sprawdzał ciśnieniowo czy pracuje, wiec jest duza szansa ze będzie ok. A jak nie to zrobię jak piszecie po prostu zregeneruje go (za uzywke dałem 100zl w przesyłką wiec myślę ze malo a tak i tak będę miał 2 sztuki w razie późniejszych problemów na podmiankę :)).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam.. podłączyłem się do tego tematu.. Ponieważ mam pewien problem.. Jeżdzę inną marką auta i tam znam praktycznie każdą część.. Teraz przyszło po raz pierwszy coś naprawiać w Maximie QX 3.0 1998r. mojego taty.. muszę przyznać że auto długo się trzymało..

 

W każdym razie pierwsze do obstrzału są uszkodzone tylne zaciski.. konkretnie jest coś nie tak na jarzmach, do tego tłoczki też napewno są kiepskim stanie.. bo auto od salonu u taty.. przebieg niby niewielki ale wiek dał o sobie znać.. z zakupem jarzm jest kiepsko a sama regeneracja nie da efektu.. więc trzeba kupić całe dwa tylne zaciski razem z jarzmami.. Tyle że mam problem z wyborem wg. ebaya lewy i prawy zacisk dość znacznie się różnią.. może ktoś mógłby podrzucić jakieś zdjęcia zacisków tylnich..

 

Planuje kupić te zaciski:

 

Przy tym jest info że pasuje do Maximy 1998 i jest na prawy tył

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NuGeon-Rear-Caliper-Rebuilt-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZMakeQ3aNissanQ7cModelQ3aMaximaQQhashZitem5ae19eca15QQitemZ390332336661QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#vi-ilComp

 

A przy tym jest info że pasuje do Maximy 1998 i jest na lewy tył

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NuGeon-Rear-Caliper-Rebuilt-/390332336666?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ANissan%7CModel%3AMaxima&hash=item5ae19eca1a#vi-ilComp

 

Ale kurde oba te zaciski dość mocno się różnią i chyba na pierwszy rzut oka widać że to nie są zaciski do tego samego auta ?

 

Prosiłbym o pomoc w doborze tych odpowiednich..

 

Albo może ktoś ma 2 nowe tylnie zaciski z jarzmami na sprzedaż ?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

to chyba częsta przypadłość tych samochodów u mnie tokarz zrobił mi nowe tłoczki z kwaski za śmiesznie pieniądze i póki co wszystko ok

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...