Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

almera 2,2 diesel mulasta


krawat
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie, mam problem posiadam Almerę N16 z silnikiem 2,2 diesel niby turbo, ale moim zdaniem jest zbyt powolna.

Ruszanie spod świateł to nawet przy Polonezie mam czasami marne szanse, w trasie ok, ale jak już jest na obrotach, przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu efekty są raczej mierne i czasami z rury wydobywa się czarny dym.

 

Proszę o jakieś rady co może być przyczyną z góry dziękuje i serdecznie pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Zapraszam na Bródno, to sobie porównamy i może znajdziemy przyczynę mułowatości.

Link to comment
Share on other sites

to może być kilka powodów spadku mocy, jedną z najczęstszych przyczyn jest niesprawna przepływka. Drugie to zabrudzone filtry powietrza i paliwa. Trzecie zwalone turbo. Jak na razie samemu to wymień filtry, jak dalej będzie dno to zdiagnozuj przepływomierz. :)

Link to comment
Share on other sites

Dobrze jakbys sie przejechal inna almera dla porownania bo te silniki slabo sie wkrecaja do 2000obr. A jak ci chodzi powyzej 2000? Pojdzie ci 190? Bo jesli nie to raczej przeplywka(sprawdz napiecia, jest to opisane na forum,poszukaj).

Link to comment
Share on other sites

Dobrze jakbys sie przejechal inna almera dla porownania bo te silniki slabo sie wkrecaja do 2000obr. A jak ci chodzi powyzej 2000? Pojdzie ci 190? Bo jesli nie to raczej przeplywka(sprawdz napiecia, jest to opisane na forum,poszukaj).

 

Sorry, a jak nie pójdzie 190 tzn, że jest uwalona przepływka?? Nic bardziej mylnego

Edited by herson
Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku tak bylo, dlatego tez napisalem o sprawdzeniu napiecia na roznych obrotach co jest dobrze napisane na forum

Link to comment
Share on other sites

Tak z ciekawości. Która to wtyczka i gdzie się znajduje ? Może sam też to sprawdzę.

Edited by cyklonit
Link to comment
Share on other sites

Dzięki bardzo za porady, są ciekawe, ale filtry już zmieniłem dużo wcześniej, zastanawiam się nad tym czy po odepnieciu przepływki i po ponownym jej podłączenie niewyskoczy jakiś błąd, i jeszcze jedno , czy w tych silnikach słychać pracujące turbo przy wyższych obrotach, bo ja nasłuchuje ale jakoś nic (tak mi się wydaje)?

 

Jeszce raz dziękuje i pozdrawiam. <_<

Link to comment
Share on other sites

jeszcze jedno , czy w tych silnikach słychać pracujące turbo przy wyższych obrotach, bo ja nasłuchuje ale jakoś nic (tak mi się wydaje)?

 

Otwórz obudowę filtra powietrza to usłyszysz nawet na postoju jak depniesz do ok. 3kRPM.

Link to comment
Share on other sites

Guest bleee

Tak z ciekawości. Która to wtyczka i gdzie się znajduje ? Może sam też to sprawdzę.

 

Masz filtr powietrza i zaraz za nim masz przeplywomiez przykrecony do jego obudowy 4 srobami, jest to wtyczka wchodzaca z boku przeplywomieza, kabel od niej jest przykrecony takim metalowym wspornikiem do obudowy jedna z 4 srob, przy odpinaniu nacisnij ja od spodu bo ma zabezpieczenie ;] jak dalej nie jestes pewny ktora to zrob zdjecie, to Ci zaznacze :)

Dzięki bardzo za porady, są ciekawe, ale filtry już zmieniłem dużo wcześniej, zastanawiam się nad tym czy po odepnieciu przepływki i po ponownym jej podłączenie niewyskoczy jakiś błąd, i jeszcze jedno , czy w tych silnikach słychać pracujące turbo przy wyższych obrotach, bo ja nasłuchuje ale jakoś nic (tak mi się wydaje)?

 

Jeszce raz dziękuje i pozdrawiam. <_<

Turbo slychac przy wyzszych obrotach, po odpieciu przeplywki wyskoczy blad ale po ponownym podlaczeniu na zgaszonym silniku wszystko wraca do normy, przejechac sie na tes mozna :) robilem to u siebie jakis tydzien temu aby zdiagnozowac ten sam problem. Nowa przeplywka 297zl oryginalna Boscha

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Odpiecie przeplywki wam duzo nie pomoze. Po odpieciu bedziecie czuli ze ma duzo lepszego kopa a predkosc max w granicach 110. Auto pali przy tym duzo wiecej paliwa. I to nie bedzie znaczylo ze przeplywka do wymiany. Ja mam NOWA przeplywke i jak odepne ma duzo lepszego kopa. Sprawdz napiecia na przeplywce albo zamien sie z kims na probe. Turbo w naszych silnikach jest malo slyszalne (moja 2.2di jest wyjatkiem bo slysze powyzej 2000 delikatny swist:( )

Link to comment
Share on other sites

moja 2.2di jest wyjatkiem bo slysze powyzej 2000 delikatny swist:(

Nie jest - u mnie przed instalacją CAI też było słychać delikatny świst właśnie już w okolicach 2kRPM, teraz nieco wcześniej i dużo wyraźniej + syk.

Link to comment
Share on other sites

Guest bleee

Odpiecie przeplywki wam duzo nie pomoze. Po odpieciu bedziecie czuli ze ma duzo lepszego kopa a predkosc max w granicach 110. Auto pali przy tym duzo wiecej paliwa. I to nie bedzie znaczylo ze przeplywka do wymiany. Ja mam NOWA przeplywke i jak odepne ma duzo lepszego kopa. Sprawdz napiecia na przeplywce albo zamien sie z kims na probe. Turbo w naszych silnikach jest malo slyszalne (moja 2.2di jest wyjatkiem bo slysze powyzej 2000 delikatny swist:( )

Tu sie nie zgodze. Po odpieciu przeplywki dla samego testu polecialem 160km/h. Po wymianie na nowa auto ma takiego samego kopa jak po odpieciu uszkodzonej. Nikt tu nie mowi o jezdzeniu caly czas na odlaczonej. Napiecia tez mozna pomiezyc.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Słuchajcie odpiołem dzisiaj przepływomierz i róznica była ogromna, jeśli ktoś może mi doradzić gdzie kupić nowy najlepiej dobry i w cenie przystępnęj będę ogromnie wdzięczny silnik 2,2 di YD22DDT(i)rocznik 2000 i ewentualnie jej numer (nie chcem jej demontować ).

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jak sprawdzić napięcie na przepływce, może mi ktoś to bardziej zobrazować włącznie z parametrami.

 

Jeszcze raz dziękuje.

Link to comment
Share on other sites

Słuchajcie odpiołem dzisiaj przepływomierz i róznica była ogromna, jeśli ktoś może mi doradzić gdzie kupić nowy najlepiej dobry i w cenie przystępnęj będę ogromnie wdzięczny silnik 2,2 di YD22DDT(i)rocznik 2000 i ewentualnie jej numer (nie chcem jej demontować ).

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

 

 

 

W ubiegłym roku, kupowałem w ASO Nissana na ul. Oczapowskiego, mniej więcej 1km od Wolumenu. Cena, nie pamiętam dokładnie, a nie chce mi się szukac faktury, między 280 a 320zł

Edited by herson
Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem przepływomierz BOSHA,w ASO okazał się być najtańszy,samochódwrócił do normy i wszystko jest ok.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

"Tu sie nie zgodze. Po odpieciu przeplywki dla samego testu polecialem 160km/h. Po wymianie na nowa auto ma takiego samego kopa jak po odpieciu uszkodzonej. Nikt tu nie mowi o jezdzeniu caly czas na odlaczonej. Napiecia tez mozna pomiezyc."

 

U mnie w almerze po odpieciu przeplywki ma duzo lepszego kopa chociaz ta jest nowa(oryginal Bosha z salonu). Mozecie to sprawdzic u siebie bo moja tez mi sie wydaje ze powinna sie lepiej zbierac?pzdr

Link to comment
Share on other sites

Wiadomo nie jest to tanie, ale wolałem zapłacić 400 zł niz na allegro 750 bez przesyłki.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

"Tu sie nie zgodze. Po odpieciu przeplywki dla samego testu polecialem 160km/h. Po wymianie na nowa auto ma takiego samego kopa jak po odpieciu uszkodzonej. Nikt tu nie mowi o jezdzeniu caly czas na odlaczonej. Napiecia tez mozna pomiezyc."

 

U mnie w almerze po odpieciu przeplywki ma duzo lepszego kopa chociaz ta jest nowa(oryginal Bosha z salonu). Mozecie to sprawdzic u siebie bo moja tez mi sie wydaje ze powinna sie lepiej zbierac?pzdr

u mnie po wymianie wyglada to tak

2 osoby po 100kg na pokladzie, droga delikatnie pod gorke

Link to comment
Share on other sites

w ubiegły piątek byłem w ASO Nissana aby sprawdzić swój przepływomierz....okazało się że wymiana nie da dużych różnic, silnik 2.2 Di wolno się zbiera do 2300 rpm i nie można za dużo wymagać :)

 

ale dlaczego o tym piszę, właściciel tego serwisu był tak uprzejmy że mnie nie naciągnął na wymianę przepływki (koszt 500zł już z wymianą) a do tego całe badanie wykonał za darmo o_O

 

gorąco polecam to ASO ... stwierdził że mam przyjechać jak czujnik całkiem się posypie.

ASO Poznań , ul . Kościelna

 

p.s bleee , startujesz z wysokich obrotów a tu chodzi o zbieranie się do 2.3 rpm....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...